Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
donderdag 17 december 2009 om 21:31
Ik heb wat foto's van onze Juul voor het eerst in de sneeuw
eerst een beetje rondkijken
Beetje onwennig nog
Sneeuwvlokje van neus aflikken
Meer foto's kan ik niet maken van hem, want hij verandert in een dolle stier in de tuin. Hij rent en springt van de ene naar de andere kant
Kater V is ook veel in de tuin, als hij het zat is gaat hij heel zielig miauwen en zielig kijken dat ik de deur open moet doen:
Deze heer is al 14, ziet er goed uit he! Mijn 1e eigen huisdier
eerst een beetje rondkijken
Beetje onwennig nog
Sneeuwvlokje van neus aflikken
Meer foto's kan ik niet maken van hem, want hij verandert in een dolle stier in de tuin. Hij rent en springt van de ene naar de andere kant
Kater V is ook veel in de tuin, als hij het zat is gaat hij heel zielig miauwen en zielig kijken dat ik de deur open moet doen:
Deze heer is al 14, ziet er goed uit he! Mijn 1e eigen huisdier
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 17 december 2009 om 21:58
Dank jullie allemaal voor jullie medeleven, dat doet me goed!
Hier een filmpje van mijn zes pluizige langoren; het black and tan kleurdwergje wat zichzelf zit te wassen is was Frummel. Dit is dus eergisteren gefilmd. Een dag later was ze er niet meer...
Ik heb gisteren de halve avond zitten janken. Nu gaat het wel weer. Ik had haar bij een fokker vandaan die van haar af wilde omdat ze te oud was om nog mee te fokken (al mijn andere konijnen zijn opvangkonijnen). Ze heeft na jarenlang eenzame opsluiting in een klein hokje hier eindelijk het echte leven geproefd: flink veel ruimte om lekker te rennen en binkies te maken, veel konijnenvriendjes om mee te knuffelen, te spelen en samen mee te eten, volop verse groenten, en heel veel liefde. Ik ben blij dat ik haar dat in ieder geval nog heb kunnen geven, en dat ze niet de rest van haar leven ook nog in zo'n hokje heeft moeten slijten.
Hier een filmpje van mijn zes pluizige langoren; het black and tan kleurdwergje wat zichzelf zit te wassen is was Frummel. Dit is dus eergisteren gefilmd. Een dag later was ze er niet meer...
Ik heb gisteren de halve avond zitten janken. Nu gaat het wel weer. Ik had haar bij een fokker vandaan die van haar af wilde omdat ze te oud was om nog mee te fokken (al mijn andere konijnen zijn opvangkonijnen). Ze heeft na jarenlang eenzame opsluiting in een klein hokje hier eindelijk het echte leven geproefd: flink veel ruimte om lekker te rennen en binkies te maken, veel konijnenvriendjes om mee te knuffelen, te spelen en samen mee te eten, volop verse groenten, en heel veel liefde. Ik ben blij dat ik haar dat in ieder geval nog heb kunnen geven, en dat ze niet de rest van haar leven ook nog in zo'n hokje heeft moeten slijten.
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 20-12-2009 01:23
Reden: Link naar filmpje verwijderd i.v.m.herkenbaarheid
Reden: Link naar filmpje verwijderd i.v.m.herkenbaarheid
% gewijzigd
donderdag 17 december 2009 om 22:01
donderdag 17 december 2009 om 22:07
Wat fijn dat je Frummel nog een fijne tijd bij jou heeft gehad Capi. . Sterkte!!!
Male niet zo hard zeggen dat je kat onder de deken slaapt hihihi. Ik kreeg laatst al te horen hoe vies het is dat mijn kat op bed slaapt. Alleen Bo slaapt op bed. Kane brengt me naar bed, aaitjes op bed en als ik in bed stap rent hij weer naar beneden. En komt weer als hij mij sochtends wakker hoort, dan komt hij weer even kroelen, en vooral met Bo, die lopen elkaar de hele dag af te lebberen. Floyd durft helaas niet boven te komen. Bo wil de hele nacht lepeltje lepeltje liggen. Hij op de deken en ik eronder. Maar helemaal tegen mij aan en zijn hoofd legt hij op mijn arm, die gebruikt hij als kussen.
Male niet zo hard zeggen dat je kat onder de deken slaapt hihihi. Ik kreeg laatst al te horen hoe vies het is dat mijn kat op bed slaapt. Alleen Bo slaapt op bed. Kane brengt me naar bed, aaitjes op bed en als ik in bed stap rent hij weer naar beneden. En komt weer als hij mij sochtends wakker hoort, dan komt hij weer even kroelen, en vooral met Bo, die lopen elkaar de hele dag af te lebberen. Floyd durft helaas niet boven te komen. Bo wil de hele nacht lepeltje lepeltje liggen. Hij op de deken en ik eronder. Maar helemaal tegen mij aan en zijn hoofd legt hij op mijn arm, die gebruikt hij als kussen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 17 december 2009 om 22:09
donderdag 17 december 2009 om 22:11
donderdag 17 december 2009 om 22:15
Ik kom meetetteren.
Zonder twijfel heb ik de schijterigste kippen ter wereld. Die sneeuw, dat vinden ze dus he-le-maal niks! Ik trof vanavond de buitenren net zo maagdelijk wit aan als ik hem vanmorgen heb achtergelaten. Geen kippenvoetje te bekennen. Ik weet precies hoe dat vanmorgen gegaan is. Deurtje gaat open (automatisch op tijdklok), Foppe steekt zijn koppie naar buiten, ziet al dat enge witte spul en dan zie je hem denken: "Wat is dìt nu weer..". Vervolgens draait hij zich om, "Ik dàcht het niet", en blijft met zijn hennen mooi de hele dag in het nachthok zitten.
(En ik geef ze nog groot gelijk ook)
Zonder twijfel heb ik de schijterigste kippen ter wereld. Die sneeuw, dat vinden ze dus he-le-maal niks! Ik trof vanavond de buitenren net zo maagdelijk wit aan als ik hem vanmorgen heb achtergelaten. Geen kippenvoetje te bekennen. Ik weet precies hoe dat vanmorgen gegaan is. Deurtje gaat open (automatisch op tijdklok), Foppe steekt zijn koppie naar buiten, ziet al dat enge witte spul en dan zie je hem denken: "Wat is dìt nu weer..". Vervolgens draait hij zich om, "Ik dàcht het niet", en blijft met zijn hennen mooi de hele dag in het nachthok zitten.
(En ik geef ze nog groot gelijk ook)
Ik vind hier dingen van.
donderdag 17 december 2009 om 22:16
quote:Capibara schreef op 17 december 2009 @ 22:11:
[...]
Dat is normaal hoor, die beesten eten dagelijks meer groenten dan wij samen. Volgens mij denk de groenteboer echt dat wij supergezond eten; al die kilo's groenvoer die ik elke week koop! Is dat dan een kwestie van wennen? Die van mij kregen er zo'n diarree van. Ik gaf ze alleen verse wortel om op te knabbelen (Duitse hangoren had ik, ook allebei overleden helaas).
[...]
Dat is normaal hoor, die beesten eten dagelijks meer groenten dan wij samen. Volgens mij denk de groenteboer echt dat wij supergezond eten; al die kilo's groenvoer die ik elke week koop! Is dat dan een kwestie van wennen? Die van mij kregen er zo'n diarree van. Ik gaf ze alleen verse wortel om op te knabbelen (Duitse hangoren had ik, ook allebei overleden helaas).
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 17 december 2009 om 22:21
donderdag 17 december 2009 om 22:25
Kippen vind ik trouwens ook echt fantastische beesten. Mijn vader heeft een boerderij en hij heeft twee roedels (noem je dat zo?). Vroeger had hij van die prachtige kipjes, echt plaatjes maar nu heeft hij heul lelijke, met van die kale nekjes. Maar deze schijnen veel leuker te zijn. Niet bang en herkennen je ook echt, luisteren ook. Ze mogen om de beurt overdag uit de ren (en die is al best heel groot) in een afgezet stuk tuin rondbanjeren. Maar af en toe wil er een ''ontsnappen'' . Maar ze zijn best een beetje dom want ze gaan eerst op het hek zitten. Als mijn vader ze dan even streng toespreekt gaan ze gewoon weer terug. En wat een paniek als er in ene een roofvogel overvliegt
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
donderdag 17 december 2009 om 22:27
En katten op bed.... daar maak ik me ook schuldig aan. En ze mogen ook onder het dekbed hoor, vind ik wel gezellig. Ik heb een collega die heel spastisch (nouja in mijn ogen) omgaat met haar katten. Die mogen dus niet naar de bovenverdieping en al helemaal niet op bed. Want je weet toch niet waar ze zijn geweest.. Eh... nee en dat wil ik ook helemaal niet weten
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
donderdag 17 december 2009 om 22:28
Wortel bevat relatief veel suiker, dus dat kan inderdaad diarree veroorzaken (en is daarnaast een dikmaker). Dat geef ik dus ook maar met mate; slechts een paar schijfjes op een dag (schijfjes winterwortel bevatten minder suiker dan andere soorten wortel), en dan nog niet eens elke dag.
Je moet gewoon heel rustig opbouwen; beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel (ook een beetje afhankelijk van hoe groot het konijn is natuurlijk), en als hij dan geen diarree krijgt de volgende dag twee van die stukjes, net zolang tot je de hoeveelheid hebt bereikt die je wilt gaan geven. En dan kun je een nieuwe soort ernaast gaan opbouwen. Veilige groenten waar de meeste konijnen goed tegen kunnen zijn bijvoorbeeld witlof, andijvie, rucola en wortelloof. Hier krijgen ze minimaal vijf verschillende soorten per dag, hoe meer afwisseling hoe beter. En dus een grote braadslee vol, en dan meestal 's ochtends ook nog wat witlof ofzo, en ook nog een paar verse wilgentakken (wat nu een beetje lastig is omdat alle knotwilgen hier in de buurt gesnoeid zijn; zekrijgen nu dus treurwilgtakken, maar daar kunnen ze minder lekker op knagen).
En hooi natuurlijk; konijnen moeten altijd onbeperkt hooi kunnen eten!
Je moet gewoon heel rustig opbouwen; beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel (ook een beetje afhankelijk van hoe groot het konijn is natuurlijk), en als hij dan geen diarree krijgt de volgende dag twee van die stukjes, net zolang tot je de hoeveelheid hebt bereikt die je wilt gaan geven. En dan kun je een nieuwe soort ernaast gaan opbouwen. Veilige groenten waar de meeste konijnen goed tegen kunnen zijn bijvoorbeeld witlof, andijvie, rucola en wortelloof. Hier krijgen ze minimaal vijf verschillende soorten per dag, hoe meer afwisseling hoe beter. En dus een grote braadslee vol, en dan meestal 's ochtends ook nog wat witlof ofzo, en ook nog een paar verse wilgentakken (wat nu een beetje lastig is omdat alle knotwilgen hier in de buurt gesnoeid zijn; zekrijgen nu dus treurwilgtakken, maar daar kunnen ze minder lekker op knagen).
En hooi natuurlijk; konijnen moeten altijd onbeperkt hooi kunnen eten!
donderdag 17 december 2009 om 22:37
Ik denk dat je een toom bedoelt, ADM . Mijn eierkakkers zijn aan de ene kant heel tam, tot op schoot springen aan toe, en aan de andere kant zijn ze bang voor alles. Ze zijn vooral panisch voor wapperend textiel en ik moet om die reden beslist geen dekbed buiten te drogen hangen of een stofdoek uitkloppen.
Ik vind hier dingen van.
donderdag 17 december 2009 om 22:44
donderdag 17 december 2009 om 22:47
Ach katten op bed,katten in bed...
Kan me er best wat bij voorstellen dat iemand het vies vind maar ik vind het vooral lekker warm en gezellig.
Groot Grieks monster sliep in Griekenland gelijk bij mij op het voetenend (hadden een appartement op begane grond en deur open snachts...de brokjes stonden in de keuken en toen bleef ie maar logeren)
Aan het eind van de vakantie sliep hij al opgekruld in mijn nek (nadat we hem ontwormd en ontvlooid hadden)
Het liefst doet hij dat nu nog: in mijn armen in slaap vallen met zn neus diep in mijn hals verstopt
Aan het voeteneind ligt Bieb altijd,die haart wel heel erg en is vriend niet zo blij mee maar slechte gewoontes zijn niet meer af te leren bij die oude dame.
En mn andere BKH vind het ook erg lekker om als mijn wekker is afgegaan tijdens het snoozen onder de dekens te kuipen en te knuffelen.
Iets vaker het bed verschonen gewoon..
Kan me er best wat bij voorstellen dat iemand het vies vind maar ik vind het vooral lekker warm en gezellig.
Groot Grieks monster sliep in Griekenland gelijk bij mij op het voetenend (hadden een appartement op begane grond en deur open snachts...de brokjes stonden in de keuken en toen bleef ie maar logeren)
Aan het eind van de vakantie sliep hij al opgekruld in mijn nek (nadat we hem ontwormd en ontvlooid hadden)
Het liefst doet hij dat nu nog: in mijn armen in slaap vallen met zn neus diep in mijn hals verstopt
Aan het voeteneind ligt Bieb altijd,die haart wel heel erg en is vriend niet zo blij mee maar slechte gewoontes zijn niet meer af te leren bij die oude dame.
En mn andere BKH vind het ook erg lekker om als mijn wekker is afgegaan tijdens het snoozen onder de dekens te kuipen en te knuffelen.
Iets vaker het bed verschonen gewoon..
donderdag 17 december 2009 om 22:48