wie kan mij helpen. Ik eet varkenshaas met kerst, omdat iedereen dat lust. Ik wil er een saus apart bij serveren. Ik wil alleen geen standaard champignonroomsaus. heeft iemand een suggestie voor een lekkere saus?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Anoniem_656afa06231f5
vrijdag 18 december 2009 om 13:49
Ik maak deze saus wel eens:
Stuk of 10 sjalotjes pellen, de grote door midden doen. Die sjalotjes fruiten in wat boter, als ze een beetje glazig worden een grote schep suiker erbij doen, dan karameliseren ze.
Vervolgens wat bessengelei, port en wildfond toevoegen en een eetlepel rode peperbessen (potje Royal Mail). Dit een beetje laten inkoken, zodat ook dat sjalotjes zacht zijn, en afmaken met wat room culinair.
Ik vervang de bessengelei meestal door jam zonder stukjes, goedkope bramenjam is er heel geschikt voor.
Anoniem_78638
vrijdag 18 december 2009 om 13:57
Ik zou bij varkensvlees voor pruimensaus gaan, maar je hebt zeker geen pruimen in je vriezer?
Anoniem_70227
vrijdag 18 december 2009 om 13:58
zet er 'n aantal op tafel dan kunnen de gasten zelf kiezen (wedden dat de satesaus het hardst gaat? )
Ik heb ooit in een restaurant bitterkoekjessaus gegeten bij de varkenshaas. Echt heerlijk! Helaas heb ik er geen recept van. Maar sindsdien heb ik een sterke voorkeur voor een zoete saus bij varkenshaas.
Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.