klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
eeuuuhhh, meiden, hij hoeft niet echt dood natuurlijk he!

Maar fijn vind ik 'm niet.

Mijn schoonouders gaan er namelijk ook altijd maar vanuit dat iedereen het leuk vind dat ze dat beest overal mee naar toe nemen. En persoonlijk vind ik dat je best eens aan mensen kunt vragen of ie wel mee mag....
Ach kom kom, het is niet alsof ze het beest glas voert
Ja, dat vind ik echt.
Die van mij ruikt dus écht geen andere honden aarsen!

Maar dat doet bijna geen 1ne herder denk dat dat per ras verschilt of zo
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik zou eieren voor mijn geld kiezen als TO zijnde omdat ruzie met je hele schoonfamilie inclusief vriend een trapje erger is dan drie beesten in huis.

Maar verdorie zeg, hoe durft de schoonzus DRIE honden mee te nemen? Als het nou om een hond gaat, ok, als het echt moet. Maar drie? Gaat er echt geen belletje rinkelen bij de hondenliefhebbers hondenfanaten? Dat kun je bijna niet maken.
Laat ik hier aan wel toevoegen dat ik honden over het algemeen erg leuk vind.

Alleen deze niet....
quote:Mamasaar schreef op 18 december 2009 @ 15:11:

[...]

.

En dat is nu net het probleem. Als jij die vlooienbaal van een hond van je in de auto hebt dan ruik jij dat niet nee, omdat je dat beest de hele dag ruikt.

ik noem het ook wel oost-indisch reukgehandicapt.
quote:mayfair schreef op 18 december 2009 @ 15:26:

[...]

En dat is nu net het probleem. Als jij die vlooienbaal van een hond van je in de auto hebt dan ruik jij dat niet nee, omdat je dat beest de hele dag ruikt.

ik noem het ook wel oost-indisch reukgehandicapt.En je kwoot mij omdat...? Je het helemaal met me eens bent?
Ja, dat vind ik echt.
.
Veel ouders ruiken de poepluiers van hun kinderen kennelijk ook niet meer ... da's pas lekker als je aan een diner zit.

En dan ook nog compleet naast de kerstdis gaan verschonen zodat alle gasten een uitstekend zicht op het geproduceerde hebben.

Nou sorry, maar dan heb ik liever een hond die netjes onder tafel ligt (eventueel kwijlen, lebberen en kwispelen erbuiten gelaten) dan de geur van babypoep die nog een half uur in de kamer blijft hangen. En ja, dit hebben wij een paar jaar geleden echt bij vrienden meegemaakt.

Dit even voor alle mensen die het vies vinden uberhaupt een hond in de buurt van een eettafel te hebben.
quote:hinde schreef op 18 december 2009 @ 15:31:

Veel ouders ruiken de poepluiers van hun kinderen kennelijk ook niet meer ... da's pas lekker als je aan een diner zit.

En dan ook nog compleet naast de kerstdis gaan verschonen zodat alle gasten een uitstekend zicht op het geproduceerde hebben.

Nou sorry, maar dan heb ik liever een hond die netjes onder tafel ligt (eventueel kwijlen, lebberen en kwispelen erbuiten gelaten) dan de geur van babypoep die nog een half uur in de kamer blijft hangen. En ja, dit hebben wij een paar jaar geleden echt bij vrienden meegemaakt.

Dit even voor alle mensen die het vies vinden uberhaupt een hond in de buurt van een eettafel te hebben.Nee hoor, dat is onzin. Die hadden gewoon geen zin om op te staan en het kind te verschonen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Helianthus2106 schreef op 18 december 2009 @ 15:31:

Nee, omdat ze denkt dat jij stiekem de hond in je auto verstopt whehehe vooral ik jah!
Ja, dat vind ik echt.

Dit even voor alle mensen die het vies vinden uberhaupt een hond in de buurt van een eettafel te hebben.Natuurlijk zijn er andere dingen die stinken, behalve honden. Bijvoorbeeld rokers. Maar zo kunnen we nog heel lang doorgaan.
Waarom ga je niet bij schoonzus eten? Heb jij die smeerbeesten niet in huis en zit je ook niet met de stank, haren en andere viezigheden.

Ik wil die beesten ook niet in mijn huis, en als er iemand is die per se zijn hond mee wil nemen dan gaan we wel naar zijn / haar huis.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik zit even te denken bij het lezen....

Hier wonen acht katten en hoewel ik het een paar keer geprobeerd heb, het was voor zowel katten en aanwezige hond geen feest om hier te zijn met elkaar.

Mijn vriendinnen met honden (2 vriendinnen zijn dat) laten hun viervoeters dan ook thuis als ze bij me komen, uiteraard is dat iets waarbij we samen tot een conclusie kwamen.

Fleur woont klein en heeft een huis vol visite met kerst. Ik kan me voorstellen dat ze daar geen honden bij wil hebben.

Maar, die honden zijn er en die moeten wel verzorgd worden. Ik snap dus ook dat schoonzus ze mee wil nemen.

Het is misschien een idee om het hele feest bij de schoonzus thuis te doen? Dan zijn de honden onder dak en Fleur heeft geen dieren over de vloer in haar kleine huis. Kerst is pas over een week, dat kan dan toch best geregeld worden?

Misschien is deze suggestie al gedaan, ik heb tot pagina 5 gelezen.
Ah, Plokkie zegt nu net precies hetzelfde.....
quote:Mamasaar schreef op 18 december 2009 @ 15:33:

[...]

Nee hoor, dat is onzin. Die hadden gewoon geen zin om op te staan en het kind te verschonen.Dat kan natuurlijk ook!
quote:hinde schreef op 18 december 2009 @ 15:37:

[...]

Dat kan natuurlijk ook!Weet het wel zeker
Ja, dat vind ik echt.
Ik denk dat het geen discussie is over wat jij wel of niet prettig vind het gaat om wat TO wil.

Kerst vieren de meeste mensen nu eenmaal graag met familie en meestal afwisselend bij een van de familieleden thuis. Wanneer je bij iemand op visite gaat, betekent dat, dat je niet thuis bent, zoals het woord al zegt. Dus dat je je fatsoenshalve hebt aan te passen aan de algemeen geldende normen en waarden daar in huis.

Wanneer iemand geen hond of katten heeft is dat een keuze van die persoon, en lijkt met me duidelijk, zeker wanneer diegene heeft aangegeven geen honden/katten te willen ontvangen.

TO geeft aan om wel over een optie te willen nadenken maar niet die grote hond in huis wil hebben. Dan is de eigenaar van de hond aan zet. Wanneer het beest buiten onder een afdak, in de garage oid kan liggen, prima. Maar basis is dat wanneer jij gasten uitnodigd, je hen uitnodigd en verwacht dat zij zich aanpassen aan jou als gastvrouw/heer. En dus niet de halve beestenboel meeslepen wanneer jij kenbaar hebt gemaakt dit niet te appricieren.
quote:luna2006 schreef op 18 december 2009 @ 15:08:

[...]

Stinken doen álle dieren, zelfs hamsters en vissen. Allen de eigenaar ruikt het zelf niet meer.

Er zijn zelfs ménsen die stinken!!! Soms nog wel erger dan dieren!!En die komen er bij mij ook niet in, dus waarom een stinkhond wel?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit even voor alle mensen die het vies vinden uberhaupt een hond in de buurt van een eettafel te hebben.

Niet alle mensen hebben kinderen

Een hond bij de eetttafel is sowieso smerig :puke: Je kind aan tafel verschonen ook :puke:
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik vind het zo raar dat sommige hondenbezitters hier ook over hun hond praten alsof ze menselijke emoties hebben. Die hebben ze namelijk niet. En wat Q zei, dat je het gezin niet op moet splitsen vind ik al helemaal belachelijk, een hond neemt écht niet dezelfde plaats in als een kind.

Bovendien vind ik dat als je (grote) honden hebt, dat je er rekening mee hebt te houden dat niet iedereen daarvan gedient is als je die meeneemt. Vooral op feestjes/kerstdiners. Sommige mensen zijn allergisch, mijn moeder is bijvoorbeeld gewoon doodsbang, die durft bijna niet op te staan en ergens heen te lopen als er een grote hond los in de kamer loopt.

Maar ook ik ben het eens met de suggestie van El Ninjoo, hoewel het jammer is dat TO die blijkbaar niet ziet... Waar is To eigenlijk überhaupt?
Breng de honden maar bij mij met kerst, ik hou van honden en ben toch thuis. Opgelost
quote:Stephanietje schreef op 18 december 2009 @ 15:50:

Ik vind het zo raar dat sommige hondenbezitters hier ook over hun hond praten alsof ze menselijke emoties hebben. Die hebben ze namelijk niet.Nee, ze hebben geen mensenemoties, maar hondenemoties. Ik vind het altijd zo raar als mensen denken dat alleen mensen gevoelens en emoties hebben. Mensen zijn net dieren hoor, wat zeg ik, mensen zijn gewoon dieren.
quote:Pilous schreef op 18 december 2009 @ 15:58:

Breng de honden maar bij mij met kerst, ik hou van honden en ben toch thuis. Opgelost Ik heb toch liever een varkenshaasje ofzo hoor.
Lastig, want je schoonzus kan ze moeilijk thuislaten natuurlijk. En met kerst wil niemand oppassen lijkt me. En ik snap ook wel dat jij niet 3 honden in huis wilt, maar ja wat is nou 1 dagje.

Wij hebben zelf een hond die gelukkig bijna overal welkom is. Ze is nog vrij jong dus ik ga haar zeker niet uren thuis laten, en als ze niet welkom is en we hebben geen oppas dan gaan we niet.

Wij krijgen zelf veel familie hier met kerst. Onze hond is aan puberen, dus kan best klierig zijn, dus schoonmoeder zei al dat we d'r gewoon maar in de bench moesten doen. Nou, ik dacht het niet dus. Ze gaat echt wel even in de bench, maar ik ga haar niet tijdens het hele bezoek in de bench doen. Dan komen ze maar niet of later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven