Gezondheid alle pijlers

Meniscus/ Lopen met krukken

08-08-2009 20:25 498 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

SInds 3 weken heb ik fikse problemen met mijn meniscus.

Mijn knie is 'op slot' geweest. Gelukkig is hij daarna wel weer 'uit het slot' geschoten, maar sindsdien heb ik er forse problemen mee. Ondertussen bij de orthopeed en fysio geweest. Er is een MRI gemaakt, waarvan ik de uitslag na het weekend hoor.

Sinds 3 weken geleden is het steeds slechter geworden, en lopen zonder krukken gaat helemaal niet meer. 's Avonds leg ik vaak een ijspak op mn knie omdat hij gloeit en zeer doet.

Na 3 weken op krukken hoop ik alleen nog maar dat de orthopeed er iets aan kan doen en dat hij me niet wegstuurt met: 'Het gaat wel weer over'..

Ook zou ik wel wat tips voor het lopen met krukken kunnen gebruiken, want je voelt je behoorlijk 'gehandicapt' als je in de keuken staat met je colaatje en 2 krukken en je eigenlijk geen idee hebt hoe je weer op de bank moet komen...
.
Ik heb vanmiddag de uitslag gekregen, om kart voor vijf. Wat k*t was want nu kan ik maandag pas naar de HA.

Mijn bloedsuiker en cholesterol zijn niet goed.

Wat eraan gedaan moet worden hoor ik dan maandag pas en daar baal ik wel van.
Ha Zoebie, jij gaat ook van het een naar het ander zeg... Balen dat het niet goed is, weet je ook wat dat dan betekent, en verklaart dat die vlekken, of moet je daarvoor dan weer naar de ha? Balen dat je nu nog een weekend moet wachten inderdaad.

Muis ik zou idd niet die pijnstillers gaan afbouwen als het nog niet gaat... dan maar even wat langer slikken!

Ik heb vandaag echt een slechte dag, vrij veel pijn, terwijl ik niks bijzonders heb gedaan. Zat al lang niet meer aan de pijnstillers, maar ik zou nu bijna weer a/d paracetamol gaan.

Ik merk trouwens dat ik nu met die sneeuw enzo echt overdreven voorzichtig doe, omdat ik bang ben weg te glijden en dan iets te verdraaien in mijn knie oid...

Fijn weekend allemaal!
Nou meiden wat een verhalen allemaal weer....ik ga eerst maar ns ff het rijtje af

@Panienka: ik heb eigen krukken. Ik heb een aantal jaar geleden een keer iets aan mn knie gehad wat ook nogal lang duurde. Toen moest ik na een half jaar mn 'leenkrukken' weer inleveren en kreeg ik eigen exemplaren. Mooie zwarte, dat dan weer wel!

@Zoebie: jeetje wat een toestanden allemaal zeg. Heb je die uitslagen via de assistente ofzo gekregen. Jammer dat de dok daar zelf ff niet over heeft gebeld. Ik hoop dat het allemaal meevalt wat je maandag te horen krijgt. Zie je nogsteeds die vlekken? En hoe gaat het met je knie na de operatie?

@Muis: nog maar niet stoppen met de pillen dan maar. Wat slik je? Ik zit ook al sinds het begin aan de pillen, probeer ook wel ns zonder (eigenwijs ik weet t ;) maar dan weet ik ook weer heel snel waarvoor ik ze slik. Maar ja het is nu al bijna anderhalf jaar dus dat lijkt me ook niet zo heel gezond. Ik krijg trouwens vanuit t ziekenhuis daar helemaal geen advies over. T is meer zo van als je het nodig hebt slik je maar wat...

Nog een tip tegen de bloedneuzen van Muisman (uit eigen ervaring en niet te hard gaan lachen): een zak diepvriesdoperwten! Wikkel de zak in een handdoek en leg het hele zwikkie in z`n nek, door de kou gaat het bloed langzamer stromen en houdt het bloeden op. Heeft bij mij erg geholpen, ik had bloedneuzen van ruim een half uur, het gutste er dan echt uit. Kwam ook door een zwak adertje o.i.d. Daarna nooit meer last van gehad gelukkig!

@Suz: balen dat het vandaag een slechte dag was/is. Maar je redt het nog wel zonder pillen? Weet je al wanneer je naar de orthopeed kan? Hoop dat het niet te lang duurt. En wat balen van de vakantie, waren er te weinig medethailandgangers ofzo?

En inderdaad al lang niets van LM gehoord....

Hier was het ook weer een frustrerend dagje. Ik moest vanochtend naar de bracenman. Komt er dus op neer dat er geen passende brace is voor mn enkel. Hij had een exemplaar dat volgens hem goed was voor mn enkel maar met passen deed het al onwijs zeer, zat precies zo`n hard plastic stuk op de meest zere plek van mn enkel. En buiten dat bulpte mn ooit zo ranke enkeltje er aan alle kanten onder- en bovenuit. En dat was s`ochtends om 9 uur, hoe later het wordt hoe dikker ie wordt. Verdere braces zijn veelal met elastiek en dat is te zwak om die enkel in het gareel te houden. Dus ik vragen aan die man wat ik dan moest....ik kan niet zo door blijven rommelen tot ik eindelijk in het AMC terecht kan. Advies van hem was om maar weer naar de gipskamer te gaan voor een softcast of gips.

Dus ik met dat verhaal naar de balie. Nou daar zat me toch een heks. Ik had r ook nog nooit gezien, denk dat ze normaal bij het mortuarium ofzo zit waar ze niemand kwaad kan doen

Ik verhaal vertellen. Nou mooi niet dat ik zomaar naar de gipskamer kon, daar moest ik eerst een afspraak voor maken. Bijzonder want ik ben toch zeker al 5 keer na een afspraak met de dok direct naar de gipskamer geweest. Maar goed, ik zeg doe dan maar zsm.

Dan kon het al de 29ste want dan was mn eigen dok op de gipskamer. Ik weer zeggen dat ik ook al zeker 4 keer een afspraak op de gipskamer heb gehad waar hij ook bij zou zijn en dat ik m daar nog nooit heb gezien omdat ie moest opereren etc etc. Maar ze was niet te vermurwen. Dus weer voor Jan L een uurtje in het ziekenhuis doorgebracht.

En ik was weer zeeeeeer gefrustreerd: en geen passende brace, en weer een bevestiging dat die enkel er niet al te best aan toe is en geen gipskamer.

En nu helemaal met die sneeuw enzo vind ik het gewoon eng buiten met die krukken en die zwieberenkel. Maar goed, daar had de heks al helemaal geen boodschap aan. Sommige mensen zouden gewoon niet in een ziekenhuis mogen werken!

Maar goed, ik ga maandag toch maar weer ff bellen naar het ziekenhuis.....Kortom: soms wordt je er behoorlijk moedeloos van. Ik probeer er altijd maar de moed in te houden maar dat wordt je zo toch wel ns lastig gemaakt...

Zo, ik heb het er weer ff uitgegooid, bedankt maar weer voor het lezen

Doe allemaal voorzichtig buiten met de sneeuw en fijn weekend!
En ben ik nou in de war? We zaten toch pas op iets van 14 pagina`s met dit topic? Nu zitten we ineens op 25 zag ik net....
Hey dames,

Gisterenochtend weer naar de sportschool geweest en gefietst, crosstrainer, gewandeld op de loopband en nog wat krachtoefeningen gedaan. Moet er wel weer even inkomen, maar het was lekker om weer eens iets aan sport te doen.

Gistermiddag thuis flink aan de slag gegaan met klusjes (plafond in de keuken gewit, een muur geschilderd, keuken schoongemaakt en de vloeren gedweild). Dat alles bij elkaar was wel wat te veel van het goede en gisteravond heb ik daarvoor moeten boeten, behoorlijk wat pijn. Maar dat was dan ook mijn eigen schuld, had eerder moeten stoppen.

Maar vandaag voelden mijn knieen weer helemaal oke.

Gisteren ook nog de HA gebeld om te overleggen over de pijnstillers. Advies HA is om voorlopig (3 maanden) de pijnstillers te blijven nemen en tussentijds niet meer proberen te stoppen. De dosis die ik nu neem en waarbij ik mijn dagelijkse bezigheden goed kan doen, mag ik gewoon blijven nemen en is ook niet schadelijk voor zo'n lange tijd.

En ik moet er echt op proberen te vertrouwen dat het ooit weer goed komt, al kan dat wrs. nog wel een tijdje duren.

@ Guusss, wat een tuthola zeg die griet aan de balie. Ontzettend frustrerend, het duurt allemaal al zolang en je hebt al zoveel afspraken in het ziekenhuis en dan zou het wel fijn zijn als je e.e.a. kan combineren ipv steeds maar weer terug moeten komen.

De volgende keer erop staan dat ze jouw dokter belt die je naar de gipskamer heeft doorverwezen. Dan zal je dokter wel aangeven dat je direct terecht kan/moet.

Als pijnstiller krijg ik Tramadol (een morfine-achtige pijnstiller). Paracetamol, ibuprofen, diclofenac helpen allemaal niet. 2-3 maanden geleden toen de pijn heel erg was, mocht ik 300-400 mg per dag. De pijn verdween als sneeuw voor de zon, maar daar voelde ik me zo beroerd van en had ik zoveel last van de bijwerkingen (constant misselijk, veel spugen, niet meer kunnen eten, niet meer kunnen slapen, duizelig etc etc.) dat ik al snel zelf ben gaan minderen. Dan is het middel ineens erger dan de kwaal.

Nu neem ik 100 mg per dag en dan gaat het heel redelijk, niet helemaal pijnvrij en klachtenvrij maar ik kan gewoon mijn dagelijkse dingen doen en zijn de bijwerkingen minimaal.

Maar zodra ik dus niks meer neem dan verergert de pijn meteen weer behoorlijk en wil ik het liefst zoveel mogelijk zitten. En met een pilletje kan ik ineens een heleboel dingen wel doen.

De diepvriesdoperweten hebben we ook als tip gekregen. Wat ook schijnt te helpen is een beetje neusspray, daar schijnen de adertjes ook weer van dicht te gaan of zoiets.

@ Suz, balen dat je weer meer pijn hebt. Helpt paracetamol wel tegen de pijn?

Ik ben trouwens ook heel erg voorzichtig buiten met alle gladheid. 2 zere knieen is genoeg, daar hoeven niet ook nog een paar botbreuken bij.

Ik vond het trouwens ook berekoud vandaag, brrrrrrr......

Fijn weekend allemaal!
Guus kun je er geen SEH van maken. Zeg je gewoon dat je barst van de pijn. Wat een feeks zeg daar aan die balie.Ik wordt daar ook niet goed van. Dat heen en weer geren naar dat ziekenhuis. Ja zeg, soms heb je er meer dan genoeg van.

Suz komt het niet omdat je voorzichtiger bent, dat je nu meer pijn hebt. Dat je je anders beweegt?

Zo Muis, jij bent lekker bezig zeg. Ik ben benieuwd wanneer ik mag sporten of naar de fysio. Ik zal wel moeten denk ik als ik inderdaad diabetes heb. Er moet dan zeker 15 kilo vanaf.

Nou ja, dan moet ik eindelijk eens. Ik zit die sportschool toch maar steeds uit te stellen.

Wij hebben nog geen sneeuw, maar als het morgen komt heb ik me voorgenomen binnen te blijven. Ik neem nog geen risico met mijn knie. Soms gaat het goed en soms gaat het minder. Maar over het algemeen heb ik eigenlijk geen klagen. Als ik jullie hoor. Verdikkeme zeg.

Allemaal een fijn en breukkloos weekend.
Hey allemaal,

Is er bij jullie ook zo'n berg sneeuw gevallen?!

Vanochtend door de sneeuw naar de sportschool geploeterd. Dat voelde al als een training en daarna dus nog getraind, ging erg goed! Geen enkel pijntje aan mijn knieen, al moet aan mijn conditie nog wel flink gewerkt worden.

@ Zoebie, ik wil wel 7 kilo van je overnemen hoor

Weet je al wat meer nav de bloeduitslagen?

@ Guusss, hebben jouw telefoontjes naar het ziekenhuis nog iets opgeleverd?
Hey allemaal,

Is er bij jullie ook zo'n berg sneeuw gevallen?!

Vanochtend door de sneeuw naar de sportschool geploeterd. Dat voelde al als een training en daarna dus nog getraind, ging erg goed! Geen enkel pijntje aan mijn knieen, al moet aan mijn conditie nog wel flink gewerkt worden.

@ Zoebie, ik wil wel 7 kilo van je overnemen hoor

Weet je al wat meer nav de bloeduitslagen?

@ Guusss, hebben jouw telefoontjes naar het ziekenhuis nog iets opgeleverd?
Ik heb geen diabetes. De waarden van het ziekenhuis waren allemaal onder de 7. Zelfs mijn cholesterol was helemaal goed.

De HA keek naar de waarden in het totaal. Ik neig er wel naar maar ik heb het dus niet.

Ik moet wel over twee weken nog eens nuchter prikken. Dan gaat hij vergelijken.

En ik moet wel naar de diëtiste vanwege overgewicht. Het is wel een opluchting dat het geen diabetes is. Ik ga dus wel heel snel sporten. Zo gauw het met die knie een beetje kan. Ik ga straks mijn loopschoenen aan doen en met fototoestel een rondje dorp doen. Het is zo mooi wit overal.

Ik ben door rood gereden. Ik wilde nog remmen. Voelde dat ik doorgleed en er kwam toch niets dus veiligheidshalve ben ik maar doorgereden.
Ha allemaal,

Wat een sneeuw zeg! Ik heb geloof ik nog nooit zoveel sneeuw gezien in Nederland! Ben vandaag maar thuis gebleven, want gezien NS leek het mij niet verstandig om naar werk te gaan. Maar ja, morgen is het niet veel beter, maar ga het dan toch maar proberen. Wel een super mooie winterwandeling gemaakt vandaag en veel foto's gemaakt! Wilde ook eigenlijk sporten, maar om nu weer een heel stuk door de sneeuw te fietsen... doe maar even niet!

Muis, goed dat jij wel bent gegaan!

Zoebie, fijn dat het geen diabetes is zeg..! Maar die vlekken zijn nog steeds niet verklaarbaar dus? Zie je die nog steeds?

Guuus, jij nog iets kunnen bereiken in het ziekenhuis? Ik wordt al zo gefrustreerd van die (meestal) vrouwen a/d balie die totaal geen moeite doen, alleen maar hun werk en vooral niet meer en dus ook niet met je mee denken etc.

Ik heb het idee dat die kou ook zorgt voor mee pijn aan mijn knie, maar geen idee of dat kan hoor. Misschien is het toeval, misschien is het dat ik krampachtiger loop, misschien is het een combi
@ Suz, ik heb het idee dat mijn knieen door de kou juist beter voelen. Maar dat kan ook een toevalstreffer zijn, maar vreemd is het wel. Precies het tegenovergestelde als bij jou dus.

Ik heb vanochtend ook wel even getwijfeld hoor of ik wel/niet zou gaan sporten, want mijn vriendin ging niet ivm de sneeuw. Maar ik wil het sporten nu weer goed oppakken en weer in het ritme komen en niet meteen al gaan spijbelen.

Ik ben lopend gegaan, met de fiets zou ik nooit door de sneeuw heen gekomen zijn.

@ Zoebie, mooi dat je geen diabetes hebt en je cholesterol ook in orde is.

Ik ben vandaag ook "gevaarlijk" over de gewone weg naar de sportschool gelopen. Voetpad was geen doorkomen aan en fietspad was spekglad. De gewone weg was in elk geval een beetje begaanbaar en dus maar aan de rand van de weg voorzichtig gelopen.
He Zoebie dat is op zich goed nieuws! Alleen weet je nu nog niet waar die vlekken vandaan komen die je ziet....gaan ze dat nog verder onderzoeken?

En wat heerlijk dat jullie allemaal door de sneeuw aan het banjeren zijn...ik ben jaloers!

Ik heb vanochtend om half 9 gelijk het ziekenhuis gebeld en ik trof er gelukkig 1 die het begreep. Verhaal vertelt en ze onderbrak me dat gelijk die knakker van die braces ging bellen dat het niet de bedoeling is dat ie mensen maar zo laat gaan zonder oplossing. Hij had direct mn dok moeten bellen of de balie. Het was absoluut niet de bedoeling dat ik weer zelf overal achteraan moest. Maar goed, hij was natuurlijk met vakantie dus ze heeft ff een riedel van een paar minuten tegen zn vervanger afgestoken. Toen kwam ze weer terug bij mij, nu kan ik as woensdag terecht op de gipskamer. Met excuus voor alle toestanden weer. Dus woensdag ga ik maar weer ns langs
Ja hoor... het moest een keer gebeuren he Gevallen met de fiets (er lag geen sneeuw, dus daarom had ik niet door dat het toch nog glad was, dom dom dom!) en kwam natuurlijk precies op mijn knieën terecht. Blauwe plekken zijn nog niet zo erg, maar mijn zwakke knie doet ook binnenin meer pijn. Grrr...!

Ben benieuwd hoe blauw mijn knie morgen is

Guuss, wat fijn dat je morgen terecht kan in de gipskamer! Goed dat je er toch nog achterheen hebt gebeld en nu iig iemand trof die wel met je meedenkt!
Hey allemaal,

Van mij mag het nog wel even vriezen en sneeuwen, nog steeds geen enkel pijntje aan mijn knieen!

Ben vanochtend weer naar de sportschool gegaan, wegen waren beter dan gisteren maar nog steeds erg glibberig.

Nu even een paar dagen rust van sporten, wil ook niet meteen weer te fanatiek van start gaan.

@ Zoebie, heb je de uitslag van de scan al?

@ Suz, wat een pechvogel ben je! Hopenlijk blijft de "schade" aan je knie beperkt en krijg je niet veel meer pijn.

Kon je wel weer werken vandaag ivm de OV-problemen?

@ Guusss, super dat je morgen al terecht kan in gipskamer. Hopenlijk gaat morgen alles vlotjes en zonder problemen.
Hai allemaal,

Jullie hebben lang niet van me gehoord. Het ging niet zo goed en ik was alle knie ellende meer dan zat. Ook was ik weer wat begonnen met werken, en omdat dat zo moeizaam ging slurpte dat al mn tijd op. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, ik ben vorige week weer geopereerd omdat mn knie niet beter werd en de ortho toch nog een keer van binnen wilde kijken.

Ik heb vandaag de uitslag gehad, blijkbaar was mijn voorste kruisband bij mijn laatste misstap (eind september) gedeeltelijk gescheurd en zaten de rafels hiervan in de weg in het gewricht. Nu zijn alle rafels er weer af, maar moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met revalideren. Knie is nu zo stijf en pijnlijk en ik kan hem ook niet buigen of strekken, dus het word een intensief proces. De ortho had het liefst dat ik elke dag fysio zou krijgen de komende weken.

Zo, nu zijn jullie weer even op de hoogte hoe het met mijn knie ellende is. De laatste paar weken waren ook wel een beetje een zwart en depressief gat, ik dacht echt dat het niet meer goed zou komen, maar de ortho heeft me vandaag gelukkig weer wat moed ingepraat.

Ik heb even bijgelezen hoe het met iedereen gaat, en de ellende is over meerdere forummers verdeeld zie ik.. ;)

Guuss en Zoebie, sterkte komende tijd. Panienka en Suz, leuk weer even van jullie te lezen, maar eigenlijk zijn jullie al veel te lang op deze forum-thread, net als ik. Muis, What can i say..Dikke knuf meis en we mailen.

Tot snel en take care.

LM
Goed nieuws. De MRI was helemaal goed.

Nou ja dat is natuurlijk hardstikke goed nieuws, maar er is dus nog geen oorzaak gevonden. En mijn neuroloog wil het wel weten. En wil er dus ook iets aan doen. Nu heb ik vandaag weer bloed moeten prikken voor Vitamine B12 en foliumzuur. En maandag een VER onderzoek. Dat is een onderzoek naar de geleiding van prikkels via de oogzenuw naar de hersenen.

De neuroloog dacht ook nog aan oogmigraine. Na de aanval van zondag die later weer grotendeels wegtrok. Dan klopt het weer niet omdat het niet helemaal weg gaat. Mocht hier ook niets uit komen dan wil hij nog een lumbaalpunctie.

Ik ben ook nog door mijn rug gegaan vanmorgen. Ik ben nu helemaal een ouwe doos. Kon opeens niet meer opstaan van de bank. Elke beweging doet pijn. Als ik me draai als ik ga zitten en als ik wil opstaan. Liggen enz. kortom alles dus. Het enige wat pijnloos is, is lopen. De neuroloog wil ook een MRI van mijn rug als het maandag niet over is. Want meestal heb ik dit een paar dagen en dan is het ook weer net zo snel weg. Raar mens ben ik inmiddels zeg. Wat een kruk. Ik ben dus na het ziekenhuis de stad ingegaan vanmiddag. Dat ging wel lekker. Ik heb de laatste kerstcadeautjes en een paar laarzen gekocht. Die laarzen was nog een probleem. Ik moest ze passen want ze waren in de uitverkoop. Dan kunnen ze niet geruild worden. Ik wurm me dus steunend en kreunend met rugpijn in die laarzen en ze pasten precies. :-) Kom ik bij de kassa, mag ik ze wel ruilen als ze niet passen. Nou ja gelukkig dan maar.
.
LM, fijn om weer eens wat van je te horen/lezen!

Maar wat balen dat je weer onder het mes moest zeg..! En idd dan weer helemaal opnieuw beginnen met revalideren... Hopelijk heb je een goede fysio, zodat je snel weer beetje op de been bent!

Maar kan mij voorstellen dat je er wel even doorheen zat idd.. sterkte ook komende tijd met revalideren!

Zoebie jouw verhaal wordt ook steeds complexer. Opzich fijn dat de MRI goed was natuurlijk, maar het blijft allemaal vaag en dan nog meer onderzoeken... niet fijn! En dan ook nog door je rug gegaan... balen!

Guusss, hoe was het in de gipskamer?

Mijn knieën zijn inderdaad behoorlijk blauw vandaag maar gelukkig niet meer extra pijn, gewoon 'normaal' zeg maar.

Fijne avond & Panienka, veel plezier in Sneek en rij voorzichtig!
Ja ja...eindelijk heb ik ook een keer goed nieuws te melden hier!

Vanochtend naar de gipskamer geweest en daar hebben ze me toch een mooi gipsding voor me gemaakt. Ze hebben eerst mn been in het gips gezet tot onder mn knie en toen hebben ze m aan de achterkant weer opengezaagd tot aan mn hiel. Aan de achterkant hebben ze 3 klittenbandsluitingen gemaakt en alle randen mooi afgewerkt met zacht spul. Nu heb ik de dus een gips dat ik zelf aan en uit kan doen....ik ben er zo blij mee! Of ie het helemaal gaat houden tot ik naar het AMC kan is de vraag maar dan mag ik gewoon weer terug komen. Kijk daar heb je tenmiste wat aan :-)

LM wat een toestand nou weer, het blijft maar door gaan he zo?! Probeer je een beetje vast te houden aan de woorden van je arts en hopelijk wordt de pijn snel minder. Het zwarte gat gevoel ken ik wel, soms ben je het gewoon zooooooooo zat. Doe kalm aan en sterkte met het weer op de been komen!

Oh Zoebie je mankeert zo wel genoeg hoor...niet nog allerlei andere mankementen gaan verzamelen. Hopelijk valt het mee met je rug en komr er iets uit de testen. En je hebt in ieder geval mooie laarzen :-)

Ik heb twee voornemens voor als ik weer normaal zonder stokken kan lopen: een feestje geven en nieuwe laarzen/schoenen kopen!

Rij je voorzichtig morgen Panienka? Hier (Nrd-Hllnd) is het flink aan het dooien dus misschien is het morgen wel prima te doen.

Maar dat dooien is misschien weer niet zo goed voor de knieen van Muis
Hey dames,

Ik had vandaag een hele drukke dag met veel fietsen, lopen en klusjes thuis en nog steeds geen pijn!

Dat was heel lang geleden dat ik zoveel op een dag gedaan heb.

Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd met mijn knieen als het gaat dooien

@ LM, weet dat ik aan je denk en met je meeleef, een dikke knuffel voor jou!

@ Zoebie, fijn dat de MRI goed is! Hopenlijk vinden ze snel wat de oorzaak van je klachten is.

Een vriendin van me is SEH-verpleegkundige en zij zei laatst tegen me (ivm met het niet kunnen vinden van de oorzaak van mijn knieklachten) dat geneeskunde voornamelijk het uitsluiten van aandoeningen is ipv het vinden van oorzaken.

Nou, daar ben je dan mooi klaar mee als patient, je wil toch weten wat de oorzaak van klachten is of niet soms.

Hopenlijk blijven nieuwe klachten en ongemakken je bespaard!!

@ Suz, 2 blauwe knieen vandaag dus. Gelukkig dat je niet meer pijn hebt gekregen.

@ Guusss, wat super zeg dat je nu gips hebt wat je zelf aan en uit kan doen en dat je zo goed geholpen bent vandaag.

Sinds het met mijn knieen de goede kant opgaat, heb ik al 3 paar nieuwe laarzen/schoenen gekocht En ik ben nog steeds een beetje de schade aan het inhalen van al die maanden dat ik niet kon winkelen!

@ Panienka, veel plezier in Sneek!

Iedereen hele fijne en gezellige kerstdagen gewenst!
Ha dames,

Eerst allemaal de beste wensen voor 2010, hopelijk is het voor ons allemaal een beter jaar met knieën/enkels etc.

Hoe is het met iedereen? Leuke dagen gehad? En met knieën/enkels?

Ik vrees dat ik voorlopig nog wel op dit topic te vinden ben

Ik ben vandaag weer naar de orthopeed geweest en hij kwam toch al vrij snel uit op weer een kijkoperatie, om duidelijk te krijgen wat er nou precies aan de hand is. Maar na wat langer doorpraten, vermoedde hij toch dat ik last heb van die kraakbeenslijtage wat destijds ontdekt is.. Mogelijk breidt het zich uit of is het verder afgesleten. Alleen kan hij daar niks aan doen qua behandeling. Dus alleen een kijkoperatie om te kijken, is ook niet logisch. MRI had geen zin volgens hem.

Iig vond hij mij te jong om er maar "gewoon" mee door te lopen en heeft hij mij verwezen naar het UMC waar blijkbaar een knie-specialist zit. Hij gaat er nl vanuit dat er dan een kraakbeenreconstructie gedaan gaat worden (geen idee nog wat ik mij daarbij precies voor moet stellen hoor ook qua impact/revalidatie etc).

Maar ben wel blij dat hij mij in die zin wel serieus neemt.

Alleen het grote "maar" in dit verhaal...vandaag gebeld en er is een wachtlijst van bijna 4 maanden (!).

Daar word ik dus niet blij van, want ik begin steeds meer last te krijgen en bovendien, tegen de tijd dat er dan misschien een operatie oid plaats zal vinden, is het zo weer juni en zit ik weer de hele zomer op de bank..... en dan zakt de moed mij nu al in de schoenen.

Maar goed... eerst maar even afwachten tot zij de brief hebben ontvangen en ik de definitieve afspraak heb, misschien valt het nog mee en zo niet, dan ga ik misschien toch nog eens verder kijken of overleggen met HA, zodat ik misschien ergens anders eerder geholpen kan worden.

Morgen iig even overleggen met de fysio of zij nog denkt iets toe te kunnen voegen of dat we het nu toch moeten afwachten.

Wordt vervolgd dus....
Ja zeg, ook voor iedereen in dit topic de allerbeste wensen. Fijn Suz dat je serieus genomen wordt. Maar wat gaat het lang duren. Raar dat je wel een kijkoperatie krijgt en geen MRI. Ik dacht dat ze op een MRI precies kunnen zien wat er aan de hand is. Nou ja ze zullen het wel beter weten denk ik. Wat absurd lang is dan 4 maanden wachttijd als je last hebt. Ik werd eerder geholpen omdat het voor ons al zo'n belastend jaar was geweest met de kanker van manlief en mijn loop op de mamacare poli. De anesthesist vond het wel een reden om eerder geholpen te worden en dat was ook zo.

Hou je taai hoor.

Muis het is bij mij nu inderdaad wegstrepen geworden omdat ze het echt niet weten. Ik ben n zo'n kastje/muur/kastje geval aan het worden. Neuroloog, die weet het niet dus naar de oogarts, die vind niks dus terug naar de neuroloog. Die weet het niet dus terug naar de oogarts, daar is alles goed dus maar weer terug naar de neuroloog. En ik ben het zat. Ik ga dat ook tegen de neuroloog zeggen volgende week. Maar wat moet ik nu als ze het niet meer weten. Ik heb nog steeds last van vlekken. Vanmorgen ook. Ze moesten me 3 x druppelen voordat het resultaat had. Dat betekend 3 x een half uur wachten. Blugh zeg, ik ben dat ziekenhuis helemaal zat.

Bovendien kwam ik er vanmorgen achter dat ik niet meer aanvullend verzekerd ben wegens een betalingsachterstand vorig jaar februari. Belachelijk. Altijd netjes betaald en door manliefs ziekte vergeten of bewust uitgesteld wegens geldgebrek dat weet ik niet meer, maar dan nog. Ik wist het niet maar volgens CZ had ik dat op de polis kunnen zien. 't Is nu wel weer in orde, maar het gaat pas weer in februari in. Dus dat wordt deze maand geen fysio. Ik kan niet ook nog eens ¤ 280.- betalen. Ik moet ook al rekening houden met ¤ 165.- eigen risico waar ik door al die ziekenhuisbezoeken deze maand ook wel aan kom.

Wat een ellende zeg. Als jullie eens wisten wat we al voor manlief en mijzelf bij hebben moeten betalen met die ziektekosten en dan krijg je de rit van en naar het ziekenhuis plus alle parkeerkosten ook niet betaald. En dan nu dit weer. Ik ga de fysiotherapie maar afbellen. Kan er niets aan doen.
.
Met aanvullende verzekering heb ik recht op fysio.

En als je een knie-operatie hebt gehad heb je recht op een jaar fysio waarvan je de eerste maand zelf moet betalen. Wat dat nu weer voor een gekke regeling is. Absurd gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven