klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
quote:Summerdance schreef op 20 december 2009 @ 14:24:

Zo ook met kinderen

Mijn huis is verre van kindvriendelijk ingericht

Nou hebben wij op Kerstavond altijd een Kerstborrel en sinds 2 weken heeft een vriendin van mij een pleegkindje van 3.

Ze belde me op met de vraag of ze hem mee mocht nemen

Ik vind dan ook dat ik gewoon mag zeggen dat ik dat liever niet heb.

Het jochie is (nu nog) een beetje losgeslagen en luistert ook nog niet echt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind kindjes hartstikke leuk maar liever niet in mijn huis...

God, wat ben ík blij dat onze vrienden niet zo zijn. Afgelopen zaterdag een heel gezellig kerstdiner gehad bij vrienden die géén kinderen hebben. Huis is er (uiteraard) ook niet op ingericht. Maar niemand die moeilijk doet, iedereen vindt het leuk dat die kleine van ons (net 1) er is. Ja, uiteraard probeert hij wel eens dingen te pakken of zit hij aan spullen waar hij niet aan mag zitten, maar hee, je bent met z'n allen en er is altijd wel iemand (ik als eerste) die kind corrigeert of ergens weghaalt.

Om 7 uur hebben we hem naar bed gebracht en hebben we lekker rustig kunnen eten. Prima, geen enkel probleem.

Overigens vind ik dat een kind van 3 zich wel moet gedragen. Als het dan nog steeds "losgeslagen" is, is er wel iets mis.
quote:Festen schreef op 19 december 2009 @ 15:29:

[...]

neuh die mogen ook niet, eigenlijk niemand want grote kinderen zijn weer netals volwassenen en kunnen zich ook vreselijk gedragen, geen honden, geen kinderen, groot of klein, kortom nodig niemand uit die beweegt Heel gezellig lekker stilzitten op de bank, vooral niet teveel lawaai maken en denk aan je tafelmanieren!
quote:dorinke schreef op 19 december 2009 @ 16:47:

[...]

Je bedoelt zeker: mag Elninjoo komen?Lijkt me ontzettend leuk om Elninjoo hier uit te nodigen! Denk alleen dat ze zelf gillend gek wordt!
quote:Liv schreef op 21 december 2009 @ 07:58:

[...]

Overigens vind ik dat een kind van 3 zich wel moet gedragen. Als het dan nog steeds "losgeslagen" is, is er wel iets mis.

Dat klopt ook, er is iets mis

Het is een pleegkindje van 3 wat nog niet goed is aangepast.

Bedenk, driftbuien, alles maar dan ook alles pakken, schreeuwen enz enz

Daar komt bij dat onze Kerstborrels er al sinds jaar en dag hetzelfde uitzien...wat betekent, veel drank, veel roken en veel muziek (denk een grote groep vrijgezelle dertigers) en ikd at nou niet direct de omgeving vindt voor een drie jarige.

Maar dat is verder niet aan mij om over te oordelen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Veel roken? Gatver, daar wil ik zelf niet eens bij zijn. Maar goed, das iets anders.

Als dat kind driftbuien heeft is het inderdaad een heel ander verhaal, maar je bracht het zo alsof alle kinderen zo zijn en je er daarom geen kinderen bij wilt hebben.
Jij was ook niet uitgenodigd Liv

Maar ik blijf vinden..in je eigen huis mag jij de regels bepalen

Gelukkig denken vrienden er ook zo over.

Dat betekend dan ook dat ik Summerhond dus niet overal mee naar toe nemen.

Nou ja so be it...

Beetje elkaars wensen respecteren vind ik.

En tuurlijk zijn kindjes welkom maar niet als ik een huis met dronken jolige 30ers heb
Ben het met je eens. In je eigen huis mag je je eigen regels bepalen. En een "wild" feest, tja, daar horen mi geen kleine kinderen bij. Maar een gewoon normaal kerstfeest, daarvoor ga je je kinderen toch niet thuis houden??

En als iemand dán vindt dat ik mijn kinderen thuis moet houden ga ik ook niet.

Overigens vind ik het meenemen van honden totaal niet te vergelijken met het meenemen van kinderen.
Euhh...ik vier met mijn vrienden nooit een gewone Kerstborrel.X-D

Als ik ooit thuis netjes een keurige borrel thuis ga houden met een wijntje en een stukje kaas, mag het kindje van mij best mee hoor..

Maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren, daarom zei ik al, mijn huis (of moet ik zeggen mijn vrienden) zijn niet ongesteld op kinderen

Maar niet als er 15 man druk staat te dansen in de kamer
Ben het met je eens Summerdance,daar horen gewoon geen kids bij .Toen onze kinderen erg klein waren namen wij ze ook niet mee naar feesten of verjaardagen in de avond .
bij mij zou het heel simpel zijn, of de honden blijven thuis of schoonzus blijft ook thuis. ik vind honden best leuk maar in huis? please no! heb je anders geen balkon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven