toetjes zonder suiker

22-12-2009 16:29 23 berichten
Hoi

Weet iemand waar ik recepten kan vinden voor toetjes zonder suiker (en ook zonder suikervervangende zoetstoffen)

groeten,

Judith
Kaasplankje?
Alle reacties Link kopieren
Fruitschotel
Google.
Fruit met magere yoghurt

Fruit met ongezoete room

Extra pure chocolade fondue

zoiets?
Honing mag wel?

Anders zou ik het zoeken in fruit om je gerechten te zoeten of hartige toetjes.

ander seizoen misschien: aardbeiensoepje

-appel of bananenflapjes

-kaasplankje met dadel en noten

-banaan uit de oven met een beetje creme fraiche

-gebakken appel met kaneel

- opgeklopte yoghurt (lekkerder met suiker) met vruchtjes
Dat zeg ik....
Yoghurt of kwark met fruit.

http://recepten.voedingscentrum.nl/scripts/zoek.php

Toch niet....diabetes geeft recepten met zowel basterd als vanillesuiker.

Er zijn wel sites waar je ingrediënten kunt uitsluiten.

Kost wel veel tijd. Ik zou gewoon af en toe zoeken en een speciale map aanleggen met dergelijke recepten. Telkens als je er eentje gevonden hebt.
anoniem_93340 wijzigde dit bericht op 22-12-2009 17:13
Reden: Toch niet.....
% gewijzigd
eh... koffie?
Het is achterhaald om met diabetes totaal geen suiker te eten. Beter zelfs suiker dan suikervervangers, maar zoals met alles met mate en goed je bloedsuikerniveau in de gaten houden.
Maar hier gaat het toch helemaal niet om diabetes? (althans, dat haal ik er niet uit)

Ik vind dat Lente wint....topidee!
Dat zeg ik....
Als jam wel mag (anders zelluf cranberrysaus maken).

Bladerdeeg vullen met mengsel appel, cranberryjam en kaneel (eventueel met stukjes pistache of amandel ) en afbakken in de oven. Je kan flapjes maken of een strudel of een slof.
Die conclusie had ik zelf al getrokken, maar ik dacht dat er meer suikervrije recepten bij zou zitten.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar waar zijn jullie recepten?????????????????

----------------------------------------------------hier nog een paar tips----------

Als ik me niet vergis dan is er kans dat sorbetijs op basis van alleen vruchten is. Je kunt het wel zelf op die manier maken.

Dan zelf smoothies maken.
Ik neem aan dat je een zoete toet wilt? Anders zou ik gaan voor kaas. Met port.

Mogen natuurlijke suikervervangers wel? Maismoutstroop oid? Zo ja, dan zou ik even bij de reformwinkel gaan kijken.

Gebakken appel met kaneel, ongezoete zure room erbij serveren.

Dronken fruit (fruit een nacht laten weken in sterke drank, grand marnier is lekker)

Hangop maken en dat met tutti frutti of stoofpeertjes. Als je die wil zoeten, kies dan voor vruchtensap.
quote:Dating_vrouw schreef op 22 december 2009 @ 17:25:

Als ik me niet vergis dan is er kans dat sorbetijs op basis van vruchten is. Je kunt het wel zelf op die manier maken.

.Het is niet zo lekker hoor, vruchtensorbetijs maken zonder zoet erin. Ect zou je van dat mierzoete multivruchtensap kunnen gebruiken in de ijsmachine, maar ik ben er zelf niet dol op. En ik heb echt geen weet tooth.
Vers fruit is lekker. Ik vries het soms in zonder ijsmachine te gebruiken. Het idee van waterijs of met yoghurt.

In de zomer wel lekker als het heet is.
In een wijnglas gesorteerd rood fruit(aardbeien, frambozen, bosbessen, bramen, rode bessen) scheppen. Van dezelfde vruchten pureer je er ook wat fijn en deze saus schep je eroverheen. Dan doe je er nog een toef lobbig geklopte, ongezoete slagroom overheen. Takje munt op de room. Voor diegene die wel suiker mogen, suiker in de room en in de gepureerde vruchten doen.
...
Bananenloempia's zijn ook geweldig lekker. Halve banaan in filodeeg vouwen en dan even frituren. (Lekker met ijs en honing).
...
Als honing wel mag dan is kaneelijs erg lekker.
of je gebruikt fructose (vruchtensuiker) in plaats van suiker. Is iets minder zoet dan met echte suiker, en kan niet overal in (bepaalde soorten koekjes of zo kan het niet), maar voor de rest een prima (en gezonde) vervanger.

Een andere gezonde alternatief is oersuiker (eerste extract van de suikerriet). Nadeel van deze is dat het een bruine kleur heeft en een beetje apart ruikt (ik vind het zelf smerig ruiken) maar als je het opwarmt (in cake, gebak, oid) gaat de geur verloren. Deze is wel veel zoeter dan echte suiker, dus minder gebruiken.

Andere zoetstoffen (aspartam, canderel, e.d.) zou ik zelf niet gebruiken maar met fructose en oersuiker heb ik wel goede ervaringen. Maar goed, alles met mate dus, net als met gewone suiker.

ze zijn trouwens te koop bij reformzaken.
Misschien zou de vreemde en pompeuze zwaarwichtigheid van de Verhalen Verteller afgewezen worden met gefradder en gefrons
Que?

Domsellen, loop je het hele forum te bestoken met dit verhaal?
Dat zeg ik....
quote:Tama schreef op 22 december 2009 @ 19:31:

of je gebruikt fructose (vruchtensuiker) in plaats van suiker. Is iets minder zoet dan met echte suiker, en kan niet overal in (bepaalde soorten koekjes of zo kan het niet), maar voor de rest een prima (en gezonde) vervanger.

Een andere gezonde alternatief is oersuiker (eerste extract van de suikerriet). Nadeel van deze is dat het een bruine kleur heeft en een beetje apart ruikt (ik vind het zelf smerig ruiken) maar als je het opwarmt (in cake, gebak, oid) gaat de geur verloren. Deze is wel veel zoeter dan echte suiker, dus minder gebruiken.

Andere zoetstoffen (aspartam, canderel, e.d.) zou ik zelf niet gebruiken maar met fructose en oersuiker heb ik wel goede ervaringen. Maar goed, alles met mate dus, net als met gewone suiker.

ze zijn trouwens te koop bij reformzaken.

Ligt er maar net aan waarom ze geen suiker/zoetstoffen wil gebruiken.

Ik kan zelf niet tegen geraffineerde suikers, maar ook niet tegen fructose. Knallende migraine is het resultaat. Chemische nepsuiker kan ik weer wel heel goed tegen
http://www.smulweb.nl/zoe ... sorteer=relevantie&tpp=15

Wel controleren of de zoekresultaten wel kloppen met de opgegeven selectie. Dat is suikervrij en zonder zoetstof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven