contact met ex moeizaam

25-12-2009 15:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Al een tijdje volg ik een aantal forums waar ik zelf heel wat wijzer van ben geworden.. Nu zit ik zelf met een probleem en ik kan er geen oplossing voor bedenken..

2 maanden geleden is m' n relatie van 4,5 jaar verbroken. We staan er beide achter want we hadden te veel ruzie, hij maakte mij niet bepaald gelukkig. Achteraf is het lichtje bij mij gaan branden en besef ik dat hij helemaal niet bij mij past. Hij is een persoon dat graag gelijk heeft, alles op zijn manier wil doen en veel discussieert, iets waar ik me mateloos aan irriteer.

Nu het uit is heb ik hem nu 3 keer gezien. 1 keer bij het ophalen van m'n spullen (alles had hij ingepakt en ik kon gelijk weg.. nergens over gesproken), 2de keer in de kroeg en toen negeerde hij me compleet en was hij bezig met een ander meisje, en de 3de keer gisteren weer in de kroeg. Gisteren begon ik gewoon een leuk gesprek met hem en dat ging best goed. Ik voelde er niets bij, eerder een opluchting dat we leuk konden praten. Ik had niet de behoefte om met hem te zoenen ofso.. de hele tijd had hij al wel een blik die ik niet van hem ken... een boze blik en agressieve blik. Toen begon het... Hij vindt het raar van me dat ik normaal tegen hem praat hij heeft er helemaal geen zin in. Hij zei dat hij gelijk toen de relatie verbroken was, 2 maanden geleden, er overheen was en verder is gegaan met zijn leven. Hij heeft er geen moeite mee, mist me niet en voelt niets voor me... Voor hem zijn wij klaar. Hij zei dit alles op een hele botte en harde manier en het voelde als messteken in m'n buik. Ik vroeg of het zin heeft om een keer af te spreken om alles goed uit te praten (dat is namelijk helemaal niet gebeurd) hij zei dat hij daar geen behoefte aan heeft. Ik zei dat ik er wel behoefte aan had en toen zei hij nou dat is dan jou probleem.... Na 4,5 jaar krijg je dit te horen.. Alsof je hebt geïnvesteerd lucht.

Ik zou graag contact met hem houden, we hadden iets moois en omdat we als partners niet bij elkaar passen hoeft het toch niet te betekenen dat we elkaar moeten negeren... Ik weet niet hoe ik met zijn houding overweg moet... Het doet me pijn dat hij zo doet en het doet me pijn dat hij zo snel alles heeft afgesloten... dat is helemaal niet realistisch in m' n ogen maar toch lijkt het zo. Hoe het nu gaat doet me veel meer pijn dan dat het uit is... Moet ik nou contact met hem gaan zoeken?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.. Ik ben helemaal niet goed in het hebben van contact met mn ex en ik zie dat meiden om me heen dat eigenlijk wel hebben en dat die mannen nog steeds lief zijn... ik zou het zo zonde vinden om hem uit mn leven te verbannen.... Wat moet ik nou?
Beste lezers,

Al een tijdje volg ik een aantal forums waar ik zelf heel wat wijzer van ben geworden.. Nu zit ik zelf met een probleem en ik kan er geen oplossing voor bedenken..

2 maanden geleden is m' n relatie van 4,5 jaar verbroken. We staan er beide achter want we hadden te veel ruzie, hij maakte mij niet bepaald gelukkig. Achteraf is het lichtje bij mij gaan branden en besef ik dat hij helemaal niet bij mij past. Hij is een persoon dat graag gelijk heeft, alles op zijn manier wil doen en veel discussieert, iets waar ik me mateloos aan irriteer.

Nu het uit is heb ik hem nu 3 keer gezien. 1 keer bij het ophalen van m'n spullen (alles had hij ingepakt en ik kon gelijk weg.. nergens over gesproken), 2de keer in de kroeg en toen negeerde hij me compleet en was hij bezig met een ander meisje, en de 3de keer gisteren weer in de kroeg. Gisteren begon ik gewoon een leuk gesprek met hem en dat ging best goed. Ik voelde er niets bij, eerder een opluchting dat we leuk konden praten. Ik had niet de behoefte om met hem te zoenen ofso.. de hele tijd had hij al wel een blik die ik niet van hem ken... een boze blik en agressieve blik. Toen begon het... Hij vindt het raar van me dat ik normaal tegen hem praat hij heeft er helemaal geen zin in. Hij zei dat hij gelijk toen de relatie verbroken was, 2 maanden geleden, er overheen was en verder is gegaan met zijn leven. Hij heeft er geen moeite mee, mist me niet en voelt niets voor me... Voor hem zijn wij klaar. Hij zei dit alles op een hele botte en harde manier en het voelde als messteken in m'n buik. Ik vroeg of het zin heeft om een keer af te spreken om alles goed uit te praten (dat is namelijk helemaal niet gebeurd) hij zei dat hij daar geen behoefte aan heeft. Ik zei dat ik er wel behoefte aan had en toen zei hij nou dat is dan jou probleem.... Na 4,5 jaar krijg je dit te horen.. Alsof je hebt geïnvesteerd lucht.

Ik zou graag contact met hem houden, we hadden iets moois en omdat we als partners niet bij elkaar passen hoeft het toch niet te betekenen dat we elkaar moeten negeren... Ik weet niet hoe ik met zijn houding overweg moet... Het doet me pijn dat hij zo doet en het doet me pijn dat hij zo snel alles heeft afgesloten... dat is helemaal niet realistisch in m' n ogen maar toch lijkt het zo. Hoe het nu gaat doet me veel meer pijn dan dat het uit is... Moet ik nou contact met hem gaan zoeken?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.. Ik ben helemaal niet goed in het hebben van contact met mn ex en ik zie dat meiden om me heen dat eigenlijk wel hebben en dat die mannen nog steeds lief zijn... ik zou het zo zonde vinden om hem uit mn leven te verbannen.... Wat moet ik nou?
Als hij geen contact wil, houdt het op. Denk ik zo.

Ik heb totaal 0,0 contact met ex, maar wij gingen ook op een nare manier uit elkaar en konden daarna alleen ruzie hebben. En ik heb er absoluut geen behoefte aan.

Echt tips heb ik niet wel een
- je tweede topic even laten sluiten door de Angels

- je niet spiegelen aan wat anderen hebben of niet hebben met hun ex. Het contact is blijkbaar inhoudelijk niet zo spannend, zelfs vervelend zo te lezen, en het is geen wet van Meden en Perzen dat je contact met een ex moet hebben om het 'goed' te doen.

Kan zonde zijn, maar wat niet is, gaat het ook niet worden. Gewoon verder gaan met je leven. Er is een goede reden dat de relatie niet meer is.
quote:Alsof je hebt geïnvesteerd lucht.

Herkenbaar.

Zo zinloos die tijd dat je er in geinvesteerd hebt, nog zinlozer er nu nog steeds iets in te willen investeren. Laat gaan dus, hoe moeilijk ook die eerste periode. Maar zo'n kerel denkt niet meer aan wat jullie hadden, die is verder gegaan en jij bent slechts 'n stukje van z'n verleden.
Eigenlijk staat je post vol tegenstrijdigheden.

Je schrijft eerst:

We staan er beide achter dat de relatie verbroken is

En aan het einde van je post schijf je dat je het wilt uitpraten

dat hoeft dan toch niet, jullie staan er beide achter dus klaar, wat wilde je verder nog bespreken dan?

Vervolgens schrijf je dat als hij tegen je praat het voelt als messteken in je buik om dat later weer te schrijven dat je vrienden wilt blijven omdat jullie zo iets moois hadden

Dat moois wat jullie hadden strookt dan weer niet met je tweede alinea waarin je schrijft dat jullie totaal niet bij elkaar passen en dat je je mateloos aan hem irriteert

En hoe lullig ook, als jij contact wilt houden en hij niet dan houdt het op

Daar zijn er namelijk twee voor nodig.

Dus nee,geen contact zoeken. jezelf niet gaan vergelijken met vriendinen

Hun relatie was anders dan die van jou.

En om heel eerlijk te zeggen, ik geloof niet zo in vriendschappen met exen.

En al helemaal niet zo kort na het uitgaan.

Het is uit, en dat is niet voor niets

Laat hem los en verwerk dit alleen.

Want al zou je een gesprek hebben....na al je vragen zullen er alleen maar weer nieuwe vragen komen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat een botterik, zegt trouwens wel gelijk dat het een flinke egotripper is. Rot als je zo met je verdriet blijft zitten. Je kunt ook proberen het van je af te schrijven en die brief verbranden. Sterkte.Knuffel.
quote:elninjoo schreef op 25 december 2009 @ 15:12:

[...]

Herkenbaar.

Zo zinloos die tijd dat je er in geinvesteerd hebt, nog zinlozer er nu nog steeds iets in te willen investeren. Laat gaan dus, hoe moeilijk ook die eerste periode. Maar zo'n kerel denkt niet meer aan wat jullie hadden, die is verder gegaan en jij bent slechts 'n stukje van z'n verleden.

Ik snap die opmerking nooit zo

Je hebt toch niet geïnvesteerd in lucht?

Je hebt geïnvesteerd in een relatie

En relaties blijven nou niet altijd en eeuwig bestaan.

Ik heb in een relatie nog nooit het gevoel gehad dat ik moest investeren.

Als in dat iets moeite kostte.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hij wil alle banden verbreken en jij wilt zaken uitspreken, vrienden blijven en leuke gesprekjes voeren in het cafe. Jij trekt dus aan het kortste eind. Laat hem met rust en richt je op jezelf en op anderen die het wel kunnen waarderen contact met je te hebben.
Deels eens met Elninjoo: Als je het gevoel hebt dat toen de investering niet waard was, dan is het dat nu al helemaal niet meer.

Ik heb aan de andere kant gestaan. Ex wilde vrienden blijven en ik niet. Doordat hij bleef aandringen kreeg ik echt een hekel aan hem. Zonde, want zo ver had het echt niet hoeven komen.

Laat hem met rust.
quote:Summerdance schreef op 25 december 2009 @ 15:18:

[...]

Ik snap die opmerking nooit zo

Je hebt toch niet geïnvesteerd in lucht?

Je hebt geïnvesteerd in een relatie

En relaties blijven nou niet altijd en eeuwig bestaan.

Ik heb in een relatie nog nooit het gevoel gehad dat ik moest investeren.

Als in dat iets moeite kostte.Er zijn toch altijd wel dingetjes in 'n relatie die je voor de ander doet terwijl je er zelf niet om geeft of liever iets anders was gaan doen? Die dingen vind je niet erg zolang je relatie het waard is, maar laat hij je op 'n gegeven moment barsten, dan realiseer je je dat je al die kleine dingetjes die je voor hem over had voor jan lul hebt gedaan.
Iedereen heeft zijn eigen manier om ermee om te gaan. Er zullen vast mensen zijn, die direct na een relatiebreuk er overheen zijn. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit van hem ook een houding is. Hij doet heel hard de deur dicht, niet meer over nadenken, niet meer piekeren en zeker niet meer praten. Gewoon doorgaan, sterke stoere man. Laat hem maar gaan, als hij zich goed voelt bij deze aanpak, wens hem van harte succes ermee en ga verder met jezelf.
Mijn mening is dat mensen die het hardop moeten benadrukken dat het hun echt niets mee doet, dat (meestal) niet menen.

Of hij denkt dat jij hem nog steed terugwilt en wilt op die manier duidelijk maken dat je geen hoop meer moet hebben?

Maar feit blijft dat hij liever geen contact meer heeft en dat heb je gewoon te respecteren.
quote:mellie001 schreef op 25 december 2009 @ 17:24:

Mijn mening is dat mensen die het hardop moeten benadrukken dat het hun echt niets mee doet, dat (meestal) niet menen.Mannen zijn meestal niet zo dubbel in hun bedoelingen. Die hebben 't besluit hun partner te dumpen al genomen en verwerkt en dan moet je als ex niet meer aan hun kop zeuren.
Ik zie nog 1 ex, omdat hij de papa van mijn jongens is. Verder heb ik geen behoefte aan contact met exen, ze zijn namelijk niet voor niets ex. Doe je ding, laat hem zijn ding doen en mochten jullie elkaar na een jaar weer eens tegenkomen dán is het vroeg genoeg om 'goed contact met je ex' te hebben. Nu niet, Nu is hij een lul.
Laat het gaan. Hij geeft duidelijk aan geen contact meer te willen hebben. Zonde van je tijd en energie.
quote:elninjoo schreef op 25 december 2009 @ 17:29:

[...]

Mannen zijn meestal niet zo dubbel in hun bedoelingen. Die hebben 't besluit hun partner te dumpen al genomen en verwerkt en dan moet je als ex niet meer aan hun kop zeuren.Die heb je ook, maar die hebben dan vaak al 'nieuwe schoenen'. Ik denk dat mannen, heel soms ook vrouwen, iets heel hard wegduwen, zichzelf overschreeuwen en stoer doen dat het ze allemaal niets meer doet. Niet omdat ze dubbel zijn in hun intenties, ze geloven het zelf 100%, het is hun manier om ermee om te gaan.
waaw echt super, alweer veel reacties! Bedankt allemaal. Wat ik moet gaan doen is me duidelijk geworden!! Eigenlijk was het geen lastige beslissing, het was m' n enige maar wel eentje die het hoofdstuk definitief afsluit en dat maakt het voor mij wel moeilijk. Hij is inderdaad een sterke stoere man met een eigen willetje. Als hij iets bedenkt of zich voorneemt dan wijkt hij niet meer af, erg koppig. Maar toch op een of andere manier blijf ik denken aan zijn goede kanten en blijf ik hopen dat het wel kan, een vriendschap dan. Het gevoel is zo dubbel... Het lijkt wel alsof je hart en je hoofd 2 verschillende dingen willen... Verder waar ik in onze relatie van baalde...Hij wilde m'n vrienden niet leren kennen, negeerde hen als hij ze tegenkwam en mijn vrienden vinden hem om die reden en om de manier hoe hij mij behandelde, niet leuk... dit is nu een groot voordeel, ik krijgt veel steun nu. Ik heb niemand gehoord die het jammer vond dat het uit is gegaan... Anderzijds van zijn kant is het juist het tegenovergestelde... zijn vrienden nemen contact met mij op en vinden het juist jammer, ze hebben zelfs discussies met hem gehad over het feit dat hij nu zo tegen mij is, ze zien het ook allemaal gebeuren...

Ondanks dat het een dubbel gevoel is, zijn wij blijkbaar niet voor elkaar bestemd. Daarom ben ik wel trots op mezelf dat ik de beslissing heb kunnen nemen om de relatie überhaupt te verbreken en daarna geen contact meer te zoeken. We konden zo volgens mij nog 1 jaar doorgaan, maar gelukkiger zou ik er niet van worden en hij ook niet. Wellicht kunnen we later eens met elkaar praten (goede tip), als het gevoel weggezakt is...

Een goed voornemen voor 2010, mijn eigen leven leven zoals ik dat wil!

Bedankt allemaal... Mochten er veranderingen zijn, dan zal ik snel weer schrijven! Liefs
Op mijn andere topic heb ik mijn reactie geplaatst!

Weet iemand hoe ik deze topic kan laten sluiten? Ik weet niet zo goed hoe dit werkt? Ik kan het doorgeven aan Angels lees ik hierboven, maar hoe kan ik dat doen?

Groetjes,
Jullie hebben geen kinderen, waarom moet je dan een relatie met je ex hebben? Dat snap ik niet. Soms gaat dat leuk, achteraf gezien, en is er echt alleen een leuke vriendschap over na een relatie, maar forceren omdat de één dat wil lijkt me zo nutteloos.

Niets houdt jullie nog samen in principe. Er is geen band die goed moet blijven vanwege kinderen. Laat het gaan joh. Daar wordt je veel gelukkiger van.

Verder lees ik dat jij behoefte hebt om nog eens te praten. Dan denk ik; WTF? Daar zou een ex van mij ook niet mee aan moeten komen.

Je voelde de behoefte om alleen verder te gaan, dan zoek je het daarna ook maar uit. Dan zou ik ook verder gaan met mijn leven. Meteen! Misschien praat ik dan nog, maar niet met mijn ex. Daar help je helemaal niemand mee.

Dus wat dat betreft snap ik je ex heel goed, dat hij helemaal klaar met je is.

En die pijn, dat is je ego.

Als jij alles niet alles wilde afsluiten had je dat ook niet moeten doen. Dat jij nu hoopt dat hij als een idioot achter je aan gaat lopen, je mist en je terug wil... tja. pech. Eigen schuld.
quote:derozevliender schreef op 25 december 2009 @ 15:05:

2 maanden geleden is m' n relatie van 4,5 jaar verbroken. We staan er beide achter want we hadden te veel ruzie, hij maakte mij niet bepaald gelukkig. Achteraf is het lichtje bij mij gaan branden en besef ik dat hij helemaal niet bij mij past. Hij is een persoon dat graag gelijk heeft, alles op zijn manier wil doen en veel discussieert, iets waar ik me mateloos aan irriteer.Ik zie niet zo in waarom je graag contact met hem zou willen houden. Ja, jammer van zijn reactie maar gezien bovenstaande karakter omschrijving - zou je je daar toch niet over moeten verbazen
quote:mellie001 schreef op 25 december 2009 @ 17:24:

Mijn mening is dat mensen die het hardop moeten benadrukken dat het hun echt niets mee doet, dat (meestal) niet menen.

Of hij denkt dat jij hem nog steed terugwilt en wilt op die manier duidelijk maken dat je geen hoop meer moet hebben?

Maar feit blijft dat hij liever geen contact meer heeft en dat heb je gewoon te respecteren.Mijn mening is dat mensen die dit denken ongelofelijk naief zijn, en alleen maar zien wat ze willen zien/hopen/denken.
Topics zijn samengevoegd!
quote:derozevliender schreef op 25 december 2009 @ 20:26:

Ondanks dat het een dubbel gevoel is, zijn wij blijkbaar niet voor elkaar bestemd. Daarom ben ik wel trots op mezelf dat ik de beslissing heb kunnen nemen om de relatie überhaupt te verbreken en daarna geen contact meer te zoeken. We konden zo volgens mij nog 1 jaar doorgaan, maar gelukkiger zou ik er niet van worden en hij ook niet. Wellicht kunnen we later eens met elkaar praten (goede tip), als het gevoel weggezakt is...

Een goed voornemen voor 2010, mijn eigen leven leven zoals ik dat wil!

Bedankt allemaal... Mochten er veranderingen zijn, dan zal ik snel weer schrijven! Liefs

Dit snap ik dus ook weer echt niet.

Ondanks.. bestemd.. Jij maakte het toch uit? Of was dat een wanhoopsdaad? Zo komt het over. Dat jij hoopte dat hij snikkend aan je voeten zou vallen en zijn leven voor je zou geven, omdat hij niet zonder je kon.

Je was daar al achter, en daarom maakte je het uit.

Wat moet je dan later weer contact zoeken? Waarom? Hij was een lul (zoals jij hem omschrijft). Hij reageert niet zoals jij dat graag gezien had en daarom ga je zitten piepen. Get over it.
quote:Madhe schreef op 25 december 2009 @ 22:36:

[...]

Mijn mening is dat mensen die dit denken ongelofelijk naief zijn, en alleen maar zien wat ze willen zien/hopen/denken.

Dus je noemt mij naief? Ik spreek misschien uit eigen ervaringen, maar mij is het al 2 keer overkomen dat exen die het er eerst vingerdik oplegden dat ze er 'o zo over' waren, later hebben toegegeven dat dat niet het geval was, dus lees stoerdoenerij.

Ik zeg nu niet dat dat hier het geval is, maar het kan. Het kan dus ook dat hij haar helemaal geen hoop meer wilt geven, dat stond er ook bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven