Wat eet jij met de kerst?
maandag 19 november 2007 om 11:22
Ik ben er al een weekje mee bezig, wat ik moet gaan eten met de kerst. Ik stond voorgaande jaren al dagen van tevoren in de keuken, moeilijke gerechten te maken, maar dit jaar doe ik t anders!
Niks dagenlang koken, ik ga voor lekker makkelijk!
Ik ben er uit, eerste kerstdag gaan we bouillonfondue, kaasfondue en gourmetstel op tafel zetten met allemaal lekkere dingen om erin/op te doen.
Tweede kerstdag wordt het een variatie van alle kleine lekkere liflafjes die ze bij de Albert Heijn van de Excellent serie hebben...
Wat eten lullie met de kerst?
Niks dagenlang koken, ik ga voor lekker makkelijk!
Ik ben er uit, eerste kerstdag gaan we bouillonfondue, kaasfondue en gourmetstel op tafel zetten met allemaal lekkere dingen om erin/op te doen.
Tweede kerstdag wordt het een variatie van alle kleine lekkere liflafjes die ze bij de Albert Heijn van de Excellent serie hebben...
Wat eten lullie met de kerst?
maandag 24 december 2007 om 19:25
Als voorgerecht garnalen..mmmmm
We gaan daarna gourmetten met veel verschillende vleessoorten.
Stokbrood erbij en kruidenboter. Gepofte aardappelen met knoflook. Salade met allerlei lekkere dingen erin ( feta, croutoins, ei, tomaat, komkommer) en
boontjes met katerspek eromheen.
Als toetje heerlijke tiramisu..
Tweede Kerstdag eten we bij een vriendin... zal vast lekker worden!
We gaan daarna gourmetten met veel verschillende vleessoorten.
Stokbrood erbij en kruidenboter. Gepofte aardappelen met knoflook. Salade met allerlei lekkere dingen erin ( feta, croutoins, ei, tomaat, komkommer) en
boontjes met katerspek eromheen.
Als toetje heerlijke tiramisu..
Tweede Kerstdag eten we bij een vriendin... zal vast lekker worden!

donderdag 24 december 2009 om 23:37
Mijn vriend gaat morgen koken, voor mij en mijn familie.
Zijn menu is...
Voorgerecht:
Gebakken Sint-Jacobsschelp, met -in balsamico gebluste- witlof en een jus van vanille, wortel en gember.
Hoofdgerecht:
Biologische entrecote, met wintergroente zoals paddestoelen en schorseneren & een jus gemaakt van oude port.
Nagerecht:
Huisgemaakte chocolademousse, met een bolletje slagroom en een glaasje zoete, oude port.
Hmm, ik heb er zin in!!
Zijn menu is...
Voorgerecht:
Gebakken Sint-Jacobsschelp, met -in balsamico gebluste- witlof en een jus van vanille, wortel en gember.
Hoofdgerecht:
Biologische entrecote, met wintergroente zoals paddestoelen en schorseneren & een jus gemaakt van oude port.
Nagerecht:
Huisgemaakte chocolademousse, met een bolletje slagroom en een glaasje zoete, oude port.
Hmm, ik heb er zin in!!
vrijdag 25 december 2009 om 12:22
haha, we zien inderdaad wat iedereen kerst 2007 at.
Ik heb kerstavond 2009 het volgende diner met vrienden gegeten (waarbij iedereen iets meenam)
Amuse: zalmtartaar en een avocadomouse met garnalen
Voor: gegratineerde halve kreeft
Soep: bietenbouillon met mierikswortelroom
Hoofd: gevulde parelhoenpootjes met a puree en zuurkool
Kaasplankje
Profiterolles.
Nu zit ik hier nog met de bende van 8 man, haf lege glazen op tafel, kaaskorsten op de borden in de keuken en ik heb net nog maar een bonbon van tafel gejat.
Ik heb kerstavond 2009 het volgende diner met vrienden gegeten (waarbij iedereen iets meenam)
Amuse: zalmtartaar en een avocadomouse met garnalen
Voor: gegratineerde halve kreeft
Soep: bietenbouillon met mierikswortelroom
Hoofd: gevulde parelhoenpootjes met a puree en zuurkool
Kaasplankje
Profiterolles.
Nu zit ik hier nog met de bende van 8 man, haf lege glazen op tafel, kaaskorsten op de borden in de keuken en ik heb net nog maar een bonbon van tafel gejat.
vrijdag 25 december 2009 om 22:36
1e kerstdag:
Vooraf: een amuse van hollandse garnalen, rucola, courgette en zelfgemaakte whiskey cocktailsaus
Tussengerecht: Zeewier met gegrilde tonijn met sesamzaadjes en wasabimayo
Hoofdgerecht: Rosbief met portsaus, aardappelkroketjes,stoofpeertjes, en gemengde groene groentes
Dessert: Cranberrycheescake
2e kerstdag:
gourmetten
Vooraf: een amuse van hollandse garnalen, rucola, courgette en zelfgemaakte whiskey cocktailsaus
Tussengerecht: Zeewier met gegrilde tonijn met sesamzaadjes en wasabimayo
Hoofdgerecht: Rosbief met portsaus, aardappelkroketjes,stoofpeertjes, en gemengde groene groentes
Dessert: Cranberrycheescake
2e kerstdag:
gourmetten
vrijdag 25 december 2009 om 22:44
Heb het kerstmaal achter de kiezen en het was hééééérlijk!
Vooraf twee goddelijke amuses door Mylenevalerie: gemarineerde tonijn en een zalmbonbon met makreelvulling.
Daarna met z'n allen om de bakplaat, van alles lekkers erop. En als toetje de overheerlijke sinaasappel/wijnpudding van mijn moeder.
Vooraf twee goddelijke amuses door Mylenevalerie: gemarineerde tonijn en een zalmbonbon met makreelvulling.
Daarna met z'n allen om de bakplaat, van alles lekkers erop. En als toetje de overheerlijke sinaasappel/wijnpudding van mijn moeder.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

zaterdag 26 december 2009 om 09:03
Gisteren bij mijn ouders gegeten, heerlijk gegourmet en als toetje panna cotta met frambozensaus... Jum jum.
Vanavond komen mijn paps en oudste broertje bij mij eten, want mams moet werken (in de zorg). Maak zelf een zalmsalade, stokbroodjes met kruidenboter, gevulde eitjes, wrap met roomkaas, sla en zam en wrap met sla, mayo, zongedroogde tomaatjes en kipfilet. Bij de zalmsalade heb ik nog gerookte zalm, paling en hollandse garnaaltjes... Krijg al trek als ik er aan denk.
Later op de avond kunnen we nog aan stokbroodjes/toastjes met tapenade's en franse kaasjes...
Wijntje erbij en het genot is compleet.
Vanavond komen mijn paps en oudste broertje bij mij eten, want mams moet werken (in de zorg). Maak zelf een zalmsalade, stokbroodjes met kruidenboter, gevulde eitjes, wrap met roomkaas, sla en zam en wrap met sla, mayo, zongedroogde tomaatjes en kipfilet. Bij de zalmsalade heb ik nog gerookte zalm, paling en hollandse garnaaltjes... Krijg al trek als ik er aan denk.
Later op de avond kunnen we nog aan stokbroodjes/toastjes met tapenade's en franse kaasjes...
Wijntje erbij en het genot is compleet.
zaterdag 26 december 2009 om 12:45
Klinkt erg lekker Winniethepooh!
Wij zijn vanaf donderdagavond al aan het eten. Moeder is jarig op 24 december. Heerlijke pasteitjes vooraf gehad, daarna tomatensoep. Daarna karbonade met champignons, en gebraden kip met verse harde en zachte broodjes en kerstbrood.
Gisteren met vriend lekker ontbeten met kerstbrood en lekkere broodjes.
Gistermiddag even niks gegeten. En gisteravond bij zus gegourmet met ouders. Toetje was allerlei verschillende stukjes taart.
Vanmorgen weer lekker ontbeten. En vanavond zijn we bij de buren uitgenodigd. Ik ga met buurvrouw koken. En wij zorgen voor het voorgerecht. Dat worden crostini's met zalm en paling, stukken meloen met ham, en aspergerolletjes met ham.
Het hoofdgerecht is kalkoengebraad in sinaasappelsaus, en beenham. Met aardappeltjes, boontjes en sla.
Als nagerecht witte chocolademouse, koffiemouse, en donkere chocolademouse met verse aardbeien en slagroom.
En als ik dat allemaal op heb, hoef ik de komende week niet meer te eten
Wij zijn vanaf donderdagavond al aan het eten. Moeder is jarig op 24 december. Heerlijke pasteitjes vooraf gehad, daarna tomatensoep. Daarna karbonade met champignons, en gebraden kip met verse harde en zachte broodjes en kerstbrood.
Gisteren met vriend lekker ontbeten met kerstbrood en lekkere broodjes.
Gistermiddag even niks gegeten. En gisteravond bij zus gegourmet met ouders. Toetje was allerlei verschillende stukjes taart.
Vanmorgen weer lekker ontbeten. En vanavond zijn we bij de buren uitgenodigd. Ik ga met buurvrouw koken. En wij zorgen voor het voorgerecht. Dat worden crostini's met zalm en paling, stukken meloen met ham, en aspergerolletjes met ham.
Het hoofdgerecht is kalkoengebraad in sinaasappelsaus, en beenham. Met aardappeltjes, boontjes en sla.
Als nagerecht witte chocolademouse, koffiemouse, en donkere chocolademouse met verse aardbeien en slagroom.
En als ik dat allemaal op heb, hoef ik de komende week niet meer te eten

zaterdag 26 december 2009 om 13:29
1e kerstdag:
Voor:
- krabcocktail
Tussen:
- heldere bospaddestoelensoep
Hoofd:
- boeuf bourgiugnon (héérlijk!)
- aardappelgratin
- verse groentenschotel, gegratineerd (broccoli, bloemkool, wortel, doperwten)
- stoofpeertjes
- salade met o.a. geitenkaas, rucola, zongedroogde tomaat, pijnboompitjes
Na:
- aardbeientrifle met witte chocolademousse
- koffie met likeur en bonbons
En toen rollend naar huis
Voor:
- krabcocktail
Tussen:
- heldere bospaddestoelensoep
Hoofd:
- boeuf bourgiugnon (héérlijk!)
- aardappelgratin
- verse groentenschotel, gegratineerd (broccoli, bloemkool, wortel, doperwten)
- stoofpeertjes
- salade met o.a. geitenkaas, rucola, zongedroogde tomaat, pijnboompitjes
Na:
- aardbeientrifle met witte chocolademousse
- koffie met likeur en bonbons
En toen rollend naar huis