de lekkerste oliebollen?

27-12-2009 22:02 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
De lekkerste oliebollen bak je natuurlijk zelf.............maar wat is het geheim achter het beste recept?

Zelf heb ik een recept dat de moeite van het proberen waard is. De oliebollen worden namelijk heerlijk luchtig door het toevoegen van soezendeeg.

Ik maak eerst deeg volgens de aanwijzingen op de verpakking oliebollenmix van Koopmans, met als extra toevoeging fijn geraspte appel.

Het soezendeeg maak je door 2 dl water aan de kook te brengen en dan 100 g boter daarin te laten smelten. Dan 150 g bloem er in één keer doorheen roeren en gaar laten worden. Dan van het vuur af halen, even af laten koelen en drie eieren er één voor één doorroeren.

Na het rijzen van het oliebollendeeg het soezendeeg er doorheen slaan en daarna nogmaals laten rijzen.

Wie heeft nog andere bijzondere oliebollenrecepten?

Eet smakelijk en een geweldig 2010 gewenst!
Gewoon Koopmansmix. En ik maak altijd een mengeling van rozijnen, gele rozijnen en krenten in een gelijke verhouding. En die laat ik een poos wellen in appelsap.

Daar krijg je heerlijke sappige bollen van.
klinkt goed! :-)

We halen ze bj een kraam, ook heel lekker.....
Ik mag ze nooit bakken....

sowwy
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
beste oliebollen bak je met trappist of ander donker belgisch bier door het deeg
Voor die anderhalve oliebol die mijn geliefde en ik samen eten ga ik niet staan bakken
Ik hoorde trouwens in de AH reclame vanavond dat Albert er 10 bakt voor een euro deze week....daar kan je ze echt niet voor bakken.
dat dacht ik ook Chickie, maar zelfgebakken is wel lekkerder denk ik
oliebollen zijn per definitie niet lekker... hap deeg met als je pech hebt een sloot vet.

My humble opinion. Ik ga voor appelflappen van de bakker!
Mijn vader maakte de goddelijkste oliebollen en appelflappen, totdat de olie aan het keuken plafond zat vastgeplakt. Helaas hield hij zijn recept geheim en heeft het meegenomen in zijn graf.
appelbeignets vind ik wel heel erg lekker, oliebollen word ik ook niet wild van

en je hebt geen moer aan mijn bijdragen
En waar kóóp je de lekkerste oliebollen? Iemand een idee...?
De lekkerste zijn zelfgemaakt. Vers uit het vet, iets afgekoeld.
quote:_eyris_ schreef op 27 december 2009 @ 22:55:

En waar kóóp je de lekkerste oliebollen? Iemand een idee...?heeft het AD nog niet getest?
De resultaten van het onderzoek zullen op maandag 28 december gepubliceerd worden in het AD.
De lekkerste oliebollen zijn die van mijn moeder.

Maar wat haar geheim is ,geen idee...
quote:misschicken schreef op 27 december 2009 @ 22:34:

Ik hoorde trouwens in de AH reclame vanavond dat Albert er 10 bakt voor een euro deze week....daar kan je ze echt niet voor bakken.

Met dien verstande dat die dingen niet te vreten zijn van de AH.

Heb nog nooit een lekkere oliebol gehad uit een supermarkt.....fabrieksdingen...bah!
Bij de banketbakker waar je ook je brood koopt, zijn ze het lekkerst. Althans dat vind ik.
Hoezo pakjes Koopman? Echte oliebollen maak je zelf zonder koopmans, met bloem en melk en verse gist
Ik bak ze ook van Koopmans en ze zijn heerlijk. Zelf samenstellen is me iets teveel werk
helemaal authentiek is geweldig, ik draai elk jaar mijn mixers kapot en het beslag zit op het plafond
de hele familie komt kijken
quote:rosanna08 schreef op 27 december 2009 @ 22:59:

[...]

heeft het AD nog niet getest?

Rotterdammer wint oliebollentest zevende keer

Uitgegeven: 27 december 2009 23:21

Laatst gewijzigd: 27 december 2009 23:20

ROTTERDAM - De Rotterdamse oliebollenbakker Richard Visser heeft de zeventiende Nationale Oliebollentest van het Algemeen Dagblad gewonnen.

© ANPHet is alweer de zevende keer dat de frituurveteraan met de hoogste oliebolleneer strijkt.

De tweede plaats was voor Gebakkraam Bischoff-Hanraths uit Apeldoorn. Bakkerij Olink uit Maarssen eindigde op plek drie.

'Braakballen'

De Gebakkraam op de Garenmarkt in Leiden eindigde op de laatste plek van de ranglijst. Volgens de jury produceert deze oliebollentent 'braakballen'.

De kwaliteit van de oliebollen is volgens het Algemeen Dagblad gestegen: 59 van de 105 oliebollenkramen haalden een voldoende. Vijf bakkers frituurden hun bollen in olie die niet kon voldoen aan de eisen die de Warenwet stelt.

Gemiddeld kost een oliebol in 2009 77 eurocent, dat is 4 cent meer dan in 2008. De meest voorkomende prijs is 80 eurocent.

© ANP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven