Waarom overkomt dit mij ??

29-12-2009 13:20 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,ik ben een mee-lezer.Graag wil ik jullie advies cq kritiek (niet te hard svp) op mijn verhaal.Ik ben een vrouw van 55 jaar.

Moeder van 2 zoons,17 jaaar geleden gescheiden, 1relatie van 2 jaar gehad,daarna mijn zoons opgevoed(zaten toen in de puberteit)Wel zaterdags een avondje uit geweest,maar geen gekke dingen gedaan.

Bijna 3 jaar geleden op Relatie Planet een man ontmoet.Bij eerste date,beetje geschrokken,want hij leek niet op de foto.Maar ok,het gesprek liep wel leuk,en we kregen een relatie.Zeg er bij,ik had niet echt vlinders,en het was ook niet gelijk wauw.Zijn relatie van 5 jaar, was net een paar maanden uit.Na een maand of 3 merkte ik dat hij zijn ex niet uit zijn gedachten kon zetten.In deze 3 jaar heeft hij haar,5 of 6 keer liefdes smsjes gestuurd.Ik kreeg telefonisch contact met haar, zodoende weet ik dat.Mijn vriend vertelde mij dit niet.Gaf altijd de drank de schuld.Iedere keer maakte ik het uit.Maar ook iedere keer vergaf ik het hem.Ook de sex met deze man is niet goed.Hij is erg gemakzuchtig(ben het eerste jaar constant naar hem toe gereisd,niet 1 keer kwam hij naar mij).De eerste maand,hij woonde op een boot,heb ik samen met hem de spullen van zijn ex op moeten ruimen.Had hij geen tijd voor gehad,zei hij.(Hij was toen int.nat.chauffeur).Na 8 maanden,kreeg hij een hartinfarct,ik heb hem gesteund,en alles geregeld.Was vlak voor kerst,op een avond een telefoontje van zijn ex, en de volgende dag werd ik van de boot gegooid,in de vrieskou.Mijn vriend en ex hebben toen 1 maand weer samen wat gehad, maar het liep niet meer.(2 klagers en geen centjes meer,dan is de liefde gauw de deur uit). 5jaar lang hebben ze gefeest en alles gekocht,vakanties gehad en noem maar op.Zijn laatste smsje aan ex was een maand of 5 geleden.En maar met MIJ een toekomst op willen bouwen!! Hij weigerd, om een la leeg te maken,waar nog foto`s en geschreven kaartjes van ex in liggen.Doe ik, wanneer het mij uitkomt,is zijn antwoord.Ik ging van dit alles zo malen, dat ik sinds een paar weken bij een psycholoog loop.Jullie raden al wat de psych zijn advies was, geen contact meer! Hij was over mijn grenzen heen gegaan,grenzen die ik wss niet gesteld had.Vriend blijft volhouden alleen van MIJ te houden,en ex heeft afgedaan(ex woont nu weer samen),moet er wel bij zeggen,ex heeft hem nooit benaderd,nadat relatie voor de 2e keer was uitgegaan.Heeft deze relatie nog een toekomst?? Hebben jullie zoiets ook wel eens meegemaakt?? Hoe hebben jullie dat toen aangepakt??

P.S. Volgens oudste zoon heb ik nog nooit gestraald tijdens deze relatie, zag er eerder bezorgd uit.

Ook zei vriend laatst, dat hij er na twee en half jaar achter is, dat hij echt van mij houdt!!Nu pas wauw!!
Ik besef nu, na jullie reacties, dat deze relatie, geen toekomst heeft. Ik heb me idd laten gebruiken,dat besef ik ook wel.

Waarom er toch mee door gegaan??? Ik weet het niet,,,,heb mezelf dat al zo vaak afgevraagd.

Mss gedacht, dat hij zou veranderen.
Fijn dat je het nu inziet Nelleke.
quote:rider schreef op 29 december 2009 @ 13:47:

[...]

Nee, wat Thee zegt is dat als jij geen leuke mannen ziet dat aan jou ligt.

Idd dat én dat ik nu blijkbaar iets (gelukkigs) uitstraal wat ook weer tot een wisselwerking lijkt te leiden. En toen ik een tijd 'niet in de markt was', andere dingen aan m'n hoofd had zag ik ook idd geen leuke mannen. Stond er niet voor open, maar betekende niet dat ze er toen niet waren (denk ik).

deel gedelete: niet interessant voor jullie en zeker niet voor dit topic; was even te enthousiast!
quote:Artemis schreef op 29 december 2009 @ 13:25:

[afbeelding]dat dus, en Artemis... deze icoon komt vah het kindervrij-forum? Roflol!!!
quote:rider schreef op 29 december 2009 @ 13:54:

"overtuigd single" vind ik altijd zo sneu klinken. Net als sommige doven die ik ken die zooooo blij zijn dat ze doof zijn.

Maar ja, misschien is het ook wel beter jezelf wijs te maken dat een gebrek eigenlijk heel fijn is.

Weet niet of je op mij doelt, maar ik was het echt bewust. Zat in een heel leuke fase van werk, vrienden, hobby en had het enorm naar mijn zin en op dat moment geen behoefte aan relatie of daten. Toen ik daar wel zin in kreeg ben rond gaan kijken.

Maar goed, dit topic heeft ander doel (en mijn 1e doel is de was ophangen).
quote:nelleke54 schreef op 29 december 2009 @ 13:59:

Ik besef nu, na jullie reacties, dat deze relatie, geen toekomst heeft. Ik heb me idd laten gebruiken,dat besef ik ook wel.

Waarom er toch mee door gegaan??? Ik weet het niet,,,,heb mezelf dat al zo vaak afgevraagd.

Mss gedacht, dat hij zou veranderen.

Mag ik je nog de suggestie aan de hand doen om voor de komende pakweg 30 tot 40 jaar die je nog hebt, eens heel goed te overwegen waarom je pas na onze reacties tot deze conclusie bent gekomen? Ofwel, hoe je kan voorkomen dat je je opnieuw op deze manier gaat opstellen?

Je praat wel stoer over je zelfstandigheid enzo, maar alles wijst op het tegendeel. En dan nu, in een paar minuten eigenlijk, draai je als een blad aan de boom, omdat een paar mensen hier niet veel meer hebben gezegd dan: lees nou eens wat je zelf schrijft!
quote:thee schreef op 29 december 2009 @ 14:03:

[...]

Weet niet of je op mij doelt,niet specifiek hoor. Ik hoor het hier meer terug, dat idee van "bewust single" of "happy single". Mensen die doen alsof er geen leuke mannen zijn, dat zwelgen in je tekort, het is zo zinloos.

Natuurlijk kan je heel gelukkig zijn als single, of als dove. Maar dat verheerlijken van die status vind ik altijd wat jammer.
Forummers, na alles nog eens te hebben terug gelezen, heb ik besloten om als Single het jaar 2010 in te gaan.

Bedankt,dat jullie even de moeite wilden nemen,om een reactie op mijn Topic te plaatsen.

Ik wens jullie een fijne jaarwisseling toe,,,en alle goeds voor 2010.
Volgens mij is een mens een sociaal ingesteld wezen die graag vrienden en een partner om zich heen heeft, maar als die partner er niet is kun je beter niet bij de pakken neer gaan zitten en het jezelf gewoon leuk maken, dan de eerste de beste zak hooi die zich aanbiedt accepteren en deze te willen veranderen in de man van je dromen.

Ik verheerlijk hierbij zeker niet de status van happy single en ik denk ook dat er wel leuke mannen zijn, maar toch denk ik dat in dit geval TO nu beter af is zonder man zodat ze aan zichzelf kan werken alvorens zich weer in de markt te storten.
quote:nelleke54 schreef op 29 december 2009 @ 14:11:

Forummers, na alles nog eens te hebben terug gelezen, heb ik besloten om als Single het jaar 2010 in te gaan.

Bedankt,dat jullie even de moeite wilden nemen,om een reactie op mijn Topic te plaatsen.

Ik wens jullie een fijne jaarwisseling toe,,,en alle goeds voor 2010.Goede beslissing nelleke. Ik hoop ook nog dat je besluit beter voor jezelf te zorgen, meer van jezelf te houden en te overdenken waarom je het zo ver hebt laten komen en zolang hebt laten duren... ook al het goeds voor 2010.
Ik denk dat er heel veel vrouwen noodgedwongen "happy single" zijn, omdat er nou eenmaal bar weinig mannen zijn die echt wat te vertellen en te bieden hebben.
Nelleke, soms moet je een stap terug doen om later 2 stappen vooruit te kunnen maken.Ik wens je sterkte en houd vol!

Wanneer je in de toekomst een leukere relatie krijgt weet je waarom je het hebt gedaan
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Nelleke, wat een goed besluit van je! Denk dat het belangrijk is om daarnaast ook nog te onderzoeken voor jezelf wat heeft gemaakt dat je te lang in deze relatie bent gebleven. Zodat je in een volgende relatie niet weer in hetzelfde patroon stapt. Daar kun je je psycholoog goed bij gebruiken. Ik wens je alle liefs. Laat je in het nieuwe jaar nog eens weten hoe het met je gaat?
Wat goed, Nelleke! Jij verdiend het beste. Heel veel geluk in 2010 gewenst.
Ik heb de daad bij het woord gevoegd, en vriend,,,nu EX vriend een smsje gestuurd, waarin ik heb aangegeven , dat IK er mee stop. Ook gezegd, dat een relatie voor mij toch anders hoort te zijn ,als dat wat ik met hem had.

Gelijk ook maar gesmst,dat de sex bagger was.En dat ik zijn geklaag(hij deed niet anders,pijntje hier,pijntje daar,terwijl er niets aan de hand was) mij mijn strot uitkwam.

Ik weet dat ik beter verdien, en daar ga IK ook voor in de toekomst.

Heb al heel wat gehad,aan de gesprekken met de psych,voel mij ook vol zelfvertrouwen. Dat zelfvertrouwen,had ik ook voordat ik ex-viend tegen kwam. Ben mezelf wss helemaal kwijtgeraakt in deze relatie. Ik waak er nu voor,dat me dat niet weer gebeurd.
je maakt drie jaar relatie uit per sms???? en trapt ook na door NU te vertellen dat de seks ook bagger was....

Jeetje dat verdient ook geen schoonheidsprijs..... helemaal niet zelfs...

Ongeacht wat je nu van die man vindt, zou je toch meer fatsoen in je donder moeten hebben dan een ander mens per sms te dumpen en na te trappen.

Hoe had jij het gevonden als hij dat bij jou had gedaan?
quote:Zamirah schreef op 29 december 2009 @ 15:08:

Ik denk dat er heel veel vrouwen noodgedwongen "happy single" zijn,Precies.quote:omdat er nou eenmaal bar weinig mannen zijn die echt wat te vertellen en te bieden hebben.Zou kunnen. Het zou ook kunnen liggen aan die "happy singles", maar wat boeit het bij wie je de schuld kan deponeren?
quote:nelleke54 schreef op 29 december 2009 @ 17:59:

Ik heb de daad bij het woord gevoegd, en vriend,,,nu EX vriend een smsje gestuurd, waarin ik heb aangegeven , dat IK er mee stop. Ook gezegd, dat een relatie voor mij toch anders hoort te zijn ,als dat wat ik met hem had.

Gelijk ook maar gesmst,dat de sex bagger was.En dat ik zijn geklaag(hij deed niet anders,pijntje hier,pijntje daar,terwijl er niets aan de hand was) mij mijn strot uitkwam.

Ik weet dat ik beter verdien, en daar ga IK ook voor in de toekomst.

Heb al heel wat gehad,aan de gesprekken met de psych,voel mij ook vol zelfvertrouwen. Dat zelfvertrouwen,had ik ook voordat ik ex-viend tegen kwam. Ben mezelf wss helemaal kwijtgeraakt in deze relatie. Ik waak er nu voor,dat me dat niet weer gebeurd.

bij nader inzien pasten jullie best goed bij elkaar.

Per SMS??? En nu pas zeg je iets over de sex???

omg, wat een wereld.
Even terug komen op jullie reacties, Ik heb het al meerdere malen per telefoon uitgemaakt, en face to face. Deze man gaat dan ontzettend schelden, en wordt agressief. Dus nu voor mijn eigen veiligheid het per sms gedaan.

En over de sex, heb hem er meerdere malen op aangesproken, dat dat iets is van 2 mensen, en niet alleen voor de man.Maar voor het gemak, vergat hij dat gewoon elke keer, of te wel hij luisterde gewoon niet.
En heeft ie al wat terug gestuurd?
...
ja, een sms, met de woorden.....is goed,de mazzel...

maar ik weet, dat als hij gaat drinken, er een vervolg komt.

hij scheld mij dan echt voor alles uit,bedreigd mij dan ook,met de woorden,,,,laat ik niet merken,dat er een ander is.
Per sms, dat vind ik toch niet netjes.

Als je bang voor hem bent omdat hij je bedreigt, is dat wel een teken aan de wand dat je er goed aan doet het uit te maken. Je hoort niet bang te zijn voor je vriend. Maar per sms? Samen met de boodschap dat de seks bagger was? Na 3 jaar? Dat vind ik behoorlijk bot. Had het dan desnoods in een openbare ruimte verteld, als je bang was voor zijn reactie..
quote:nelleke54 schreef op 29 december 2009 @ 18:45:

ja, een sms, met de woorden.....is goed,de mazzel...

maar ik weet, dat als hij gaat drinken, er een vervolg komt.

hij scheld mij dan echt voor alles uit,bedreigd mij dan ook,met de woorden,,,,laat ik niet merken,dat er een ander is.

Nelleke, dat vervolg hoef je niet mee te maken hoor. Telefoon niet opnemen, e-mails negeren en aan de deur wordt niet gekocht. Dit is zijn probleem, jij hebt zojuist je probleem al opgelost, hem.

Succes met alles en hou vol.
quote:rider schreef op 29 december 2009 @ 18:32:

[...]

bij nader inzien pasten jullie best goed bij elkaar.

Per SMS??? En nu pas zeg je iets over de sex???

omg, wat een wereld.

Deze reactie is misschien niet heel aardig, maar er zit wel een kern van waarheid in. Ik vind het ook erg kinderachtig om als vrouw van 55 een sms te gaan sturen dat het over is en dan ook nog eens over de sex dat het bagger was.

Ik ken kinderen van 16, die hun verkering op een nettere manier uitmaken. Sorry hoor...
Only dead fish go with the flow
hihi op ieder potje past een dekseltje blijkt maar weer eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven