Uitgerekend mei 2010 - MET TABEL

08-09-2009 23:10 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal topic voor alle vrouwen die uitgerekend zijn in Mei 2010! Als je mee wilt schrijven: welkom!

Onderstaand de tabel van ons allemaal. Ik heb wel een verzoekje of iedereen die in de tabel erbij wil, of iets gewijzigd wil hebben, dat even duidelijk (liefst vet gedrukt) onderaan het bericht wil zetten. Is voor mij wat gemakkelijker zoeken dan!

NaamLftKindjeDatumBijzonderh.VoorspBambi1978301e+2e25 maartAntonie+Sahja Geboren!Mambo341e1 meimeisje[X]ChantCharmant281e2 meijongen[X]Tara020291e4 meijongen[X]Red Devil342e6 meimeisjeStampertje301e6 meijongen[X]Amarylis343e8 meimeisjej2007302e11 meimeisje[X]Edjekroketje243e14 meimeisjePink83261e14 meimeisje[-]HuubHuubBarba331e18 meiLusy362e18 meimeisje[X]Skippy75341e19 meimeisje[-]Gelukkigmeisje281e20 meiGyn: 12 apriljongen[X]Riekie241e24 meijongen[-]Nic1983261e26 meijongen[X]Polleke272e28 meiVK 22 aprilmeisjeRazzmatazz271e28 meimeisje[-]

Link naar het oude forum:

Hier
Bedankt meiden! Het goede nieuws was maar van korte duur helaas. Donderdag had ik de positieve test en gister begon het met bloeden. Hoopte nog op een innestelbloeding maar zoals het er nu voorstaat is dat het niet. Helaas. Hopelijk word 2010 wel mijn jaar!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en mocht het weer zover zijn dan laat ik het jullie weten.
Ik blijf toch voor je duimen dat het wel innestelingsbloed is!!!

Anders ontzettend veel sterkte gewenst en hopelijk wordt 2010 alsnog jouw jaar met een gigantisch mooie afloop!
Wat verdrietig Maliboo... veel sterkte meid. En ik duim met je mee dat 2010 jouw jaar wordt! Driemaal is scheepsrecht, dat moet gewoon!

Ik heb vanmorgen de 20-weken echo gehad. En voor zover ze het heeft kunnen zien was alles in orde! Inderdaad super knap dat ze zoveel kunnen zien tegenwoordig. Ik moet zeggen dat ik hartstikke zenuwachtig was, dat kwam denk ik nog van dat nekplooi-verhaal van een poosje geleden. Onbewust was ik toch best bang dat ze toch iets zouden vinden nu ofzo. En daarbij had de echoscopiste haar dag niet en was ze helemaal niet aardig, op het chagrijnige af zelfs vonden wij! Terwijl ik met 5, 8 en 11 weken ook de echo bij haar had gehad en wij haar toen zo'n lieve vrouw vonden, dat mijn man en ik unaniem hadden besloten ook de 20-weken echo bij haar te doen. Maar ze was vanmorgen bot, reageerde er niet leuk op dat mijn zoontje erbij was (terwijl die zich echt super keurig heeft gedragen) en we mochten tijdens de echo geen vragen stellen, maar alleen als ze klaar was. Want anders kon ze zich niet concentreren. Nou... beetje jammer want aan het einde was ik de vragen die ik had alweer vergeten en nu heb ik die dus niet gesteld. Ook kregen we maar 1 fotootje mee, en wel van de ruggengraat. Helemaal niet van het hoofdje. Erg jammer!

Maargoed het belangrijkste is natuurlijk dat alles er goed uit zag. Niertjes, hartje (extra goed naar gekeken ivm die dikkere nekplooi), maagje, blaasje, armpjes en beentjes, voetjes (geen klompvoetjes), ruggetje (huid was ook mooi gesloten, geen open rug dus), hersentjes etc. etc. Ook het hoofdje is opgemeten en aan de hand daarvan zag ik in het scherm verschijnen 19 weken + 4 dagen, terwijl ik 19 weken en 6 dagen ben vandaag. Maar bij het opmeten van het bovenbeenbotje stond er weer 20 weken + 2 dagen. Dus het klopt ongeveer wel. Alleen was ik de groeicurve vergeten en daar had ze het op in willen vullen en dat is nu dus niet gebeurd; de vk moet dat nog doen. Zodoende kon ze niets zeggen over de groei en of die op schema liep, zei ze, maar het was wel binnen de marges iig.

Dus fijn dat alles goed was, maar we hadden er helemaal geen leuk gevoel aan over gehouden. Dus we gaan zeker weten nog een pretecho doen, al is het maar voor de fotootjes en dat het in een wat leukere sfeer gebeurt dan nu. Jammer...

Onze kerst was heel leuk! Vandaag weer gewerkt, net als morgen en donderdag trouwens. Mijn man is wel vrij en die is druk aan het klussen. De vaste kast in de babykamer is af en hij is nu het laminaat aan het doorleggen. Ik heb nog een laagje geverfd (kozijn en verwarming) en ben nu bezig babykleertjes uit te zoeken die ik heb gekregen en ook die ik nog heb van mijn zoontje.

Fijne dagen nog, liefs Lusy
-
Hoi meiden!

Ben ik ook weer eens! Ik loop echt erg achter om op iedereen te reageren, maar ben blij dat alle echo's zo goed zijn bij iedereen!

Ik heb volgende week de 20 weken echo (ben dan al 21 weken): dat gebeurt in een ander ziekenhuis dan waar ik normaal ga. De volgende dag heb ik dan de afspraak met de gyn voor de maandelijkse controle. Dus 2 dagen achter elkaar baby kijken op de echo, joepie!

@Lusy: ik voel wel dat ik ook wel zenuwachtig zal zijn voor die 20 weken echo - komt echt door die stress met die triple test, want tot dan was ik eigenlijk vrij relaxed. Ben blij dat bij jou in ieder geval alles goed is!

@Maliboo: jeetje, da's wel weer heftig. Ik wens je veel sterkte en heel veel succes voor 2010!

@Mambo: welkom! Ik heb net zo'n verhaal als jij en CC: stond op het punt om medische mallenmolen in te gaan, en bleek toen zwanger. Blijf het nog altijd een wonder vinden!

Ik voel de baby trouwens nu echt wel regelmatig - vooral 's ochtend bij het wakker worden en 's avonds als ik relaxed op de bank zit. Zo leuk! Ook mijn man kan het nu voelen. Hij is trouwens al helemaal verliefd op zijn toekomstige dochter! Zo lief om zien!

Mijn misselijkheid is nu trouwens vrijwel over (hallelujah!) - dat werd tijd!!!! Ik heb alleen nog altijd niet heel veel eetlust, dus echt veel eet ik niet maar het smaakt me toch al een stuk beter, wat wel handig is in deze feest tijden! :-) Ik ben nog wel steeds snel moe hierdoor.

We hebben verder fijne Kerstdagen gehad, reizend tussen België en Nederland. Ik merk trouwens wel dat mijn ouders nu veel ongeduldiger zijn om mij te zien (@Razz: vast herkenbaar!) - dat belooft nog als de baby er eenmaal is... Ik zie hen nu ongeveer 1x in de 6 weken.

Met Oud&Nieuw gaan we naar de kust in het huis van de ouders van vrienden met 3 vriendenkoppels en 3 kids. Lekker samen koken, daar overnachten en weer samen brunchen!

Ik ga weer proberen iets regelmatiger te posten!
@polleke en lusy fijn dat alles goed is!!!

@lusy je straalt helemaal op de foto's met je toetert Heb je een beetje een goeie band met je schoonzusje? Jullie stralen allebei helemaal van geluk!!

@cc heb ik nu goed begrepen dat jij ook 'maar' één eileider/eierstok over hebt? Maak jij je daar zorgen over? Ik maak me er best wel zorgen over vooral omdat het bij mij 'per toeval' ontdekt is. Ben best wel bang dat het eerder dan gewenst gedaan is met de kinderen...zou zelf namelijk wel een groot gezin willen hebben, maar als bij een mogelijke tweede zwangerschap mijn andere eierstok verloren gaat...is het uiteraard einde oefening...volgens arts heb ik geen verhoogde kans op wéér een grote cyste...maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo....

vandaag ga ik met onze makelaar kijken voor een garagebox die te koop staat vlakbij ons huis. Als we die zouden kunnen kopen, kunnen we alle voorraden van onze webwinkels die momenteel in de tweede slaapkamer staan, daar kwijt en kunnen we alsnog een kinderkamer maken. Daarmee zou ook gelijk de noodzaak om te verhuizen vervallen. We wonen hier op wat krapte na, heel erg fijn. Spannend dus!

Kennen jullie de film Brokeback Mountain? Die film werd uitgezonden op één of andere digitale zender die we hebben en toen ik het begin zag...dacht ik al gelijk dat ik maar beter niet kon kijken....hoewel ik de film supermooi vind...vind ik m ook zoooooo zielig...(twee cowboys in het wilde westen die verliefd op elkaar zijn maar homo zijn is not done dus leven ze allebei een ongelukkig leven met een vrouw ) had nog een hele tijd na die film zo'n naar gevoel...

Donderdag lekker oud en nieuw met vrienden vieren en smiddags bollen bakken en filmpje kijken....misschien nog even langs de Hema voor jip en janneke champagne voor het idee (hou niet echt van champagne dus ga voor lekkere alcoholvrije sapjes en drankjes) Zij gaan allemaal na middernacht nog naar een club/koeg toe maar denk dat wij lekker bijtijds weer richting huis gaan....denk dat ik om 01.00 uur echt wel aan het tollen op mijn benen ben.

@bevalling had al een topic geopend over wie er bij je bevalling aanwezig mocht zijn. Hoe zit dat bij jullie? alleen partner/medisch personeel of nog ouders/zussen/vriendinnen etc.? Bij mij alleen vriend en medisch personeel...meer dan zat.. Familie mag van mij komen als kind en ik weer opgelapt zijn

@dromen/nachtmerries Had vanacht gedroom dat vriend boos op me was en niet thuis wilde komen ondanks dat ik weeen had. Sterker nog hij beloofde wel thuis te komen maar kwam niet...ik werd zooo naar wakker!!! (het gekke was, broer en vriend hebben beide ongeveer dezelfde naam en noem ze wel eens bij de andere zijn naam. Het was me dus eigenlijk ook niet duidelijk of het broer of vriend was die niet wilde komen...maar ik mag er toch van uitgaan dat als ik weeeen heb, ik vriend bel en niet broerlief :D )
Ik las je topic gelukkigmeisje! Alleen m'n vriend zal er bij zijn. Maar ik ken mezelf en zal ongetwijfeld een telefoontje naar m'n ouders plegen zodat ze me moed kunnen inpraten als ik het niet meer zie zitten. Heb een hele goede band met ze en ze blijven altijd rustig, denk dat ik dat wel nodig heb (zeg ik nu, kan natuurlijk niet vooruitkijken).

Ai, wat een rotdroom. Ik had er ook een vannacht. Was bij de VK en ze vroeg of ik het kindje al voelde (was 21,5 weken) dus ik zei 'heel af en toe'. En dat was volgens haar helemaal niet goed. Collega erbij, en ook zij zei dat het niet goed was. Maar ze wilden me geen doorverwijziging geven voor het z'huis.

Yeah right. Vaag! Merk wel dat ik best zenuwachtig ben voor de 20-weken echo.

Skippy, wat fijn dat je misselijkheid over is!

Lusy, wat een tegenvaller Jammer zeg. Was je sowieso van plan om nog een pretecho te laten maken of doen jullie het nu vanwege die vrolijke Frans?
@Skippy: Zo, wat zul jij letterlijk en figuurlijk opgelucht zijn zeg dat je niet meer misselijk bent!

@gelukkigmeisje: Je topic bracht meteen een andere vraag bij me naar boven: wie staat er qua medisch personeel allemaal aan je bed in het ziekenhuis? Toch niet alleen een verloskundige hoop ik? En ik las ergens het bericht dat er buiten kantoortijden geen gynaecologen in het ziekenhuis zijn, die moeten uit hun bed gebeld worden bij complicaties. Lijkt me een eng idee.

Ik heb me trouwens nog steeds niet opgegeven voor zwangerschapsgym of iets dergelijks. Ik wilde een verkorte cursus doen maar die wordt - echt heel handig - op woensdagochtend gegeven.

Verder hebben we een maxicosi gekocht. Gek hoor, loop je daar over straat met zo'n ding in je handen. En zo raak je langzaam beetje bij beetje aan het idee gewend
@skippy EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!! jij hebt ook een flinke lijdensweg achter de rug als je 15 weken + lang je beroerd hebt gevoeld!!

Wel lekker genoten dus van het kerstdiner?

@mambo ik 'moet' bevallen in het UMCG en hoor op 6 januari wat precies de bedoeling zal gaan worden. Het kan zijn dat het bij mij allemaal wat meer mensen dan normaal is, omdat ik net een fikse buikoperatie gehad heb...maar misschien ook wel niet. De complicatie lag immers niet bij het kind zelf.. Iig is er in het UMCG toch wel 24/7 alle soorten medisch personeel aanwezig lijkt me? (ik bedoel, tis geen klein streekziekenhuisje)

Ik vind het alleen jammer dat zoals ik het begrepen had, ik een 'wildvreemde' bij mijn bevalling krijg...geloof dat ik elke keer een ander heb gezien en spreek als ik weer een afspraak heb...maar ja...het idee dat miljarden vrouwen me voor zijn gegaan...maakt dat ik denk dat ik het dus ook wel moet kunnen....(haha misschien denk ik daar bij 39-40 wel heeeeeeel anders over)

@garagebox die stomme makelaar is helemaal niet op komen dagen! Toen ik na een half uur belde...kon er nog net een 'sorry, maar ik kan er nu niks meer aan doen' vanaf. LUL (maar ik wil die garagebox wel )
Hoi allemaal!

Even een kort berichtje van mij, is al weer even geleden. Ben de laatste tijd zó moe dat het er maar steeds niet van komt. Nu lekker een paar dagen vrij om uit te rusten, hoop dat het daarna beter gaat. Het lukt om die reden nu ook even niet om goed te reageren op iedereen maar ik blijf jullie wel allemaal volgen! Volgende keer bij vk laat ik denk ik toch maar even mijn ijzergehalte meten want mijn vermoeidheid wordt eigenlijk alleen maar erger. Nou ik zal ophouden met zeuren! Iedereen een prettige jaarwisseling en een SUPER 2010 wat voor ons allemaal een bijzonder jaar wordt in ieder geval!

Liefs Nicole
Hoi allemaal!

Nic: bij mij is de vermoeidheid ook weer terug hoor!!! Merk echt dat als ik een halve dag iets gedaan heb, dat ik dan aan het eind van de middag instort. Het is niet de vermoeidheid die ik aan het begin van de zwangerschap had, maar toch anders. Maar goed, ik heb nu echt even een weekje vakantie gehad (geen school voor de kinders, hoefde niet op neefjes te passen, geen werk en geen overblijf te doen) dus misschien dat alles er nu ook uitkomt?

Zit nu ook echt met rode koontjes op de bank, begin ook alweer in te storten!

Lusy: wat een domper zeg van jullie echo!!! Je hoopt toch dat je een vrolijke en lieve vrouw hebt, die net doet alsof jij het allerbijzonderste baby'tje in je buik hebt Zeker als ze de andere keren wel zo lief was valt het tegen als ze nu haar dag niet had. Jammer hoor!

Een vriendin van mij heeft vorige week de 20 weken echo gehad en 3 foto's mee gekregen, maar aleen van het gezichtje! Ik had bij mijn zoontje een foto van de rug, buik en het gezichtje, van alles wat dus.

Maar goed, ik heb 'm maandag, ben heel benieuwd hoe het bij mij zal zijn. Heb er in ieder geval wel heel veel zin in!!!

Gelukkigmeisje: ik had je topic nog niet gelezen, ga 'm zo even opzoeken. Bij allebei mijn 2 bevallingen heb ik gewoon mijn man erbij gehad en ook mijn moeder. De eerste keer had de verloskundige niet verwacht dat het zo snel zou gaan, dus ze had de kraamzorg nog niet gebeld. De kraamverzorgster kwam toen toen mijn dochter een kwartier oud was, dus toen was het bijv. ook heel handig dat mijn moeder er was. Kon zij de verloskundige helpen met het een en ander, en ik vond het wel lekker intiem met zo weinig mensen erbij.

Mijn zus wil er dit keer héél misschien wel bij zijn, ik vind dat op zich wel prima,maar misschien wil ik ook juist wel dat zij op de oudste 2 past als dat nodig is.

Bovendien weet ik nog niet helemaal hoe het gaat lopen als ik thuis kan bevallen. Wij slapen op zolder en volgens mij moet je op de verdieping bevallen wara je ook stromend water hebt (1e dus). Dat zou betekenen dat ik een bed in de babykamer moet zetten en die is nogal klein, hoop dat er dan überhaubt plek voor mijn man is haha! Maar goed, dat zien we tegen die tijd nog wel!

Hoorde trouwens net op het nieuws dat het in het noorden weer flink gaat sneeuwen en vriezen, zal wel weer lekker koud worden bij jou!!

Ik voel de kleine trouwens de hele dag door en ook door heel m'n buik. Mijn baarmoeder lag vanochtend al hoger dan mijn ribben en ik heb de hele dag last van maagzuur. Het doet echt ontzettend pijn en heb er veel last van. Bij mijn zoontje heb ik het ook gehad, maar niet zo vroeg in de zwangerschap al, en niet gelijk al zo erg. Ik heb toen heel wat Rennies gegeten (echt letterlijk, heb het gegeten als brood...) maar hoorde dat dat dus eigenlijk helemaal niet zo goed is. Dus volgende week bij de verloskundige maar even vragen of ze er iets tegen weten.

De kleine zat vanmiddag ook flink te schoppen, je ziet gewoon m'n buik al bewegen, echt super leuk!!

Skippy: wat fijn dat je je alweer zo'n stuk beter voelt! Dat zal eens tijd worden! Dan kan het grote genieten nu echt gaan beginnen!!

Ik heb vandaag de oude kinderwagen op Marktplaats gezet. Vraag er maar ¤25,- voor, maar tot nu toe is er alleen nog maar ¤10,- op geboden. Nou is het wel een gebruikte wagen, maar dat vind ik wel heel weinig!

Heb het deze week wel flink op mijn heupen gekregen. Ik hoor iedereen hier over nieuwe kamertjes en klussen, ik wil ook!!!!! De babykamer staat op dit moment weer helemaal vol omdat we een beetje ruimte wilden maken voor kerst en de verjaardag van mijn dochter. Maar er moet nog geverfd worden en vooral onze slaapkamer is nog 1 grote bende. Er moet dus nog een hoop gebeuren, dus ik moet mezelf even een schop onder m'n kont geven en hard aan de slag gaan!!!

Ik heb de Viva en Flair gekocht, dus ik duik zo lekker in bad met wat chippies en drinken. Maskertje op, verstand op nul en genieten maar!

Fijne avond nog!!!
Pfff, ik kan beter het reageren een beetje bij houden, want voor je het weet loop je echt achter hier

Ama, wat fijn dat alles goed was op de echo!!

En inderdaad grappig hoe we verschillen in onze behakeuze haha! Ben vandaag wel geslaagd voor beha's maar geen zwangerschapsbeha's. Ik heb gewoon normale voorgevormde gekocht maar dan gewoon wat groter. Ben er wel héél blij mee, want normaal heb ik een kleine B (als ik soms wat afval een grote A, vandaar de voorkeur voor voorgevormde cups anders blijft er zo weinig over;)) en nu heb ik al een volle C! Helemaal geweldig dus haha. Misschien ben ik er ook zo weer uitgegroeid hoor maar deze waren nu zo goedkoop in de aanbieding dat ik tegen die tijd wel weer nieuwe koop.

Jippie, leuk dat je nog meeleest en fijn dat alles goed met je gaat! Alvast veel plezier en succes met de echo...

Ik heb een heerlijk rustige kerst gehad. Alleen de 25e bij mijn schoonouders gegeten en verder lekker samen thuis een beetje rondgehangen. Gisteravond hadden we nog een verlaat kerstdiner bij mijn familie. Mijn moeder en zusje maken er altijd een hele happening van met een prachtig gedekte tafel en een hééél uitgebreid menu, super! Het was ook heel gezellig. Nu zijn we druk in de weer om alles op tijd gereed te krijgen voor ons oud & nieuw feest bij ons thuis.

Gelukkigmeisje, gefeliciteerd met jullie 3 jarig jubileum!

Bah Maliboo wat een rotnieuws toch weer. Sterkte ermee en het allerallerbeste voor 2010!!

Even posten tussendoor en dan door naar de volgende pagina....
-
Hallo!

Maliboo, wat een ontzettend naar bericht dat het weer is fout gegaan. Had je zo'n mooi bericht vlak voor de kerst, is het nu alweer voorbij. Het lijkt me wel beter dat de MK niet zo lang op zich heeft laten wachten. Ik hoop voor je dat 2010 een heel mooi jaar wordt met een zeer gelukkige zwangerschap!

CC, tja, zo zie je maar, ieder zijn heug met beha's. Ik heb nu trouwens ook een probleem dat mijn gewone beha's niet meer passen en in mijn vorige zwangerschap heb ik alleen een voedingsbeha gehad. Mijn borsten waren niet groter geworden toen. Dus ik zal nu ook moeten gaan kijken voor een andere en heb er een vreselijke hekel aan. Brr.....

Gelukkigmeisje: ik ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen en ik hoopte thuis te bevallen. Was dus een hele zware domper. Maar ik kan wel zeggen dat het in het ziekenhuis ook wel fijn was. Ik weet nu nog wie mijn bevalling heeft gedaan en wat ik zo fijn vond was dat zij haar dienst wat heeft verlengd om mijn bevalling af te maken. Mijn ervaring was ook dat iedereen heel aardig was in het ziekenhuis en dat ze er echt wel een klein feestje van maken. In ieder geval zullen ze er alles aan doen om het voor jou ook comfortabel te maken. In het ziekenhuis kreeg ik ook zonder er ook maar om te vragen pijnstilling. Geen ruggenprik hoor, maar een spuitje in mijn been om me wat suf te maken. En dat was onder de omstandigheden erg fijn. Ik ben ook nog even in het ziekenhuis moeten blijven en kreeg toen al wat bezoek. Dat vond ik ook wel fijn, daar keek ik echt naar uit.

Lusy, wat fijn dat de echo goed was! Ik was deze keer ook wel wat zenuwachtig vooraf. Jammer dat de vrouw die het deed zo chagrijnig was. Ik vind het ook raar dat je geen vragen mag stellen onder de echo. Ik stel dan continu vragen. Wat is dat? Zie ik daar de navelstreng? Heeft de baby nu de mond open? Dat soort dingen. Is toch wel fijn als je het zelf ook goed kunt volgen. Heeft ze wel verteld wat ze aan het doen was? Bij ons keek ze bv of de niertjes aan beide kanten van de ruggengraat zaten. Dat zou ik er echt niet uithalen als ze het me niet verteld had. En ze keek ook naar de aorta, of die goed liep. Nou, dat had ik er ook niet uitgehaald .

Hier gaat het verder goed. Ik heb vandaag gewerkt. Ik had er alleen niet zoveel zin in. Ik heb ook wat kleertjes gekocht. Toch weer heel leuk om te doen. Ik was ook helemaal enthousiast toen ik ermee thuis kwam.

Telefoon voor me. Ik moet helaas weer gaan.

Groetjes,

Am
Lusy, wat fijn dat alles goed was met de echo! Dat zal in jouw geval wel een opluchting zijn. Wel jammer dat het voor de rest tegenviel. En dat je maar 1 (!) foto meekreeg! Dat is wel erg weinig zeg. De pretecho zal vast een stuk leuker zijn. Gewoon aangeven dat de 20 weken echo tegenviel, dan doen ze vast extra hun best. Dat gaan wij in ieder geval wel proberen.

Oja, over die oorpijn, Volgens mij wordt het inderdaad afgeraden om te gaan zwemmen met ontstoken/pijnlijke oren. Kan geloof ik met meerdere dingen te maken hebben; bacterien, vocht/water, druk op het oor onder water, etc.

Een nieuwe jas ja, die zou ik eigenlijk ook nog moeten hebben. Van de 4 of 5 knopen die er nu op mijn jas zitten, kan er nog maar eentje dicht. En ik denk dat ook die eerdaags niet meer dicht gaat. Maar het geld gaat een beetje hard op het moment, dus ik hoop dat ik dat nog een tijdje (het liefst helemaal) uit kan stellen.

Skippy, wat fijn dat je misselijkheid nu eindelijk gezakt is! En perfect getimed inderdaad, zo vlak voor de feestdagen!

Ik heb altijd gedacht dat ik mijn moeder graag bij de bevalling zou willen hebben. Het feit dat zij het al 3x heeft meegemaakt/gedaan geeft mij een veilig en vertrouwd gevoel. En mijn moeder kan altijd heel goed haar hoofd koel houden en heel boelkloedig reageren dus dat zit wel goed denk ik. Maar om de één of andere reden neig ik nu toch ook steeds meer naar een bevalling waar alleen mijn vriend bij is en verder niemand (op de vk na dan). Gewoon lekker intiem met zijn tweetjes.

Verder ben ik ook aan het twijfelen geslagen over waar ik wil bevallen. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, maar misschien heeft thuis bevallen toch ook wel iets. Als er iemand een twijfelkont is dan ben ik het wel, dus dit kan nog wel tot week 40 doorgaan zo. Gelukkig mag je op het moment supreme zelfs nog van gedachten veranderen heb ik begrepen dus ik heb nog alle tijd.

Iemand anders dan mijn moeder of vriend wil ik er niet bij hebben. En als de baby geboren is, dan wil ik ook eerst nog eventjes een poosje met zn drietjes zijn en dan pas ouders bellen enzo. Het geeft me geen fijn gevoel als ik weet dat er een halve familie achter de ziekenhuisdeur of naast de telefoon zit te wachten tot ik eindelijk klaar ben ;)

Mambo, ik ga eerdaags naar een info-avond in het ziekenhuis. Dan laten ze de verloskamers zien en krijg je allerlei info en uitleg en kun je vragen stellen. Misschien is het een idee om bij zoiets in je eigen ziekenhuis langs te gaan? Dan weet je meteen hoe het er bij jou aan toe zal gaan.

Ik moet me ook nog opgeven voor één of andere zwangerschapscursus. Ik wil heel graag iets doen, maar heb geen zin om daar savonds in het donker nog voor van de bank af te komen. Ik moet wel heel erg op gaan schieten, want ik ben nu al 22,5 week. Misschien ben ik al te laat voor een aantal dingen? Aankomend weekend maar eens even goed voor gaan zitten...

Nic, ik ben de laatste paar weken ook heel erg moe hoor. Moeier dan in het begin inderdaad. Halverwege de dag of na een beetje activiteit stort ik al snel in. Ik slaap nu ook meer overdag. Maar jezelf even extra na laten kijken is natuurlijk hartstikke goed!

Edje, wat leuk dat jij je buik al ziet bewegen! Dat lijkt me zo vreemd! Wel vervelend dat je zo'n last van maagzuur hebt. Ik heb dat nog nooit gehad, dus weet niet hoe dat voelt. Wel heb ik nu veel last van oprispingen of hoe noem je dat? Niet echt van die boeren, maar wel steeds allerlei geborrel en gedoe wat omhoog komt. Maar daar heb ik verder weinig last van. Het is alleen niet zo charmant haha.

Gelukkigmeisje, ik heb inderdaad ook nog maar 1 eierstok over. Er is mij altijd verzekerd (is ook overal terug te lezen) dat je met 1 eierstok nog evenveel kans op kinderen hebt als met 2 eierstokken. Dat betwijfel ik toch een beetje omdat het toch zo lang geduurd heeft bij mij terwijl ál het andere waarop ik en mijn vriend getest zijn goed was en ook onze timing van het vrijen etc was helemaal goed. Nou is mijn andere eierstok toendertijd ook uitgelepeld omdat daar meerdere kleine cystes opzaten, dus misschien dat die dan toch niet meer helemaal geweldig functioneeert?

Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat ik heel zuinig op die laatste eierstok wil zijn. Ik moest 1x per jaar op controle voor een echo om te kijken of er weer nieuwe cystes waren ontstaan, maar dat vond ik toen veel te weinig. Dat heb ik aangegeven en gelukkig mocht ik elk half jaar op controle. Er is nu al 5 jaar lang niks meer teruggekomen.

Waarom geloof jij de arts niet zo als hij zegt dat je geen verhoogde kans hebt? Ik heb dat ook niet zomaar aangenomen hoor, maar ben benieuwd naar jouw mening. Bij mij is er in ieder geval nooit meer een cyste teruggevonden. Maar dat zegt natuurlijk niets over jouw situatie! Laat je goed informeren door verschillende mensen, ga op je gevoel af en kom voor jezelf op zou ik willen zeggen. Waarschijnlijk zal het jou ook een prettig gevoel geven als je zo nu en dan op controle mag. Je hebt er nog maar 1 en daar moet je zuinig op zijn hoor! Zeker als je hem nog nodig denkt te hebben ;)

Mijn vriend is net terug van vuurwerk halen. Hij heeft voor de hele vriendengroep vuurwerk gehaald. Maar speciaal voor ons tweetjes heeft hij een aparte vuurpijl meegenomen. Het is een wenspijl van de stichting "doe een wens". Een gedeelte van de opbrengst gaat naar die stichting. En het leuke van die vuurpijl is dat er een briefje aan zit waar je een wens op kunt schrijven voordat je hem de lucht inschiet.

Zo lief dat hij dat heeft gekocht!! Die gaan we dus saampies afsteken.

Zo, mijn lange ouwehoer post zit er weer op. Morgen nog 1 dag werken en dan vrij tot maandag. Voel me heel erg moe en een tikje gestresst dus daar kijk ik wel naar uit.
-
Allereerst maliboo, ik hoop echt dat het een innestelingsbloeding geweest is… wat een stress weer voor jou… sterkte hoor!

Lusy jammer dat de echoscopiste zo chagrijnig was! En raar idd dat je geen vragen tussendoor mocht stellen! En maar 1 foto! Jammer zeg!

Wat is die groeicurve die je mee had moeten nemen? Wij hebben dat helemaal niet!

@voorkeur: ik heb wel voorkeur voor een meisje eigenlijk al van jongs af aan en ik heb al een jongetje dus van allebei een zou ook wel heel leuk zijn!

Skippy, wat fijn dat de misselijkheid nu zo goed als weg is!!

Gelukkigmeisje, bij mij is vorige keer bij de bevalling (in het ziekenhuis ivm eiwit in urine en achteraf maar gelukkig omdat zoontje stopte met ademen) mijn zus er ook bij geweest, ik heb altijd veel steun aan haar dus was erg blij dat ze erbij wilde zijn! Verder was de vk erbij en een verpleegkundige. Het was wel heel fijn dat mijn zus er ook bij was want mijn man (en zus) hadden wel door dat het niet goed ging met mijn zoon (ik dacht dat ze aan het meten en wegen waren) (hoezo ver weg???) maar goed mijn man is toen naar mijn zoontje meegegaan en mijn zus bleef bij mij… anders had ik daar helemaal in mijn eentje gelegen, verder is mijn man toen ook bij die verloskundige gaan vertellen dat ik leeg lag te bloeden (hihi) dus is zij even later terug gekomen en moest mijn man de zuurstof bij mijn zoontje houden… mijn man heeft hier eigenlijk best een beetje een trauma aan over gehouden… verder wil ik dus deze keer zeker zus er ook weer bij hebben en man en zus vinden dat gelukkig ook goed! Trouwens ook erg handig voor de foto’s!!! mijn zus heeft alle foto’s gemaakt!

@dromen, ik heb een paar dagen geleden gedroomd dat tijdens de pretecho (van vandaag) toch bleek dat er iets niet goed zit… ik moet natuurlijk ook nog terug voor de 20 weken echo omdat ze veel niet goed kon zien en ook al zei ze dat het allemaal wel goed zat zou het natuurlijk best kunnen, dus toch weer zenuwen vandaag!

Verder goed zoet drinken voor ik ga (dacht maar aan jogho ofzo) en nog wat snoepen! Ooooh ik ben zo verschrikkelijk aan het snoepen ook, koekjes, snoepjes, kerstkransjes, dropjes, stroopwafels, oliebollen, appelbeignets ik heb er nog nooit zoveel van op als dit jaar!!!! Echt slecht! Maar zoooooooooo lekker! Verder gaat chips er ook weer in als de beste of een kaasje en ga zo maar weer door… die kilo’s die komen nu wel!!

Mambo bij mij hebben ze idd vorige bevalling de gynaecoloog nog moeten bellen om in huis te komen om te komen hechten (was naar binnen toe ook nog uitgescheurd na de knip en daar konden ze niet goed bij met hechten) ook de kinderarts moest volgens mij toen nog gebeld worden toen het niet goed ging met zoon…

Ik heb me ook nog niet opgegeven voor cursus, weet ook eigenlijk nog steeds niet of ik het ga doen…

Gelukkig meisje, leuk zo’n makelaar! Zou wel de perfecte oplossing zijn ipv verhuizen! Ik had trouwens ook een ‘wildvreemde’ aan mijn bed hoor met de bevalling maar dat kon me echt niks schelen (weet alleen nog dat ik het een stom mens vond maar heb echt geen idee wie er aan mijn bed gestaan hebben, zou ze echt niet herkennen als ik ze tegenkom!

Nic ik blijf ook nog steeds erg moe, misschien ietsje minder dan in het begin (kan al een half uur later naar bed zonder echt helemaal kapot te zijn)

Edje wat ligt je baarmoeder al hoog zeg! Wat leuk dat je je buik ook ziet bewegen!!! Wij zijn ook nog niet aan de babykamer bezig en nu staan er weer wat dozen van de kerst enz dus als straks de boom weer weg is ga ik beginnen (er moet haast niks gebeuren want we hoeven niet te verven ofzo en de meubels staan al wel want die hebben we bij zoon weggehaald en die heeft nu nieuwe spulletjes…

Am ik heb trouwens geen ‘feestje’ gehad in het ziekenhuis, het was meer installeren en ik kom straks wel terug, probeer maar wat te slapen… en later dat ik wel naar de douche kon als ik dat wilde…

Ik ben idd ook zo’n twijfelkont…

Wow polleke zo’n bevalling wil ik ook wel! Bij ons kan je niet meer thuis bevallen maar dat zou ik na onze ervaring met mijn zoon ook niet meer willen (tja voor mezelf wel natuurlijk maar dat risico durven we nu niet meer te nemen)
nou de pretecho gehad! was echt heel leuk! eindelijk een sop het gemakje kijken naar ons kleine meisje! en duidelijk bewijs gezien deze keer! ik vind het echt super leuk! verder van wat ze kon zien en voor zover hun er verstand van hebben natuurlijk was alles goed met het hartje en de hersenen en volgens haar berekening kwam ik uit op 3 dagen later dus 15 mei maar ik denk niet dat ze daar wat aan zullen veranderen. heb 12 fotootjes meegekregen plus 2 in 3d echt heel leuk en een dvd en een cd rom met 43 3d foto's dus ik ben helemaal tevreden! verder mag ik met 30 weken weer dus heb er nu al zin in!
Hoi allemaal,

Op de valreep dit jaar is m'n pc weer gerepareerd dus de hoogste tijd om weer eens bij te lezen!

Wat is er veel geschreven (of wat ben ik hier te weinig geweest)

Even een paar reacties:

@Red Devil Hoe was je echo vandaag?

@Maliboo Wat vreselijk voor je! Sterkte. En ik ga ook voor je duimen dat het in 2010 goed komt!

@LusyB Wat jammer dat je 20 weken echo niet zo gezellig verliep, maar wel super dat het er allemaal goed uit ziet!

@Skippy75 Wat heerlijk dat de misselijkheid nu eindelijk over is!

@Gelukkigmeisje lekkere makelaar idd! Wanneer heb je nu een afspraak? Zou een mooie oplossing zijn die box.

@Nic1983 Vervelend dat je zo moe bent! Ik heb nu het idee dat ik bergen kan verzetten en ben druk met opruimen thuis en de babyuitzet aanschaffen, maar ben na zo'n druk dagje ook echt GESLOOPT, als ik er niet aan toegeef voel ik me de volgende dag alsof ik een feestje heb gehad...

@Edjekroketje Spannend begin van het nieuwe jaar (de echo)!

@Amarylis Leuk hè kleertjes kopen! Ik kan het ook niet laten nu ik weet wat het wordt. Heb laatst van Lief! een heel stoer blauw pakje gekocht en blijf ernaar kijken.

@j2007 Super die pretecho! Wat heb je veel foto's zeg. Zie je ook het gezichtje ook al goed?

@baby voelen

Leuk dat er meer zijn die de baby ook regelmatig voelen. Afgelopen zondag zijn we naar The Best of Najib Amhali geweest, dat vond onze kleine man geen succes (ik wel) want voelde hem de hele show flink bewegen! Denk door het harde geluid

@bevalling

Wat mij betreft het liefst zo min mogelijk 'pottenkijkers' aan m'n bed.

Ik las in een zwangerschapsboek over de mogelijkheid om een bevallingsplan op te stellen, waarin je o.a. kan zetten wie je wel/niet aan je bed wil en of je bijv. pijnstilling wenst.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben het vandaag vergeten voor te leggen aan de VK, maar zou wel eens willen weten of dat een 'normaal' iets is om te doen?

Vanmorgen dus bij de VK geweest en alles groeit goed, ze is tevreden dus wij ook

Ze ging nu ook de baarmoeder opmeten en voelen hoe de baby ligt. Ook het hartje weer gehoord.

Ik voel de baby nu dagelijks, maar m'n man nog niet (placenta ligt voor) dus zeker voor hem is het horen van het hartje een extra fijn moment.

Deze week hebben we vakantie, dus zijn we druk met de babykamer. Bijna alles is nu geschildert (de kozijnen/deur moeten nog wel) wordt allemaal prachtig.

Eind januari worden de meubels geleverd. Kan niet wachten tot het zover is (erg eigenlijk, want tijd zat om in te richten).

Morgen vieren we bij ons thuis O&N met twee of drie bevriende stellen. Wel zin in! Al geloof ik niet dat het een latertje gaat worden.

Ik wens jullie allemaal een heel fijne jaarwisseling en de beste wensen voor ons bijzondere jaar 2010!
@lusy Jammer dan de echo niet zo'n hoogtepunt was al gehoopt..maar ja 100 keer liever een sjaggie vrouwtje dan ook maar het kleinste dingetje mis met jullie meisje(zo moet je dan maar denken!)

@bevalling dus toch nog wel wat verschillen wie iemand erbij wil hebben..mijn vriend is zooo rustgevend (echt de rust zelve, is bloeddonor dus totaal geen 'angst' voor bloed, naalden etc) dat ik denk aan hem genoeg te hebben. Hoef trouwens ook geen foto's van bloederige taferelen....en al helemaaaaal geen video van de bevalling...denk dat ik dat het liefste zo snel mogelijk weer vergeet Misschien dat ik op het moment supreme nog wel om een vriendin ofzo roep (ouders en schoonouders wonen 2 uur rijden weg)maar vermoed van niet...

@geslacht onbekend Gaan de mensen die het geslacht niet willen weten alleen maar neutrale (beige en groene) kleding kopen of koop je vrij weinig en ga je vlak na de geboorte uitgebreid babykleding kopen of koop je voor allebei de geslachten kleertjes? Ik kon namelijk vrij weinig leuke kleertjes vinden die neutraal waren (maar ik hou ook van echt stoer en lekker truttig, hou helemaal niet van al die kleding met beertjes erop..mij veeeel te zoetsappig)

@cc tsja waarom ik het niet geloof dat ik nu net veel/weinig kans heb op een nieuwe cyste als iedereen...omdat ik eerlijk gezegd nogal teleurgesteld ben in mijn lichaam...dat ik nooit een signaal heb gekregen dat het mis is...en omdat er zoveel vanaf hangt...Want als andere cystes 'zomaar' verdwijnen (die op de andere eierstok) waarom zou die dan niet net zo 'zomaar' weer terug kunnen komen? Maar wel fijn te horen dat jij daar beneden al 5 jaar 'clean' bent. misschien dat het vertrouwen daarin bij mij nog terug moet komen...

@lwensvuurpijl Wat romantisch en lief...ik zei gisteren al tegen mijn vriend...dat is nou het enige aan het vuurwerk dat ik wel zou willen hebben...maar we hebben niks gekocht (neem aan dat het vandaag niet meer kan...en sowieso hebben we niet heel erg veel tijd...vriend werkt vanmorgen nog gewoon tot 13.00 geloof ik)

Ëén van onze vrienden met wie wij vanavond vieren, die heeft altijd (illegale???) rotjes die gigantisch hard klinken...geen idee wat het is, maar ik hou er niet zo van...

@j2007 fijn dat de echo in orde was...stom he dat je er dan allemaal akelige dromen over krijgt...

@bevallingsplan nog nooit over gehoord...maar ja, ik ben ook geen ervaringsdeskundige hier. Denk wel zeker dat het goed is dat je over dingen goed vantevoren hebt nagedacht...Dat je niet achteraf (deels) onterecht op een nare ervaring terugkijkt.

@makelaar Tsja wat een lul was het...had de volgende ochtend weer een afspraak en heb gezegd dat ie me maar van huis op moest halen (wij wonen dus echt om de hoek van die garagebox...hooguit 100 meter lopen) zodat ik niet meer in de kou hoefde te wachten..zei ie alleen maar 'jammer dat het gisteren is misgelopen' waarop ik dacht...bedoel je soms 'Sorry dat ik niet ben komen opdagen????' Beetje raar...mensen die niet gewoon sorry kunnen zeggen als het overduidelijk is dat die persoon iets fout heeft gedaan.

Maar de garage was wel erg mooi onderhouden...geen enkel teken vak lekkage (als dat met al die sneeuw van afgelopen weken nog niet het geval is.....dan moet het wel goed wezen)

gaan even wachten en dan een bod doen....to be continued...

@extreme sneeuw nou ik geloof dat er precies en halve cm sneeuw lag hier gisteren...maar ja, nog altijd meer sneeuw dan in zuid frankrijk waar mijn hele familie in een snowboard/ski gebied zit waar geen sneeuw valt..alleen maar regen....beetje jammer voor hun...zitten ze daar met zijn allen in kleine opgepropte huisjes...

@wandelwagen..mijn vader heeft ons een budget van ¤700 gegeven voor een wandelwagen...dus daar komen we zeker een heel eind mee (bah wat zijn die krengen duur! ) Hoop met 1-2 weken fit genoeg te zijn om een dagje te shoppen met pa en zijn vriendin...voor de ideale wagen...maar ik hoor zoooveel tegenstrijdigheden...zij zweren bij een 3wieler...schoonouders raden mij juist een 3wieler af....ja wat moet je dan kiezen??!!?!?

@moe zijn....nou ja...ik doe nog steeds vrij weing..dus moe ben ik niet...probeer steeds langere stuken te lopen...want in 4,5 maand moet ik in topconditie zijn!

@20 weken echo Vriend en ik begonnen toch een beetje te twijfelen dus had ik ziekenhuis gebeld of ik alsnog een 20 weken echo kan maken...zitten ze voor heel januari al vol. Hebben nu afgesproken dat ze op de afspraak van 6 januari even iets beter gaan kijken op de ergste afwijkingen en als dat ok is...laten we het erbij...als dat enige twijfel oproept..kan ik als medische indicatie alsnog een indicatie krijgen...Ik beval sowieso in het umc, dus goed personeel is bij de hand...daar vertrouw ik althans op...

@zwangerschapscursus...ik las zoveel mensen op een ander forum die allergisch waren voor 'clubjes en praten over zwangerschap' terwijl dat voor mij wel één van de redenen was om het wel te doen...ken weinig mensen die een baby hebben/krijgen en het leek me leuk een jonge mama's vriendenkring te krijgen....en uitgebreid over de kiddies te praten(of klinkt dit nu heeeeel mutserig, hahahahaha ik vind gourmetten ook niet truttig trouwens..doen vriend en ik met groot regelmaat...had iemand het laatst ook al over )

m.a.w. weet nog steeds niet of ik iets wil en zo ja wat....

voor vanavond IEDEREEN ONTZETTEND VEEL PLEZIER...HOOP DAT JULLIE ALLEMAAL 12 UUR HALEN ZONDER IN SLAAP TE ZIJN GEVALLEN EN IK HOOP DAT 2010 VOOR ONS ALLEMAAL EEN SUPERGEWELDIG JAAR WORDT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@j2007: Gefeliciteerd met je goeie echo!!!! Die dromen.. die heb ik ook regelmatig en ik heb er hier al vaker over gelezen. Ik droomde laatst dat het uit was met mijn vriend en dat ik met mijn dikke buik naar een nieuwbouwwijk in Amersfoort moest verhuizen. Sloeg dus ook echt helemaal nergens op ;)

@bevallingsplan: ik heb er ook over gelezen in een boekje en vond het zo'n goed idee dat ik er meteen eentje gemaakt heb. Dat ik verdoving wil als dat nodig is en dat ik de baby meteen op mijn buik wil hebben. Of dat ik niet getoucheerd wil worden door een hele rits stagiaires bijvoorbeeld. Schijnt niet zo fijn te zijn. Ik denk dat ik tijdens de bevalling niet zo helder ben, kan mjin vriend mooi alles in de gaten houden.

Ik heb bij de VK gevraagd hoe het zit met verdoving. En of het ziekenhuis 24 uur per dag een anesthesist heeft. Dat is zo, en dat is nu ook verplicht geloof ik. De VK zei dat ze het in week 34 met me over ruggenprikken enzo gaat hebben. Waarom dan pas, geen idee. Was de procedure zei ze.

Iedereen een hele gezellige avond en een geweldig 2010!!
Hallo!

Ik was in mijn vorige post nog wat vergeten. Of vergeten, dat niet echt, maar ik werd weggeroepen door de telefoon.

In ieder geval:

@Mambo, heb je voor mij de gegevens van jou voor de tabel??

En @Jippie: als je mee wilt blijven schrijven voeg ik je weer gewoon toe hoor. Moet je me wel weer even je gegevens geven, want ik heb ze niet bewaard. Het was absoluut niet vervelend bedoeld, maar omdat er een aantal al lang niet meer geschreven hadden en het zo onoverzichtelijk was, heb ik even opgeschoond. Is dus eentje teveel geweest

Over het geslacht niet weten: wij weten het geslacht dus niet. Ik heb wel kleertjes gekocht al, maar die zijn wat neutraal. Ik heb twee meiden en zodra ik wist dat het meiden waren ben ik meidenkleren gaan kopen. Toch hebben ze allebei ook gewoon blauwe rompertjes aangehad of rode of groene. Ik hou wel van een kleurtje. Als je het geslacht niet weet lijken alle kleren wel meer meisje of meer jongen, maar als je het geslacht wel weet, maakt het ineens niet meer zoveel uit. Ik heb nog veel kleertjes van de meisjes, ook wel wat neutralere dingen. Dus die leg ik gewoon in de kast. Als het dan een meid is, kan ik nog meer kleren erbij leggen van de meiden (tenminste, als ze er nog goed uitzien want zo'n muts ben ik wel). En als het een jongen is, tja, dan hoop ik maar dat hij ook een jongensgezichtje heeft. Dat je in ieder geval aan zijn gezicht ziet dat het een jongen is. Hahaha. Want aan de kleren kun je het dan niet afleiden.

Over ontstoken oren: niet mee zwemmen. En ook niet met een loopoortje. Alhoewel hier de KNO poli zegt dat als je nu net in een cruciaal moment zit, bv vlak voor het afzwemmen, dat het dan wel weer kan. Maar liever dus niet.

Ik heb aan het begin van de herfst een nieuwe jas gekocht. Zat er ook meer hoe dat moest met de zwangerschap, want veel zwangerschapsjassen hebben ze niet. Uiteindelijk heb ik voor een klokmodel gekozen, en dan geen speciale zwangerschapsjas. Die kan ik echt wel de hele zwangerschap dragen. En als het moet volgend jaar ook nog wel.

Ik zie mijn buik nu ook bewegen. En je voelt de baby best goed aan de buitenkant. Wel leuk. Als ik tegen mijn bureau aanzit gaat de baby ook vaak duwen. Grappig vind ik dat. Het meeste voel ik nog altijd na het eten en als ik in de auto zit.

O ja, nog even over thuisbevallen of in het ziekenhuis. Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf de keuze maken. Maar kies daarvoor waar je jezelf het beste bij voelt. Ik heb al eens gezegd dat ik deze keer thuis wil bevallen. En dat ik 1 ziekenhuis en 1 thuisbevalling heb gehad. De ziekenhuisbevalling, bij de eerste, was op medische indicatie en geen vrije keuze. Maar zoals ik de vorige keer al zei is het met achteraf niet tegengevallen. Ook mijn thuisbevalling vond ik heel prettig. Ik denk dat ik anders ook nooit had geloofd dat mijn jongste dochter werkelijk van mij was. Maar goed, een goede vriendin van me is in het ziekenhuis bevallen, en als ze dat niet had gedaan, had haar dochtertje niet meer geleefd. Dat is een spoedkeizersnee geworden en ze had als ze thuis was geweest nooit meer het ziekenhuis op tijd gehaald. Dat heeft mij wel aan het denken gezet. Voor mij is het nu de derde, en ik heb er zelf alle vertrouwen in. Maar als dat niet zo was, zou nu misschien mijn keuze anders zijn.

Niet om jullie angst in de boezemen, maar gewoon, ter overdenking, doe waar je je goed bij voelt.

j2207, wat geweldig dat je zo'n goede echo hebt gehad!! Ik kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakte vooraf, dat zou ik ook doen. En wat leuk dat jullie een meisje krijgen! Gefeliciteerd!!

Ik lees dat jouw bevalling niet echt prettig is verlopen. Gelukkig is het wel allemaal goedgekomen met Jamie. Ik herinner me trouwens nu wel weer dat bij mijn oudste de kinderarts al was opgeroepen voordat mijn oudste geboren was en dat ze toen stond te chagrijnen daarom. Achteraf gezien vond ik het jammer dat ik niet eens flink was geflipt tegen haar. Ik had immers een goed excuus .

Tara, fijn dat de pc weer gemaakt is!

Mambo, ik moest wel een beetje lachen dat je zegt niet getoucheerd te willen worden door stagiaires. Toucheren is idd helemaal niet fijn. Zeker niet als het gedaan wordt om de bevalling op gang te helpen. Maar ik moest er vooral ook om lachen, omdat ik bij mijn laatste bevalling de stagiaire en de VK heb toegesnauwd dat ze nu van me af moesten blijven. Ik had daar achteraf wel spijt van, maar op dat moment was ik zo geïrriteerd van dat gevoel de hele tijd, dat het er dus gewoon uit moest!! Ook bij mijn eerste bevalling heb ik gesnauwd tegen degene die de bevalling deed. Ze kwam namelijk met een grote schaar aanzetten om me in te knippen en ik heb haar toegebitst dat ze het niet moest wagen dat ding te gebruiken. Ze heeft geluisterd .

Zo, ik ga maar eens wat boodschappen doen. Heb ik een hekel aan op deze dagen, maar ben bang dat er niks anders opzit.

Iedereen een hele mooie jaarwisseling!! Veel plezier bij de festiviteiten en bedenk goed, als we de champagne overslaan, dat we in 2010 allemaal ons kleine mensje in de armen gaan houden!!

Liefs,

Am
-
@kleding ik heb voor ik wist wat het zou worden...van allebei wat gekocht dus ja, mijn zoon gaat mooi wel in een roze pyjama lopen met ijskonijntje erop (ook van lief!) misschien kan het nog gecombineer worden met een blauwe lief! pyjama....

Ach mijn neefje heeft ook kleding van zijn zus en hoewel het redelijk neutrale kleuren heeft...vind ik het vrij meisjes achtig omdat ik haar er zo lang in heb zien lopen

ik ga zo naar een feestje DOEI!!!!!
Ha meiden, wat is er weer veel geschreven! Ik heb vandaag gewerkt, maar ik snapte niet wat ik daar eigenlijk deed. Ik was de enige op ons hele kantoor. Iedereen was vrij, behalve 1 iemand maar die werkte thuis. Tot het moment dat ik weer naar huis mocht (13.00 uur) is de telefoon maar 1 keer gegaan en dat was een collega die vrij was, of ik even wat voor hem wilde doen. Nou zeg!! Maargoed ik heb dus zonder gestoord te worden mijn eigen werk gedaan en daarna eigenlijk alleen maar zitten internetten tot het tijd was om naar huis te gaan. Gelukkig waren we in de middag gesloten.

Ik ben MP aan het afspeuren naar spulletjes, en zodoende heb ik net al een leuke wieg gekocht. Niet echt goedkoop, ik heb er 100 euro voor betaald. Maar zoveel werd er ook voor geboden. Hij kost normaal 139 bij Prenatal, was 3 maanden oud en er zat ook een matrasje, een aerosleep, 2 aerosleepovertrekjes, 2 gewone overtrekjes en wat wieglakentjes bij. Er werd flink op geboden en ik weet iig dat ik deze ook zo weer kwijt zal zijn op MP, want hij stond er pas 2 dagen op zei ze. Het is zo'n Prenatal Mix & Match wiegje in whitewash, een strak rechthoekig model. Precies wat ik wilde, en onze slaapkamer is niet zo groot dus dit bedje past precies naast mijn bed.

Ik zou verder vanalles lenen van een vriendin (ik heb al haar positiekleding inmiddels ook al) zoals de badspullen met standaard, maxicosi etc. en ik zou ook super veel kleertjes van haar lenen van haar oudste dochtertje. Maar nu belde zij gisteren om te vertellen dat ze ook zwanger is (van de tweede)!!! Helemaal onverwacht en ook dwars door de pil heen!!! Ze weet nog niet eens hoe ver ze is, maar schat een week of 7. Wel leuk zeg, dan kunnen we nog een poosje samen zwangeren Maar zij is nog een beetje aan het bekomen van de schrik geloof ik. Plus dat ik die spullen nu niet meer kan lenen van haar natuurlijk, maarja logisch. Dus nu ben ik zelf maar aan het kijken hier en daar, liefst 2e hands. Ons babykamertje is niet zo groot, eigenlijk heel klein, dus ik heb maar plaats voor een kleine commode en een bedje. Die wil ik of 2e hands of goedkoop nieuw (Ikea ofzo) kopen. Of 2e hands Ikea natuurlijk. De vaste kast in de babykamer is helemaal klaar en het laminaat ligt nu ook al bijna op de hele 1e verdieping! Dus dat schiet op. Het is alleen wel een enorme puinzooi overal nu, pfff!!! Ook heb ik van een andere vriendin 2 zakken en 2 dozen vol met meidenkleertjes in de maten 50-74 gekregen, echt zoveel niet normaal meer! Ik heb het nu soort bij soort gelegd en kom alleen al op 50 rompers (met korte, lange en zonder mouw), 14 jurkjes (waaronder 3 super leuke spijkerjurkjes), 15 shirtjes met korte mouw, 45 met lange mouw, 35 broekjes, 6 volledige pakjes (jasje + broekje), 3 vestjes met capuchon, 8 truitjes zonder cap., 2 dikke jasjes, 6 slaapzakjes, 2 badjasjes, 4 mutsjes, 2 hoedjes, 2 kruikenzakken, 8 navelbandjes, 20 paar sokjes en 10 maillotjes!!! Mijn god wat VEEL!!! Natuurlijk lang niet allemaal mijn smaak en ik moet het nu nog sorteren op maat en gelijk een selectie maken van wat ik wil houden en wat niet, want dit is natuurlijk veel te veel. Dan heb ik ook alles nog van mijn zoontje, en bij hem wisten we het niet wat het werd, dus ik heb heel veel neutraal spul voor de eerste maanden (idd creme kleur en groen enzo). Ook hydrofieltjes etc. heb ik allemaal nog. Dus qua uitzet ben ik echt wel overcompleet denk ik, maar qua spullen dus nog niet.

Heeft iemand toevallig ervaring met een Koelstra Latinique kinderwagen? Ik zag een vette aanbieding bij een babystore voor maar 199 (adviesprijs 648)!!! Dan wel in de kleur kaki of pistache (maar dat kan mij echt niet schelen, als het maar geen blauw, bruin of zwart is voor deze baby) en in andere kleuren is hij nu 299. Vind het echt niet duur en volgens mij is het wel een goede wagen (mooi vind ik 'm iig wel). Zit alleen geen maxicosi bij. Ook heb ik geboden op een Quinny Buzz op internet met alles erop en eraan (dus ook de MC) maar die mensen vonden 300 te weinig en willen er per se 350 voor hebben. Nou dat vind ik wel heel veel geld voor een 2e hands wagen, al is 'ie wel heel leuk met rood en oranje!

Nou ik ga maar eens de tassen inpakken voor vanavond. We gaan naar vrienden, daar hebben we een feest met als thema ARMY. Dus allemaal in legerkleding (al heb ik er niet veel aan gedaan voor mezelf, heb alleen een army buikband) maar mijn man heeft een echt soldatenpak van zijn zus geleend en voor mijn zoontje had ik nog een legerprintbroekje en een petje met legerprint. We blijven daar slapen dus alles moet mee: luchtbed en pomp en beddengoed en noem maar op, plus alle DJ-apparatuur van mijn man (CD-spelers, mengpaneel, boxen en laptop) want die gaat weer heel de nacht draaien daar, pffff hele volksverhuizing weer. Zal wel weer een bende worden daar, maarja ik maak het zelf niet te laat en zal op een gegeven moment lekker naast mijn zoontje kruipen. Mijn man zal misschien het bed niet eens zien voor wij alweer wakker zijn haha. Mijn zoontje is trouwens HELEMAAL door het dolle vandaag, met al dat vuurwerk! Helemaal hyper de pieper en het liefst zou hij zelf ook al meedoen, maar hij mag nu niet naar buiten van ons. Dus hij staat al de hele middag voor het raam. Zelf hebben we dit keer ook maar wat vuurwerk gekocht.

@ Bevalling: bij mijn zoontje waren de kraamverzorgster en de VK erbij toen we nog thuis waren, en uiteraard mijn vriend. Maar ik ben op het laatst wegens niet vorderende ontsluiting op medische indicatie in het ziekenhuis beland en toen is de kraamverzorgster naar huis gegaan. In het ziekenhuis was daar een assistent gynaecoloog en een verpleegkundige aanwezig. De VK hoefde niet te blijven, maar dat heeft ze toch gedaan, en zij heeft helemaal uit zichzelf foto's gemaakt etc. Dat heb ik wel gewaardeerd. Op het einde kwam de gyneacoloog er ook nog bij die was opgeroepen omdat het een vacuumbevalling werd. Maar dit alles is echt langs mij heen gegaan hoor!!! Vantevoren had ik gezegd dat ik mijn moeder en de zus van mijn man zou bellen, die wilden er allebei wel bij zijn, maar op het moment supreme moest ik daar niet meer aan denken en hebben we de telefoons uitgezet en de stekker eruit getrokken. Dit keer wil ik er weer niemand bij hebben, al kwam mijn man op het idee om mijn zoontje te erbij te laten zijn. Nou ECHT niet dus he!! Dat bezorgt hem dalijk het trauma van zijn leven, dat wil ik niet. Die mag komen zodra het babytje gewassen en gestreken bij me ligt en niet eerder hihi.

Het wordt een beetje een warrig verhaal geloof ik. Maar ik ga weer ff wat doen. Fijne jaarwisseling allemaal!!!

Liefs, Lusy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven