Bah, wat voel ik me stom!
donderdag 31 december 2009 om 12:51
Hoi iedereen,
Ik voel me ontzettend stom. Mijn relatie is ongeveer een maand geleden stukgegaan, omdat hij vreemd is gegaan. Ik heb hem toen het huis uit gezet en een tijdje niet meer gezien. Vorige week ging het weer een beetje redelijk tussen ons. Veel gepraat en uiteindelijk een keer een gezellige middag gehad.Hij vertelde me toen in tranen dat hij ontzettend veel spijt had en me nooit zoveel pijn had willen doen en nooit meer contact met haar zou hebben. Hij leek echt ontzettend verdrietig en oprecht. Ik heb na die dag nog veel nagedacht en een klein beetje hoop opgebouwd dat we misschien vrienden konden blijven en kijken wat het uiteindelijk zou worden.
Maar... Gisteren kwam hij even langs voor een bakje koffie en ik zag al aan zijn hoofd dat er iets was. Dat hij weer aan het liegen was. Ik heb hem hier direct mee geconfronteerd en nu gezegd dat alles voorbij is tussen ons. Ik kan het niet meer opbrengen, ik kan hem niet meer vertrouwen.
Het is zo moeilijk om iemand waar je bijna 11 jaar het volste vertrouwen in hebt gehad, los te laten. Ik weet dat het moet, maar het valt me zwaar. Hoe gaan mensen hier mee om? Ik weet het niet meer...
Groetjes Jubelteen
Ik voel me ontzettend stom. Mijn relatie is ongeveer een maand geleden stukgegaan, omdat hij vreemd is gegaan. Ik heb hem toen het huis uit gezet en een tijdje niet meer gezien. Vorige week ging het weer een beetje redelijk tussen ons. Veel gepraat en uiteindelijk een keer een gezellige middag gehad.Hij vertelde me toen in tranen dat hij ontzettend veel spijt had en me nooit zoveel pijn had willen doen en nooit meer contact met haar zou hebben. Hij leek echt ontzettend verdrietig en oprecht. Ik heb na die dag nog veel nagedacht en een klein beetje hoop opgebouwd dat we misschien vrienden konden blijven en kijken wat het uiteindelijk zou worden.
Maar... Gisteren kwam hij even langs voor een bakje koffie en ik zag al aan zijn hoofd dat er iets was. Dat hij weer aan het liegen was. Ik heb hem hier direct mee geconfronteerd en nu gezegd dat alles voorbij is tussen ons. Ik kan het niet meer opbrengen, ik kan hem niet meer vertrouwen.
Het is zo moeilijk om iemand waar je bijna 11 jaar het volste vertrouwen in hebt gehad, los te laten. Ik weet dat het moet, maar het valt me zwaar. Hoe gaan mensen hier mee om? Ik weet het niet meer...
Groetjes Jubelteen
donderdag 31 december 2009 om 13:00
Volgens mij doe je het goed!
Hij is blijkbaar toch niet te vertrouwen en jouw gevoel zegt dat je dat ook niet meer moet doen..
Heeft hij gisteren ook toegegeven dat hij loog ? en waarover ?
Vind het niet raar dat je hem nog een kans wou geven,best logisch als je al zo'n lange historie met iemand hebt.
Maar als hij het verkloot kun jij jezelf toch echt niets kwalijk nemen...
Hij is blijkbaar toch niet te vertrouwen en jouw gevoel zegt dat je dat ook niet meer moet doen..
Heeft hij gisteren ook toegegeven dat hij loog ? en waarover ?
Vind het niet raar dat je hem nog een kans wou geven,best logisch als je al zo'n lange historie met iemand hebt.
Maar als hij het verkloot kun jij jezelf toch echt niets kwalijk nemen...
donderdag 31 december 2009 om 13:03
Been there...en soms doet het feit dat iemand zo tegen je gelogen heeft, iemand die je 11 jaar hebt vertrouwd, nog meer pijn dan het vreemdgaan. Want wat kan je wél geloven? Waarover heeft hij nog meer gelogen? Wat meende hij wél?
Je vertrouwen is weg, in mijn geval een tijdje in de mensheid in het algemeen . Blijkbaar was het zo gemakkelijk om te liegen, waarom zou ik anderen dan wel vertrouwen? Maar gelukkig viel dat mee en was het voornamelijk 'één man in het bijzonder' in plaats van de gehele mensheid.
Het slijt, echt. Maar daar geloofde ik destijds ook niets van.
Sterkte!
Je vertrouwen is weg, in mijn geval een tijdje in de mensheid in het algemeen . Blijkbaar was het zo gemakkelijk om te liegen, waarom zou ik anderen dan wel vertrouwen? Maar gelukkig viel dat mee en was het voornamelijk 'één man in het bijzonder' in plaats van de gehele mensheid.
Het slijt, echt. Maar daar geloofde ik destijds ook niets van.
Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 31 december 2009 om 13:04
donderdag 31 december 2009 om 13:05
Nee, je moet je niet stom voelen hoor! Je hebt iets heel normaals gedaan: hem nog een kans geven.
Dat heb je gedaan, hij heeft het waarschijnljk verprutst en dat is jouw grens en daar heb je actie op ondernomen. Volgens mij zijn er heel veel mensen die dat zo zouden willen doen, maar het niet doen omdat ze zoveel van hem houden/niet willen geloven dat hij weer gelogen heeft/niet alleen durven zijn/etc.
Wat Bieb ook al vraagt: heeft hij toegegeven dat hij loog?
Dat heb je gedaan, hij heeft het waarschijnljk verprutst en dat is jouw grens en daar heb je actie op ondernomen. Volgens mij zijn er heel veel mensen die dat zo zouden willen doen, maar het niet doen omdat ze zoveel van hem houden/niet willen geloven dat hij weer gelogen heeft/niet alleen durven zijn/etc.
Wat Bieb ook al vraagt: heeft hij toegegeven dat hij loog?
donderdag 31 december 2009 om 13:12
Ik weet niet of ik er klaar mee kan zijn. Ik wil het zo graag, maar voel me zo ontzettend zwak. Bij alles wat ik doe denk ik aan hem en als ik aan hem denk voel ik verdriet en pijn.
Ik heb geen flauw idee hoe ik over hem heen moet komen.
@biebelie;
Hij heeft idd toegegeven dat hij weer loog. Hij had tegen mij gezegd nooit meer contact met haar te hebben en te willen, maar hij is er afgelopen dinsdag de hele avond geweest.Hij had dit beloofd zodat ik ik de tijd zou krijgen om wat tot mezelf te komen ne hij me verder geen pijn meer wilde doen. Op mijn vraag waarom hij weer tegen mij loog, antwoordde hij dat hij mij niet nog meer pijn wilde doen.
Volgens mij denkt hij dat het vreemdgaan en het contact met de ander mij pijn doet. Zo voelt het niet voor mij. Ik vind het liegen en bedriegen veel erger.
Ik heb geen flauw idee hoe ik over hem heen moet komen.
@biebelie;
Hij heeft idd toegegeven dat hij weer loog. Hij had tegen mij gezegd nooit meer contact met haar te hebben en te willen, maar hij is er afgelopen dinsdag de hele avond geweest.Hij had dit beloofd zodat ik ik de tijd zou krijgen om wat tot mezelf te komen ne hij me verder geen pijn meer wilde doen. Op mijn vraag waarom hij weer tegen mij loog, antwoordde hij dat hij mij niet nog meer pijn wilde doen.
Volgens mij denkt hij dat het vreemdgaan en het contact met de ander mij pijn doet. Zo voelt het niet voor mij. Ik vind het liegen en bedriegen veel erger.

donderdag 31 december 2009 om 13:15
donderdag 31 december 2009 om 13:17
Dat is herkenbaar - het liegen en bedriegen is bijna erger (of net zo erg) dan de werkelijke daad van vreemdgaan en contact met haar houden.
Alleen dat geeft al het gevoel alsof je stom bent ofzo - dat 'ie na zo'n lange tijd samen, zo makkelijk tegen je lijkt te kunnen liegen
Het vreemdgaan is misschien nog te vergeven, maar dat liegen...
Alleen dat geeft al het gevoel alsof je stom bent ofzo - dat 'ie na zo'n lange tijd samen, zo makkelijk tegen je lijkt te kunnen liegen
Het vreemdgaan is misschien nog te vergeven, maar dat liegen...
donderdag 31 december 2009 om 13:19
quote:jubelteen schreef op 31 december 2009 @ 13:15:
Het ergste vind ik nog dat hij beweerd van mij te houden... Hoe kan je van iemand houden en toch iemand zo bedriegen en vernederen? Ik kan het niet snappen...
Hij houdt wel van jou... maar hij houdt nog meer van zichzelf...
En wat heb ik een hekel aan dat soort types!
Heel veel sterkte!!!
Het ergste vind ik nog dat hij beweerd van mij te houden... Hoe kan je van iemand houden en toch iemand zo bedriegen en vernederen? Ik kan het niet snappen...
Hij houdt wel van jou... maar hij houdt nog meer van zichzelf...
En wat heb ik een hekel aan dat soort types!
Heel veel sterkte!!!
donderdag 31 december 2009 om 13:19
Neem in ieder geval jezelf niets kwalijk!
Jij hoeft je niet stom te voelen..
En ja dit doet pijn...maar dat zal slijten.
Het heeft veel tijd nodig.
En als hij niet snapt dat het gelieg minstens zo erg is als het wel zien van die vrouw...dan is het een domme ongevoelige zak!
Wel ontzettend kut als je daar nu moet achterkomen..
Jij hoeft je niet stom te voelen..
En ja dit doet pijn...maar dat zal slijten.
Het heeft veel tijd nodig.
En als hij niet snapt dat het gelieg minstens zo erg is als het wel zien van die vrouw...dan is het een domme ongevoelige zak!
Wel ontzettend kut als je daar nu moet achterkomen..
donderdag 31 december 2009 om 13:23
Ik denk dat het belangrijk is dat je eerst voor jezelf echt tot de conclusie komt dat je niet meer samen WIL zijn met een man die vreemdgaat en je voorliegt. Als je voor jezelf dat besluit echt kan nemen kan je je namelijk op jezelf gaan richten en op de verwerking van je eigen verdriet richten. Zo lang als je die knoop niet doorhakt blijf je met hem bezig en raak je keer op keer opnieuw teleurgesteld. Je maakt op die manier de pijn voor jezelf erger in plaats van beter. Bovendien, zoals je schrijft, ga je jezelf er ook nog stom van voelen. En dat werkt ook niet mee aan het beter voelen.
donderdag 31 december 2009 om 13:25
Vreemdgaan vergeven weet ik niet of ik dat echt zou kunnen. Ik heb dat namelijk niet gedaan. Ik was net een beetje voor mijzelf aan het nagaan of we vrienden konden zijn. En misschien dat ik hem nog een kans wilde geven...Vertrouwen kan ik hem nu niet meer. Ik wil het ook niet meer.
Weet je wat eigenlijk nog stommer is? Hij noemt het geen liegen, maar informatie achterhouden... Gek hoor.
Weet je wat eigenlijk nog stommer is? Hij noemt het geen liegen, maar informatie achterhouden... Gek hoor.

donderdag 31 december 2009 om 13:30
quote:jubelteen schreef op 31 december 2009 @ 13:25:
Vreemdgaan vergeven weet ik niet of ik dat echt zou kunnen. Ik heb dat namelijk niet gedaan. Ik was net een beetje voor mijzelf aan het nagaan of we vrienden konden zijn. En misschien dat ik hem nog een kans wilde geven...Vertrouwen kan ik hem nu niet meer. Ik wil het ook niet meer.
Als je op dit forum rondkijkt zie je dat mensen heel goed zijn in zichzelf wijs maken dat wat ze doen en echt niet deugt, eigenlijk toch deugt. De één "overkomt het ineens", de ander "houdt informatie achter".
Mensen willen graag deugen, en deugen voor een deel gewoon niet. Daar ga je heel rare uitvluchten door zoeken, die voor buitenstaanders vooral lachwekkend zijn.
Als je op dit forum rondkijkt zie je dat mensen heel goed zijn in zichzelf wijs maken dat wat ze doen en echt niet deugt, eigenlijk toch deugt. De één "overkomt het ineens", de ander "houdt informatie achter".
Mensen willen graag deugen, en deugen voor een deel gewoon niet. Daar ga je heel rare uitvluchten door zoeken, die voor buitenstaanders vooral lachwekkend zijn.
donderdag 31 december 2009 om 13:30
quote:jubelteen schreef op 31 december 2009 @ 13:25:
Weet je wat eigenlijk nog stommer is? Hij noemt het geen liegen, maar informatie achterhouden... Gek hoor.Iemand die vreemd gaat moet dit ook weer goed kunnen praten voor zichzelf. Daarmee houdt hij eigenlijk zichzelf voor de gek. Hij liegt dus niet alleen tegen jou maar ook tegen zichzelf.
Weet je wat eigenlijk nog stommer is? Hij noemt het geen liegen, maar informatie achterhouden... Gek hoor.Iemand die vreemd gaat moet dit ook weer goed kunnen praten voor zichzelf. Daarmee houdt hij eigenlijk zichzelf voor de gek. Hij liegt dus niet alleen tegen jou maar ook tegen zichzelf.
dinsdag 5 januari 2010 om 11:27
Help ik heb het moeilijk. Mijn ex heeft gisteren gebeld en gemaild. Ik heb wel met hem gepraat aan de telefoon(over onzinnige dingen) voelde ongemakkelijk en raar. Ik heb hem vervolgens een mail gestuurd om te zeggen dat we er beiden niets mee opschieten om contact te hebben. Maar hij wil contact houden.
Diep in mijn hart wil ik dit ook, maar het maakt het los komen van hem zo verdomde zwaar. Ik sta nu echt op het punt om in huilen uit te barsten en nooit meer te stoppen...
Diep in mijn hart wil ik dit ook, maar het maakt het los komen van hem zo verdomde zwaar. Ik sta nu echt op het punt om in huilen uit te barsten en nooit meer te stoppen...
dinsdag 5 januari 2010 om 11:49
Huilen mag hoor, zeker weten! En heel goed dat je hem gezegd hebt geen contact meer te willen. Ik vind het behoorlijk respectloos van hem dat hij geen rekening houdt met jouw gevoelens en toch contact probeert te onderhouden, terwijl jij duidelijk aangeeft dit niet te willen/kunnen! Juist in deze periode zou hij er alles aan moeten doen om jou tegemoet te komen, als hij tenminste ooit nog vrienden wil zijn. Hij heeft duidelijk niet het beste met jou voor.
woensdag 6 januari 2010 om 08:45