mijn kat heeft kanker, wanneer is het genoeg?

01-10-2009 19:48 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

een paar weken geleden begon mijn kat te kwijlen. Hij at en dronk normaal en zo erg was het niet dus hebben we het een paar dagen aangekeken, maar toen we zijn lippen omhoog trokken zagen we iets dat op een abces leek, ontstoken en doorlopend naar zijn verhemelte. Meteen naar de dierenarts natuurlijk, en die zette hem op antibiotica plus een gebitsbehandeling omdat er ook al een kies rot was. Helaas sloeg de ab niet aan en dat deed de dierenarts op zijn kop krabben, toch iets anders? Mijn kat heeft een verleden met allergie dus we dachten nog aan iets dat te maken heeft met auto-immuniteit of zo. De dierenarts heeft een biopt genomen en 2 dagen geleden kregen we het nieuws, hij heeft kanker...maar wat moeten we nu?

Ik weet het niet...wij willen pertinent niet dat hij pijn heeft, de dierenarts zegt dat hij op dit moment niet meer dan een wat vervelend gevoel in zijn bek heeft, hij eet nog wel, drinkt ook, gaat nog naar de bak en doet af en toe even een klein momentje gek. Maar hij slaapt ook veel, valt af, kwijlt verschrikkelijk, kan zichzelf niet wassen, en je ziet dat zijn bek wel irriteert.

De dierenarts wil nog rekken met prednison maar geeft aan dat het verloop zal zijn dat hij uit zijn bek gaat bloeden en dat soort dingen en wat ik al zei, ik wil niet dat hij pijn heeft.

Maar wanneer moet ik mn egoisme opzij zetten en hem in laten slapen?? Ik wil hem zo niet kwijt, hij is nog niet eens 7 jaar oud en zo verschrikkelijk lief en leuk. En als ik dan dat vrolijke koppie zie (weliswaar met kwijldraad aan zn kin) en hij een geintje uithaalt met de andere kat, dan weet ik het helemaal niet meer. Wat is nou wijsheid? Als ik hem nu laat inslapen heb ik misschien het idee dat het te vroeg was, dat hij nog happy is nu. En dan weer de gedachte ja maar hij mag geen pijn hebben, is dit een fijn leven voor hem?

Pffff heeel erg lastig. Wat zijn ervaringen van anderen? Ik lees er weinig over op internet namelijk, kanker bij katten en alles wat daar bij hoort...

Dank!
Hallo,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Ik keek weer es op dit topic en zag dat er nog meer gereageerd was, had ik nog niet gezien...Het is alweer 3 maanden geleden dat onze Monty doodging, wat gaat de tijd snel!

Mus heeft een week lang de vlag uitgehangen en kon alleen maar keten, eten en kroelen, maar daarna werd ie vervelend. Wij zagen het toch als een soort van eenzaamheid of zo, want hij was echt alleen maar aan het zeuren en etteren. De hele dag alleen is ook niet alles natuurlijk, zo zonder Monty.

Dus toen hebben we besloten een kat uit het asiel te halen als nieuw vriendje voor Mus. Een kereltje van 6 maanden die zwervend was gevonden. Spierwit met 1 grijs streepje op zijn koppie. Ik was verkocht! En Mus ook, we zijn inmiddels een tijdje verder en het zijn dikke vrienden, net als Mus dat met Monty was. Het grappige is, dit nieuwe mannetje lijkt in zijn doen en laten ook op Monty! Erg gezellig! Dus ondanks dat we Monty nog steeds erg missen, hebben de beestjes het erg gezellig met elkaar en wij ook, ook al dacht ik echt geen nieuwe kat meer erbij te willen (het risico weer afscheid te moeten nemen vond ik geen relaxed idee)...toch de goeie keuze op alle fronten!
Mijn lieve Max van vijftien jaar en half is vandaag ook overleden. Aan kanker. Dat hij trouwens lang had maar ik kon het niet aanzien. Echter gisterenavond besloot ik dat het genoeg was.

Wat een verdriet!

Sterkte gewenst.
I am Spaaartaaacus.
quote:Sam1973 schreef op 02 januari 2010 @ 23:28:

Mijn lieve Max van vijftien jaar en half is vandaag ook overleden. Aan kanker. Dat hij trouwens lang had maar ik kon het niet aanzien. Echter gisterenavond besloot ik dat het genoeg was.

Wat een verdriet!

Sterkte gewenst.

Sterkte!
quote:Sam1973 schreef op 02 januari 2010 @ 23:28:

Wat een verdriet!

Sterkte gewenst.Oh Sam, wat verdrietig. Sterkte. RIP lieve Max.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dank jullie wel!

Vijftien en half jaar geleden had ik twee katten - Mimi en Max. Mimi overleed in oktober 2004. Haar broer Max heeft zes jaar langer doorgeleefd en is vandaag overleden.

Pfffff, ik hou het niet meer droog. Dank jullie wel!

Ze waren zo belangrijk voor mij.
I am Spaaartaaacus.
Hallo allemaal,

Toch weer even up.

Ik vertelde laatst dat we een 'nieuw' mannetje erbij hebben genomen voor Mus. Het is een prachtstel, helemaal leuk, maar helaas hebben we gisteren gehoord dat dit ventje niet gezond is

Hij had al een tijd af en aan diarree en de laatste week kwam daar spugen bij dus na twee kuren vond de dierenarts het tijd worden voor een foto. Wat blijkt, zijn lever is 2x zo groot als het hoort...wat het precies is weten we nog niet, maar dat ik weer helemaal ellendige beelden voor me zie weet ik wel. Arme beestje. Gelukkig is hij er niet ziek van, speelt ie veel, eet en drinkt goed, maar ik ben zoooo bang dat hij niet oud gaat worden

Wilde ik even kwijt...
Goh het zit niet mee. Wanneer hoor je wat het is?

Sterkte alvast.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik kan dinsdagavond de dierenarts bellen.

Word ook totaal niet wijs van internet, vergrote levers lees je bijna niets over. Kan een vergrote lever weer kleiner worden, dat soort vragen heb ik. Wat het dus allemaal zou kunnen zijn, geen idee.

FIV en leukemie is door een snaptast uitgesloten, terwijl de dierenarts daar wel een beetje aan moest denken.

Het mannetje is nog geen jaar oud, een maand of 9 nu, en ik hoop zo dat het iets is waar hij wel oud mee kan worden. Het is zo'n schatje...

Ik ben sinds Monty sowieso al overbezorgd (tot het irritante toe haha) maar in dit geval was ik terecht bezorgd. Bah, het zit inderdaad niet mee.
Oud topic maar de titel dekt wel erg heel de lading.

MIjn lieve kater van 9 heeft zeer waarschijnlijk tumoren in de longen. Hij eet al een tijdje wat minder dan we gewend waren en was ook rustiger dan vroeger. Sinds vorige week echter at hij bijna niets meer en begon het ons op te vallen dat hij wel heeeel erg veel sliep en ech bijna niets meer ondernam. Dus naar de DA.

Bloedonderzoek was goed. Maar de DA vond hem iets benauwd lijken. Dat zou astma kunnen zijn. Prednison gekregen en moest over 10 dagen terugkomen. Na 2 dagen hield ik het niet meer.. Waarom at hij bijna niets als het alleen maar astma zou zijn. Dus wilde ik direct meer onderzoek. Er is een longfoto gemaakt en daarop is heel veel weefsel te zien wat er niet hoort.

Volgens DA te veel om nog iets aan te kunnen doen. Kat mocht weer mee naar huis.

En nu gaat het eigenlijk gewoon door zoals het was. Kater slaapt veel komt soms even op schoot knorren of gaat even naar buiten kijken. Loopt een rondje door de kamer en gaat weer ergens lekker liggen. Hij lijkt niet benauwder te worden maar eet nog steeds bijna niks.

Volgens de DA moet je niet tot het eind willen wachten. Maar ik kan me er nog niets bij voorstellen, ik kan hem toch geen spuitje laten geven. Mijn allerliefste kater! Er komt vast een moment dat ik hem niet verder wil laten lijden maar wanneer dat dat is???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven