Gezondheid alle pijlers

Hoge voedingswaarde

02-01-2010 13:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet een handige site waar een lange lijst met producten staat, met hoge voedingswaarde? Het gaat me niet om de calorieen verder.

Liefst ook iets met recepten?

Ik wil me er wat meer in verdiepen.
Wat bedoel je precies met hoge voedingswaarde?!

Ik weet wel n handige site, ff checken of ik m kan vinden. Momentje..

Ah, gevonden: http://nutritiondata.com
Ik bedoel, bv als tussendoortje, dat je beter een hand noten kan nemen ipv een sultana. Niet zozeer vanwege de calorieen maar wel vanwege de voedingswaarde.

Avocado, zit heel veel vet in, maar zijn wel hele goede vetten. Dat soort dingen zeg maar

Ik ga even je link bekijken
Bananen

Fruit over het algemeen wel (wel varieert wat er dan precies in zit)

Broccoli

Groentes over het algemeen ook (sla, tomaat en komkommer zit echter weer niet zoveel in)

Brood (rogge, volkoren)

Qua drankjes: sappen en melk
Handige link
Maar een hoge voedingswaarde wil niet per definitie zeggen dat het gezond is, daarvoor moet je toch naar alle aparte voedingsstoffen kijken..
ik heb laatst ergens een boek gedownload (misschien dat boek geheimen van een supermetabolisme, maar weet het niet zeker, want het staat op mijn andere pc) en door stond veel uitleg in over verschillende voedingsstoffen en welke 10 producten hier goed op scoorden. Dan krijg je idd dingen als frambozen, noten, broccoli, vis etc....

Neem aan dat je dat bedoelt? Bijv. geen eierkoek tussendoor waar voornamelijk suiker inzit, maar een tussendoortje waar je qua voedingsstoffen meer aan hebt...
http://www.voedingswaardetabel.nl/

een uitgebreidere heb ik nog niet gevonden

alleen helaas geen recepten hier

vt
quote:GreenMonk schreef op 03 januari 2010 @ 13:54:

ik heb laatst ergens een boek gedownload (misschien dat boek geheimen van een supermetabolisme, maar weet het niet zeker, want het staat op mijn andere pc) en door stond veel uitleg in over verschillende voedingsstoffen en welke 10 producten hier goed op scoorden. Dan krijg je idd dingen als frambozen, noten, broccoli, vis etc....

Neem aan dat je dat bedoelt? Bijv. geen eierkoek tussendoor waar voornamelijk suiker inzit, maar een tussendoortje waar je qua voedingsstoffen meer aan hebt...Dat bedoel ik inderdaad... Ik ga een googlen op supermetabolisme
de geheimen van een super metabolisme
ja die bedoel ik. Boek is in pdf op internet te vinden, mocht je het willen hebben, ik heb hem op mijn computer staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven