Sterrenelfje wie ben ik

01-01-2010 09:09 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren van praten denken. Wil ik dit hoekje voor mijn en anderen.

Wie ben ik hoogevoelig ja dat ben ik. Dwars koppig soms. Wil het soms alleen doen en zijn. Soms wordt ik zo van mijn duizenden gedachte en gedichten. Ze spoken in mijn kop. Ik lees veel en soms dwalen gedachte verdriet zo diep. Mijn verleden was maar is toch deel van mijn. Ik vond hier mensen konden luisteren. Waar veel gesproken toch wordt. Het is nu Nieuwjaar oude is weg nu. Toch huil ik vaak om dat oude. En snap het waarom mensen sommige zo wreed zijn. Uitte doe ik via gedichten liefs. Want soms weet niet meer te zeggen. Daarom dit hoekje leren wie ik ben wat ik wil in leven. Het leven dat naar jaren ziekte hoopvol eindelijk mag volgen. Vond dit juiste plek hiervoor. Want soms denk ik zit toch wel wat raar in elkaar. Liefs anita hoop samen met anderen kan leren. Want alleen ken ik dat niet.

Wens iedereen trouwens gelukkig Nieuwjaar. Ik heet echt anita ben nu 45 en drie kids. Van 12 en 16 en 18 jaar getrouwd ook.

Gaat niet zeggen allemaal gehad heb zat zeg maar. Wil zijn wie ik nu ben iedergeval dat leren. Want voel makkelijk wegkruip soms nog. Bang van wat leven mensen tja van veel soms.

Anita wat goed dat je nu een eigen topic hebt geopend.

Je bent zo'n schat van een mens.

Ik wil jou alle goeds wensen voor 2010. Als iemand het verdiend ben jij het wel.

En ik ben zo blij dat we elkaar morgen gaan zien.

Ik heb er helemaal zin in.
Al dertien jaar ben je veilig nu.

Kun je uitleggen waarom je nog contact hebt met je familie? Ik begrijp dat je kinderen daar niet achter staan. En je man?

Als mensen je bewust hebben willen kwetsen, is het dan geen idee om die mensen voorgoed achter je te laten? De herinneringen zijn al zwaar genoeg lijkt me. Nog zwaarder als je er alleen met moeite woorden aan kunt geven naar de buitenwereld.

Zijn jouw man en kinderen goed voor je? Of begrijp ik dat (je kinderen) je sukkelig vinden?
Ik wilde zo graag vrede. Je wordt ouder wijzer hoopvol gegeven dan.

Mijn man zeg altijd snap je geduld niet.

Als zie zelf met kanker chemo werden op hoogte gehouden.

Zei ook niet over kanker enkel he wil ook best naar jullie luisteren.

Tja mijn man zeg al die jaren zie jij zelf je ex man met je dochter had kanker tot laast gesteund heb.

Zelf mijn anderen ex man nog leef zeg nu anita echt zo mens als jij. Ook zelf die steun spreek ik mee. Ik ben toch ook gelukkig al was ik niet gelukkig. Je gun niemand kanker.

Met mijn ex man ook goede gesprekken gehad. Was zo blij dronk niet meer. Steun gegeven aan dochter die was periode erg moeilijk. Maar goed hij is niet meer. Rot kanker maar samen met dochter man gelukkig goed afscheid genomen. Mijn man is mijn gewend vindt ook moet doe hart ingeef. Hij weet ook dat harde vergeet het maar. Zovele hulpverleners gezegd stop ermee. Je heb duidelijk fam niet normaal gedrag vertoon. Tja ik ook zeker toen niet. Was moe beu met kinderen kreeg weer vechtlust. Niet zo moeder ben enkel voor mijn kinderen leef. Nee ik heb zelf ook leven. Heb zeer goede band met kinderen. Mijn man ook zeer hecht. We hebben ook samen veel leed gehad maak je sterker. En natuurlijk heb ruzie met man. En hij is zo kalm nuchter. En ik ach ik gaat ook wel hoor. Kijk ben wel uit niet meer doe wat niet ben. Nu heb ik gebroken met broers zussen dat is onmogelijk. Ze staan zo anders niet ik zo beter ben hoor. Ze sloegen vroeger echt nu geestelijk kijk dat is over. Ben goede moeder en vrouw laat mijn niet steeds zeggen stom ben. Mijn kinderen zijn harder ze snappen mijn wel. Maar ook mijn kinderen waren beu bijna dood ging aan darmen. En deze uitspraken van broers zussen je heb altijd wat. Is wel waar. Nou ik werd zelf zo boos. Maar goed want mijn kinderen man echt woest. Ik ben toen gestopt op advies ook mijn dokter chirurg. Die mijn borst straks afmaak heb silicone borst moet stuk bij en tepel gemaakt nog. Tja heb vriendin nu lig op sterven door borstkanker belooft zou doen.

En zelf wil ook zodat ook anderen beetje mogelijk steun kan bieden. Want ze best lange weg. Maar foto komen in ziekenhuis als klaar is Ook voor mijn zelf al nu niets belangrijk vindt. Dokter of chirurg zo lieve man weet veel van mijn. Echt zo klik mee woon ook waar ik woon Zeeland. Ik bof met ziekenhuis zo steun gehad en nog. Denk trouwens niet mijn kinderen man mijn sukkel vinden. Soms te goed maar pik zeker niet alles. Ben ook vaak niet meer geweest daar. Kijk net anderen zeggen je kan niet doen niets was. Dat had ik jaren gedaan. Ik kan alles ik blijf lief. Zo daar wordt je gek van opgekropt gedoe. Nee kom toch uit verdriet. En de weg is soms lang en soms te kort. Maar onderweg kijk soms effe terug. En denk toch gered deze meid. Kijk mijn kids lieverds en mooi. Ik hou intens van hun en mijn man. Dus heb in leven veel goeds gedaan. Ik heb met zovele gesproken nog gedichten maken. Omdat om hun geef omdat hun mijn hun oprechtheid geven. Meer wilde ik niet immers. Kan hier goed praten zodat ik stap voor stap uit kom het pad ik moet gaan. Bedankt voor begrip. Snap goed mijn verhalen gedachte komen niet oh ben zielig. Nee wil eruit wil gewoon ik zijn. Had mijn zelf ver weg gedaan teveel.

En nu wil ik vooruit en achteruit dat is rugzak vol levenslessen. En dingen niets van kon leren toen. Maar nu wel beter anderen snap hun dit soort dingen treft. Liefs anita vandaag naar meeting van robo en lieve vrienden.

Hier wil ook luisteren naar anderen hoor.

Snap heus enige niet ben met verleden of mensen nog in zitten zoiets.

Zwijg niet hoor want iedereen heb recht op goed leven

Lieve Anita, pfff wat een verhaal...Dat je dat allemaal mee hebt moeten maken en dan nu zo in het leven kan staan. Diep respect!

Ik wens je een hele fijne dag vandaag, met goede gesprekken en toch ook veel plezier.
Iedereen heeft recht op een goed leven.

Mooi gezegd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb zo leuke meeting gehad weg gingen was aan huilen raar he. Zo fijne mensen met goede harten wat bijzonder ook he. Ik heb ook goed geluisterd. En of ik besef hoe zwaar hun leven ook was is. Mayou bedankt hoor. Ik heb jaren voor moeten knokken.

Maar goed zeg ben enige niet met verdriet he.

Ik wil het afronden voor mijn zelf dierbare vrienden.

Ik wil ervan leren er zijn zeggen je ben niet alleen.

En moet ik de wonden uit verleden gebruiken om anderen te helpen zijn.

Niet een heilige held wil zijn een normaal mens met gevoel in haar hart.

Dat evenwicht is in vriendschap als in er zijn en anderen in evenwicht voor mijn

Nou dat was op meeting duidelijk wat een lieverds!!!

Elmervrouw hoop jou ook te moge ontmoeten wanneer jij aan toe ben hoor.

Want snap jou zeer goed gaat wel met jou maakte wat zorgen weet je.

Wil niet jou teveel pijn doen met mijn woorden soms openhartig zijn.

En wil je ook niet als teer poppetje behandelen want je ben lieve moedige sterke vrouw hoor.

Zat nog te denken waarom pik je het.

Weet je zelf niet snap geduld vandaan heb ik zeg wel duidelijk voel hoor.

Tja weinig nut als hun hart gesloten is voor mijne dat wel.

Ergens gelijk ook soms ben ik stik gek ja

Tja tijd zal leren maar zorg goed voor mijn zelf hoor dat wel.

Elfje, je doet mij geen pijn met openhartigheid of eerlijke woorden, ik ben geen teer poppetje inderdaad, dus spreek gewoon vrijuit zou ik zeggen. Gedraai en vaagheid, dat is iets waar ik niet tegen kan. Daar raak ik van in de war.

Fijn dat jullie meeting zo leuk was!

En dat je fijne mensen hebt ontmoet.

Lekker nagenieten en alles weer laten bezinken hé...

fijne avond nog!
Ik hou er ook niet van.

Je kan beter eerlijk zijn oprecht.

Maar kijk wel uit niet teveel wonden open maak.

Met mijn soms kinderlijke uitspraken kan dat doen niet expres hoor.

Mijn man is ook zo recht dor zee type soms te.

Hij kwets dan behoorlijk dat vindt ik niet nodig.

Ik moest zeker bezinken de verhalen dwarrel in mijn kop.

Maar nu gaat weer wat op anderen forum geklets hier.

Later bedacht ken best vele lieve mensen.

En nu nog meer vindt wel aanvulling in mijn leven.

Nou was vroeg wakker kreeg weer eens nare dromen.

Ik heb altijd soms van die rare nare dromen pff ben zat gaat fijn met honden wandelen.

En lezen op forum of wat zeggen.

Zo werk dat voor mijn pff maandag weer aan werk weer wennen vast.

Moet ik collegia nog niet beter is 8 half uur werken zucht.

Dinsdag met oudste zoon neuroloog heb klachten best zware

Nou voor vergeet een goedemorgen hoor iedereen.

En fijne zondag toegewenst.

Soms droom ik dromen waar ik wil stoppen.

Dan voel ik mijn kind in mijn roepen.

Nee doe mijn toch niet meer pijn.

Laat mijn doen ben nu eenmaal geboren.

Ik heb zat al verloren maar mijn zelf niet.

Ik weet ben koppig soms dwars te zijn.

Maar heen haatvol kilheid mag nooit deel van mijn zijn.

Soms vallen tranen van onmacht snap ik ook niet meer.

Maar ik blijf hoopvol ik blijf geloven in goedheid.

Want van vechten wordt je moe en leeg als haat.

Ben soms ook kwaad nooit lang verdriet tref mijn dan.

En dan zeg ik ineens stop want blijf genieten volop.

Van wel de dingen ik kan en wil zijn.

Dan weet ik dankbaar ben en weet weer waar om draai.

Wat ik wil en leef niet in kilheid anderen niets om mijn geven.

Dat is hun zorg niet mijne gaat mijn zelf hierin zeker bevrijden

Als eerst een dikke

Wat heb jij veel moeten doorstaan zeg, wat knap je dat je nog zo positief in het leven staat!

Ik wil je heel veel liefde, gezondheid en geluk toe wensen, want als ik het zo lees, verdien je het dik!
Wat goed dat je dit topic geopend hebt Anita!

Ik hoop dat dit een fijne plek voor je is waar je kunt delen, herkennen, lachen en leren.

Je verdient het.
Sterenelfje, ik had al wat posts van je gelezen op het topic van Robo. Ik wilde je even laten weten dat ik je een mooi en moedig mens vind!
Maar ik blijf hoopvol ik blijf geloven in goedheid.

Want van vechten wordt je moe en leeg als haat.

Prachtig Anita , wat een mooie woorden

Lieve Anita,

Hoe gaat het met je? Lukt het een beetje?
Sorry moest veel werken.

Was zo gedoe collega kom niet terug.

Wat gewoon is ze lieg en lieg vreselijk.

Ik was erg bezorgd blijk ze niets te hebben terwijl ze deed of wel was erge ziekte.

Ik weet dat je geestelijk ziek ben zoiets doe.

Vandaag kwam ze afscheid nemen en hoe.

Brr echt kippenvel van.

Toen vervanging kort gezegd waar is goed personeel.

Echt ben leeg kapot moe ervan lange dagen werken.

Bedankt voor lieve berichten erg waardeert.

Ben zo blij jou gezien heb robo en anderen lieve vrouwen.

Zo gezellig ik heb zo fijn gehad zo erg.

Zodra kan maak wat gedichten hoor.

Tja ruimte heb ik liefst voor kalm toekomst.

Vindt fijn meer mensen begrijpen ik zeg bedankt.

Ik gaat rusten zit teveel huil in mijn hart kan niet tegen zulke mensen.

Kom wel goed moet berusten wordt zeer gewaardeerd op werk gelukkig maak veel goed.

Rustige avond gewenst, Anita. Ik kan me zo goed voorstellen dat je helemaal niet tegen zulke mensen kunt, zou ik ook hebben. Bah, ik kan niet tegen gelieg en onechtheid.

'Er zit teveel huil in mijn hart' raakt mij en vind ik herkenbaar ook! Ik hoop dat je vanavond lekker uitrust. Liefs!
[quote]Elmervrouw schreef op 05 januari 2010 @ 19:57:

'Er zit teveel huil in mijn hart'

Dit zinnetje springt er voor mij ook uit, heel treffend!
Hoi lieve Anita,

Eindelijk heb ik je topic gelezen, ik had het gemist omdat ik vaak alleen maar op dat van Robo kijk.

Wat erg dat iemand net doet alsof ze ziek is, eng gewoon....

Ik hoop dat je wat hebt kunnen rusten, of moest je vandaag weer werken?

Ik denk ook met plezier terug aan de meeting, ik vind het heel fijn om je nu in het echt te kennen en zou willen dat ik meer voor je kon doen, om die rottige pijn wat minder te maken.

Het is iets dat in je hart en ziel is ingesleten, je moet er omheen en ermee leren leven en dat zal zeker niet altijd lukken. Schrijf maar fijn van je af meid, ik snap heel goed wat je bedoelt, het was in het begin wat wennen maar nu is alles heel duidelijk.

welterusten voor straks

Omdat meestal verberg. Maar kom toch eruit. Zo vroeg iemand op werk gaat het. Ik zei zou liegen ik geniet. Kijk hou ervan mensen blij zijn en zien mijn best doe. Maar snap gewoon mensen zo oordelen. Ik vindt zo erg mensen lopen op gevoel van anderen. En daarom voel mijn best verdrietig zo gaat het. Oh zei ze vindt je wonderlijke lieve geduldige vrouw. Ja toen huilde ik echt. Ik was zo moe en blij gelijk. Gewoon mensen zien wie ik echt ben. Ik heb nu best veel pijn is zoveel werk. Ook zoveel mensen niet gaat door werk niet aan kunnen. Ik blijf maar iedereen paar dagen inwerken voor niets. Nou liever op laast werk ik alleen ben er op van gewoon.

Tja kom zeker hoop ik meer rust vindt bij robo. Soms ligt ik 8 uur in bed vol pijn.

Bedankt lieve reactie. Ben blij goede collega krijg. En zo eerlijk kan werken en werk delen.

Tja hoop keer wat minder moet meedragen.

Want soms voel leven zwaar.

Denk is dit het werken tot je niet meer kan.

Of mag ik gewoon iets zijn meer dan dit.

Ben ik wel enkel dit is zwaar 8 half uur werken schoonmaken ik wou halve dagen werken.

Maar goed 11 janarie chirurg weer spannend kijken goed is.

OOk 13 janarie over borst operatie praten hoe beter gemaakt wordt. En 18 bloed uitslag kijken of baarmoeder mag blijven.

We zien wel hoor moet overgang in. Tja hoop nu bloed maar goed is. He bah lijkt zo ondankbaar ik mag leven mijn vriedin ligt laaste dagen uren in bed.

Dat betreft bof ik maar Liefs iedereen anita. Straks weekend gelukkig
Anita, als ik dit lees ben ik wel een beetje bezorgd. Is dit niet veel te zwaar voor je, zoveel werken? Je komt heel uitgeput over, en misschien hebben die vervelende mensen op je werk daar ook wel mee te maken, maar toch. Je lijf heeft nogal wat achter de rug, toch?

Ik hoop zo dat je even rust kunt krijgen nu, Anita.

Op je werk, in je lijf, in je hoofd.

Dat je je nu lichamelijk zo slecht voelt heeft volgens mij ook alles te maken met de stress van de afgelopen tijd. Je hebt zòveel voor je kiezen gehad (en nog steeds, met je vriendin die stervende is en de ziekenhuisbezoeken die nog komen gaan) dat je lijf nu gewoon "stop" zegt.

Dat is vreselijk naar maar ik denk dat je reserves op zijn. Soms wil je in je hoofd nog wel door maar is je lijf wijzer dan je hoofd en zegt je lichaam: nee, het is nu genoeg geweest.

Dus ja, lieve Anita, rust... kalmte om je heen en je kunnen richten op jezelf: als ik toch eens een toverstokje had.

Tja dat stokje, dat zouden we dan meteen gebruiken om jullie allereerst gezond te maken en daarna het verleden wissen en veranderen in een leuke warme jeugd, EV ook weer gelukkig met haar kinderen. heerlijk alleen al om het te bedenken allemaal.

Hoe is het vandaag met je Anita, moest je weer werken? Ben je daar nu in vaste dienst of is het nog via het uitzendbureau? dan is ziekmelden wat lastiger.

Dikke knuffel meid, ik denk aan je, ik weet dat het weinig helpt,

maar toch....
Ha Anita, fijn je hier weer te zien. Goh ik heb je lang niet meer gezien. Zal je wel ff een mail sturen. Verder alles goed met je?

Je bent echt een volhouder, te gek joh.
Anita je werk is wel echt zwaar, en dan ook dat gelieg van die (ex)collega. Ik hoop dat je nieuwe collega leuk en geïnteresseerd is. En dan nog de ziekenhuis bezoeken erbij. Vergeet je jezelf niet?
Je heb gelijk elmervrouw dat gedoe. Oneerlijkheid maak mijn kapot. Echt lijkt zo rare wereld. Maar blijf ook goed wereld is. Want heb jullie en jullie deugen. Eerlijk oprecht moet toch leuke collega te vinden zijn he. Tja liegen ben ik best hard in. Ik hou van alles ordelijk in redelijkheid verloop. Pressie maar toch blijf ik menselijk. Nou tot donderdag wachten EEG van zoon uitslag is. En mag stage lopen halve dagen of wellicht werk. Nu laat ik hem huis taken doen. Samen met mijn wordt hij zelfstandig en voel hij zicht nuttig. Want wil niet negatief wordt zit er niet in lief kind oh volwassen bijna he 18 jaar. Gisteren leuke bh voor dochter gekocht. En ik voor mijn zelf ook geurtje en dochter ook. Ergens gedronken effe bijkletsen. weekend extra aandacht jongste denk film gaat. Over die zingende tja zijn het hamsters. Denk ook spel op tafel kom met alle effe kalm weekend. Nou 11 sep bloed laten prikken naar chirurg. En 13 jan bespreken borst laten maken. Doe in vakantie is iedereen er is toch maar drie weken niets mag doen dan. En operatie van uur als goed ben ik dan weer. Tja zal ik zeggen netjes afwerking later. Nou hoop na zomer laste dingen af kan ronden dan. . Tja thoehee mijn kop loop zo om. Wil zo graag iedereen echte aandacht geven. Ik vergeet soms mijn zelf maar wordt op tijd waklker. En zeg anita kom nu jij. Lekker bank film thee en lekker bonbons gekocht gisteren. Nou dat vindt ik nu zeer leuk. Effe denken jij ben volhouder ben zeker. Opgeven vindt zo zwak. Ik vindt best soms triest ben. Maar ja triest is echt de zon in leven niet ziet. Terwijl zoveel goeds mijn treft.

Alle kleine dingen zijn groots. Denk vaak meeting met brede glimlach. Moet 1080 uren werken voor vaste dienst kom eerst was 500 uur. Vertrouw niet helemaal kijk wel uit. weet hoe vals zaken leven kan zijn. Nou ziek zijn nee maar doe wel kalmer. Dan werk ook beter. Tja robo liefs was ik thuis gedichten maken voor iedereen. En jou natuurlijk dat is mijn ware leven. Maar goed slaap veel en probeer beste te maken. Man doe best helpen kids ook maak en merk dit warm gezin is. Dat help tegen soms leegte. Zou ook toverstokje willen echt. Niet enkel voor mijn zelf voor vele ook voor jou robo.

Ik moet toch beste uit zoveel zorgen maken.

Dat heb jij toch ook vele je doen ons best he.

Ik mis mijn vriendin zo gaat erg slecht soms snap ik niet.

Ze ligt daar vredig voor te bereiden om weg te gaam.

Echt zo kracht deze vrouw heb mega.

En fam want zo zwaar je wil vasthouden maar laat haar gaan.

En blijf in mijn hart altijd en eeuwig

Hou erg van haar, Huil soms zo zou willen anders was.

Maar gun haar behouden reis naar dat nu beter is voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven