Kan dit?

07-01-2010 14:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een maand of 3 single na een hele lange relatie. "Last" van de breuk heb ik helemaal niet meer. We hebben geen contact meer en heb hem nog geen moment gemist. Er waren wel kleine momentjes dat ik iemand miste maar niet per se hem.

In die 3 maanden heb ik ongelofelijk genoten van mijn vrijgezelle leven, heb een paar dates gehad maar nooit echt heel serieus ik vond het gewoon leuk. En nu ben ik iemand tegen gekomen waarbij het ineens wél serieus is. Ik heb nu een paar afspraakjes met hem gehad en het klikt zo onwijs goed. Deze jongen bezorgt me vlinders in m'n buik en slapeloze nachten. Ik vind hem zó ontzettend leuk en dat het wederzijds is heeft ie ook allang laten merken. Het gaat dus de goede kant op..

Nou is het zo dat ik nog thuis woon, hij ook. En toen ik 16 was nam ik dates en vriendjes gewoon mee naar huis zonder daar ook maar over na te denken, ik deed gewoon wat ik leuk vond. Dan keken we wat tv op m'n slaapkamer, zoenden wat en dan ging meneer weer naar huis. Nu ben ik 22 en heb totaal geen idee meer of zoiets nou wel kan!? Zonder dat je een verkeerd beeld geeft. Ik ben nog niet echt uit op seks ofzo.. Ik heb hem a.s. zondag uitgenodigd bij mij thuis omdat m'n ouders de deur uit zijn, ik voel me in onze woonkamer totaal niet thuis, maar om hem nou meteen m'n slaapkamer mee in te vragen vind ik ook weer zoiets.. Maar mijn slaapkamer is wel echt een plek waar ik me compleet thuis voel. Mijn idee is om alleen een filmpje te kijken en wat te kletsen..

Wat zouden jullie doen?
op jezelf gaan wonen...
Yep wat nammma zegt
Praat erover met je ouders... en maak afspraken, bijvoorbeeld dat je minimaal 1 keer in de week bij je ouders in de woonkamer blijft zitten zodat zij je ''vriend' ook kunnen leren kennen!
Bij hem of ergens anders afspreken, en zo snel mogelijk op jezelf gaan wonen. Ik denk dat ik me heel raar zou voelen als ik bij mn 22-jarige date thuis kwam, en we gingen naar boven naar de slaapkamer. Inderdaad, je bent geen 16 meer.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Lantaarnpaal schreef op 07 januari 2010 @ 14:46:

Praat erover met je ouders... en maak afspraken, bijvoorbeeld dat je minimaal 1 keer in de week bij je ouders in de woonkamer blijft zitten zodat zij je ''vriend' ook kunnen leren kennen!Oei, slecht plan! Je wil toch niet iemand waarvan je net de kriebels hebt meteen aan je ouders voorstellen??
Ja dat op mezelf wonen vind ik een strak plan. Daar ben ik ook mee bezig maar huurhuisjes die betaalbaar zijn voor mijn loon zijn heeeeel schaars hier haha

Het is niet zo dat mijn ouders het erg vinden als ik op m'n slaapkamer zou gaan zitten maar ehm.. Ik bedoel meer voor a.s. zondag. Ik heb hem uitgenodigd bij mij thuis, hij komt maar moet ik dan gewoon op mijn slaapkamer die film gaan kijken? Is dat niet raar?
Op jezelf gaan wonen, maar tot die tijd, vriendje zondag gewoon eerst in de huiskamer laten zitten, beetje koetjes en kalfjes over het feit dat je thius woont en dat je je prettiger voelt in je eigen kamer waar je ook een filmpje kunt kijken maar liever niet gelijk besprongen wordt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Caatje87 schreef op 07 januari 2010 @ 14:50:

Ja dat op mezelf wonen vind ik een strak plan. Daar ben ik ook mee bezig maar huurhuisjes die betaalbaar zijn voor mijn loon zijn heeeeel schaars hier haha

Het is niet zo dat mijn ouders het erg vinden als ik op m'n slaapkamer zou gaan zitten maar ehm.. Ik bedoel meer voor a.s. zondag. Ik heb hem uitgenodigd bij mij thuis, hij komt maar moet ik dan gewoon op mijn slaapkamer die film gaan kijken? Is dat niet raar?Je ouders zijn toch niet thuis? Dan kun je toch gewoon beneden zitten? Als je dan evengoed op je kamer gaat zitten zou je weleens een verkeerd signaal afgeven...
Ehm, ik zou de plannen wijzigen. Spreek ergens in een café af. Lijkt me nogal een afknapper om bij je ouders thuis af te spreken, ook als ze er niet zijn (juist dan) en dan op je slaapkamer te gaan zitten.

Begrijp dat je niet 1,2,3 een nieuwe woning hebt na je breuk maar zou onder geen voorwaarde een date mee naar huis nemen als je volwassen bent.

zou voor mij een reden zijn om niet meer met een kerel te daten.
Als je ouders niet thuis zijn, gewoon in de woonkamer en mocht er dan toch iets gebeuren zorg dan dat je geen sporen nalaat op de bank of ga alsnog naar je kamer
denk ook dat het ligt aan het soort slaapkamer dat je hebt. als je wat grotere slaapkamer hebt waar ook een leuk bankje etc in staat, vind ik het wel kunnen. Mijn broers nemen hun dates ook altijd gewoon mee naar boven, gewoon omdat dat hun vertrouwde omgeving is, met hun eigen zooi.
Caatje: waarom woon je nog niet op jezelf?
Net afgestudeerd, geen werk in mijn studierichting te vinden, heb wel een baan maar met heel weinig loon en weinig werkdagen en betaalbare huurhuisjes zijn hier ontzettend schaars.. Sowieso woon ik in een gebied waar de werkloosheid op dit moment heel groot is, ook onder jongeren en moet allang blij zijn dat ik een baan heb.

Met mijn ex heb ik overigens ook nooit samengewoond daar hadden we toen beide het geld gewoon niet voor.

Ik snap alleen niet waarom het zo'n afknapper is om bij je ouders thuis af te spreken. Ik woon daar toch ook? Sowieso hij (is 21) woont zelf ook nog thuis, studeert nog en woont voorlopig ook niet op zichzelf. Moeten we elkaar dan maar gewoon alleen in cafés zien tot de tijd dat een van ons twee een eigen plekje heeft? Dat duurt dan nog wel even want ik denk dat ik eerst een beter betaalde baan moet gaan vinden voordat ik dat überhaupt kan betalen.

Ik denk dat ik wel de planning wijzig, ik voel me nog iets te ongemakkelijk bij het feit om hem meer naar huis te nemen, denk dat we maar gewoon een dagje iets moeten gaan doen
Je hoeft toch niet meteen een heel huis? Huur een appartementje, of een kamer. Ja, voor mij zou het wel een afknapper zijn als iemand op die leeftijd nog bij z'n ouders woont ja. Toont niet echt veel zelfstandigheid enzo.
Als hij zelf ook bij zijn ouders woont, dan zal hij er vast niet op afknappen. Ben je al wel eens bij hem thuis geweest? Gaan jullie dan op zijn slaapkamer zitten?
quote:Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 15:59:

Je hoeft toch niet meteen een heel huis? Huur een appartementje, of een kamer. Ja, voor mij zou het wel een afknapper zijn als iemand op die leeftijd nog bij z'n ouders woont ja. Toont niet echt veel zelfstandigheid enzo.Je kan dan wel daarop afknappen, maar als iemand net de huur kan betalen en daarna te weinig overheeft om daarboven op gas en licht,verzekeringen en eten te betalen, vind ik het veel slimmer als de persoon in kwestie thuis woont tot zij/hij voldoende inkomen heeft.
Nee ik hoef niet per se een heel huis maar ook een appartementje kan ik mezelf niet veroorloven. Idd wat Ronnimitchel al zegt ik kan de huur misschien wel betalen maar hoe ik dan de rest van de maand rondkom geen idee... Dus ik kan wel heel hard op mezelf willen maar als het niet lukt dan lukt het gewoon niet...

We zijn ook nog nooit bij hem thuis geweest, ik denk idd ook niet dat hij er op zal afknappen dat ik nog thuis woon we hebben het er wel beide al over gehad dat we graag een eigen plekje zouden willen maar dat we dat eigenlijk gewoon nog niet kunnen betalen..
quote:ronniemitchel schreef op 07 januari 2010 @ 16:08:

[...]

Je kan dan wel daarop afknappen, maar als iemand net de huur kan betalen en daarna te weinig overheeft om daarboven op gas en licht,verzekeringen en eten te betalen, vind ik het veel slimmer als de persoon in kwestie thuis woont tot zij/hij voldoende inkomen heeft.Ik niet, zeker niet als je al afgestudeerd bent. Dan doe je toch echt iets fout, kom op zeg wanneer ga je dan voor jezelf kunnen zorgen?
Ze verteld net dat er weinig werk is waar ze woont (in deze provincie ook),en dat ze te weinig verdiend om op zichzelf te gaan wonen, om zelfstandig te zijn, hoef je niet perse op jezelf te wonen.
caatje, je zou je slaapkamer ook kunnen beschouwen als jouw kamer en als je in een studentenhuis woont is jouw kamer meteen je slaapkamer, maar ook je kamer waar je zit met je vrienden en vriendje en tv kijkt en zo. Daarn neem je dus ook gewoon dates en zo mee naar toe en kijk je films mee en zo. En dan wordt je ook niet direct besprongen, tenminste, niet als je dat niet wilt.

En als je graag op jezelf wilt is dat ook een optie: samen met anderen een huis of appartement huren en keuken, douche en wc delen. Gezellig en veel goedkoper.
Als ik jou hoor zou ik gewoon doen waar ik me goed bij voel en dat ook zo uitspreken richting hem. 'Zullen we op mijn kamer gaan zitten, dat vind ik gezelliger'. Lijkt me niet zo'n probleem hoor. *Graaft even in haar geheugen* Toen ik thuis woonde gingen dat soort dingen trouwens helemaal vanzelf. Dus ik zou me er ook niet te druk over maken. Je maakt het dan alleen maar beladen, terwijl dat soort dingen zichzelf volgens mij vaak wel wijzen.
Snap echt niet dat sommigen het zo onvolwassen vinden dat ze nog niet op zichzelf woont. Meneer in kwestie woont ook nog thuis en zo zijn er tegenwoordig nog hordes studenten en net werkenden (tussen 18 en 24 pak m beet) die nog thuis wonen. Gewoon omdat op jezelf wonen in een al dan niet ranzige studentenflat of kamer waar je megahuur voor moet betalen ook niet ideaal is. Daarnaast hangt het ook van de ouder-kind relatie en de persoon zelf af hoe volwassen je bent. Sommigen wassen en koken af en toe ook thuis zelf. Die vertonen echt een stuk volwassener gedrag dan de student op kamers die van pizza en bier leeft imo.

Wat je ook kan doen TO is gewoon een dagje iets doen buiten de deure en als je dan daarna zin hebt hem alsnog mee naar huis nemen voor een filmpje oid.
TO kalm aan hoor, je kan je hele leven nog op jezelf wonen.

Deze date gewoon, lekker op je kamer ontvangen, al eerder gezegd, als je in een studentenhuis zou wonen, moest dat ook.

Ik zou er ook niets bij vermelden, en mij er al helemaal niet druk om maken.

Gewoon een gezellige middag, en dat bespringen zal ook wel mee vallen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Dankjewel voor de reacties! Ik denk dat ik het zelf inderdaad nogal moeilijker maak dan het eigenlijk is. Ik geloof dat hij er zelf niet zo zwaar over denkt. Maar het is voor mij allemaal zolang geleden. Ben 6 jaar bij dezelfde jongen geweest en daar ging het eigenlijk ook allemaal vanzelf. Nu ik volwassener ben denk ik veel meer na over dat soort dingen en dan vraag ik me ook steeds af of die dingen niet gek zijn..

Ik denk dat ik de tip van plukvandepetteflat wel een hele goede vind. Iets gaan doen en daarna mee naar huis nemen.. Het probleem is ook nog.. Ik moet de hele dag op onze honden passen (a) omdat mijn ouders dus weg zijn hihi.. Dus ik kan niet de hele dag de deur uit..

btw veel van zijn vrienden (waar er overigens ook een paar mijn vrienden van zijn, want zo kennen we elkaar) en bijna al mijn vriendinnen wonen ook nog gewoon thuis. Dus dat probleem zie ik ook niet zo en ik vind het ook niet onvolwassen of een afknapper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven