Beperkt houdbaar?
zaterdag 9 januari 2010 om 15:40
Ik koop vaak producten die 'beperkt houdbaar' zijn. Wat houdt dat nou eigenlijk in?
Ik koop bijvoorbeeld smeerkaas, philadelphia en smeer leverworst. Hoe lang bewaren jullie dat?
Ik was ook in de veronderstelling dat slagroom (in een spuitbus) beperkt houdbaar was, maar dat staat niet op de bus. Hoe lang bewaren jullie dat dan?
Ik koop bijvoorbeeld smeerkaas, philadelphia en smeer leverworst. Hoe lang bewaren jullie dat?
Ik was ook in de veronderstelling dat slagroom (in een spuitbus) beperkt houdbaar was, maar dat staat niet op de bus. Hoe lang bewaren jullie dat dan?
zaterdag 9 januari 2010 om 15:43

zaterdag 9 januari 2010 om 15:51
De meeste voorverpakte producten zitten zo vol met conserveringsmiddelen dat het na opening nog vaak tot sint juttumus houdbaar zijn.
Als het niet meer fris ruikt (voor zover dat al niet het geval was met smeerkaas en of leverworst ),
of als er poesjes op groeien, dan is het tijd om het in de container te gooien.
Mocht je nou bij de slager een leverworst kopen, ja dan is het wel beperkter houdbaar.
Vertrouw op je smaak, en reuk. En anders laat je kat het proeven, (als je die hebt) ze zeggen dat die nooit iets eten wat bedorven is.
(Nou is dat met mijn veelvraat ook in twijfel te trekken)
Als het niet meer fris ruikt (voor zover dat al niet het geval was met smeerkaas en of leverworst ),
of als er poesjes op groeien, dan is het tijd om het in de container te gooien.
Mocht je nou bij de slager een leverworst kopen, ja dan is het wel beperkter houdbaar.
Vertrouw op je smaak, en reuk. En anders laat je kat het proeven, (als je die hebt) ze zeggen dat die nooit iets eten wat bedorven is.
(Nou is dat met mijn veelvraat ook in twijfel te trekken)
zaterdag 9 januari 2010 om 15:52
quote:kusunum schreef op 09 januari 2010 @ 15:51:
De meeste voorverpakte producten zitten zo vol met conserveringsmiddelen dat het na opening nog vaak tot sint juttumus houdbaar zijn.
Als het niet meer fris ruikt (voor zover dat al niet het geval was met smeerkaas en of leverworst )
Of als er poesjes op groeien.
(Nou is dat met mijn veelvraat ook in twijfel te trekken)Omschrijf
Als het niet meer fris ruikt (voor zover dat al niet het geval was met smeerkaas en of leverworst )
Of als er poesjes op groeien.
(Nou is dat met mijn veelvraat ook in twijfel te trekken)Omschrijf
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

zaterdag 9 januari 2010 om 15:59
zaterdag 9 januari 2010 om 16:09
zaterdag 9 januari 2010 om 17:11
zaterdag 9 januari 2010 om 20:13
Ik vind dat toch altijd gek hoor (hoewel ik vast een tik van de molen heb meegrekregen van mijn vader die echt enorm tegen eten weggooien is) je hebt toch niet voor niks ogen, een neus en smaakpappillen van onze lieve heer gekregen? Als een product er nog goed uitziet, goed ruikt en goed smaakt, is het goed. Zo simpel is het.
En ik heb nog maar 1 keer in mijn leven voedselvergiftiging gehad, toen ik 14 was en voor het eerst voor mijn eigen maaltje moest zorgen thuis. Lopend bij de slager een kipkorn gehaald terwijl het 30 graden was, en die niet goed doorbakken. Ja, daar wordt je ziek van ja
En ik heb nog maar 1 keer in mijn leven voedselvergiftiging gehad, toen ik 14 was en voor het eerst voor mijn eigen maaltje moest zorgen thuis. Lopend bij de slager een kipkorn gehaald terwijl het 30 graden was, en die niet goed doorbakken. Ja, daar wordt je ziek van ja
zaterdag 9 januari 2010 om 20:22
zaterdag 9 januari 2010 om 22:11
quote:Tamararara schreef op 09 januari 2010 @ 15:57:
Ik ben sowieso een zeur met eten, als er op een pak melk als houdbaarheidsdatum 10-01 staat en het is vandaag 10-01 dan doe ik het weg, zelfs als pak nog dicht is...
Smeerworst e.d. mag bij mij na opening nog max 2 dagen liggen...
Wat zonde!! en onnodig...
* mijn oma zou gezegd hebben: in de arme landen zijn ze jaloers op je....eet maar fijn op..*
Ik ben sowieso een zeur met eten, als er op een pak melk als houdbaarheidsdatum 10-01 staat en het is vandaag 10-01 dan doe ik het weg, zelfs als pak nog dicht is...
Smeerworst e.d. mag bij mij na opening nog max 2 dagen liggen...
Wat zonde!! en onnodig...
* mijn oma zou gezegd hebben: in de arme landen zijn ze jaloers op je....eet maar fijn op..*