Vragen aan Vivamod

11-01-2010 16:39 3651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

In dit topic kunnen voortaan vragen aan mij gesteld worden. Ik verzoek iedereen dit topic schoon te houden van off-topic-berichten en discussies: in het inmiddels gesloten beleidtopic (willen jullie daar mijn laatste bericht lezen?) is gebleken dat vragen daardoor teveel ondersneeuwen en dat ik er dan al snel een dagtaak aan heb om alles bij te lezen en te beantwoorden (gevolg: vragen worden veel te laat beantwoord of zelfs helemaal niet). Dit vragen-topic zal consequent gemodereerd worden door mijzelf en (bij mijn afwezigheid) de angels zodat er alleen vragen aan mij blijven staan. Ik zal die dan zo spoedig mogelijk beantwoorden. Hou er wel rekening mee dat ik in principe alleen de ochtenden aanwezig ben en dat ik me niet altijd elke dag in dit topic zal kunnen melden (of uitbreiding nodig is wordt nu bekeken). Mensen die in dit topic toch steeds off-topic of in discussie blijven gaan kunnen overigens een waarschuwing (en uiteindelijk een ban) verwachten: ik kondig dat meteen maar even aan, zodat daarover geen misverstanden kunnen ontstaan.

Ik wil graag nog een keer duidelijk melden dat Viva verantwoordelijk is voor het forumbeleid en dat de Angels dat beleid uitvoeren, en dat Viva tevreden is over de uitvoering van het beleid. Dat betekent ook dat ik van geen enkele van de angels verwacht dat er excuses worden aangeboden: ik vind dat niet nodig. Denk je daar anders over, dan kun je daarover een e-mail aan forum@viva.nl sturen. Ik bewaak de kwaliteit van de uitvoering van het beleid en zal, als ik van mening ben dat er iets beter kan, daarover achter de schermen contact opnemen met de angels.

Tot slot nog een mededeling: de laatste tijd is er veel vraag geweest naar openheid over waarschuwingen. We hebben besloten die openheid voortaan te geven. Vanaf nu zullen de waarschuwingen in het topic 'waarschuwingen en bans' vermeld worden. Ik ga dat topic overigens een slotje geven zodat er alleen door angels in gepost kan worden. Dit heeft wel als consequentie dat het onderaan de pijlerlijst komt te staan, maar daar is niets aan te doen. Vragen over waarschuwingen en bans kunnen in dit topic aan mij gesteld worden.

groetjes,

Naomi
anoniem_40527 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 16:44
Reden: Nu met link naar het juiste beleidtopic...
% gewijzigd
Ik denk dat een apart vragentopic zeker geen slecht idee is. Laat ik dan maar het spits afbijten.

Mag er nu nergens meer over beleid worden gediscussieerd?

-Zo nee, staat dit niet dan bijna gelijk aan censuur en is dit niet strijdig met jullie eigen beleid? Ik heb een beetje het idee dat (behalve dat het wellicht wel de sfeer ten goede zal komen) de discussie nu monddood wordt gemaakt. Is dat de bedoeling geweest en in hoeverre zal dit niet het tegenovergestelde resultaat opleveren? Ik word er zelf een beetje opstandig van

-Zo ja, hoe dan?
Maar waar kan er dan een discussie gevoerd worden over het beleid?
Moet ik mijn (eerdere) vraag op het beleidstopic hier nogmaals stellen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mijn eerste vraag om een apart vragentopic voor meer overzichtelijkheid is hiermee al beantwoord (en bedankt daarvoor ), rest mijn nog mijn tweede vraag (die ingesneeuwd was geraakt op het andere topic):

Is het mogelijk om een regel in werking te stellen waardoor er direct een permaban kan worden gegeven voor opzettelijk en structureel shockeren, provoceren, beledigen en/of kwetsen?

Ik snap dat dit nu niet kan op grond van de huidige regels en dat er eerst twee waarschuwingen moeten worden gegeven, maar het gevolg hiervan is dat sommige mensen naar mijn mening onnodig lang kans krijgen om iedereen op te ruien.

Uiteraard bedoel ik hier niet een incidentele sneer of rot opmerking richting een andere forummer. Dat is niet netjes, maar voor mij niet gelijk permaban-waardig.
quote:Vivamod wrote on 11 January 2010 @ 16:39:

Ik wil graag nog een keer duidelijk melden dat Viva verantwoordelijk is voor het forumbeleid en dat de Angels dat beleid uitvoeren, en dat Viva tevreden is over de uitvoering van het beleid. Dat betekent ook dat ik van geen enkele van de angels verwacht dat er excuses worden aangeboden: ik vind dat niet nodig. Denk je daar anders over, dan kun je daarover een e-mail aan forum@viva.nl sturen. Ik bewaak de kwaliteit van de uitvoering van het beleid en zal, als ik van mening ben dat er iets beter kan, daarover achter de schermen contact opnemen met de angels.

Duidelijk.

Bedankt voor je antwoord.

Ik zal de waarschuwing afwachten.
Hoi Naomi,

Ik heb meteen een vraag!

Zojuist heb ik de verwachte waarschuwing voor mijn uitglijderpost in het beleidtopic ontvangen. Ben ik het helemaal mee eens, overigens. Mijn vraag betreft het topic waarin waarschuwingen en bans worden gemotiveerd:

Zou je me kunnen vertellen waarom sommige waarschuwingen in algemene bewoordingen worden gemeld en andere wat specifieker (woordelijk)?

Alvast bedankt...

edit; Naomi, je meldt in het waarschuwingentopic dat ik een term heb gebruikt jegens 'Angels', maar dat klopt niet. Ik heb maar één Angel zo genoemd. Ik zou het vervelend vinden als de andere Angels zich met terugwerkende kracht (onterecht) onheus bejegend zouden voelen of dat ik dat op mijn dak krijg.
Wanneer gaat het nieuwe bansysteem in?
Ik zie dat een aantal mensen een waarschuwing hebben gehad wegens het in twijfel trekken van de integriteit van de angels. Waarom mag dit niet? Dit is toch ook een mening die geuit mag worden? (of het terecht is maakt hierin mijns inziens niet uit)
Waar zie je dat, van die waarschuwingen?
Hier Yas: Waarschuwingen en bans
Wat vreemd. Als ik op jou link klik zie ik het, als ik in de topiclijst kijk niet.
Waarom worden er waarschuwingen uitgedeeld wegens het uiten van twijfel jegens een bepaalde Angel? Staan die boven alle kritiek en twijfel dan?

En waarom mag er niet meer over beleid gediscussieerd worden?

Kortom: waarom wordt ons de mond gesnoerd?
quote:yasmijn schreef op 11 januari 2010 @ 18:49:

Wat vreemd. Als ik op jou link klik zie ik het, als ik in de topiclijst kijk niet.Het staat onderaan de lijst Yasmijn. Zie uitleg Naomi in OP.
Nog een vraag:

Hebben jullie niet in de gaten dat een ontploffing sneller tot stand komt wanneer mensen de mogelijkheid hun frustratie openlijk te uitten, wordt ontnomen?

Waarom heb ik het gevoel dat we hier in een George Orwell boek zitten...?
Ik zie dat ik een waarschuwing heb gekregen voor het gebruik van de kotssmiley.

Naomi, daarover heb ik de volgende vraag.

Sinds wanneer valt de kotssmiley onder de provocerende smileys?

En als dit dan een provocerende smiley is, zou ik graag zien dat deze provocerende smiley uit de lijst met de door Viva toegestane smiley´s verwijderd wordt.
.
Ik heb een vraag. Ik heb deze vraag al een aantal malen gesteld maar volgens miji geen antwoord gezien en ik begin nu wel nieuwsgierig te worden.

Het betreft google-ads.

Worden google-ads 'geselecteerd' mede op IP-adres en daaraan gekoppelde woonplaats in plaats van op pijler en/of topic????

Ik woon in een niet echt bijzondere plaats in Nederland. Toch zie ik te vaak google ads die betrekking hebben op 'bedrijven' in mijn eigen woonplaats. En nee geen bijzondere bedrijven. Soms zelfs een kleine lunchroom als ik op de etenpijler ben. Of een lokale sportschool als ik eens bij Lijf&Lijn ben.

Ik dacht dus écht, wellicht naïef, dat het onderwerp gerelateerd is. Blijkbaar is het meer dan dat. Want dat zou (kunnen) betekenen dat google-ads veel meer monitoort (noem je dat zo?) dan je zou vermoeden.

Hopelijk sneeuwt mijn vraag nu een keer niet onder.

groetjes thee
In hoeverre wordt de vrijheid van meningsuiting hier nog gerespecteerd?
...
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 12-01-2010 14:36
Reden: geen vraag aan Naomi
% gewijzigd
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2010 @ 19:00:

In hoeverre wordt de vrijheid van meningsuiting hier nog gerespecteerd?Die vraag wilde ik ook stellen.
quote:Vivamod wrote on 07 January 2010 @ 13:06:

@HPL en Ligeia, de vraag over 'dreigen met een ban' n.a.v. een opmerking waarvoor in eerste instantie geen waarschuwing is uitgedeeld kan ik niet beantwoorden zonder de context te weten, dus ik zou graag van jullie horen om welke kwestie dit gaat.

Dreigen met een waarschuwing was dat (hieronder de quote), welke ervoor zou zorgen dat HPL alsnog een ban van twee weken kon krijgen. Ik lees het als: "Als je wil dat ik hierop actie onderneem, dan betekent dat dat jij alsnog een waarschuwing hebt verdiend voor wat eerder heeft plaatsgevonden. Als je geen waarschuwing wil, dan hoef je me niet te verzoeken actie te ondernemen." Zoiets? Consequent modereren ben ik helemaal voor, maar op deze manier vind ik het een beetje vreemd (en persoonlijk) overkomen.

quote:Viva Angel3 wrote on 05 January 2010 @ 12:49:

[...]In dat geval acht ik jouw 'meelevende' postings naar mij toe van onlangs met de vraag of ik verdrietig was en zo ook als provocerend. Een waarschuwing waardig dus, en dat is dan de tweede en ben je toe aan een blokkade van twee weken. Zeg het maar als dat is wat je wilt.
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2010 @ 19:00:

In hoeverre wordt de vrijheid van meningsuiting hier nog gerespecteerd?Dat vraag ik me ook af...
Wat denken jullie te bereiken met deze akties? Geen kritiek meer horen? Werkt dat zo tegenwoordig?
...
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 12-01-2010 14:35
Reden: geen vraag aan Naomi
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven