Uitgerekend mei 2010 - MET TABEL

08-09-2009 23:10 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal topic voor alle vrouwen die uitgerekend zijn in Mei 2010! Als je mee wilt schrijven: welkom!

Onderstaand de tabel van ons allemaal. Ik heb wel een verzoekje of iedereen die in de tabel erbij wil, of iets gewijzigd wil hebben, dat even duidelijk (liefst vet gedrukt) onderaan het bericht wil zetten. Is voor mij wat gemakkelijker zoeken dan!

NaamLftKindjeDatumBijzonderh.VoorspBambi1978301e+2e25 maartAntonie+Sahja Geboren!Mambo341e1 meimeisje[X]ChantCharmant281e2 meijongen[X]Tara020291e4 meijongen[X]Red Devil342e6 meimeisjeStampertje301e6 meijongen[X]Amarylis343e8 meimeisjej2007302e11 meimeisje[X]Edjekroketje243e14 meimeisjePink83261e14 meimeisje[-]HuubHuubBarba331e18 meiLusy362e18 meimeisje[X]Skippy75341e19 meimeisje[-]Gelukkigmeisje281e20 meiGyn: 12 apriljongen[X]Riekie241e24 meijongen[-]Nic1983261e26 meijongen[X]Polleke272e28 meiVK 22 aprilmeisjeRazzmatazz271e28 meimeisje[-]

Link naar het oude forum:

Hier
CC: Je mag zelf weten wanneer je met verlof gaat. Ergens tussen vier en zes weken voor je uitgerekende datum. In de praktijk kiezen de meesten voor 4 of 6 weken, maar het mag dus elke dag er tussenin ook zijn. Het is wel zo, dat als je ziek bent, of gedeeltelijk ziek bent, je 6 weken voorafgaand moet gaan. Je hebt in totaal recht op 16 weken verlof, dus dat betekent dat je na de bevalling dan nog recht hebt op 10 tot 12 weken, afhankelijk van wat je voorafgaand aan verlof hebt gehad. Je hebt altijd recht op 16 weken, dus ook als je te vroeg bevalt. Als je baby te laat is, en je hebt bv gekozen voor 4 weken voorafgaand verlof, heb je vanaf het moment dat je bevallen bent, nog steeds recht op 12 weken. Dat betekent dus dat als je baby bv een week te laat is, je die week "cadeau" krijgt. Dat is het enige voordeel van "over tijd" zijn.

Ik zou als ik jou was niet wachten met het inlichten van de werkgever van het moment dat je met verlof wilt gaan. Je bent verplicht volgens mij om tenminste 3 weken voorafgaand aan je verlof je werkgever te informeren wanneer je met verlof wilt gaan. Deze periode weet ik niet zeker, maar je moet hem in ieder geval vooraf informeren, wat je intentie is. Uiteraard kan dit uiteindelijk afwijken als je ziek wordt, maar zeker als je vier weken vooraf wilt stoppen, zou ik het hem wel laten weten.

Stampertje, wat vervelend dat je zo'n klachten aan je rug hebt. En die koortslippen zijn ook heel vervelend. Ben je er wel mee bij de HA geweest? Het is volgens mij namelijk gevaarlijk als het overslaat naar je oog.

Nic: gefeliciteerd met jullie trouwplannen!! Wat ontzettend leuk, dat vooruitzicht!! Heb jij geen contact meer met je familie?

Mambo, wat balen van die botsing. Ik ben ook helemaal klaar met die sneeuw en dat ijs op de weg. Van de week vloog er een jongen op de fiets voor mijn auto de straat op. Ik op de rem, maar ik begon natuurlijk te schuiven. Ik heb die jongen nog maar even gezegd wel uit te kijken de volgende keer.

Over vakantieplannen: wij hebben in augustus een vakantie geboekt van 3 weken naar Italië. Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat, maar als het met de baby goed gaat maak ik me niet zo'n zorgen over de vakantie. Ik zeg altijd maar: die kleine kan nergens naartoe. Dat is met mijn (huidige) jongste wel anders. Pfff, daar heb je ogen voor tekort.

Riekie, je bent er intussen vast al achter, maar die plopjes zijn echt je baby hoor!!

Volgens mij is het zo dat tot 24 weken, er sprake is van een miskraam als je zwangerschap fout afloopt. Daarna proberen ze het kindje er doorheen te slepen. De vraag is alleen in hoeverre dat dat succesvol is. Er komt bij een vroeggeboorte zoveel bij kijken. Waarbij pas op latere leeftijd blijkt of er blijvende schade is ontstaan of niet. In ieder geval vind ik het ook fijn om te weten als ik de 24 weken gepasseerd ben, maar ben daarna ook altijd blij met iedere week erbij. Ik ken best veel mensen met kindjes die te vroeg geboren zijn en heb de zorgen al een paar keer van dichtbij meegemaakt. Ik hoop dat ons dat bespaard blijft.

Even posten...
Razz, dat duizelig zijn herken ik wel. Ik kan ook niet te lang staan, dan word ik helemaal duizelig. Ben blij dat jij er een verklaring voor hebt gevonden. Kan ik dat ook weer gebruiken

Nic, wat leuk dat jullie een jongen krijgen! Gefeliciteerd!!

Pink, gefeliciteerd met jullie meid! Leuk hoor!!

De hoeveelheid voelen heeft trouwens inderdaad, ik las het al ergens, vooral met de ligging van de placenta te maken. Als je zgn placenta-voorwand hebt, dan ligt de placenta voor je baby in je buik, en is de placenta het stootkussen waar je baby tegenaan trapt. Ik heb 1 keer een placenta voorwand gehad en 1 keer placenta achterwand. Het was echt een wereld van verschil in gevoel. Nu heb ik weer achterwand. Daar ben ik wel blij mee, maar soms.... Hahaha.

O ja, buikvet lijkt me niet dat dat ermee te maken heeft. Ik heb aardig wat, en voel de baby prima. Ook aan de buitenkant kun je heb bij mij voelen.

Weer even posten. Moet nog twee pagina's doorakkeren. Pffff... Ik moet toch maar regelmatig komen, heb ik ook minder werk per keer.
Ik heb de tabel ook weer bijgewerkt. Ik zal nog proberen van de week om een kolom toe te voegen met verlofdatum. Op zich kan de kolom geslacht nog wat kleiner, als ik niet meer voluit het erin zet. Maar dat kost wel wat knutselwerk, en het is nu al laat, dus ik doe dat van de week.

Groeten allemaal en welterusten!

Am
Nic, bedankt dat je het hebt opgezocht! Lief van je

En Ama, ook bedankt voor de info!

Ik had toendertijd al allerlei sites (waaronder van het UWV) doorgespit en al allemaal kalendertjes enzo voor mezelf gemaakt (Ik ben echt van de lijstjes en overzichtjes) En ik begreep inderdaad ook gewoon al die dingen die jullie zeggen. Lijkt me ook niet dat ze dat zomaar kunnen aanpassen. In ieder geval fijn om te weten dat ik blijkbaar wel gewoon recht heb op 4 weken van tevoren, ook al maken zij een ander beleid.

Ik werk hier nog maar pas en wil dus ook weer niet heel erg moeilijk gaan doen. Maar ik ga wel eerdaags eens navragen hoe bindend dat beleid van hun nou is. Er was toen gezegd "In je CAO staat dat je tussen de 4 en 6 weken met verlof mag maar binnen de instelling hebben we het beleid dat dit met 6 weken van tevoren gebeurt". Nou, nogmaals bedankt meiden, en ik laat het nog wel weten.

Haha Ama, dan ben je inderdaad wel erg druk als je de afspraak met de vk vergeet. Leuk dat jullie lekker met zn allen naar Italie gaan van de zomer! Gaan jullie dan met de auto of niet? Want dat lijkt me best een onderneming met 3 kids, waarvan 1 baby. Maar dat is het sowieso natuurlijk wel, waar je ook heen gaat of hoe

Oh en wat die tabel betreft. Ik weet niet hoe lastig het is om zoiets te veranderen, dus je moet maar kijken of je zin en tijd hebt hoor!

Mambo

Ik ben niet assertiever dan normaal hoor geloof ik. En wel vreemd dat je zo onverwachts een uitgebreid bloedonderzoek moest laten doen. Heb je in het begin van je zwangerschap ook zo'n uitgebreid bloedonderzoek laten doen of niet? Zoniet, misschien dat je het dan daarom alsnog moest doen?

Vanavond zijn we naar een info-avond in het ziekenhuis geweest (bevallen in het ziekenhuis). Er werd van alles verteld door een gynaecoloog, een verpleegkundige en een kraamverzorgster. Er was een marktje met van alles over zwangerschap en bevalling enzo. En je kon een kijkje nemen op de verloskamers.

Wij vonden het erg interessant om alles zo eens te zien en te horen. We hebben een goed gevoel over hun manier van werken en service en clientvriendelijkheid enzo. Volgens mij nemen ze je vraag om pijnstilling ook zeker serieus en krijg je dat gewoon indien mogelijk.

Alles was leuk en goed, alleen de verloskamers vielen me tegen. Ik had meer een echt ziekenhuisbed-achtig iets in mijn hoofd, maar dit waren meer een soort kruisingen tussen bedden en ligstoelen. Zal waarschijnlijk heel normaal zijn hoor, maar ik vond het er heel ongezellig en oncomfortabel uitzien (en smal!). Was een beetje een domper. En de kamers waren zo klein en dicht op elkaar en maar 3 douches voor 7 kamers (wat genoeg bleek te zijn zeiden ze, maar toch vind ik het weinig)

Ik was zóó pro ziekenhuis en anti thuis bevallen, maar ik neig elke week weer een ietsiepietsie meer naar thuis bevallen. (ongelooflijk dat dat uit mijn mond komt!) Hoewel ik dat ook nog steeds niks vindt eigenlijk.

Zucht... kunnen we dat bevallen niet gewoon overslaan? ;)

Verder heb ik de baby vandaag gelukkig weer een aantal keer goed gevoeld. Ik wist wel dat het normaal is dat je hem nu sommige dagen wat minder voelt dan andere dagen. Pas vanaf 27 weken zou je je baby dagelijks goed moeten voelen geloof ik. Maar ik was er al zo aan gewend geraakt dat ik hem al best een tijdje zo regelmatig en duidelijk voelde en dat-ie al op me reageerde, dat ik hem toch even kneep. Maar het zal dus nog wel goed zitten allemaal!! Nog 2 nachtjes slapen en dan weer hartje luisteren.

Nou, ik ga snel slapen, morgen weer vroeg op. Proberen een dagje weinig te tillen...
Hey dames,ook goed nieuws hier! Vanmorgen de 20 weken echo gehad en alles is gewoon helemaal goed :-)...ik was zo zenuwachtig..echt niet normaal hoor...placenta ligt aan de voorkant dus dat is de reden dat ik het kindje bijna niet voel. Toen ik eenmaal in de stoel lag hebben we op het laatst toch nog besloten dat we toch graag het geslacht wouden weten..en de chinezen hebben geen gelijk gekregen want we krijgen een jongetje! Ik ben zo blij ..want stiekem had ik net als cc ook voorkeur.. Manlief ook want die is he-le-maal in de wolken! Nou straks lekker naar John Mayer... Mijn dag kan niet meet stuk!
Even snel! Nic, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Riekie, een jongen, gefeliciteerd! En wat een opluchting hè, alles in orde! Veel plezier bij John Mayer, ben jaloers!
Nic, van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk !!!! Wat een leuk nieuws. Ben jaloers

Polleke : leuke meidenkamer zeg !! (heb foto's op Hyves gezien)

Zwangerschapsgym : ik heb mezelf ook ingeschreven, mag 16 februari beginnen

Zomervakantie : we hebben net een flat gekocht én de baby, dus hebben niet veel geld meer Mijn schoonouders hebben een vakantiehuisje aan de Bretonse kust, dus daar gaan we zeker heen. Waarsch. ook nog naar NL op familiebezoek, maar dat weet ik nog niet

Verlof. Hier hebben we hetzelfde verlof als in NL. (6+10 weken) In principe gaat het voor mij half april in. Nog 13 weekjes dus. Maar vaak krijg je 2 weken voor de bevalling extra, op medisch advies. Dus dan zou ik al per begin april met verlof kunnen gaan. Maar dat valt nog wel te zien.

Naam : erg moeilijk. We hebben nog geen keuze kunnen maken. Wel een aantal idëen

Stampertje : veel beterschap !!

Riekie : gefeliciteerd met je goede echo !!!

Aankomen : ben nu 2kg aangekomen, maar heb wel al een aardig buikje !

Voorderest krijgen we a.s. vrijdag de sleutel van onze nieuwe flat !!! eindelijk !!! Alles is geregeld en dan kunnen we met het klussen beginnen. We gaan het behang vervangen en verven. Voorderest is alles in goede staat dus dat is wel fijn.

Alleen heb ik één vraagje : hoe doen jullie dat met verven ? Ik lees op Internet dat het niet aan te raden is om als zwangere vrouw te gaan verven.... (Met van die verfdampen) Maar vriendlief heeft een peesontsteking aan z'n schouder gehad en kan dus niet goed het plafond verven. Eerst zou ik dat dus doen, maar nu twijfel ik wel... Het is ongeveer een dag werk (en een 2e dag voor de 2e laag) We wonen/slapen nog niet in dat huis, we doen de ramen open tijdens het verven en ik heb nog van die Mex. griep mondkapjes. Maar nu twijfel ik wel. Vriendlief zou het wel kunnen doen in mijn plaats.... Wat zouden jullie doen ? (Ik ga het iig vragen bij de winkel waar we de verf gaan kopen)

Eet smakelijk allemaal !!
Oh ja, de sneeuw is hier gelukkig bijna weg. Het was wel erg glad van het weekend, ook nog een schuiver gemaakt omdat m'n remmen blokkeerden (maar gelukkig geen schade ! Kon de auto tot stilstand brengen met de handrem pfoe)
-
@nic wat leuk!!! Heeft ie je heel romantisch gevraagd en een ring ergens verstopt of of of? Vertel!

@cc ik zou idd vragen wat de mogelijkheden zijn om langer door te werken, maar zoals al eerder gezegd, je wilt natuurlijk ook geen gedoe op je werk..dat is die 2 weken denk ik niet waard...

@ama de VK vergeten....wow dan heb je het écht heel druk...voor mij zijn het de momentjes waar ik super naar uitkijk....en lekker nar italie...

@riekie fijn dat alles goed is!!!!! gefeliciteerd met je jongetje!!

@razzmatazz geloof idd dat zolang je goed ventileert en verf op waterbasis koopt en een mondkapje gebruikt...er weinig mis kan gaan....zorg er ook voor dat je direct na het verven ergens heen kunt gaan...dat je niet moet 'ontspannen' in de verfwalm...

@PPH lekker zeg dat je er 6 weken achteraan kunt plakken, dat heb ik ook...ik ga dan in september (als met opvang alles rond is) beginnen...Je zou echt iets met je interieur-talent moeten doen, je bent er echt goed in!!!

@lusy ik zou ook kiezen voor of stukken of er nieuwe gipsplaten voorzetten of zelfs de oude platen weghalen...anders krijg je waarschijnlijk een 'net niet' resulaat...als je begrijpt wat ik bedoel....en dat zou zonde van het geld en de energie zijn!

@zwangerschapsverlof ik kan vanaf nu mijn eigen tijd indelen..wil wel voor de bevalling nog 3 tentamens doen en een paar verslagen schrijven...daarna heb ik niks meer te doen...maar vind het lastig om er weer in te komen....

@nic dus MER aardig vergelijkbaar met CE wat ik doe...in welk jaar zit je? Studeer je officieel fulltime en werk je erbij of werk je en studeer je parttime erbij? of doe je zelfs een BBL opleiding?

ben vandaag heerlijk wezen shoppen...eindelijk weer..in het begin van de zwangerschap wist ik nog niet echt wat mijn heupen en benen zouden gaan doen, dus toen nauwelijks wat gekocht...maar heb vandaag lekker veel jurkjes en leggings gekocht...veel met streepjes...ben helemaal gek op streepjes..

Heb zelf hele korte benen dus broeken vinden die ook nog kort qua lengte zijn en zwangerschapsmodel is onvindbaar...(omdat ik korte bovenbenen heb, kan ik broeken wel inkorten maar komt de knie op mijn onderbeen terecht) Daarom alleen maar jurkjes gekocht...dat staat altijd leuk...Valt me op dat momenteel veel stretch in de mode is, dus heb ook veel 'normale' jurkjes gekocht en maar één zwangerschapsjurkje (zag geen verschil in model)

Fijne avond allemaal!!
Riekie

Gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed is en ook hartstikke leuk dat jullie wens in vervulling gaat. Veel plezier vanavond bij John Mayer.

Razz

Wat verven betreft: ik zou dat eerder vragen aan je verloskundige dan in de winkel. Ik heb er de laatste tijd erg tegenstrijdige dingen over gelezen. De ene keer wordt het afgeraden, de andere keer niet. Ik wil ook het liefste zelf verven omdat ik denk dat ik het beter kan dan mijn vriend haha. Ik zou verf op waterbasis nemen ivm inhaleren en natuurlijk heel goed ventileren en vaak pauzes nemen.

En anders familieleden of vrienden inschakelen om te verven of anders een beetje te helpen zodat je sneller klaar bent en er zelf minder lang in hoeft te staan.

Polleke

Over mijn verlof: ik sta er ook precies tegenover zoals jij het omschrijft hoor! Ik schreef eerder al dat de kans groot is dat ik die 4 weken niet haal, maar mocht ik het wél halen, dan wil ik dat ook gewoon zo kunnen doen als ik daar recht op heb. Die 2 weken extra met mijn kind vind ik toch wel erg fijn en dan vallen de vakanties van mij en mijn vriend tenminste ook samen (wat nu niet het geval is). En ik ga het ook helemaal niet hoog spelen hoor! Ik zei al: ik werk hier nog maar net dus wil helemaal niet moeilijk gaan lopen doen.

Nog een keer over mijn verlof:

Vandaag heb ik het er nog eens met mijn teamleidster over gehad. Ik heb gezegd dat ik het snap dat het werk lichamelijk zwaar is en dat de kans groot is dat ik inderdaad al 6 weken van tevoren met verlof ga en dat ik dat dan ook helemaal niet erg vindt. Maar mocht ik het nou wél vol kunnen houden, dan wil ik later met verlof zodat ik langer bij mijn kind thuis kan blijven.

En ik heb ook gevraagd of het wel mogelijk is dat de instelling zelf een beleid maakt dat afwijkt van de cao, op zodanige manier dat de werknemers benadeeld worden.

Dat begreep ze allemaal volkomen en ze gaat het eerdaags navragen op kantoor Dus ik ben benieuwd...

Mijn teamleidster gaf nog aan dat mijn jaarcontract afloopt tijdens mijn zwangerschapsverlof, maar volgens mij heb ik weinig te vrezen. Ze wilde voordat ik met verlof ging nog even dat gesprek voeren zodat dat van te voren allemaal geregeld is, zei ze. En aangezien mijn functioneringsgesprek één en al positieviteit was, denk ik dat dat wel goed zit. Zou natuurlijk wel superfijn zijn!

Polleke

Wauw, je man 7 weken vakantie! Dat is lekker zeg, om zo lang lekker samen te kunnen zijn met jullie pasgeboren baby!! Echt fijn.

Oh, ik zie dat Polleke al hetzelfde heeft gezegd over het verven

Hier heeft het ook weer gesneeuwd. Vanochtend waren de stoepen weer bijna schoon, maar nu ligt er weer een héél dun, maar wel glad laagje sneeuw op.
@ Razz: Leuk en spannend dat jullie vrijdag de sleutel krijgen!

Wat verf betreft, ik heb ooit eens gelezen dat je alleen mag verven met verf op waterbasis als je zwanger bent, maar veel verstand heb ik er ook niet van. Ik denk dat je er idd goed aan doet om eens te informeren in een verfwinkel! En die mondkapjes lijken me idd ook best een goed idee.

@ CC: ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt met een nieuwe werkgever om het hierover te hebben. Maar ms is de werkgever helemaal niet goed op de hoogte van de wet en regelgeving en bestaat er bij hem verder geen onwil. En ik denk persoonlijk dat je altijd het recht hebt om je recht te halen, je relatie met de werkgever zou daaronder niet mogen lijden, anders is het gewoon een erg slechte werkgever!

Succes met alles!

@ Trouwen: dank voor alle felicitaties. Ik bén idd wel gevraagd maar niet écht romantisch. Meer uit praktische overrweging en omdat mijn vriend wel weet dat ik niet erg dol ben op mijn achternaam. (@Ama ik heb idd geen contact meer met mijn familie,zie heel af en toe m'n moeder en m'n kleine zusje maar ook dat contact is maar minimaal)

Hij vroeg het eigenlijk gewoon opeens! Maar ik ben er niet minder blij om!
even snel voor gelukkigmeisje het verschil tussen die stretchjurken en zwangerschapsjurken is dat bij die zwangerschapsjurken de buik al voorgevormd is en door wat plooitjes en elastiek boven en onder de buik valt je buik ook veel meer op.

toen ik gewone kleding droeg, zei haast niemand wat terwijl ik nu die speciale jurken aan doe en echt iedereen ineens over mijn buik begint dat hij al zo gegroeid is (en dat is echt sinds deze week) terwijl hij echt niet in deze week zoveel groter geworden is!
quote:j2007 schreef op 14 januari 2010 @ 06:49:

even snel voor gelukkigmeisje het verschil tussen die stretchjurken en zwangerschapsjurken is dat bij die zwangerschapsjurken de buik al voorgevormd is en door wat plooitjes en elastiek boven en onder de buik valt je buik ook veel meer op.

toen ik gewone kleding droeg, zei haast niemand wat terwijl ik nu die speciale jurken aan doe en echt iedereen ineens over mijn buik begint dat hij al zo gegroeid is (en dat is echt sinds deze week) terwijl hij echt niet in deze week zoveel groter geworden is!Ja plus dat het voorpand van het shirt/de jurk vaak wat langer is dan de achterkant, waardoor de onderkant met een bolle buik eronder weer gelijkt valt. Bij gewone kleding heb je op een gegeven moment dat de voorkant korter valt dan de achterkant, als er een dikke buik onder zit. Dat heb ik nu dus met de trui/jurk die ik aan heb. Eigenlijk valt die nu niet meer mooi, want de voorkant krult een beetje omhoog.
Ik ben nu 22 weken en heb er inmiddels 6 kilo bij (op mijn eigen weegschaal is dat, bij de VK misschien nog wel meer want daar weeg ik altijd 's avonds met kleding en schoenen nog aan), maar ik houd liever mijn eigen weegschaal aan. Vanochtend heb ik even op de zwangerschapskaart van mijn 1e zwangerschap gekeken en toen liep ik echt exact gelijk op! Met 21 weken en 3 dagen was ik toen ook precies 6 kilo aangekomen. Dus als dat zo doorgaat kom ik nu weer bij 17 kilo uit op het eind. We zullen zien

CC, ik was ook bij die infoavond in het ziekenhuis en volgens mij heb ik je gezien (wij zaten schuin achter jullie), maar ik wist het niet zeker (omdat ik me herinnerde dat jij zei dat jullie met vrienden zouden gaan, en die zag ik niet) maar vond het een beetje suf om het te gaan vragen Ik vond de infoavond zelf erg interessant en vond het ook leuk om eens te horen hoe het er allemaal aan toe hoort te gaan (ook nog v.w.b. de bevalling van mijn zoontje, al is dat natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd na 6 jaar haha). En dat ze tegenwoordig zo makkelijk zijn met een ruggenprik en er 24 uur anesthesie aanwezig is daarvoor, dat was vroeger ook niet. Verder een hoop info gescoord en nog leuk staan babbelen met een mevrouw van de kinderopvangorganisatie waar mijn baby op de wachtlijst staat, ze heeft mijn naam en nr. opgeschreven en gaat haar uiterste best doen dat het op tijd lukt, dus wie weet heeft ons leuke gesprek geholpen :-)
Lusy

Wij zouden inderdaad met vrienden gaan, maar die konden niet, dus waren we gewoon samen. Ik denk dat wij inderdaad voor jullie zaten, want op een gegeven moment stelde jij een vraag en toen draaide ik me naar jullie om en dacht ik ook: he, volgens mij is dat Lusy. Maar jullie gingen daarna vrij snel weg. En anders was ik mischien te verlegen geweest om naar jullie toe te komen haha

Het zou wel fijn zijn als die mevrouw jullie echt aan een opvang-plekje kan helpen! Waar een leuk gesprek al niet goed voor kan zijn.

Ik heb echt een leuke dag gehad vandaag!

Vanochtend ben ik weer naar de verloskundige geweest. Deze keer gingen mijn vader en moeder mee ipv mijn vriend. Ze vonden het erg leuk om te zien hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Heel anders dan 28 jaar geleden volgens hun Ze hebben het hartje gehoord en mochten ook aan mijn buik voelen enzo.

Het meeste was allemaal goed. Ik moet wel goed op blijven letten met tillen op mijn werk. Bloeddruk was goed en af en toe al een beetje last van bandenpijn of harde buiken is ook normaal.

Ik kwam alleen wel een beetje te snel aan. De sprongetjes waren iets te groot vandaag en de vorige keer. Ik kreeg een briefje mee met waar je op moet letten wat voeding betreft. Maar vrijwel alles wat daarop staat, dat doe ik altijd al braaf. Het enige is dat ik teveel fruit eet. Beetje vreemd, maar dat kan dus ook ongezond zijn ivm de vruchtensuikers.

Dus ik ga wel op die vruchtensuikers letten, maar verder kan ik er niet veel meer aan doen. In december heb ik gewoon ongegeneerd zitten snoepen en kanen en toen kwam ik wekelijks ook best aardig aan. Maar na oud en nieuw was ik weer afgevallen dus tja. Ik maak me er verder dus ook niet druk om. Zij zijn begonnen met mij te wegen toen ik ook al een paar kilo was afgevallen, dus dan lijkt het of je nog meer bent aangekomen terwijl mijn begingewicht eigenlijk hoger lag. Volgens mijn eigen wegingen ben ik 4-5 kilo aangekomen en dat lijkt me prima voor bijna 25 weken.

Ohja ik moet weer bloed laten prikken om mijn suiker en ijzer te controleren. Mijn ijzer was vorige keer superhoog dus dat zal wel goed zitten. Ben dan wel benieuwd naar die suiker.

Daarna ben ik met mijn moeder en zusje naar Van Asten Baby Superstore in Tilburg geweest. We hebben een paar uur door die winkel geslenterd en alles bekeken en bewonderd. Erg leuk! En natuurlijk moesten we ook wat spulletjes kopen Ik heb 2 boxkleden gekocht en een boxzak voor het speelgoed enzo. En verder nog hele stoere schoentjes/slofjes en zo'n houten toetertje waarmee mijn vriend naar de baby kan luisteren. En natuurlijk meteen weer een hoop ideetjes opgedaan voor wat ik allemaal nog meer wil hebben

Ik zit dus nog steeds heerlijk op mijn blauwe wolk!!!

Zo, nu weer genoeg over mezelf hihi. Ik ga lekker mijn spulletjes uitpakken...
hey dames,

als we allemaal over leuke dagen gaan schrijven....

ik had zo'n toffe avond gister..voelde me helemaal top na die goeie echo...en heb gister nog ff lekker geshopt bij de prenatal op de arena boulevard (was een beetje vroeg voor John Mayer) en toen zag ik katja schuurman en thijs romer in de prenatal ( tja die mensen moeten ook gewoon hun inkopen doen natuurlijk) en John Mayer...och man,wat was dat super! wat een briljant gitarist en zanger en wat issie knap!!

nou ik was er helemaal vol van..

nu wel erg moe maar ik heb het er helemaal voor over gehad!

Nu ik weet dat ik een jongetje krijg is alles echt meer gaan leven,ervaren jullie dat ook zo? (voor degene die het geslacht weten)

vandaag teamvergadering waarin het vakantierooster werd besproken,en het voelt heerlijk om daar helemaal niet over hoeven na te denken

nou ik kom later terug om te reageren op iedereen!

groetjes
Riekie

Wat heerlijk dat je zo aan het nagenieten bent van je echo!! En ook dat je zo'n leuke avond hebt gehad en lekker bent wezen shoppen. Echt leuk!

Ik ervaar ook hetzelfde als jou hoor. Het is echt leuk om te weten wat er in je buik zit en je daar al allerlei voorstellingen bij te maken. Bij ons leeft het sindsdien ook meer. En ook wat je zegt over het werk, dat heb ik ook. En die rush na het shoppen haha. Zodra ik weer eens iets heb gekocht, al is het maar een klein lullig dingetje, dan beland ik per direct weer voor 1 of 2 dagen op mijn wolk
@zwangerschapsjurkjes duidelijk! nu snap ik wat jullie bedoelen...hopelijk gaan ze bij mij nog even niet optrekken aan de voorkant...maar ik heb ook een goed aantal zwangerschapsjurken eerder al online gekocht dus dat komt wel goed

@cc fijn dat je TL er positief instaat...hopelijk komt zij één deze dagen tegen je zeggen dat je helemaal gelijk hebt en wel mag kiezen voor 4 weken vooraf verlof...als t allemaal lukt en goed gaat..

@nic dat klinkt als mijn vriend...die heef het de laatste tijd ook over 'praktisch trouwen' om het zo maar te noemen...wij zijn niet van de witte jurken en grote feesten...meer van klein fleurig en intiem..Wat zijn jullie plannen? willen jullie het groots aanpakken of niet?

@cc toen ik net uit het ziekenhuis was...woog ik geloof ik 55-56 kilo...ook flink onder mijn 'normale' gewicht. Ik ga uit van mijn 'normale gewicht' wat ik jarenlang heb gewogen...namelijk 57-58 kilo...dat heb ik nu maar als startgewicht in mijn hoofd....sinds de operatie ben ik ook wel 4 kilo ofzo aangekomen...maar dat is makkelijk als je even flink bent afgevallen...

@lusy en Cc wat grappig als jullie idd in dezelfde zaal zaten maar allebei niks hebben durven zeggen, hahahaha

CC ik begreep dat jij graag pijnbestrijding krijgt bij de bevalling (indien nodig) Dan is thuisbevallen toch helemaal geen optie? Wat ik van iedereen om me heen hoor is dat je ten tijde van de bevalling zo erg in 'trance' bent dat de ruimte, de mensen om je heen etc. allemaal niks meer kan schelen...

@kinderopvang hebben jullie een 'plan B' als de opvang niet wil lukken? Ik weet niet hoe ernstig de wachtlijsten overal zijn...maar je hoort dat het soms wel pittig lang kan duren....

Ik ga in september afstuderen en zorg dat ik een plek scoor dat ik thuis kan werken. De dagen dat ik eventueel wel opvang kan krijgen, (hopelijk 2) zou supermooi meegenomen zijn...anders zal ik kijken of ik iets langer over afstuderen kan doen, of dat mijn vriend (of iemand anders) mij kan helpen (dingen uittypen bijvoorbeeld) wij staan maar voor één organisatie kinderopvang op de wachtlijst...hoe is dat bij anderen? mijn schoonzusje heeft nog aangeboden op ons kind te gaan passen, maar dat zie ik helemaal niet zitten (al helemaal niet na haar opmerkingen dat ze jaloers is dat ik nu zwanger ben en alle aandacht krijg)

@cc leuk dat je ouders ook zijn meegegaan...zal die van mij en van vriendlief ook wel vragen of ze dat een keertje leuk vinden...(en of ze er de trip van 2 uur enkele reis ervoor over hebben)

@riekie...was dus gaaf dat concert? :):) john mayer schijnt gezegd te hebben dat hij vrouwen in het publiek wilde bezwangeren….Het is dat je al zwanger bent….. anders :D Heb je een beetje kunnen swingen of had je een zitplaats?

had gisteren ook nog een superleuk spencertje en bijpassend broekje gekocht voor kleine vent...we hebben een bruiloft in november en 40 jarig trouwen van schoonouders in augustus..(eigenlijk 25 mei, maar ja, dat wordt m niet) dus dan past ie dat precies Zoooo schattig~! Hihi, ik word ook helemaal blij van babyspullen kopen!!!

@jongensmama's heb ik het me verbeeld of waren de rekken met babymeisjes-spulletjs echt stukken groter en langer ??? ik was zowel bij H&M, V&D, Hema en C&A en overal zag ik zoooveel meer meisjeskleding (of ik ben niet modebewust genoeg om te begrijpen dat roze met bloemen ook voor jongens is )
Haha gelukkig meisje...ik had dat idd ook gehoord van John Mayer ...ik hou ontzettend veel van mijn man hoor maar ALS jm op de stoep zou staan ..ik heb over het algemeen een zwak voor muzikanten en dan met name gitaristen..vandaar dat ik er met een getrouwd ben! Over die kleertjes..ik heb dat idee niet hoor maar heb ook een hekel aan de c&a :-) ..ik ben meer van de basics zonder getrut,beertjes en girafjes in een trein.. Gewoon stoer! Maar het zou goed kunnen hoor !misschien dat meisjesmama's meer kopen? Ik zal er eens op letten!
Ik heb trouwens zittend zitten swingen, als ik Lang naar een punt kijk word ik soms duizelig..flauwvallen in een volle hmh zag ik niet echt zitten.maar ik kon het prima zien
haha ik vond C&A ook niks aan...idd hoog 'kiele kiele giraf/beer' gehalte...enige winkel waar ik leeg weer uitliep...maar was er al zoolang niet meer geweest...wilde gewoon ff spieken

haha, dan liever H&M die hadden hele leuke blokken spencertjes..maar we hebben er al een paar...dus niet mee gekocht....

haha, vriendlief en ik hebben de regel trouw te zullen zijn tenzij brad pitt of angelina voor onze deur staat hahhahaa

Maar zittend swingen klinkt wel stoer! fijn dat je het naar je zin hebt gehad..
Volgens mij is de tijd van het genieten nu aangebroken Hoop dat jij dat binnenkort ook kan Stampertje.

Hier gaat het ook prima. Een collega zei vandaag dat ik nu toch wel echt aan het uitdijen ben. Valt wel mee vind ik zelf, mijn buikspieren houden alles nog wel redelijk op zijn plek. Morgen heb ik weer een pretecho, leuk! Heb er echt zin in. Ik hoop dat we dit keer een gezichtje kunnen zien in 3D. Ik ga in ieder geval zorgen voor een volle maag met daarin ook een glas cola, schijnt te werken

Ik voel de kleine nu elke dag. We worden samen wakker, heel gezellig. Ik had vanochtend het idee dat ze wakker werd van de wekker, de baby schijnt nu al volledig te kunnen horen.

Ik laat morgen wel even weten hoe het geweest is. We gaan dan ook naar het gemeentehuis om de kleine te erkennen. Fijne avond iedereen!
-
Gelukkigmeisje

Ja klopt, ik wil wel pijnbestrijding of in ieder geval de mogelijkheid daartoe. Maar inderdaad, bij een thuisbevalling heb je dat niet of nauwelijks. Dat is dus ook een heel groot twijfelpunt. Tot nu toe ben ik ook nog niet overtuigd van 1 bepaald middel. Alles heeft zowel voor- als nadelen. Heb dus nog een hoop om over na te denken... Al moet ik wel zeggen dat alle uitleg over de ruggeprik van de gynaecoloog op die info-avond wel een hele hoop voordelen had! Ik ben alleen ook best bang voor de ruggeprik. Dat vond ik vorige keer zo'n ...-gevoel om die te laten zetten!!

En je hebt wel gelijk want ik denk dat je weinig meekrijgt van de knusheid van de kamer ofzo Maar ik heb het gevoel dat je je kont niet kunt keren in zo'n raar ziekenhuis-bed/stoel en dat het voor geen meter ligt en draait enzo. En je had ook amper ruimte om met je weeen rond te lopen en je ei kwijt te kunnen. Vond ik dan Zouden dat ook geen dingen zijn waar je tegenaan loopt, ook al ben je op dat moment min of meer van de wereld??

Gelukkigmeisje weer

Ik werk zelf in de kinderopvang en als ouders zich inschrijven bij ons adviseren wij altijd met nadruk om zich bij meerdere dagverblijven in te schrijven. Het komt gewoon vaak genoeg voor dat er geen plek blijkt te zijn en dit is soms pas redelijk kort van tevoren bekend. Dus ik zou inderdaad wel een 2e-keus-dagverblijf zoeken.

Gelukkigmeisje alwéér

Het is mij nog niet opgevallen dat er méér meisjeskleding hangt, maar ik merk wel dat de meisjeskleding me meer opvalt en dat ik het vaker leuker of specialer vindt dan jongenskleding. Veel meer verschillende kleurtjes en printjes en modelletjes en veel meer keus gewoon. Je hebt heus wel leuke jongenskleding, maar je moet net wat langer zoeken en hebt net wat minder keus. (is mijn ervaring dan tot nu toe) Blousjes en spencertjes enzo vind ik wel errug leuk bij zo'n kleine uk!!

Mambo

Je hebt leuke dingen voor de boeg morgen Veel plezier!!

Polleke

De kans dat ze het verkeerd hebben gezien is inderdaad aanwezig. Ik sprak laatst nog iemand die dat overkomen was (kwam ze pas met de bevalling achter) Elke keer als ik iets heb gekocht, spookt dat ook wel door mijn hoofd hoor. Ik wilde ook eigenlijk wachten met jongensspullen kopen tot na de pretecho op 2 feb, maar ja, zo lang kon ik dus blijkbaar niet wachten haha. Ik ben wel heel benieuwd wat ze zullen zien op de pretecho!

Wij vertellen wel aan iedereen het geslacht omdat wij zoiets echt niet kunnen verbergen. En we vinden het ook gewoon veels te leuk om stil te houden! Ik merk wel dat mensen heel verbaasd reageren als ik het ze meteen vertel. Dan vragen ze gewoon ter info of we het geslacht weten en dan roep ik meteen "ja! we krijgen een jongen!" Dan hebben veel mensen toch zoiets van "oh, goh, dat jullie daar zo open over zijn". Had ik niet verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven