Tijd apart spenderen

05-01-2010 16:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Het is een wat rare titel, maar kon niets beters verzinnen...)

Vandaag staat in de Telegraaf (ja, serieus....) dat Yolanthe en Wesley elkaar hebben beloofd dat ze elkaar maximaal 5 dagen niet zien/samen zijn.

Paul en Linda McCartney, zouden maar één nacht zonder elkaar zijn geweest in de 29 jaar dat zij getrouwd waren...

Zelf ben ik door werk regelmatig weg; dat varieert van ongeveer 2 nachtjes per week tot maximaal 14 aaneengesloten dagen.

(Bij voorkeur ben ik maximaal 7 dagen van huis).

Het heeft geen negatieve impact op mijn relatie (zoals sommigen wel 's denken), ik vind het heerlijk om weer even een paar dagen weg en op mezelf te zijn en de bonus is dat ik elke keer een spetterende thuiskomst heb We hebben elkaar dan gemist, zitten vol verhalen, kussen en knuffelen en verwennen elkaar alsof we elkaar (heel overdreven dus) weken niet hebben gezien

(Daarentegen gaan we nooit apart op vakantie). Overigens ben ik ook vaak vrij - ik heb (aaneengesloten) minimaal 3 en maximaal 15 dagen vrij. Het is dus niet zo dat we langs elkaar heen leven.

Een vriendin van mij zegt vaak dat ze dat niet zou kunnen - dat ze ook moeite zou hebben met volledig kunnen vertrouwen als ze een x-aantal dagen apart zijn en dat ze de mooie momenten in het buitenland juist zo graag met haar vriend zou willen delen. Dat laatste begrijp ik prima - dat heb ik ook regelmatig als ik op pad ben.

Hoe gaat dat bij jullie? Zijn jullie altijd samen en hebben jullie zo'n soort relatie als Paul & Linda, hebben jullie een soort afspraak zoals Yo & Wes of hebben jullie bijvoorbeeld een (paar) keer per jaar een soort vriendinnen/vrienden-weekend, waarbij je partner niet meegaat?

Ben gewoon nieuwsgierig, dus heb geen achterliggende bijzonderheden die later pas uit de mouw komen of theorieën
Vriend is voor zn werk vaker naar het buitenland. Het gaat dan om periodes van 3 dagen tot 2 maanden.

Verder moet hij vaker aan de andere kant van het land zijn voor zn werk, en neemt dan daar een hotel.

Ook gaat hij met zn vrienden vaker een lang weekend weg. Dat is dan echt een mannenweekend dus daar hoef ik niet bij te zijn!

Ik blijf wel eens bij een vriendin slapen en ben vorig jaar voor het eerst ook een aantal dagen op vakantie geweest met moeder en zus.

In onze relatie is dit alles geen probleem, mits het natuurlijk in overleg gaat. (dan heb ik het over vrienden/vriendinnen weekendjes, bij zn werk hoort het nu eenmaal)

Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan. Ben graag thuis.
Mijn man is alleen in het weekend thuis. Daarnaast is hij ook regelmatig 2 weken tot 5 maanden in het buitenland. Ik slaap vaker niet met hem dan wel. Ik vind het prima zo, heerlijk om mijn eigen gang te kunnen gaan, en een feestje om elkaar weer te zien als het zover is.

Enige nadeel vindt ik het voor onze kinderen, die missen hem wel echt af en toe.

Contact hebben we niet veel. Hij probeert mij 1 keer in de 2/3 dagen te bellen, ik kan hem niet bellen of smsen. Mailen kan, maar dat ziet hij ook niet elke dag. In geval van nood kan ik hem wel bereiken.
quote:Eva27 schreef op 06 januari 2010 @ 15:04:

Leuk om al die reacties te lezen. Mag ik nog een vraag toevoegen? Hebben jullie in de momenten dat jullie niet bij elkaar zijn, wel veel contact? Met bellen en sms-en? Of is dat dan ook weinig?

Beetje late reactie

Nee, ook dan is niet veel contact. Als ik in het buitenland ben, dan stuur ik 9 van de 10 keer een sms'je als ik ga slapen. En soms bel ik een paar minuten, maar dat is in een week maximaal 2 keer. We zijn beide niet zo sterk in telefoneren
Ik vind het wel een mooie regeling voor mensen die allebeide een leven hebben waarbij ze veel (en appart van elkaar) weg zijn. Daarom gaan relaties tussen ''sterren'' toch zo vaak uit?

Ik heb al jaren een LAT (200 km) relatie en we slaan wel eens een weekendje over, geen nood, maar als één van ons tweeen vrij heeft of wil komen dan is dat altijd mogelijk. Misschien moeten W&Y hun relatie zo beschermen omdat zij meestal niet in staat zijn om spontaan bij de ander langs te gaan omdat dan de ander er weer niet is?
Ik woon in Spanje en mij vriend in NL. Hij vliegt minimaal 1x per maand naar Spanje, meestal 2x. Verder zijn wij beide heel de dag online, dus we spreken elkaar elk uur. 's Avonds is skype, soms hebben we dat gewoon aanstaan terwijl we beide naar een film kijken, we elkaar kunnen zien, en die 2600 km niet zo uitmaakt. We missen elkaar heel erg..het meest als we elkaar weer gedag moet zeggen of juist een dag voordat we elkaar weer echt kunnen zoenen..dan zijn we het beide ineens zat! Last but not least hadden we beide torenhoge telefoonrekeningen maar dat proberen we te beperken....
quote:Sagrera schreef op 13 januari 2010 @ 17:22:

Misschien moeten W&Y hun relatie zo beschermen omdat zij meestal niet in staat zijn om spontaan bij de ander langs te gaan omdat dan de ander er weer niet is?

Weet niet meer waar ik het heb gelezen maar Yolanthe had een interview gegeven vorige week waarin zij inderdaad zei dat ze elkaar nooit langer dan 5 dagen niet kunnen zien. Dat hebben ze uitbesteed aan hun managers die hun agenda's continue matchen.

ik zou het niet zo leuk vinden als alles tot januari 2011 muurvast stond.
Ik denk niet dat je een betere band hebt als je elke nacht bij elkaar bent. Voor mijn studie, stage en werk zag ik mijn vriend niet elke dag. Bij werk soms 3 a 4 weken niet. Hadden we mekaar daarna weer meer te vertellen. Ook hebben we veel overeenkomsten, maar ook andere wensen qua landen om te bezoeken. Ik zie ons over een paar jaar echt wel apart op vakantie gaan omdat ik bijvoorbeeld een cursus Italiaans wil doen en hij walvisjes tellen in de oceaan ofzo. Lijkt me heerlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik niet graag bij hem ben.
Sinds mijn man en ik samen zijn doen we eigenlijk alles samen (al 15 jaar dus). Boodschappen, huishouden, schoonmaken, kinderen, echt alles.

Het is zo gegroeid en op den duur weet je niet beter. Het verveeld me niet. Eens in de zoveel tijd spreekt hij met vrienden af en is hij dus een avond of een dag weg en ik heb doe dat ook met mijn vriendinnen.
Yolanthe en Wesley zijn natuurlijk niet helemaal jofel. Wat zijn dat nu voor afspraken? Aanstellers. Ik weet ook vrij zeker dat hij het niet verzonnen heeft. Ze gaan nu trouwen, iedereen smullen, dan komen er al snel twee beeldige kindjes, en dan, het kan een paar jaar duren, gaan ze weer uit elkaar. Voor veel meer dan vijf dagen.
`Vriend en ik zijn eigenlijk 24 uur per dag 7 dagen per week bij elkaar, uitgezonderd van de avondjes uit die we af en toe hebben. We merken zelf dat dit niet werkt. Gaan elkaar ook wat meer proberen los te laten erin. Daar ben ik vooral het probleem in, hij werkt 's avonds 1 á 2 x in de week na hele dagen school,. dus tijd voor mezelf heb ik zat. Als hij er dan is wil ik de rest van de tijd graag samen doorbrengen. Maar zo heeft hij geen eigen tijd, en dat werkt dus niet, Zijn we gelukkig ook al achter :-).
Leuk topic, belangrijkste is toch dat je er allebei tevreden mee bent toch???

Vriend en ik wonen (nog) niet samen, zien elkaar denk ik 5 nachten pw. Ik ben voor werk en voor de lol denk ik 5 lange weekenden per jaar weg, sowieso speelt mn werk en mn sociale leven zich heel erg af in hetweekend en in de avond, terwijl hij juist dan vrij is. Eigenlijk wel lekker vind ik zelf :-), ben dus (ook als we eenmaal een huis voor ons samen hebben gevonden) vrij veel alleen. Ik heb dat ook nodig.

Afhankelijk van hoe druk ik het heb (ben freelancer) zitten we 5 dagen per week samen thuis s avonds, soms zie ik m 2 weken lang alleen s nachts in bed.. Hij weet dat mijn werk nou eenmaal zo werkt dus accepteert dat ook

Vriend is overigens zelf bijna nooit weg, 1 keer per jaar een weekje met vrienden ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven