Wat moet ik....

14-01-2010 21:55 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie van een jaar, het ging eigenlijk best goed totdat...

Tot ik een vreselijk gevoel kreeg dat er iets niet klopte. Mijn vriend was naar zijn werk en ik had de mogelijkheid om in zijn pc te kijken. Ik weet dat dat al niet goed is maar moest weten of me gevoel klopte. Ik las een email van een andere vrouw niet veel bijzonders maar hij heeft dus wel contact met een ander. Ik heb de pc afgesloten en heb hem er diezelfde avond mee geconfronteerd dat ik in zijn pc had gekeken en dat ik had gezien van die email. Het stelde natuurlijk niks voor en was een grapje susde hij me. Hij werd eigenlijk heel erg boos dat ik in zijn pc had gekeken en vertelde me dat toch wel een deuk in het verterouwen gaf. Ik zelf voelde me er ook rot door maar kon het vergeten. Tot een drie weken geleden ik het toch niet kon laten om in zijn pc te kijken.... Ik heb niks gezegd (ook niks gevonden trouwens)tegen hem, tot ik op een dag een sms kreeg of ik hem vertrouwde?? Heb hem gebeld en gevraagd wat een rare vraag nu zo op eens.. Je raad het al hij had gezien dat ik op die datum in zijn pc had lopen zoeken.. Ik voelde me zo aangevallen door de telefoon dat ik eerst heb gezegd dat ik het niet gedaan had..Een dag later (eerder kon ik niet naar hem) heb ik het hem eerlijk verteld dat ik het inderdaad gedaan had..

Hij is zwaar teleurgesteld in me en ik heb zij vertrouwen nu zo erg beschadigd dat hij niet weet wat ie er mee moet en of die nog wel verder wil. Ik heb mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik hem niet kwijt wil, dat ik heel veel van hem hou enz.. Het is nu dik een week verder en nog weet hij er niet mee wat te doen..

Tilt hij er nou te zwaar aan...of is het logische dat zijn vertrouwen hier door zo erg beschadigd is.
Ik vind het ook onbeschoft dat je zomaar in zijn computer rondneust op zoek naar aanwijzingen dat hij dingen doet die niet deugen, gebaseerd op het feit dat hij met een vrouw mailt. Belachelijk. Ik zou ook boos zijn als mijn vriend dat zou doen. Niet dat hij niet in mijn computer mag kijken. Geen enkel probleem. Ik vind het wél een probleem als hij dat doet omdat hij wil kijken of ik niets verberg of omdat hij ziet dat ik met een man heb gemaild. Kom op zeg... waarom is contact met iemand van het andere geslacht zo erg?
Peas on earth!
hoi.

je vraagt om de mening van een ander.

die wil ik wel geven, maar ik weet niet of je het leuk vind om te horen. en misschien zit ik er wel helemaal naast.

ten eerste, jullie zijn al een jaar bij elkaar. dan ga je je niet bedenken over je relatie, of denken dat je hem niet vertrouwd. hij zou je nu zo langzamerhand wel moeten kennen, en moeten weten waarom je dit hebt gedaan. ik keur het niet goed ofzo, ik zou er ook boos om worden als ik hem was, maar niet zo. en helemaal niet zo als ik wist dat die ander dat deed omdat ie bang was me kwijt te raken.

ik ken hem niet en ik ken jou niet. nogmaals kan er helemaal naast zitten. maar na dat ik dit gelezen had, was mijn eerste reactie:

of hij heeft wel wat te verbergen en is daarom zo boos,

of hij is haar aan manipuleren. alsof ie denkt, als ik maar lang genoeg boos blijf en haar laat denken dat ik het niet meer weet, doet ze het nooit weer.

hoe dan ook, ja hij tilt er te zwaar aan.

succes en laat ff weten hoe het verder gegaan is.

groetjes
Ik vind het volkomen logisch dat zijn vertrouwen beschadigd is en kan me goed voorstellen dat hij de relatie hierom zou verbreken. Ook binnen een relatie bestaat het recht op privacy. Als je zo wantrouwend bent lijkt het me verstandig om eerst je eigen probleem op te gaan lossen en je pas daarna weer aan een relatie te wagen.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 14 januari 2010 @ 22:04:

Ik vind het ook onbeschoft dat je zomaar in zijn computer rondneust op zoek naar aanwijzingen dat hij dingen doet die niet deugen, gebaseerd op het feit dat hij met een vrouw mailt. Belachelijk. Ik zou ook boos zijn als mijn vriend dat zou doen. Niet dat hij niet in mijn computer mag kijken. Geen enkel probleem. Ik vind het wél een probleem als hij dat doet omdat hij wil kijken of ik niets verberg of omdat hij ziet dat ik met een man heb gemaild. Kom op zeg... waarom is contact met iemand van het andere geslacht zo erg?Eensch!
Zo dat gaat snel.

Ik ben mezelf er heel erg van bewust dat het fout is wat ik gedaan heb. En ja er zijn natuurlijk wel meer dingetjes die spelen en gebeurd zijn. Maar dat was dan mijn beklag naar hem waar hij dan beterschap in beloofde. Ik begrijp jullie reactie ook het is ook echt niet goed nee ben ik volkomen mee eens. Ik kan het alleen niet meer terug draaien en zou niets liever willen als dor gaan met hem. Alleen vraag ik me af hoe lang moet je erover nadenken om verder te gaan ja of nee terwijl hij wel zegt heel veel van me te houden....
Waarom voelde jij je aangevallen? Je had toch in zijn pc gekeken terwijl je al wist dat hij dat zag als een motie van wantrouwen, en terecht, want je keek niet per ongeluk, maar in de hoop bewijs te vinden voor iets dat kennelijk in jouw hoofd zit.

Je partner controleren is niet ok. Dus terecht dat je vriend concludeert dat jullie een vertrouwensprobleem hebben. Dus volgende keer als je weer zo'n gevoel hebt, praat er over met je vriend.
Wat betreft het mailen met die andere vrouw, ik zie daar geen probleem in maar om af te gaan spreken en vragen zoals relatie getrouwd en kinderen...tja
Waarom wil jij de relatie zo graag in stand houden als je hem blijkbaar niet vertrouwt en ook nu weer terugkomt op die mails met die vrouw?

En je voelde je niet aangevallen, je voelde je ontzettend betrapt.
quote:return_of_kreng schreef op 14 januari 2010 @ 22:25:

Waarom voelde jij je aangevallen? Je had toch in zijn pc gekeken terwijl je al wist dat hij dat zag als een motie van wantrouwen, en terecht, want je keek niet per ongeluk, maar in de hoop bewijs te vinden voor iets dat kennelijk in jouw hoofd zit.

Je partner controleren is niet ok. Dus terecht dat je vriend concludeert dat jullie een vertrouwensprobleem hebben. Dus volgende keer als je weer zo'n gevoel hebt, praat er over met je vriend.Ik voelde me aangevallen omdat hij met vrienden erbij zo tekeer trok en dan ( na mijn inzien niet de moeite nam om mij dat persoonljk te vragen) Ik keek inderdaad om te zien of er nog meer contact was geweest ja. We hebben er over gepraat voor dit hele gebeuren dat ik snel onzeker ben enzo , dus waarom dan toch zulk persoonlijk contact zoeken met een andere vrouw..
Even op de PC van je vriend kijken is natuurlijk niet netjes. Maar om de andere kant ook even te bekijken: wellicht is er een goede reden voor. Ik neem even aan dat je zoiets niet zomaar doet. En zelfs al zou dat wel zo zijn..

Dat je vriend er een punt van maakt en over vertrouwen verliezen begint, kan waar zijn. En daar heeft hij in principe ook een punt.

Echter, het kan ook een teken zijn dat je achter iets gekomen bent waarvan hij niet wil dat je het ziet.. Hij kon al lekker aan het kletsen zijn met andere dames, en nu jij van "iets" weet, gebruikt hij dat tegen je, onder het mom van "het vertrouwen is weg".

Makkelijker maak ik het er vast niet op voor je. Ik ken jullie relatie niet. Maar je kunt zelf wel aanvoelen of iets goed zit of niet, en als ik jou was, zou ik dat gevoel gewoon volgen.
quote:Accie schreef op 14 januari 2010 @ 22:34:

[...]

Ik voelde me aangevallen omdat hij met vrienden erbij zo tekeer trok en dan ( na mijn inzien niet de moeite nam om mij dat persoonljk te vragen) Ik keek inderdaad om te zien of er nog meer contact was geweest ja. We hebben er over gepraat voor dit hele gebeuren dat ik snel onzeker ben enzo , dus waarom dan toch zulk persoonlijk contact zoeken met een andere vrouw..Dus omdat jij zo onzeker bent moet hij zijn sociale leven aanpassen en mag hij niet meer mailen met een andere vrouw? Hebben jullie dat afgesproken of ging jij er gewoon van uit dat hij zich wel zou schikken?
quote:ashley1983 schreef op 14 januari 2010 @ 22:04:

hoi.

je vraagt om de mening van een ander.

die wil ik wel geven, maar ik weet niet of je het leuk vind om te horen. en misschien zit ik er wel helemaal naast.

ten eerste, jullie zijn al een jaar bij elkaar. dan ga je je niet bedenken over je relatie, of denken dat je hem niet vertrouwd. hij zou je nu zo langzamerhand wel moeten kennen, en moeten weten waarom je dit hebt gedaan. ik keur het niet goed ofzo, ik zou er ook boos om worden als ik hem was, maar niet zo. en helemaal niet zo als ik wist dat die ander dat deed omdat ie bang was me kwijt te raken.

ik ken hem niet en ik ken jou niet. nogmaals kan er helemaal naast zitten. maar na dat ik dit gelezen had, was mijn eerste reactie:

of hij heeft wel wat te verbergen en is daarom zo boos,

of hij is haar aan manipuleren. alsof ie denkt, als ik maar lang genoeg boos blijf en haar laat denken dat ik het niet meer weet, doet ze het nooit weer.

hoe dan ook, ja hij tilt er te zwaar aan.

succes en laat ff weten hoe het verder gegaan is.

groetjes

Hoe jij het omschrijft lijkt er het meest op tenminste het gevoel wat ik er van heb.

Ik weet zelf ook niet waarom ik hier dan mee verder wil..ik hou denk ik toch echt heel veel van hem.

Bedankt voor de reactie's
Hallo Accie,

Ja wat zal ik zeggen... Niet netjes om zijn mail door te spitten..

Soms krijgen wij mensen ( vrouwen ) idd wel eens het gevoel dat je het ff niet meer weet en worden we onzeker..

Maar dat geeft ons het recht niet om mail of telefoon enz door te spitten.

Op het moment dat je onzeker bent en je leest op zo´n moment een mailtje dan kan je het in je hoofd veel groter maken dan het is...Puur door je onzekerheid..

Bedenk bij jezelf of jij niet een een mailtje, smsje, krabbel krijgt van een man wat ook onschuldig is ??
Ja kissie daar ben ik me bewust van maar ik krijg geen mails om af te spreken en intresse's te tonen of de ander een relatie heeft enz. Daarbij zou ik het geen probleeml vinden als hij daar gewoon normaal over doet en niet stiekum midden in de nacht terwijl hij mij stuurt te gaan slapen. En dan ook nog berichten mails versturen en meteen wissen...dan weet je toch ook dat je niet eerlijk bezig bent.

Pfffffffff..........het doet gewoon pijn.En dat ik nu de gevolgen van mijn fout moet dragen dat weet ik en doe ik ook.
Wacht even Accie, ging je vriend hierover tegen je tekeer waar zijn vrienden bij waren?

En waarom had je het gevoel dat er iets niet klopte?

Ik denk dat dat gevoel niet voor niets is. De wat overtrokken reactie van je vriend is daar ook een aanwijzing voor. En, hij heeft dus de pc gecontroleerd of jij erin hebt zitten neuzen.

Ik zou zeggen: vertrouw maar op je intuïtie, meestal is dat niet voor niets....
Beter een half motto....
Ok dan begrijp ik nu uit jou verhaal dat er een kwestie was dat het niet een standaard mailtje was van die ander.

Maar meer stiekem gedrag???

Mocht dat zo zijn.... Dan had ik hem ook aangegeven dat ik hem idd niet vertrouw en was ik zelf goed over de relatie na gaan denken...

Want onzekereid in een relatie is nooit goed..

Een relatie moet goed zijn zonder twijfels aan elkaar..
Blijft de vraag staan: waarom wil jij perse in en relatie blijven met iemand die je niet vertrouwt?
quote:Accie schreef op 14 januari 2010 @ 22:26:

Wat betreft het mailen met die andere vrouw, ik zie daar geen probleem in maar om af te gaan spreken en vragen zoals relatie getrouwd en kinderen...tjaWas dat de inhoud van die mail?
Beter een half motto....
quote:Bim schreef op 14 januari 2010 @ 23:21:

[...]

Was dat de inhoud van die mail?

Ja onder anderen.

De vraag waarom ik een relatie wil met gebrek aan vertrouwen dat wil ik niet, dat wil niemand..toch.. er komt gewoon meer bij kijken en het is zo moeilijk iets op te geven als je het eigenlijk heel graag wil.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Courage schreef op 14 januari 2010 @ 23:47:

Kan je iets preciezer omschrijven wat er in de mail stond?

Het blijft nu een beetje gissen...

Ja sorry dat het nu wat vaag wordt, maar ik ga niet precies omschrijven wat erin stond.Ik voelde me erg gekwets erdoor. Dat hij boos is prima, maar mijn slechte gevoel werd wel bevestigd. Morgen gaan we nog een keer praten met elkaar. Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt voor alle berichtjes
en mailt hij met een vriendin of is het een 'nieuw' iemand?
quote:Accie schreef op 14 januari 2010 @ 21:55:

Ik heb een relatie van een jaar, het ging eigenlijk best goed totdat...

Tot ik een vreselijk gevoel kreeg dat er iets niet klopte. Waar kwam dat gevoel dan vandaan? Waar was het op gebaseerd? En wat hield dat gevoel precies in?

Ik las een email van een andere vrouw niet veel bijzonders maar hij heeft dus wel contact met een ander. Alleen contact, meer niet? Of stonden er dingen in die echt niet konden? Of mag hij van jou sowieso geen contact hebben met andere vrouwen?

Tot een drie weken geleden ik het toch niet kon laten om in zijn pc te kijken....Waarom deed je dit? Wat verwachtte je hier te vinden?

Ik heb mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik hem niet kwijt wil, Heb je je excuses aangeboden OMDAT je hem niet kwijt wil? Of heb je je excuses aangeboden omdat je vind dat je fout zit?

Tilt hij er nou te zwaar aan...of is het logische dat zijn vertrouwen hier door zo erg beschadigd is.Ik heb niet alles doorgelezen moet ik eerlijk bekennen, maar ben wel erg benieuwd naar het antwoord op bovenstaande vragen.
Ik ga ff advocaat van de duivel spelen.

Vertrouwen is goed, controleren is beter. Wat zouden wij doen als wij vermoeden dat onze partner ons bedriegt? Hoe komt men er achter dat de partner vreemd gaat, als deze het zelf niet verteld en desgevraagd er over liegt.

*Duivel uit*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven