Mode & Beauty alle pijlers

Dansschoenen

10-01-2010 23:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 6 jaar was er eindelijk weer de gelegenheid om te gaan stijldansen. Ik heb genoten vanavond, de dansvloer weer over zwieren! Ingeschreven voor een cursus en nu het probleem!

Mijn vorige dansschoenen heb ik echt aan de wilgen gehangen omdat het er niet naar uitzag dat deze hobby weer werd opgepakt.

Waar hebben jullie je schoenen vandaan? De schoenen in de dansschool vond ik werkelijk verschrikkelijk, op internet kom ik ook niet zoveel leuks tegen (en ik weet ook nog niet goed welke maat ik precies nodig heb)..

Als jullie tips hebben: GRAAG! Ik woon in de Randstad (Den Haag) dus als er een winkel is in deze "buurt" kan ik er makkelijk heen gaan. Maastricht oid wordt al wat lastiger

Websites.. please tell me!

Ik kan natuurlijk wel even op mn huidige schoenen dansen, het is echter wel fijn om toch snel weer op dansschoenen verder te zwieren
anoniem_11384 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 00:16
Reden: bij snel typen vergeet je soms belangrijke woordjes ;)
% gewijzigd
LOL @ "Mijn vorige dansschoenen heb ik echt aan de wilgen gehangen".

Geen tips, sorry...
http://www.lepapillon.net/winkel/winkels.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb voor mijn tangolessen mijn favoriete pumps laten verbouwen door de schoenmaker. Leren danszooltjes eronder, dus nooit meer buiten de dansschool dragen, maar wel voor 23 euro klaar en ik heb heule mooie schoenen, waarvan ik zeker weet dat ze lekker zitten, ipv die "sandalen-met-een-hakje" die sommigen dragen.
Ik heb gewoon bij de dansschool gemeld wat ik zocht en mooi vond, en bij de volgende 'lading' die ze binnenkregen ( 2 x per jar kregen ze de nieuwe collectie op proef & bestel) maat en stijl gekozen. Werkte perfect
Bij welke dansschool dans je?

Ik heb mijn laatste bij Wim Lier (Den Haag) gekocht.

Vroeger kocht ik ze altijd in een winkel in Amsterdam, ben de naam even kwijt, hij zat bij de Albert Cuyp in de buurt. Heel Noord-Holland kocht daar toen z'n schoenen omdat hij de meest uitgebreide collectie had.

Ik ga even zoeken voor je....
Bedankt voor de reacties!

Nijntje, ik dans bij vd Meulen-Wesseling. Als je die winkel nog weet, graag!

BGB, thnx... noooit aan die winkel gedacht al kom ik er wekelijks langs. Zal eens gaan kijken.

Sassafras, dat vind ik ook een goede! Maar ook wel jammer dat ik ze dan niet meer "normaal" kan gaan dragen, althans niet in de frequentie waarin ik ze nu draag naar bijv werk.

Tilalia, ik zal nog een navraag doen.. ben gisteren pas weer begonnen he
Ik doe zelf aan ballet, niet ballroom, maar het merk waar ik mijn balletschoenen van heb (Bloch) verkoopt ook ballroom schoenen, en wel hier: verkooppunten Bloch Ze hebben wel mooie ballroom schoenen op hun site staan. En anders verkopen ze op deze adressen vast ook andere merken schoenen.
Papillon uiteraard!
quote:Ananya schreef op 11 januari 2010 @ 16:26:

Bedankt voor de reacties!

Nijntje, ik dans bij vd Meulen-Wesseling. Als je die winkel nog weet, graag!

BGB, thnx... noooit aan die winkel gedacht al kom ik er wekelijks langs. Zal eens gaan kijken.

Sassafras, dat vind ik ook een goede! Maar ook wel jammer dat ik ze dan niet meer "normaal" kan gaan dragen, althans niet in de frequentie waarin ik ze nu draag naar bijv werk.

Tilalia, ik zal nog een navraag doen.. ben gisteren pas weer begonnen he

heb even gegoogled voor je, maar ik kan het niet echt vinden....

Heb je al eens gekeken bij Wim Lier? Ze hebben een zolder vol schoenen daar, in alle soorten en maten.

Als je toevallig maat 42 hebt, heb ik nog wel een paar voor je ook...
Ai, graag 3 maten kleiner... but thnx!

Ik ga morgen eens bij Papillon kijken en kreeg de tip jeanne marie.. Wesseling zou deze ook moeten verkopen.
Wil je latin of ballroom schoenen, satijnen of leren, hoge of lage hak? Heb je misschien een favoriet merk?

Bij dance-shoes.nl en thedancebox.com staan veel verschillende soorten en kun je je oriënteren. Ik weet niet of zij ook een winkel hebben. Maar je kunt online bestellen, dat gebeurd heel veel met dansschoenen omdat er heel weinig ( lees geen ) winkels bestaan voor dit soort schoenen. En als ze al bestaan hebben ze een beperkt ( oudbollig ) assortiment.

Toen ik nog danste had ik een adresje op de dansschool. Hij handelde hierin en had een boekje met modellen die hij kon bestellen. Hebben ze dat op jouw dansschool niet?
Ballroom of latin?
Bij Marktplaats kan je ze goedkoop en soms ook nieuw krijgen.

Daar ook een paar gekocht. Moet je wel zeker zijn van je maat
Die winkel vlakbij de Cuyp heet Nico's Danssport. Ik weet niet of die winkel er nog zit, dans zelf al een aantal jaren niet meer. Het merk Supadance had vroeger ook hele mooie schoenen.

Succes!
Nico's in Amstedam zit er nog en heeft wel een ruime keus aan dansschoenen.
Jaaah!!!!! Dat is hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven