Goede klik online, maar in real life: Tegenvaller, waarom?

15-01-2010 15:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zit nu toch wel met iets wat ik me afvraag.

Sinds een tijdje heb ik mij ingeschreven op een datingsite en hier heb ik al aardig wat mannen door leren kennen.

Met 2 personen dacht ik echt dat het klikte (speelde zich niet gelijk af), we spraken elkaar veel over msn en af en toe stuurden we ook een mailtje.

Op een gegeven moment heb ik zelf verzocht om de ander te ontmoeten in het eerste geval en bij de ander werd ik gevraagd of ik het zag zitten om eens af te spreken.

Nou dat leek mij helemaal prima, maar bij beide gevallen was er niets over van de klik. Het gesprek verliep moeizaam, met veel stiltes..

Zijn er hier meer dames die dit mee hebben gemaakt en zo ja, kunnen jullie mogelijke oorzaken aanwijzen?

Ik ben erg benieuwd, bedankt alvast
Schriftelijk contact is zonder lichaamstaal ,geur en oogcontact. Elkaar zien voegt dat dus toe. Dus het lijkt mij dat dit heel normaal is. Ik heb echter geen ervaring hiermee.
ja, regelmatig. Daarom chat ik ook niet zo lang meer met zo'n persoon. En waar het aan ligt? Met de een klikt het wel, met de ander nou eenmaal niet. Daarom vallen we niet allemaal op dezelfde man!
heb er wel ervaring mee. Maar het is bij eentje gebleven.. en daar heb ik nu al 4,5 jaar een relatie mee. Maar kan het me goed voorstellen dat het anders is... wij msnden al heel lang en veel met elkaar en zagen elkaar op de webcam (nee niet sexueel)...

bij 1e ontmoeting was er een klik .. 2e ontmoeting spatte het eraf.. en nooit meer losgelaten..
Aantrekkingskracht is gebaseerd op chemie...en dat kun je niet zien via een pc.
Een beetje wat heen en weer kletsen via mail/msn is toch wel heel wat anders dan een Echt Gesprek voeren in real life...

Tsja.. het kan, dat dit soort dingen gebeuren. Jammer, maar helaas. Ga lekker verder me ze mailen als ze intussen wel goeie vrienden voor je zijn geworden. En kijk ondertussen gewoon verder... Dit is het 'risico van het vak', zullen we maar zeggen.
Gewoon *NEXT*, aantrekking is geen keuze; een goeie match gaat veel dieper dan online. Bovendien zie je op foto's minder dan in het echt ;)
Volgende keer misschien eerst bellen/cammen om te kijken of dan het gesprek wel goed verloopt ;)

Ik heb er ook ervaring mee, net als Janine, chatten, mailen, daarna cammen (of anders bellen), zodat het net lijkt of je tegenover elkaar zit. Lichaamstaal en elkaars stem horen doet zoveel meer!!

Woon nu ook samen met mijn vriend welke ik via single parents hyves heb leren kennen :-)
quote:s0ezy schreef op 15 januari 2010 @ 16:22:

Volgende keer misschien eerst bellen/cammen om te kijken of dan het gesprek wel goed verloopt ;)

Ik heb er ook ervaring mee, net als Janine, chatten, mailen, daarna cammen (of anders bellen), zodat het net lijkt of je tegenover elkaar zit. Lichaamstaal en elkaars stem horen doet zoveel meer!!

Woon nu ook samen met mijn vriend welke ik via single parents hyves heb leren kennen :-)Cammen zegt ook nog niet al te veel, het blijft een plat beeld, geur is bijvoorbeeld ook erg belangrijk.
quote:melany87 schreef op 15 januari 2010 @ 16:26:

[...]

Cammen zegt ook nog niet al te veel, het blijft een plat beeld, geur is bijvoorbeeld ook erg belangrijk.Haha dat is ook helemaal waar!
Eigenlijk heb ik die ervaring alleen met mensen waar ik mee mailde, niet met mannen waarmee ik uitgebreid heb ge msnd.

Mijn ervaring is juist dat als het gesprek op msn goed liep, dat irl ook zo was. Wel is het zo dat bij msn misschien stiltes minder snel opvallen, zeker als je zelf ook andere dingen tussendoor doet. Als je IRL met elkaar in gesprek bent is elke stilte opvallend, terwijl het je met msn mss niet opvalt als de andere kant 15 seconden stil is.

Los daarvan zegt een "klik" niet meteen iets over een "vonk". Als je leuk met iemand kunt chatten, betekent dat niet dat er automatich vlindertjes vliegen en belletjes klingelen als je elkaar ontmoet. Met al die leuke mannen van msn, heb ik leuke dates gehad. Sommigen zijn vrienden geworden, met sommigen is het contact verwatert. Mijn geliefde ontmoete ik uiteindelijk in de kroeg, zonder dat we een date hadden.
Ik heb het ook gehad maar dan op vriendschappelijke basis i.p.v. date. We konden uren over van alles en nog wat chatten en toen we zoiets hadden van laten we samen eens naar de bios gaan omdat we beiden dezelfde film wilden zien maar niemand hadden die mee wilde. Toen ik um aan zag lopen had ik al zoiets van okee ik ben benieuwd want qua uitstraling leek ie helemaal niet zo spontaan als in de chat. Bleek ook zo want ik moest het gesprek op gang houden en hij zei niks uit zichzelf. Beantwoorde het liefst met "ja" of "nee". En tot overmaat van ramp werd hij wel verliefd op mij.. heel drama. Was ook meteen de eerste keer dat ik iemand ontmoette van een chatroom, met de mensen daarna was er wel gewoon een klik maar vriendschappelijk. Hoewel er was er een bij die in het echt wel heel leuk bleek te zijn en ik werd verliefd maar hij had een vriendin dus ik had zoiets van ik zeg niks.
Iemansd zijn ogen, uitstraling, uitdrukkigen, toon, geur ect, is zo belangrijk. Dat zie je niet op een foto, en hoor je niet via chat/mail. Ik maak ook nooit meer de fout om met iemand af te spreken waarvan zijn stem mij niet aanspreekt. Dat heb ik 1 keer gedaan, en bij zijn horen van zijn stem wist ik eigenlijk al dat het niks voor mij was. Al zegt een stem ook niet alles, maar voor mij is het zeker al de helft.

Toevallig ben ik nu aan het msnen met iemand. We kunnen echt uren praten over echt van alles. Volgende week hebben we een eerste date. Zijn foto`s spreken mij ook aan. En we zijn sinds twee dagen aan het bellen, en zijn stem is leuk! Praten gaat nog leuker via de telefoon dan via msn. Dus ik heb goede hoop, maar het kan nog alle kanten op. In het echt kan alles gewoon heel anders zijn.
Misschien verwacht je ook teveel als je op basis van alleen een chat denkt dat de ander de liefde van je leven is.

Dan valt het in het echt natuurlijk al snel tegen, als de ander wel "een aardige vent"is, maar niet een geliefde.

Als je iemand gaat ontmoeten met het idee "eens kijken of we samen een gezellige avond kunnen hebben en wie weet meer"dan valt het misschien minder snel tegen dan als je verwacht dat het je droomvent is. Want inderdaad, die chats, foto's en telefoongesprekjes geven je informatie over of je leuk kunt kletsen, niet over verliefdheid.
Zeker ervaring mee en ergens is het ook wel logisch.

Mail en MSN is totaal wat anders dan echt contact.

Maanden mailen en msn-en schept toch verwachtingen en mijn ervaring is dat een leuk online contact heel weinig zegt over hoe het uiteindelijk in real life gaat. Ik heb hele leuke msn-gesprekken gehad, dan spreek je af en op het moment dat je iemand aan ziet komen lopen, of na de eerste 3 zinnen, weet je al dat het niets wordt. Een klik op MSN betekent zeker niet automatisch dat er ook in real life een klik is.

Ik ben al snel overgegaan op snel afspreken, samen een kop koffie gaan drinken kost minder tijd dan al die uren op MSN en dan weet je heel snel of je elkaar nog eens wilt zien en of je wel of niet contact wilt houden.
Zelfs al heeft iemand een aangename stem voor de telefoon,dan kan het irl ook nog tegenvallen.

Ik ben het ermee eens om zo snel mogelijk af te spreken,dan zijn je verwachtingen niet zo hoog.

Chemie voel je niet via internet,ik heb 2 maanden geleden 5 dagen gemaild met een man en had 1 foto gezien op de datingsite.

Toen ik hem in het echt zag was ik 'swepped of my feet' ,nog steeds trouwens.

Dat was dus toeval,maar 99% is het net niet.
leuk, al die verschillende verhalen! :D Heb zelf meerdere vriendjes van internet gehaald, dus weet wel een beetje hoe of wat. En sindskort heb ik me aangemeld op Knuz, en vind het tot nu toe erg leuk! Had binnen een week contact met een leuke jongen, met wie ik zeker ga daten, en misschien wel meer!

Wat ik leuk vind is de spanning van het mailen, msnen, cammen en bellen. En natuurlijk de eerste date Ik vind cammen trouwens ook een prima manier om een idee te krijgen van iemands uitstraling, en ook weet je een beetje hoe je op elkaar zult reageren. Natuurlijk is elkaar in het echt zien betrouwbaarder. Maar dat is altijd zo natuurlijk.

Wat trouwens grappig is; ik meldde me aan bij Knuz en kreeg mijn halve mannelijke vriendengroep/stapmaten als match. Alsof ik in het café stond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven