Pril, en nu al problemen

15-01-2010 02:24 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd geleden weer halsoverkop verliefd geworden. Gezien mijn situatie (zie Ik wil uit huis..) iets wat mij misschien te snel over komt. In ieder geval, begin was prachtig, echte liefde, als we elkaar zagen was het heerlijk. Nu is meneer druk. Druk en wil me niet zien. Want eerst moet zijn project af, hij heeft een deadline en is de hele dag geirriteerd, boos en down. Als ik zeg dat ik hem wil opvrolijken wil hij dat niet. Als ik hem zeg dat ik hem nodig heb wil hij me ook niet zien. Maar hij heeft geen ander zegt hij. En ik geloof het want hij zit de hele dag thuis zowat. Neemt altijd op als ik bel. Maar ik word hier echt down van. Heb zelf een rotsituatie en kan zijn depressie er gewoon niet meer bij hebben. In het begin was hij zo lief en leuk. En nu? We hebben knallende ruzies hierover want ik vind dat hij me best soms mag zien, dat hij me niet buiten hoeft te sluiten. Ik zou dan een uurtje langskomen, bijvoorbeeld. Maar nee. Mag niet van meneer. Mijn vrienden vinden dat ik er mee moe kappen voor het te laat is. En vandaag tegen hem gezegd dat ik dit niet meer aankan. Dus hij stelde voor om vrienden te zijn, maar dat wil ik niet. Kan hem niet als 'een vriend' zien. Toen toch maar teruggekrabbeld en gejankt dat ik zo dol op hem ben blablabla. Dit gaat nergens meer over.

Sorry dat ik overkom als een brok drama... wil mn hart even anoniem kunnen luchten,.
mag jy mooi wees as die lelik verby is,
en sag kyk na elke harde tyd.
mag jy bly wees as die huil verby is,
en vrede he na die stryd.
Ik voelde me trouwens na die nare ervaring bij mijn volgende vriend wel verplicht het te doen. heb lang niks aan seks gevonden tot ik iemand vond die me er echt van kon laten genieten, nu hou ik er erg van.
Maar wist hij eerder al wel dat hij BPS kenmerken had of is dat tijdens jullie relatie pas naar buiten gekomen.

Sorry dat ik zoveel vraag hoor, vind namelijk dat je er zo goed over kunt praten.

Met mijn opvliegende karakter kan ik me namelijk goed voorstellen dat ik daar iets anders op gereageerd zou hebben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Kurtz schreef op 15 januari 2010 @ 22:39:

Nu klink ik als een starre puber, maar ik bedoel: het is niet zo dat hij mij zat is, ik was de situatie zat. Hij probeert het steeds te redden.

En misschien moet ik geen relaties aangaan. Ik zei het hem zelfs: misschien moet ik niet te close worden nu met mensen. Hij vond dat onzin... heb hem gewaarschuwd.

Je komt inderdaad over als een hele starre puber. En misschien was het verstandiger om in je post dan te vertellen hoe het ging, dan later de boel uit te moeten leggen omdat het compleet anders is gegaan.

Je misschien kun je weg halen. Als je zo met relaties omgaat kun je er donder opzeggen dat ze al je energie opslurpen (plus die van de ander) en dat ze niet lang zullen duren. Zorg toch dat je eerst weet wat je wil, dan hoef je al je bevestiging niet uit hem te halen, wat jou ook weer een stuk leuker maakt om als vriendin te hebben.
quote:Kurtz schreef op 15 januari 2010 @ 22:45:

Ben hem nu aan het bekijken. Ik voel me ook weleens respectloos behandeld door hem. Ik ben jonger, en hij heeft mijn visie om dingen weleens dom genoemd. En ik heb minder levenservaring en moet maar dingen van hem aannemen. Dat vind ik veel respectlozer.

Hé, jij wil zo graag zijn vriendin zijn. Dus blijkbaar val je op dat respectloze.

Ik kan me er iets bij voorstellen dat ook dit iets anders zit dan wat jij hier nu schetst. Hij is ouder, heeft meer levenservaring. Dat kunnen feiten zijn. Sta je tegenover hem ook als een starre puber? Dan zou je inderdaad wel een keer wat meer van hem aan kunnen nemen. Als je zelf sterk genoeg bent om uberhaupt een relatie te hebben, dan is het heel realistisch om af en toe wat aan te nemen van de ander. En dat zonder je eigen grenzen over te gaan. Als je niet sterk genoeg bent voor een relatie, dan noem je zoiets inderdaad respectloos.
Hij wist het al 10 jaar. Toen had hij anderhalf jaar in therapie gezeten. Dat laatste wist ik, maar hij zei dat het was omdat hij onzeker was.

Ik probeer hier ook erg van te leren. Heb er nog erg veel verdriet van, vooral omdat ik drie maanden geprobeerd heb het weer goed te krijgen, al zijn kritiek te ontvangen en hier iets mee te doen, maar dat was echt onbegonnen zaak. Zijn kritiek ging zelfs over hoe ik mijn thee dronk. Wat mij vebaasde is dat ik best een zelfverzekerd persoon ben, maar dat ik me door zo iemand echt naar beneden heb laten halen. NU ik weet dat er en stoornis achter zijn gedrag zit, geeft het mij ook een gevoel van rust; het lag dus toch niet aan mij (ben best lief en leuk, haha)
quote:Madhe schreef op 15 januari 2010 @ 23:49:

[...]

Hé, jij wil zo graag zijn vriendin zijn. Dus blijkbaar val je op dat respectloze.

Ik kan me er iets bij voorstellen dat ook dit iets anders zit dan wat jij hier nu schetst. Hij is ouder, heeft meer levenservaring. Dat kunnen feiten zijn. Sta je tegenover hem ook als een starre puber? Dan zou je inderdaad wel een keer wat meer van hem aan kunnen nemen. Als je zelf sterk genoeg bent om uberhaupt een relatie te hebben, dan is het heel realistisch om af en toe wat aan te nemen van de ander. En dat zonder je eigen grenzen over te gaan. Als je niet sterk genoeg bent voor een relatie, dan noem je zoiets inderdaad respectloos.Hij heeft soms ook wel gelijk. maar soms komen dingen respectloos voor een ander over terwijl ze niet zo bedoeld zijn.
Goed hoe jij erover schrijft Cola. Goed ook dat je inziet dat het niet aan jou ligt maar aan wat hij heeft. En daar kan hij niets aan doen maar maakt een relatie ontzettend complex en misschien soms wel onmogelijk
En sterk Colalight en sterk!!

Je zal het zwaar hebben gehad maar vind het ontzettend knap van je dat je het als een leermoment kan zien, een naar leermoment dat dan weer wel.

Vreemd is dat toch, dat mensen van zo'n grote invloed kunnen zijn op je zelfverzekerdheid.

Maar ben ervan overtuigd dat straks als het verdriet gesleten is en het een plekje heeft gekregen je er zorg voor zal dragen dat dat je niet nog eens gebeurd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
die site die ik stuurde geeft veel help aan mensen met een partner of ouder met een (voorbije) bpd relatie, misschien helpt het wat. lees hem nu ook door, er beginnen steeds meer alarmbellen te rinkelen dus ik zet het even op een laag pitje denk ik...
dank je wel summer!
Ok Dushi, ik schrok er al een beetje van Als je balans op die manier uitlegt, is het realistischer. Samen door iets heen willen vechten als er dingen uit balans gaan, komt het er wel op aan. En dat is inderdaad in een later stadium van de relatie aan de orde.

Maar goed, al eerder ook door jou genoemd: bij BPS gaat het allemaal nogal anders. De eerste kus voelt dan al als een ware verbintenis en er worden direct verwachtingen aan gekoppeld. Het is vooral de vraag in hoeverre Kurtz hier zelf haar verantwoordelijkheid in neemt en dus op tijd afstand houd op het moment dat ze boos en verdrietig wordt, wat ze direct gaat projecteren op de relatie. Erg ingewikkeld. Ik hoop dat je een manier voor jezelf en je relatie vindt, Kurtz.
Only dead fish go with the flow
quote:Kurtz schreef op 15 januari 2010 @ 23:17:

[...]

Die diagnose zal me wel achtervolgen, lees alleen maar nare verhalen van mensen bij wie het werd vastgesteld. Wil juist normaal leven en daarom kan ik beter die symptomen aanvallen. Maar mijn huisarts kan door een gesprek met mijn psycholoog niet bepalen of ikw at (niet heel sterke) kalmeringsmiddelen kan krijgen?Kalmeringspillen om een prille date/relatie van anderhalve maand? So he, die heb ik nog nooit gehoord.
Madhe, misschien even verder lezen...? Dit gaat namelijk niet om kalmeringstabletten voor een relatie van anderhalve maand. TO kampt met behoorlijk problemen, waardoor ze onder andere (en vooral) moeite heeft om een normale relatie aan te gaan, ook op vriendschapsniveau. Waarschijnlijk lijdt zij aan BPS en de vraag is nog in welk niveau. TO is regelmatig boos/ woedend, gespannen en verdrietig. Haar gedrag slaat niet zomaar om, dat heeft wel oorzaken. Deze zijn niet direct gere;ateerd aan haar huisige relatie/ date van anderhalve maand.
Ik heb de rest gelezen. TO doet nu alsof het de relatie is die het allemaal net té moeilijk maakt. Daar verschuilt ze zich nu achter.

Ik zie geen voldoende inzicht waardoor ik denk; ja joh, laten we deze eventuele borderliner aan de kalmeringspillen praten. Ze moet, juist als ze borderline heeft, maar eens leren om haar eigen verantwoordelijkheden te dragen.

Zij kiest voor een relatie, terwijl die het waarschijnlijk net allemaal even te zwaar maakt.
quote:Dreamglasses schreef op 15 januari 2010 @ 23:59:

Ok Dushi, ik schrok er al een beetje van Als je balans op die manier uitlegt, is het realistischer. Samen door iets heen willen vechten als er dingen uit balans gaan, komt het er wel op aan. En dat is inderdaad in een later stadium van de relatie aan de orde.

Vond het even zaak me te verklaren Want ik zag dat je dacht dat ik in Lalaland zit maar verre van dat zelfs. Ik ben erg nuchter, misschien wel te nuchter. Sprookjes zijn sprookjes, leuke verhaaltjes voor het slapen gaan maar meer dan dat ook niet.
quote:Madhe schreef op 16 januari 2010 @ 00:15:

Ik heb de rest gelezen. TO doet nu alsof het de relatie is die het allemaal net té moeilijk maakt. Daar verschuilt ze zich nu achter.

Ik zie geen voldoende inzicht waardoor ik denk; ja joh, laten we deze eventuele borderliner aan de kalmeringspillen praten. Ze moet, juist als ze borderline heeft, maar eens leren om haar eigen verantwoordelijkheden te dragen.

Zij kiest voor een relatie, terwijl die het waarschijnlijk net allemaal even te zwaar maakt.En alweer een Amen van mijn kant!
@Madhe: kiezen voor iets dat zwaar is is toch iets anders dan geen eigen verantwoordelijkheid dragen? Ik snap niet deze opmerking mbt TO..

Ik kan me voorstellen dat ze een relatie aangaat. Borderline of geen borderline, hebben we niet (bijna) allemaal behoefte om relaties aan te gaan/liefde te ervaren?

En niemand heeft zichzelf gemaakt.

Als de ander een relatie met TO wil, dan hoeft TO toch niet voor hem te beslissen dat dat onverantwoord is omdat zij zelf nog niet in balans is?

Wellicht is de relatie een extra stok achter de deur om-voor zover mogelijk- te werken aan meer balans..
Leven, TO heeft nog geen borderline, de psych vermoed dit omdat ze symptomen vertoont. Neemt niet weg dat ze een hoop te doen heeft met zichzelf. En dat lijkt me belangrijker dan welke relatie dan ook. Zolang de relatie met haarzelf niet op orde is of leefbaar zal een relatie met een ander altijd mislukken.
Als haar verhaal over haar verleden klopt, heeft ze al erg jong geleerd om eigen verantwoordelijkheden te dragen lijkt me. het kan heel goed zijn dat ze door allerlei gebeurtenissen is getriggerd naar BPS in een verder stadium. Daar zijn medicijnen voor en ik heb haar gevraagd of ze dat overwogen heeft.

Ik heb haar niet aan de kalmeringstabletten gepraat, mocht je dat soms denken. Haar enkel uitgelegd waar ze deze kan krijgen als ze dat nodig zou hebben om een verwerkingsperiode door te kunnen komen (als dat al nodig is). Zoals ik haar posts lees, is ze erg onrustig en vooral in relaties. Dat is totaal niet gezond. Ik denk dat dit meisje, naast haar eigen verantwoordelijkheden, wel wat hulp kan gebruiken. In de vorm van (gepaste) therapie en aanvullend wat zij nodig heeft in overleg met arts.

Je hebt gelijk over de relatie: ik denk dat zij - gezien haar posts - niet in staat is om een relatie aan te gaan en te onderhouden. Veel te ingewikkeld.
Relaties houden me wel levend echter.. als ik niemand heb voel ik me erg gedeprimeerd, eenzaam etc. ookal heb ik dan wel vrienden... ongezond? Ja. Maar aan mezelf werken gaat beter als iemand onvoorwaardelijk van me houdt.
Kiezen voor iets wat zwaar is, en geen eigen verantwoordelijkheden nemen zijn twee dingen Dream, dat klopt.

Maar To noemt haar vriend respectloos, ze legt de schuld bij hem. Hij is druk, en dat neemt ze hem kwalijk. Dit is één voorbeeld waarin ze de verantwoordelijkheid buiten zichzelf legt. Het is vooral zijn schuld. Dat ze zelf kiest voor die relatie, dat staat dan weer buiten kijf. Dan heb je nog haar verleden.

Zij kiest ervoor dat als excuus te gebruiken, ipv het als haar eigen verantwoordelijkheid te zien om dat te verwerken, en daarnaast de verantwoordelijkheid van haar eigen acties te nemen.

En ze spreekt zichzelf in zoveel dingen tegen, dat ik dus vind dat dat inzicht ontbreekt. Als ze medicijnen gaat gebruiken stopt ze het allemaal weg, en wordt het nog makkelijker verschuilen. Dat kind moet gewoon een flinke schop onder der kont en realistisch en normaal gedrag aanleren. Vergeet niet, er is helemaal geen diagnose gesteld hoor.
Je denkwijze is al ongelukkig Kurtz! Jij en alleen jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Jij en alleen jij kunt ervoor zorgen dat je gelukkig wordt, bent en blijft. Maar goed dat ga je hopelijk nog wel allemaal leren.
quote:Kurtz schreef op 16 januari 2010 @ 00:28:

Relaties houden me wel levend echter.. als ik niemand heb voel ik me erg gedeprimeerd, eenzaam etc. ookal heb ik dan wel vrienden... ongezond? Ja. Maar aan mezelf werken gaat beter als iemand onvoorwaardelijk van me houdt.

Relaties houden je levend? Zo te lezen maken ze het laatste stukje mens in je kapot. Niet hard bedoeld, maar zo komt het wel over.

En daarnaast komt het wel heel overdreven over. Je valt niet dood neer als je vriend bij je weggaat. Hooguit omdat dat jouw eigen keuze zou zijn. En dat mag ik toch niet hopen dat je zo ver heen bent.

Daarnaast, en dat wil ik naar jou toe nog echt eens benadrukken Kurtz, heb je nooit iemand. En uit jouw post lijkt het als of je dat wel het liefste zou willen. Een mens, blijft altijd van zichzelf en zal nooit van jou zijn. Hoe veel je ook controleert, claimt, manipuleert of druk uitoefent.
quote:Kurtz schreef op 16 januari 2010 @ 00:28:

Relaties houden me wel levend echterHet is dat ik niet op de letter wil gaan zitten. Maar hiermee ben je dus eigenlijk aan het manipuleren he. Als ik een relatie heb blijf ik leven, zonder relatie pleeg ik zelfmoord. Geen idee of je het zo bedoelt of dat ik het verkeerd lees want dat kan maar zo komt het dan wel op mij over.
Aha ben niet de enige die het manipulatieve van die posting inziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven