November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Ibbel, het lag vast aan mijn iPod

heb je dat leuke shirtje met de ezel nog? Dan graag de 30 e

weet je dat ik nog nooit een pleister heb geplakt?

Klei : rupsen en dingen in vormpjes zijn favoriet. Maar ook gewoon kneden.
Hihi Misty, ik zie die poppen helemaal voor me.

O, ik heb ook nog nooit een pleister geplakt, de au zit meestal tussen de oren, wel veel blauwe plekken en zeer regelmatig een bloedneus (heeft z'n vader ook).

Eten: ik betrek Leon wel regelmatig bij het eten koken en als het kan al hapjes proeven, alleen broccoli (boompjes) krijg ik er op geen enkele manier in.

Ik heb gisteren het tafeltje gedeelte van Leons kinderstoel gedemonteerd en nu schuif ik hem aan aan tafel. Gezellig!

Mijn schoonouders komen vanavond gourmetten en dan kan hij mooitussen ons in zitten.

Kleien, balletjes, slangetjes platstampen, met het kleigereedschap bewerken in vormpjes doen, allemaal leuk om te doen.

Tess, ik hoop dat je een leuk weekend hebt!

Zeuren om snoep doet Leon niet, wel om worst in de winkels waar hij dat altijd krijgt. Monster! Hij zegt wel altijd netjes dankje!
Als Alissa in bad zit laat ik haar niet alleen. Maar eerlijk gezegd ga ik altijd samen met haar (en soms ook Elfje) in het bad. Gewoon lekker vol en warm en een half uurtje of langer weken. Ik heb in dat geval dus het nuttige maar met het aangename verenigd . Scheelt natuurlijk dat mijn kinderen maar 2x in de week gaan.

Heb de uitslagen binnen van de onderzoeken, gelukkig geen gekke dingen maar 'alleen' galstenen. Leverfunctie was nu ook weer normaal volgens het nieuwe bloedonderzoek. Nu niet meer vet eten, want dan kun je makkelijker last krijgen van galstenen. Als ik nog een keer een aanval krijg zal ik onder het mes moeten. Maar hopelijk door geen vette dingen meer te eten dat ik er geen last meer van krijg. Dus frietjes, kroketten, chips, nootjes en andere vette dingen eet ik voorlopig niet of zeer met mate. Als avondeten friet halen zit er hier niet meer in. Ach zo'n drama is het niet en als mijn galblaas ooit verwijdert word kan ik alles weer eten, maar voorlopig wil ik dat ding gewoon graag houden :-).

Morgen meer..ben best moe door de spanning van alle onderzoeken en uitslagen merk ik.
Hier heerlijk geshopt. Man wat scheelt dat toch veel in de uitverkoop. Ben echt leuk geslaagd en heb nu maat 38 of 40. Ben ik echt zooooo blij mee. Heerlijk rokjes en jurkjes en laarzen enzo geshopt. Kom maar op met die soll. gesprekken ik heb allemaal nieuwe outfits hahaha

Mijn goede daad vandaag ook weer gedaan. Ik kwam thuis. zette alle tassen op de grond en toen dacht ik: wat hoor ik toch? De buurvrouw (in de tachtig) was aan het huilen en hoorde ik door de muur heen. Ik nog een keer goed luisteren, hoor ik toch ineens help, help. Jeetje schrok me rot, jas aan en meteen naar buiten. Aangebeld maar ze deed natuurlijk niet open. Door de brievenbus geschreeuwd en gelukkig gaf ze antwoord. Ze was gevallen en kon niet meer opstaan en had veel pijn. Niemand van de buren had een sleutel dus heb ik meteen 112 gebeld. Politie erbij, Ambulance erbij. Maar hoe kom je binnen? Via mijn balkon naar die van haar en daar het keukendeur raam ingeslagen (door de politie natuurlijk). Gelukkig konden ze er toen in. Met veel moeite is ze de trap afgetakeld en naar het ziekenhuis. Ik ben er al die tijd bij gebleven en spullen voor haar gepakt enzo. Ze heeft geen kinderen en alleen een neef en nicht in Vianen. Maar ja, daar heb ik natuurlijk geen tel van. Zo zielig want ze had zo veel pijn en was zo ongerust over haar huis en het raampje en nog veel meer. Natuurlijk ook helemaal overstuur en ze bleef maar zeggen dat ze niemand had. Pfff heb dan echt medelijden met zon oud vrouwtje. Het ziekenhuis belde me net dat haar heup gebroken is, ze morgen geopereerd wordt en ze voorlopig nog niet naar huis komt omdat ze moet revalideren, Maatschappelijk werk en thuiszorg geregeld worden en dat ze de fam nog niet bereikt hadden. Gelukkig is de glaszetter al geweest voor een nieuw ruitje, hebben we alles opgeruimd, kachel uitgezet enz enz. We gaan maandag maar even heen. Is toch best een nachtmerrie dat je zo alleen blijft op je oude dag en dat zo iets gebeurd. (ze had geen kinderen omdat ze eigenlijk altijd moest zorgen voor haar moeder die toendertijd nog bij haar woonde, ze was wel getrouwd maar al heel lang weduwe)

Lala: alleen maar galstenen? Nou toch vind ik dat nog best wat hoor. Is het nu zeker dat je geen aanval meer krijgt of heeft dat met dat vette eten te maken? En een operatie lijkt me inderdaad zeker niet fijn dus voorlopig maar even geen vet. Is ook goed voor de lijn haha.

Lizzie: Hier zijn de boompjes juist favoriet. Grappig zeg. En inderdaad hier ook geen "stang" meer voor de trip trap en zit ze dus lekker bij ons aan tafel. Nu kan ze ook heerlijk zelf in en uit de stoel klimmen. Pleisters heb ik hier eigenlijk nooit geplakt, alleen maar voor de lol.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica was super super knap van je dat je zo bent afgevallen!

Heerlijk he, dan die nieuwe garderobe! Echt verdiend.

Moet voor jou trouwens ook best een spannende ervaring zijn geweest wat er met je buurvrouw is gebeurd, wat fijn dat jij zo alert reageerde en zo lief bent dat jij haar zo uit de brand helpt met al die regeldingen.

Lala, fijn dat het 'maar' galstenen zijn en je voorlopig een operatie bespaard blijft! Ik hoop dat je snel opknapt en geen pijn meer hebt.

Vanavond hebben mijn schoonouders hier gegeten, was erg gezellig, we hebben gegourmet en Leon heeft super mee gegeten.
Chica, gefeliciteerd met je resultaat!!! wat goed meid, geniet ervan.

Lala, als het alleen vet eten is datje moet laten, valt het inderdaad wel mee, ik hoop dat het daarbij blijft.

Chica, sterkte met je buurvrouw. Wat goed zeg, dat je haar hoorde!

Groente is hier alleen spinazie en tomaten in de macaroni met kaas. Verder niets.

Lizzie, goed zeg, dat Leon zo mee eet. Neeltje lust zelfs geen stokbrood. Op het kdv kregen ze met kerst witte bolletjes maar mijn kinderen aten brine boterhammen. Ook wel gezond
Origineel, bruin shirtje met groene ezel of groen shirtje met bruine ezels?
Wow, Chica, hoeveel kilo ben je nu kwijt al? Maat 38!! Dan ben je echt wel een lekker wijf!!
Hahaha Ibbel, ik was toch altijd al een lekker wijf???? Ook met maatje 44-46?????

Ik ben nu 16 kilo kwijt en wil er nog 4 af hebben. Ik schommel nu tussen maat 38 en 40 en wil toch echt def naar 38. Ik heb nu ook al een maatje 29 aan van spijkerbroek, nou das lang geleden hoor.

Alleen toen ik aan het reizen en duiken en duik instructrice was, was ik nog wat slanker (en gespierder want die buik komt denk ik nooit meer goed haha). De kleren die ik toen aanhad heb ik laatst weer eens van zolder gehaald en die passen nog niet helemaal. Misschien als die andere 4 kilo er ook nog af zijn. Ik ben nu ondertussen wel in Fase 3 dwz dat ik weer brood, yoghurt en fruit mag eten. Zaaaaalig, fruit is zo lekker en brood is helemaal yammmieee en dan gewoon lekker yoghurt erbij. Het is tegenwoordig feest hier haha. Maar goed, daardoor zullen die laatste 4 kilo ook wel langzaam gaan. Geeft niks, ik ben langzaam weer aan het opbouwen en mijn lichaam gaat weer langzaam wennen aan wat koolhydraten en dan begint natuurlijk de echte strijd. Op gewicht blijven. We zullen zien, maar ik ben zeer gemotiveerd om in ieder geval deze zomer slank te zijn en te blijven.
Zo, weer terug van conferentie, ben gesloopt. Donderdagmiddag heen, gisteravond terug. Maar oh, wat was het gezellig! Met mijn 4 (mannelijke) collega's op stap geweest, overdag lezingen en panels en 's avonds veel leuke muziek. Veel mensen gezien en gesproken en waarschijnlijk nog een leuk free lance klusje eraan overgehouden!

Alleen jammer dat Vriend vrijdag belde: Bintje was uit haar bed gevallen. Ze hing op haar buik over de rand van haar bedje heen en kieperde voorover, zo met haar hoofd naar beneden op haar hobbelpaard Ze heeft een flinke schram op haar voorhoofd en een aardige bloeduitstorting onder haar oog. Als klap op de vuurpijl kreeg ze de dag erna ook nog koorts en vertelde Vriend me dat ze er als een zielig vogeltje bij hing. Dat was net op het moment dat ik zat te twijfelen of ik nog een dag zou blijven of niet, de knoop was toen snel doorgehakt en 10 minuten later was ik al onderweg naar huis.

Vandaag dus een lekker rustig dagje thuis met mijn meisje, die zich trouwens best lekker voelt. Nog wat slapjes en hangerig maar niet meer overgeven en de koorts is ook al een stuk lager. Gelukkig is ze verder ook reuze vrolijk.

Ibbel: ik heb je ook gemaild via je site over een artikel uit je winkel!! )

Chica: gaaf dat het zo goed gaat! Dan heb je zo'n shopsessie wel verdiend lijkt me zo! En ook nog heldin van de buurt!

Lala: galstenen lijkt me niet prettig, maar als het onder controle te houden is door geen vet te eten shceelt dat weer! Gaan die dingen dan vanzelf weg of moet je straks alsnog worden geopereerd ofzo??

Lizzie: wat een avontuur, zo met Leon in je auto! Blij dat hij er warm bijzat.

Pleisters: ook hier niet. Ze vraagt er niet om en op die mini-schrammetjes die ze meestal heeft, heeft het ook geen zin.

Zometeen even uitgebreider verder lezen. Eerst eens een DVd kijken met mijn dochter. Pim en Pom vandaag.
Oohh..arm Bintje. Heeft ze nog een babybedje? Want dan is ze best hoog gevallen. Hoe gaat het nu? Wel lekker even 4 dagen met collega's op stap.

Chica; maatje 38??? Wow...wat knap!!! Hopelijk kun je dit gewicht inderdaad houden.

Lizzie; brrr wat een verhaal

Weer ff verder met werken. Galstenen gaan zover ik weet niet weg. Het enige doel is zorgen dat ik er geen klachten van heb. Het schijnt dat veel mensen ze hebben maar er nooit iets van merken. Maar zeer waarschijnlijk moet hij er ooit uit...maar zo lang mogelijk uitstellen. Al vond ik het gisteren niet leuk dat manlief chips zat te eten en ik niet .
Blue Monday vandaag, succes allemaal.
Mijn blue monday, pffff. Wat kan zo'n kind de vinger af en toe toch op de zere plek leggen....

De laatste tijd zijn in onze omgeving in korte tijd meerdere honden (veel te jong) doodgegaan. Net als hier heb ik nog een soort viva forum voor hondeneigenaren die hetzelfde ras hebben als ik, en ook daar delen we lief en de laatste tijd een beetje teveel leed

Het zullen wel hormonen zijn (ik ben een vrouw, dan kun je altijd de hormonen de schuld geven ), of het grauwe weer of alle berichten over Blue Monday vandaag. Waarschijnlijker is het dat alle hondjes die de laatste tijd ziek of verloren zijn geraakt me erg bezig houden.

En dan zit je in de auto met je 2-jarige dochter. Die de laatste tijd regelmatig begint over de foto's en potloodtekening van onze vorige, overleden, hond die bij ons hangen. Ze heeft ineens door dat het een andere hond is dan onze huidige hond op die foto's. Ik leg dan altijd uit dat dat ons hondje was en dat hij nu een sterretje is. Laatst heb ik haar ook uitgelegd dat de hond van vrienden die laatst is doodgereden ook een sterretje is, dit was een van haar favoriete hondjes en ze vraagt nog regelmatig naar haar. Ze kijkt regelmatig naar de lucht om de maan en de sterren te bekijken en vraagt dan welke onze overleden hond is, en welke die van onze vrienden. En telkens weer schiet door me heen hoeveel meer sterretjes ik kan voorzien van een naam en hoe dat er steeds meer zijn...

Vanavond in de auto keek ze omhoog en concludeerde dat ze de maan en sterretjes niet kon zien. Ik legde uit dat die achter de wolken zaten. Dat vond ze niet handig, ze wilde ze zien. Ze boog zich opzij, leunde tegen het raam en riep heel hard naar boven: "OPEMAKE!!" Na een paar keer roepen klonk er teleurgesteld "wolkjes gaat nie opemake?" Dus ik legde uit dat dat niet ging. Waarop zij met vol vertrouwen vertelde dat "mama de wolkjes wel ope kon make, en de hondjes weer hale, naa benede". Grote bruine ogen keken me aan, vol vertrouwen dat ik dat wel even op zou lossen.

En met een snikje heb ik uitgelegd dat ik dat zo ontzettend graag zou willen, maar echt niet kan. Na de conclusie "mama drietig, omme hondjes?" en mijn antwoord dat ik inderdaad een beetje verdrietig was om de hondjes daarboven gaf ze een klein kusje op mijn hand, leunde weer opzij, keek omhoog en riep "dahag, hondjes, mama kanne niet hale, slaap lekker bij stewwetjes enne maan!!" En toen had ik niets meer toe te voegen.....
Binti, daar krijg je toch tranen van in je ogen. Heerlijk om te horen, maar o zo contronterend om de moeilijke momenten.

Chica, maatje 38, Wauw, echt super. Welke dieet heb je gevolgd. Ik denk er vooral over na, maar doen ho maar.
Jeetje Binti ik krijg tranen in mijn ogen van dat lieve verhaal. En ik vind dat je het super hebt opgelost door de hondjes die zijn overleden een sterretje te maken voor Bintje. Moet ik onthouden.
Oh crosspost Misty. Ik doe Prodimed en Sanaslank. Ze hebben beide websites dus kijken maar en bestellen en beginnen hahahah. Succes.
Ach Bintje, wat een lief klein meisje... Binti wat schrijf je toch ontroerend....snif.

Chica jee echt dat je trots op jezelf mag zijn, en zoveel afvallen en dat oude buurvrouwtje redden!!!! Goed!!

Raf is laatst ook uit een winkelkarretje gevallen. Hij zat al niet meer in het zitje omdat ik hem al verschillende malen van de band af heb moeten plukken omdat ie zo eruit klom. Hij stond nu in het grote deel en toen Tijn begon te rijden klapte hij zo achterover op zijn hoofd op de grond na een akelige buiging van zijn nek. hij huilde meteen maar viel even later helemaal "uit". Heb om hulp gevraagd en meteen stonden alle BHV-ers van de plaatselijke supermarkt om hem heen.. Gelukkig blijkt er dan achteraf niks aan de hand maar toch...

Vanmiddag bij het cb geweest en hij is dus inderdaad 97 cm lang en weegt 13,5 kilo. Verder weinig nuttigs aldaar want meneer was boos omdat ie zijn kleren uit had..

Memory doen we hier ook al volgens de regels, alleen niet met heel veel kaartjes. Ook kleien, kraaltjes rijgen en kaplatorens bouwen zijn dingen die het hier wel goed doen. We hebben best veel spul van playdoh dus hier worden heel veel dingen gemaakt.

Lala "gelukkig" alleen galstenen. wel pijnlijk volgens mij. Ik hoop voor je dat het je verder bespaard blijft.

Verder weinig nieuws. Deze week druk met allerlei gesprekken van de twee oudste kinderen... Owja Mijn Madelief mag eindelijk op voor haar A-diploma!! Vind het zo fijn voor d'r!!!

Nu gauw naar bed, raf spookt al een paar nachten dus kan wel wat extra nachtrust gebruiken...
Chica, wat kost dat nou? Ik heb al maanden een duur abbo op een sportschool waar ik niet ben geweest, dus als ik dat geld toch uitgeef.....
Binti, wat een lief verhaal!

Chica, ik vind dat je het echt super hebt gedaan. Ik ga als ik beter ben eerst eens proberen minder te eten, maar alternatief hou ik jouw tips.

Lijnes, dat was schrikken met Raf zeg. Gelukkig was er toch niets aan de hand.

Gisteren mijn goede daad gedaan. Ik had heel veel babyspulletjes op mp gezet. Box, wipstoeltjes, flessenwarmer en heel veel speelgoed. Belde een man die wel dingen wilde hebben voor Roemenië. Ik had misschien nog 50 euro kunnen krijgen, maar de zielige kinderen gaven de doorslag. Dus Neeltje en nelis hebben nu heel veel ruimte in de kamer met een tafeltje en een stoeltje. Het galmt nog net niet zonder al die spullen en vanmiddag ga ik Neeltjes bed in elkaar zetten. Het zal me benieuwen! Misschien is nog wel de grootste stap dat ze dan geen slaapzak meer aan kan
Oei helemaal niet aan gedacht. Als ik Anniek een peuterbed geef kan ze natuurlijk geen slaapzak meer aan. Oei, moet dan natuurlijk ook nog een dekbedje enzo kopen. Oei, nog niet aan toegekomen. Nou ja volgende week dan maar weer.

O: Goede zet hoor voor Roemenie. Helemaal super, wat zei je tegen die man? Nou ik heb nog wel een aantal digidinnetjes........... hahahahaha.

Wat kost mijn dieet? is een makkelijke vraag met een moeilijk antwoord. Het kost zoveel als jij er van maakt. Lekker duidelijk zo? Nee serieus het is best prijzig. Prodimed is het duurste en daarna dus Sanaslank. Zeker als je in Fase 1 zit en dus alleen maar maaltijdvervangers neemt dat ben je toch wel 10 a 15 euro per dag kwijt. In Fase 2 neem je een lichte avondmaaltijd en dat scheelt dus weer een zakje en Fase 3 komt er weer een ontbijt bij enz enz. Je neemt dus steeds minder zakjes (maaltijdvervangers) Maar ja, veel boodschappen doe je natuurlijk ook niet meer. (ja wel veel groente enzo)

Yesssss vannochtend heeft Saar geslapen tot 0700 en Anniek tot 0715 ik wiat niet wat me overkwam. Hier hoi, hopelijk morgen weer. Nu is Saar pieperig want ze heeft net haar 3de prikjes gehad. Altijd een beetje zielig natuurlijk.
O; das echt een goede daad! Daar kunnen ze tenminste echt wat met onze spullen.

Chica; ik had nog niet op jouw goede daad gereageerd. Wat fijn dat jij iets kon doen voor je buurvrouw, ik vind het zo vreselijk dat sommige mensen gewoon echt niemand hebben en voor een beetje aanspraak naar de bakker of de slager moeten. Das een duur dieet trouwens, maar zo te lezen ook de moeite waard.

Slaapzakjes/grote bedden; Alissa slaapt gewoon met slaapzak in haar grote bed hoor. Ze snapt het onder de dekens slapen nog niet heel goed en ligt er soms gewoon boven op, dus voorlopig laat ik haar met slaapzak slapen.

Binti; wat een mooi moment met Bintje zeg...kinderen kunnen zo lief zijn.
Lijnes bij jullie ook al een spookje? Bij ons ook al 2 nachten op een rij een wakkere Alissa om 4 uur 's nachts. Snap helemaal niet waar het vandaan komt, maar hopelijk een tijdelijke fase die snel weer over gaat.
Ach wat weer een aandoenlijk verhaal over Bintje. Onze kinderen weten echt al veel meer dan wij denken.

Tje Chica, dat is niet niks van je buurvrouw. Lag ze er al lang. Wat goed dat je haar kon helpen.

Echt super dat je al zoveel bent afgevallen! Ging het je goed af of heb je veel zware momenten gehad?

Hier gaan de kilo's ineens heel hard. Hopelijk vliegen ze er na de bevalling er zo weer af. Dieëten is niets voor mij.

Pff, Lala dus toch galstenen. Hoop voor je dat je dieet

aanslaat. Al hoef je volgens mij niet direct onder het mes. Er zijn nog wel andere oplossingen voor om ze te verwijderen, maar dat is niet zo'n prettig onderzoek. Sterkte ermee!

Suzaa, hoe gaat het met jou?

Tess, heb je toch nog een leuk weekend achter de rug? Jammer van je vrije vrijdag. Hoeveel weken mag jij nog werken?

Heb me toch maar opgegeven voor een zwangerschapscursus. Had er eerst niet zo'n behoefte aan, maar heb nu toch een beetje het idee dat ik deze baby aan het verwaarlozen ben, haha. Dus hij/zij mag nu wat qualilty time met mij. Ben benieuwd! Ben eigenlijk niet zo'n groepsmens. Alleen als het leuke mensen zijn, en tja dat weet je niet van te voren. Maar goed, het is ook wel weer eens goed om jezelf een schop onder je kont te geven en gewoon gaan. Manlief mag ook een keertje mee en hij was best enthousiast.

En arme Raf, wat zal jij geschrokken zijn, Lijnes. Of wordt je na 3 kinderen vanzelf harder is dat soort dingen? Wel fijn dat er direct hulp kwam.
Lala, kan ze dan zelf de slaapzak uitdoen? Dat kan Neeltje namelijk niet en ik ben bang dat ze valt als ze zelf uit bed gaat met dat ding aan. En dat is toch wel het doel: dat ze 's ochtends om 5.30 niet ons roept maar gaat spelen

Novem, dat gevoel van "verwaarlozen" van het tweede kindje herken ik wel. Nu wisselt het gevoel met de dag, de ene dag roept de 1 harder en de andere dag de ander
O ja, spookjes: Neeltje minimaal 1 keer per nacht, Nelis begint te dromen en is dus 2 keer per nacht minimaal even wakker. GAAAAAAAP. Ik hoop ook dat deze fase snel overgaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven