Eindelijk naar New York!! Tips??!

05-08-2009 08:16 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn verjaardag heb ik van mijn vriendje 6 dagen New York gekregen. We gaan er in December heen. We vliegen vanaf Brussel.

Heeft iemand nog Tips of andere leuke ervaringen. Ik ben zeer benieuwd waar ik echt moet gaan shoppen en wat leuk is om te doen in New York.

Ik hoor het graag! Alles is welkom.
en Sellie, hoe vond je het ?
Wat betalen jullie nu voor een vliegticket?

Ik wil het liefst begin april.

Kennen jullie dit forum al?

http://www.allesamerika.nl/forum/index.php

Ook voor restauranttips. Ellen's Stardust moet ook leuk zijn. Zingende obers die willen doorbreken.
Ik heb ¤ 497,-- betaald allin. Ja dit forum ken ik al. Ik neem ook de Routard mee. Zit bordevol met apparte tips.
Waar heb je dat geboekt dan, Grillon? Dat is wel een hele mooie prijs. of ga je een weekendje?

Wij willen er toch wel zo'n 5 volle dagen zijn.
Bij ebooker.fr omdat ik vanuit Marseille vertrek maar probeeer ebooker.nl. Een paar klicks en hup, klaar. Wij blijven ook 5 dagen en logeren in het Murrayhill hotel. Is super goed gelegen en om de hoek kan men super lekker ontbijten.
Ik heb toentertijd een zgn. 'food tour'gedaan, dat was echt geweldig leuk:

http://www.foodsofny.com/greenwichvillage.php

je wandelt dan onder begeleiding van een gids door een wijk in N.Y. en onderweg stop je bij allerlei restaurantjes, traiteurs, kaasshop etc. en mag je van alles proeven. Dat was echt waanzinnig leuk.
Ik zal eens naar dat hotel kijken, Grillon.

Layla1969, wat een leuke tip. Ik zal het onthouden.
Oehhh.. ik krijg nu toch echt zin om te gaan.... :-)))

Wij gaan komend voorjaar, en ik zal alle tips die hier staan opschrijven en meenemen. Heeft iemand nog dé ultieme hoteltip (afgezien van alle goede ideeën die hier al staan)?
Wat is je budget? Ik ben toentertijd in Hotel Metro geweest, maar dat was wel prijzig. Locatie was wel perfect, vlakbij het Empire State Building en Macy's in the Garment District.
Ik heb net geboekt!

Voor de eerste week van sept.

Bij cheaptickets met KLM vanaf Brussel voor 910 euro(voor 2 pers dus niet pp) hotel heb ik geboekt bij bookings.com en is 770 dollar(550 euro+/-) voor 6 nachten in het riverside tower hotel,de reviews op tripadvisor en vakantiereiswijzer zijn positief,de kamer is klein maar schoon maar je bent er toch haast niet.

Heb er zin in!

Ga alle tips hier dan goed doorlezen.
Up
Hoe gaan jullie van het vliegveld naar Manhattan? Taxi of met trein/metro?
Heey, leuk een topic over New York!

M'n man en ik gaan in mei 10 dagen naar New York, van 16 tot en met 25 mei Hebben er erg veel zin in en ben heel internet aan het afspeuren voor informatie...

Wij zijn van plan om met de metro van het vliegveld (JFK) naar ons hotel te gaan. We zullen een metrokaart voor een week te kopen...Ik zal dit topic even doorlezen, heb m'n notitieboekje bij de hand, dus schrijf alle tips op
Hallo,

Dolfje, op welke airport kom je aan?

Vanaf JFK kan je heel makkelijk eerst de airtrain nemen en vervolgens de metro. Is de goedkoopste optie en prima te doen. Reistijd naar midtown is ongeveer 50 min. Er zijn ook airport shuttle bussen, die naar de port authority rijden, dat is rond 42nd zo uit mn hoofd. Verder kan je natuurlijk een taxi nemen. Spreek dan van tevoren een prijs af. Volgens mij is 50$ dan normaal, maar dat zou je ff moeten checken in een reisgids of op internet. Vanaf JFK neem ik eigenlijk altijd de airtrain en ik ben een keer op Newark aangekomen en heb toen gebruik gemaakt van de airport huttle, rond de 20$ dacht ik.

Have fun, I(L)NY!
Wij komen op JFK aan,denk dat het idd met die airtrain en metro gaat worden,kwam dat op meer sites als tip tegen.

Over de koffers,ik heb ooit gehoord(of hier op het forum ergens gelezen) dat de koffers open moeten als je naar de VS reist of met een speciaal slot klopt dat? (heb er verder nog niet naar gegoogeld maar het schoot me vandaag ineens te binnen)

Moemoe jij gaat lekker lang! Als jij nog daar hele leuke dingen tegen komt die hier nog niet genoemd zijn wil je dan hier even komen melden?En om te vertellen hoe het is geweest natuurlijk!
Klopt Dolfje, je moet je koffers open laten (anders breken ze hem wel open..). Er zijn ook speciale sloten die de marechaussee/douane daar wel open kan maken met een speciale sleutel. Ik heb mijn koffer gewoon open gelaten.

Hou er (als je flink wil shoppen) rekening mee dat je op schiphol gecontroleerd kan worden. Omdat wij vanaf Philadelphia terug vlogen (we maakten een rondreis) werden wij niet gecontroleerd, de vlucht vanuit NY die tegelijkertijd aankwam werd echter geheel gecontroleerd.

Schermen om de bagageband heen en iedereen moest laten zien dat ze niet stiekem teveel in wilden voeren...

Ik ha mijn koffer behoorlijk vol zitten en kneep hem wel een beetje!
TSA slotjes, zijn dat die wel toegestaan zijn.

Oh heerlijk NY, wil ook weer, maar heb voorlopig nog niks op de planning staan.
Wij vliegen op Brussel,ik weet niet hoe het dan zit met de controle ?
Geen idee, hopelijk controleren ze daar minder streng!

Want het is heerlijk shoppen daar
Ik ben niet zo'n shopper maar wie weet als ik in NY ben wel!
Ik normaal gesproken op vakantie ook niet, maar we zijn toch redelijk los gegaan (vooral voor vriend). Maar als je er niet van houdt is er geen man overboord, in NY is genoeg te zien en te beleven!
Oh, shoppen...Daar ben ik -helaas- erg goed in Maar ik heb me voorgenomen om niet teveel uit te geven aan kleding en andere frutsels. De reis is immers al duur genoeg...

Ik heb trouwens via het reisbureau een boekje gekregen en daar staat in dat je vanuit Amerika tot 586,27 dollar (430 euro)belastingvrij in mag voren. Dan kun je dus nog wel lekker shoppen. Moet het natuurlijk wel in je koffer passen... Wij vliegen met KLM en volgens mij mag je dan 1 koffer van 23 kilo p.p. meenemen (en dan nog handbagage).

@ Dolfje, ja, we gaan inderdaad lekker lang. Als we toch gaan, dan maar even wat langer dan een weekje.

Heeft iemand trouwens ook ervaring met een New York Pass?
Over die New York pass ben ik ook nog niet uit of we dat doen moemoe,het is vrij prijzig en je zou dan al die musea etc in die dag(en) moeten proppen dat die pas geldig is.Tenminste zo heb ik het begrepen hoe het werkt...
ik zou die pas niet nemen

Vaak haal je m er of niet, of maar net uit....en dan kan je beter gewoon los dingen kopen en misschien een paar dollar meer kwijt zijn dan dat je krampachtig van alles "moet" bezoeken om die pas er maar uit te halen

Ik gebruik m iig nooit

Niet dit hele topic gelezen, ga zelf voor de 6e keer naar NY in april maar nog even een tip voor de koopjesjagers: bij Macy's krijg je 11% korting als je je paspoort laat zien bij de klantenservice. Dan krijg je zo'n speciaal pasje mee. Kan je dus taxfree shoppen
Verder is het een aanrader op de Kroon van het Vrijheidsbeeld te bezoeken. Die is sinds kort weer geopend

Moet je wel van tevoren al reserveren want er mag per dag maar een beperkt aantal mensen in!

www.statuecruises.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven