Kramfors bank Ikea verdwenen?

14-01-2010 14:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ben toe aan een nieuwe hoes voor mijn Kramfors 3-zitter van Ikea. Maar op de site van Ikea lijkt de hele serie Kramfors in stoffen uitvoering verdwenen...

Dat is toch best vreemd. Zijn ze de boel aan t re-stylen? Nieuwe kleuren oid? Ik kan er verder geen informatie over vinden. Iemand inside-info?
Ik was ook op zoek,

vandaag heeft een goede vriend van mij ze besteld in Polen. hij moest vooraf betalen en ze zijn daar dan over 3 weken in huis.

half februari komt hij weer even naar Nederland en neemt hij het mee.

tegen een kleine vergoeding wil hij er vast nog wel een paar meenemen.

dus als je interesse heeft, mail dan wat je nodig hebt en dan mail ik je een prijs!

tjeerd.vandenhaak@gmail.com
Zou Ikea dit dan bijvoorbeeld ook melden aan mensen die net op de valreep een kramfors kopen? Ik bedoel, stel je koopt zo'n bank en een maand later besluit je dat je deel x er ook bij wilt halen. Of je wilt toch een andere hoes omdat de kleur niet mooi past bij de rest. En dan bestaat die hele bank niet meer
@schouderklopje: precies! Naast een nieuwe hoes (o.a. wegens vele kattenkots en rode wijn vlekken aan vervanging toe), wilden wij ook nog zo'n poef uit de serie er bij kopen. Kan nu alleen nog maar in wit of bruin leer lijkt het.

Misschien gaan wij toch een hoes bestellen op de bovengenoemde websites. Wel duurder dan ikea, maar wel veel keuze, positief verrast eigenlijk. En een nieuwe bank is altijd duurder, hij is verder nog prima.
Misschien kunnen we hier een ruil beginnen?

Ik biedt mijn gele bekleding voor de 2-zitter met chaise longue aan in ruil voor een donkergrijze of blauwe. (chaise longue zit links als je erop zit)
Hoi allemaal, goeie morgen

Hier in België juist hetzelfde probleem, heb ook een Kramfors bankstel van een anderhalf jaar oud en sommige naden beginnen los te komen en zelfs te scheuren... Juist de site van Ikea geraadpleegd en Kramfors wordt inderdaad enkel nog in leder-uitvoering gekocht! Maar!!!!! Ik heb gezien op de franse Ikea site (www.ikea.fr) dat de hoezen daar wel nog verkocht worden Dus allen op naar La Douce France zou ik zeggen ;)

Enkele jaren terug kwam ik trouwens al hetzelfde tegen met mijn Tomelilla zitbank...na enkele jaren en meerdere wasbeurten was mijn witte zetelhoes plots gekrompen, de zitbank was reeds uit de collectie gehaald en sites zoals Bemz kende ik toen jammergenoeg niet... Dusja, bye bye zitbank

Vind het ook maar eigenaardig dat Ikea de hoezen niet langer aanbiedt, ook al verkopen ze het desbetreffende zetelmodel niet meer. Misschien komt daar alsnog verandering in...

Hetzelfde verhaal geldt trouwens voor stoelhoezen, ik heb 6 stoelen van de Henriksdal-collectie met een bekleding gelijk aan die van m'n kramfors zetel. Een tijdje terug wou ik nieuwe hoezen kopen in een bepaalde kleur (lange hoezen in blekinge wit), maar die waren niet meer te vinden, noch op de site noch in de winkel zelf (gans Benelux)...Verschillende medewerkers ter plaatse als aan de telefoon wisten mij te zeggen dat de hoes sinds kort uit het assortiment verdwenen was.

Tot mijn grote verbazing zag ik nu deze morgen dat de hoezen na 6 maand toch terug in het assortiment staan, zowel in Benelux als Frankrijk...

Dus misschien is er voor Kramfors ook nog hoop en mogen we binnenkort een reïncarnatie verwachten

Hoe dan ook... Als ik een nieuwe zetelhoes wil, dan overweeg ik toch wel Bemz... Het is duur, maar minder duur dan een nieuw bankstel. Alleen spijtig dat ze nog geen hoes hebben voor de kramfors-voetbank :(

Anyway, Veel succes met je speurtocht

Groetjes
Zijn hier nog Ikea-hoes-experts? Ik zoek een hoes voor een slaapbank (Grankulla met Massum matras). Nergens meer te vinden, ook niet op de site van Bemz. Op maat (laten) maken wordt wel heel prijzig denk ik. Wie tips heeft, ik hou me aanbevolen. (En anders wordt het een grand foulard, maar da's nooit zo mooi natuurlijk!)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ok, vandaag was ik toevallig even bij Ikea en heb het even gevraagd. De hele stoffen Kramfors serie gaat eruit en de leren versies blijven. Maart/april komen nieuwe banken in het assortiment. Wel jammer hoor, ik vond het een geweldige bank, prachtig ontwerp.
Tja, en dat ze het onderstel van de Kramfors hebben geupdated, daar kwam ik eind december ook pas achter... (van dof aluminium naar glanzend rvs)

Sta je daar met je goed fatsoen en 13e maand om EINDELIJK je chaiselongue droom in vervulling te laten gaan, is "mijn" leren versie al een half jaar uit het assortiment...

Na het Mysinge drama zou je denken dat een mens wat leert, maar ja... En idd, kunnen die lelijke poang stoelen en klippan doorzakbanken eens een keer ingewisseld worden??
Huh? De (stoffen) kramfors eruit? Das jammer zeg!

Wij hebben de 3 zits en een chaise longue en ze zitten echt heerlijk.

Maar als het hier toch over de hoezen gaat... Ik heb nog wel een paarse voor de chaise longue liggen. Die ga ik dan toch maar weer eens op MP zetten. Is nu vast wel weer vraag naar.

Carrera, als je iemand in je omgeving kent die een beetje handig is met de naaimachine, is dat misschien een oplossing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven