Werk & Studie alle pijlers

Radio op het werk

19-01-2010 07:15 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op kantoor is het beleid dat er geen radio aan mag, omdat de directie niet wil dat als klanten bellen er geluid van de radio op de achtergrond is. Op andere plaatsen zoals in het productiegedeelte is wel een radio die de hele dag aan staat.

Ik vind dit vervelend en de dag lijkt hierdoor langer te duren.

Ik zit samen met nog 1 verkoper en de telefoniste in 1 ruimte, dus we hebben wel de hele dag klanten aan de lijn, dus mag nooit radio aan.

Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie geregeld is?

Zien jullie misschien mogelijkheden om onze directie op andere gedachten te brengen?
Ik werk op een woongroep voor verstandelijk gehandicapten, daar staan wel ergere dingen aan dan de radio...cd'tjes van gruwelijke Z-artiesten enzo.

Op kantoor staat de radio wel eens aan, maar als de telefoongaat krijgt ie toch echt een zwiep.
quote:Vl43inder schreef op 19 januari 2010 @ 09:52:

Als ik aan de andere kant van de lijn een radio hoor dan denk ik dat ik met een garage/bollenschuur/horeca te maken heb.Helemaal eens.
Ik werk ook als receptioniste/telefoniste. Ik werk een deel van de week samen met mijn collega en een deel alleen. Zij heeft altijd de radio heel zachtjes aanstaan. Ik heb daar geen problemen mee, vaak valt het me amper op. Maar als ik alleen werk heb ik 'm bijna nooit aan. Om de een of andere reden voel ik me er zelf toch altijd een beetje ongemakkelijk bij als ik alleen ben...
Bij ons mag de radio wel gewoon aan. We zitten gemiddeld met 5 personen op 1 verdieping. Maar evengoed is wel vaak zeuren; de een vindt 'm te hard staan, de ander hoort 't bijna niet, of de een wil sky radio en de ander 538.

(Hetzelfde geldt voor verwarming aan/uit of ramen open/dicht :-D)
We hebben wel een radio in ons kantoor staan maar die zet ik altijd uit. Ik werk op een afdeling met 23 patienten en er staan altijd wel ergens radio's of tv's aan. Dat kan ik allemaal handelen maar zodra de radio op kantoor aangaat wordt het me ineens te hectisch haha en dat terwijl ik altijd heel erg van het geluid/radio enzo ben. Maar ik kan me goed voorstellen dat de directie het niet wil hebben.
quote:korenwolf schreef op 19 januari 2010 @ 08:11:

Als ik een bedrijf of organisatie bel en ik hoor een radio op de achtergrond, dan zijn ze mij hoogstwaarschijnlijk kwijt als klant. Ik vind dat heel ongeïnteresseerd overkomen, alsof de telefoniste zich verveelt met mijn vragen. Dat klopt dus, van dat vervelen,precies.
quote:misschicken schreef op 19 januari 2010 @ 12:30:

[...]

Kijk en luistergeld zit tegenwoordig bij de electra in, of bij de gemeentebelasting...toch?Het is afgeschaft. De omroepen worden betaald uit de algemene middelen. Maar dat is pas 9 jaar hoor
Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald. Ter compensatie van deze afschaffing werd de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%-punt.

10 jaar
Bij ons is de radio meestal uit. Als ik alleen ben zet ik 'm soms aan, omdat het anders wel heul stil is op de vroege ochtend, maar zodra er voor de eerste keer gebeld wordt gaat ie uit.
Dat is niet helemaal waar.

Als je op je werkplek muziek aanzet moet je daarvoor betalen i.v.m. de auteursrechten.

Zie deze link.

Toevallig gisteren de factuur van gekregen op het werk!
quote:Rogue1 schreef op 20 januari 2010 @ 08:54:

Als je op je werkplek muziek aanzet moet je daarvoor betalen i.v.m. de auteursrechten.

Zie deze link.

Toevallig gisteren de factuur van gekregen op het werk!Als het aan mij lag zou ik heel dat radiogebeuren boycotten. Ze halen het bloed onder je nagels vandaan met al dat reclamegeschreeuw tussen de paar muzieknummertjes door. Van mij mag radio geheel afgeschaft worden, laat staan dat we er voor mee moeten opdraaien.
quote:Rogue1 schreef op 20 januari 2010 @ 08:54:

Zie deze link.

Toevallig gisteren de factuur van gekregen op het werk!Volgens mij ligt het eraan wat voor werkplek...als je de radio aanzet in een winkel dan doe je dat min of meer om de klanten te entertainen, dan lijkt het me logisch dat je daar een heffing voor betaalt. Maar gewoon op een kantoortje? Lijkt me niet.
Nouja, bij ons wordt er dus niet voor betaald. Mja, ik heb nog niet eerder van controle gehoord, dus zal wel loslopen.
Hier ook geen radio aan op kantoor. Ik kan me al slecht concentreren als 2 collega's samen een discussie ergens over voeren, laat staan met het geklep op de radio op de achtergrond.

Als ik helemaal alleen ben, zet ik wel eens heel zachtjes een CD'tje aan op mijn computer. Als er gebeld wordt, gaat het geluid uit.
..
quote:misschicken schreef op 20 januari 2010 @ 09:08:

[...]

Volgens mij ligt het eraan wat voor werkplek...als je de radio aanzet in een winkel dan doe je dat min of meer om de klanten te entertainen, dan lijkt het me logisch dat je daar een heffing voor betaalt. Maar gewoon op een kantoortje? Lijkt me niet.Ja, officieel moet dat op elk kantoor/werkplek waar muziek wordt gedraaid. Niet dat iedereen dat ook braaf doet
Zeker wel misschicken, ook op een kantoortje moet je ervoor betalen. Dat staat ook in die link.
Sorry!

Ik zat met 7 anderen op een kamer en we belden veel, maar de radio mocht gewoon aan. Niemand had er last van en hij stond niet zo hard dat mensen het aan de andere kant van de lijn konden horen. We spraken ook de hele dag door klanten, maar het was geen probleem. Ik vind het zelf ook altijd erg fijn als er een radio aan staat tijdens mijn werk.
quote:misschicken schreef op 20 januari 2010 @ 09:08:

[...]

Volgens mij ligt het eraan wat voor werkplek...als je de radio aanzet in een winkel dan doe je dat min of meer om de klanten te entertainen, dan lijkt het me logisch dat je daar een heffing voor betaalt. Maar gewoon op een kantoortje? Lijkt me niet.Volgens mij betaalt elk bedrijf hier standaard voor, dus het maakt echt niet uit of jij in je kantoor wel of niet de radio aan hebt staan.
Achterhaalde bullshit, tegenwoordig heeft zowat iedereen een telefoon met radio mee
Nee hoor Flip, niet ieder bedrijf betaalt hier standaard voor.

Ik ben tegen radiogeluiden op kantoor. Als ik bel naar een bedrijf en ik hoor de radio op de achtergrond, vind ik dat irritant. Als ik bel met een situatie die me irriteert, dan vraag ik ook gerust of ze de radio even kunnen uitschakelen voordat we verder praten. Ja, dat vinden zij vast overdreven. Ik niet.

Toen ik nog op kantoor werkte en leidinggevende was, mocht er van mij ook geen radio aan op kantoor. Dat werd me niet door iedereen in dank afgenomen. Ik ben het op een gegeven moment ook gaan zeggen in sollicitatiegesprekken (als je het fijn vindt om de hele dag de radio aan te hebben, dan is dit niet het juiste bedrijf voor je).
DTEEZ!
Ik werk op kantoor en kan zelf bepalen of ik de radio aan zet of niet (nou ja, radio.... gewoon via de computer). Soms doe ik het wel, soms doe ik het niet. Sowieso zet ik het geluid heel zacht, als er iemand tegen over me gaat zitten (bureau is niet altijd bezet) vragen ze wel eens: heb je nu wel of niet een radio aan? Ik heb niet de hele dag klanten aan de telefoon, maar ik zet er de radio niet uit voor omdat die zo zacht staat dat ze het volgens mij niet kunnen horen. Mijn leidinggevende heeft er nog nooit iets van gezegd, in de tijd van de tour de France gaat bij hem de radio ook aan..
Ik heb een aantal jaren geleden gewerkt op een callcenter van een groot bedrijf en de radio mocht gewoon aan al zette ik hem altijd zachter als de telefoon ging. Al vroeg ik mij soms af waarom want wat ik al niet aan achtergrondgeluiden van de klanten heb gehoord: huilende baby's, drilboor, radio 10 toen de klant de hoorn even neerlegde om een formulier te pakken, het journaal op tv en die mevrouw maar tegen mij "wat zegt u" toen heb ik haar maar vriendelijk gevraagd om even de tv zachter te zetten....

Ik zou niet kunnen werken op een afdeling zonder de radio aan, muziek laat de dag voorblij vliegen. Ik voel mij dan ook op mijn best op een grote afdeling van minstens 20 man en met muziek (niet te hard en wel op 1 zender graag). Ik zou niet in een kamertje kunnen zitten met 1 collega in de stilte. Maar ik kan mij voorstellen dat er bedrijven en situaties zijn waarin het niet gepast is. De advocatuur kan ik mij idd goed voorstellen bijvoorbeeld.

Wat ik wel vreemd vind en nogal associaal is als ik een collega tegenover mij zou krijgen die een ipod of mp3 op zou zetten. Ik vind dat je jezelf dan afsluit voor contact en je kan de telefoon niet meer horen. Het is wat anders als je alleen zit maar dan nog, wat als een collega of je baas je kamer inkomt om wat te vragen en je hoort het niet omdat je dat ding ophebt?

Ik vind dat ipods, mp3's en luidtetterende mobieltjes niet op de werkvloer thuishoren.

Wat mij afleid, niet de radio maar die irritante vaak luid gevoerde privegesprekken en gebabbel door de mobiel van collega's. Ga dan even appart zitten, ik hoef toch niet te horen wat je prive te melden hebt!!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Bij mij op kantoor staat de radio de hele dag aan. Ik vind het verschrikkelijk, het leidt me erg af. Bovendien bij ons ook veel klantgesprekken via de telefoon en dan vind ik het eigenlijk niet netjes. Maar 2 collega's willen die radio per se aan. Ze maken zelfs ruzie erover als hij uitstaat En ze vechten ook over welke zender aan mag en wiens radio. Heel vermoeiend. Ik zou graag zien dat mijn leidinggevende daar eens korte metten mee maakt.
O en wat nog erger is: als een van hen vindt dat hij de radio van de ander niet goed hoort, zetten ze er rustig nog één aan. Op een andere zender Argh, dan kan ik dus van 2 radio's door elkaar meegenieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven