wanneer is de pil weer veilig na buikgriep?
vrijdag 22 januari 2010 om 14:02
hey meiden,
even een vraagje.
ik heb in de 1ste week na stopweek dus begin strip.. buikgriep gehad.
dit duurde zo'n 4 dagen.
wanneer is de pil daarna weer veilig? misschien een domme vraag maar hier heb ik nooit iets over gelezen in de bijsluiter of uberhoudt ooit iets over opgevangen. ik wist alleen dat hij dan niet veilig was.
even een vraagje.
ik heb in de 1ste week na stopweek dus begin strip.. buikgriep gehad.
dit duurde zo'n 4 dagen.
wanneer is de pil daarna weer veilig? misschien een domme vraag maar hier heb ik nooit iets over gelezen in de bijsluiter of uberhoudt ooit iets over opgevangen. ik wist alleen dat hij dan niet veilig was.

vrijdag 22 januari 2010 om 14:11
Alleen als je hebt overgegeven of diaree hebt gehad dan kan het zijn dat de pil niet meer veilig is. Omdat je lichaam dan niet de kans heeft gehad om de werkzame stof op te nemen uit de pil.
Wanneer je op de eerste dag van je volgende menstruatie weer begint met het slikken ervan dan is ie daarna weer gelijk veilig. Tot die tijd moet je extra maatregelen treffen, condoom gebruiken of niet seksen dus.
Wanneer je op de eerste dag van je volgende menstruatie weer begint met het slikken ervan dan is ie daarna weer gelijk veilig. Tot die tijd moet je extra maatregelen treffen, condoom gebruiken of niet seksen dus.
vrijdag 22 januari 2010 om 21:05
bedankt voor het advies!
dan weet ik dat ik ook niet veilig ben in de stopweek nu;)
@Gizz; bedankt voor het compliment! had ik wel nodig haha.
maarre Ik heb een zoontje van 16 maanden, en ik wil echt niet weer zwanger raken nu. Misschien ooit nog wel, maar financieel gaat het niet, we hebben er de ruimte niet voor, en geestelijk ben ik er nog niet klaar voor. Ik heb echt genoeg aan mijn zoontje. en misschien later wel weer..
maar dat zien we dan wel.
vandaar inderdaad mijn vraag, want ik dacht ergens: misschien na een week slikken weer veilig..ik ewet het niet zeker dus dan toch maar navraag doen. en om nou de dokter op te bellen hiervoor, ik dacht vraag het eerst hier eens.
dan weet ik dat ik ook niet veilig ben in de stopweek nu;)
@Gizz; bedankt voor het compliment! had ik wel nodig haha.
maarre Ik heb een zoontje van 16 maanden, en ik wil echt niet weer zwanger raken nu. Misschien ooit nog wel, maar financieel gaat het niet, we hebben er de ruimte niet voor, en geestelijk ben ik er nog niet klaar voor. Ik heb echt genoeg aan mijn zoontje. en misschien later wel weer..
maar dat zien we dan wel.
vandaar inderdaad mijn vraag, want ik dacht ergens: misschien na een week slikken weer veilig..ik ewet het niet zeker dus dan toch maar navraag doen. en om nou de dokter op te bellen hiervoor, ik dacht vraag het eerst hier eens.
woensdag 27 januari 2010 om 15:31
Ik bel altijd even met het centrum voor anticonceptie, seksualiteit en abortus. Kijk op www.casa.nl
woensdag 3 februari 2010 om 23:41
Het is inderdaad verstandig om bij twijfel sowieso even een condoom te gebruiken. En inderdaad, tijdens de eerste week is het altijd kritiek als je het vergeet of ziek wordt (overgeven/diarrhee). Laatste week meestal geen probleem maar dat verschilt echt weer per type pil/merk. Altijd even goed de bijsluiter lezen.
maandag 8 februari 2010 om 10:51
Hey,
ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.
Op de eerste dag dat ik opnieuw moest beginnen met de pil heb ik diarree gehad (wel later dan 4u na inname). Op dag 2 net hetzelfde en heb ook moeten overgeven door de buikgriep (ook later dan 4u). Daarna was het gedaan en heb ik altijd de pil correct ingenomen. De 4de dag heb ik seks gehad, we hebben dus besloten om het met condoom te doen. Later kwam ik er achter dat deze over datum was. Is de kans nu groot dat ik zwanger ben...?
ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.
Op de eerste dag dat ik opnieuw moest beginnen met de pil heb ik diarree gehad (wel later dan 4u na inname). Op dag 2 net hetzelfde en heb ook moeten overgeven door de buikgriep (ook later dan 4u). Daarna was het gedaan en heb ik altijd de pil correct ingenomen. De 4de dag heb ik seks gehad, we hebben dus besloten om het met condoom te doen. Later kwam ik er achter dat deze over datum was. Is de kans nu groot dat ik zwanger ben...?