Het roer om: vakantieliefde

24-01-2010 05:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een klote jaar, met wat posts op het forum hier heb ik dit jaar besloten jullie advies op te volgen. Ik heb het contact met een ex verbroken en alle andere 'hangende' mannen gedumped: of je bent het wel of niet, maar geen zin meer in vaag gedoe.

Alleen op vakantie gegaan en helemaal los gegaan. Ik heb een (te jonge) vent opgepikt, paar dagen mee gescharreld en toen verder gereisd. Vrij snel besloten dat ik terugwilde, wegens het weer. Hij werkt op de plek waar ik eerder verbleef, dus ik heb hem gevraagd of hij daar problemen mee had. Het komt er op neer dat ik hem een aantal keer berichten heb gestuurd in die paar dagen en nooit reactie heb ontvangen. Overigens geen probleem, het is niet iets serieus. Ik wilde gewoon terug naar de zelfde plek, dus ik dacht 'stik er maar in, ik ga gewoon terug'. Afijn, nu ben ik terug en heb hem nog niet gezien. Ik vind de situatie alleen erg apart, geen idee wat ik van hem moet denken nu. Hij heeft me na mijn vertrek compleet genegeerd, maar nu blijkt dat hij hier wel verteld heeft dat ik terug ging komen en waarom.

Maaarrrr, ik heb van jullie geleerd: mannen zijn simpel. He's just not that into me (waarschijnlijk), en dat is prima want dat is wederzijds. Ik ben alleen wel benieuwd naar jullie mening hierover, en wat jullie denken. Ik zie hem waarschijnlijk morgen wel weer, dus dan zullen we zien hoe het gaat.

Voor de forummers die het prettig vinden als er een concrete vraag gesteld wordt: waarom kunnen mannen een vrouw keihard negeren (naja, op 1 berichtje na in dit geval) ondanks dat ze weten dat ze zeer binnenkort weer onder ogen moeten komen met die vrouw? Wat betekent dat?
...dat ze gewoon niét geïnteresseerd zijn?

Onbewust heb je blijkbaar (toch) weer verwachtingen van deze scharrel....

P/S/ Ik ken jouw anderen verhalen niet...
Phiep,

Een film die ik je kan aanraden is : "Shirley Valentine" hij gaat zo ongeveer over je huidige situatie. Echt een prachtverhaal!

In ieder geval sterkte hoor,

Beter Laat
Het feit dat jij het hem al vraagt of het hem uitmaakt dat je terugkeert geeft aan dat dit kennelijk een issue voor je is. Je hebt natuurlijk niemands toestemming nodig om ergens heen te gaan. Als je jezelf wijsgemaakt hebt dat dit wel zo is dan neem je het wellicht serieuzer dan je zelf wil geloven.

Vanuit het standpunt van die man is het iig volkomen te begrijpen. Die dacht natuurlijk een lekkere scharrel te hebben zonder moeilijk gedoe. Ze was op vakantie, dus ze zou niet gaan zeuren over dat ze een relatie wilde of anderszins de sfeer verpesten. Nu komt ze nota bene terug (en gaat zijn toestemming vragen), iets wat niet afgesproken was. Dat zou ik persoonlijk ook eng vinden. Wat je werkelijke motieven ook zijn, je hebt op zijn minst licht de schijn tegen dat het ook een beetje voor hem is. Je hoeft geen bindingsangst (geen emo.gif emoticon op dit forum te vinden) te hebben om daar van te schrikken. Maar goed, natuurlijk heeft zoiets ook gewoon met (een gebrek aan) interesse te maken. Voor mannen is de drempel om sex te hebben nu eenmaal laag. Het moet alleen geen gezeur geven liefst. Dus sex zonder gezeur zal niet snel afgeslagen worden, ook al is hij niet erg geinteresseerd in je. Als er dan iets komt wat op gezeur lijkt dan kan dat net de druppel zijn om het af te kappen.
Ik snap ook niet zo goed waarom je hem toestemming zou moeten vragen om terug te komen. Is dat toch niet een verkapte poging om er meer uit te halen dan er in zit?

En Shirley Valentine is in dit geval zeker een aanrader!!!

Lekker op de bank kijken als je weer thuis bent.
Hoi,

Je geeft bovenin je OP aan ; Of je ben het wel of niet,maar geen zin meer in vaag gedoe.....vervolgens kom je met dit verhaal..met alle respect maar dan spreek je jezelf toch weer tegen? Althans ik vind dit allemaal behoorlijk vaag...zo jammer.
Wauw, mijn perceptie van het geheel is blijkbaar toch anders dan hoe hij het waarschijlijk opneemt (en jullie ook).

Beter laat, ik had inderdaad verwachtingen in dat ik verwachtte dat hij niet abrupt het contact zou verbreken en dat als hij dat wel zou willen, dat gewoon zou zeggen.

Hermanf: interessant verhaal. Zo had ik het dus totaal nog niet bekeken. Door aan hem te vragen of hij het ok vond, wilde ik hem juist tegemoet komen. Het is voor mij een kleine moeite om ergens anders te verblijven en ik kon me voorstellen dat wanneer je afcheid hebt genomen van een scharrel, je geen zin hebt om die twee dagen later alweer te zien.

Ik zou het echt supervervelend vinden als hij zou denken dat ik ook voor hem terug ben gekomen, want dat is echt absoluut niet het geval. Vinden mannen dan alles wat je ze vraagt gezeur?

Isolde: hoezo zie jij dat als een verkapte poging? Ik wil er namelijk zeker niet meer uithalen dan er in zit, dus ik ben wel benieuwd waar die conclusie vandaan komt, Shirley Valentine zal ik zeker een keer gaan kijken.

Verdorie zeg, doe ik zo mijn best om het simpel te houden, komt het blijkbaar nog totaal verkeerd over. Geen berichtjes dan meer dan maar en afwachten hoe het contact gaat verlopen.
Ik zou er van schrikken als een vakantieliefde me ineens zou opbellen om te vragen of ik het goed zou vinden dat diegene terugkomt. Bovendien, als er in de buurt tig van soortgelijke zonnige oorden te vinden zijn, zou ik nooit naar precies dezelfde plek terugkeren. Daar worden dingen alleen maar ingewikkeld van.

Fijne vakantie nog! En inderdaad, je merkt wel hoe het loopt.
Snap niet zo goed dat Shirley Valentine herkenbaar zou zijn voor haar situatie. Of het moet zijn dat mannen simpel zijn: a fuck is a fuck, a boat is a boat
quote:Phiep schreef op 24 januari 2010 @ 16:33:

[...]Vinden mannen dan alles wat je ze vraagt gezeur?

[...]

Ik kan niet voor alle mannen spreken. Maar het lijkt mij gewoon een kwestie van interesse. Als een man grote interesse in je heeft vindt hij iets minder snel gezeur (of heeft hij minder snel 'geen tijd') dan wanneer hij je alleen boeiend vindt voor sex. Ik weet ook niet of gezeur het juiste woord is. Het gaat er meer om dat het lijkt of je snel ergens een big deal van maakt en dat kan een man afschrikken. Het lijkt mij dat dat een vrouw ook af kan schrikken overigens maar goed. En nogmaals ik ken natuurlijk je situatie niet. Het kan zijn dat je idd echt naar die plek terugwilde alleen om die plek, maar zoals hierboven al opgemerkt, waarom dan zo nodig weer naar exact die zelfde plek.
Phiep.. ik ken je andere topics wel.

En nu begrijp ik nog minder van je. Je hebt geen zin in vaag gedoe. Dat zeg je in je eerste alinea.

Maar wat maak je er nu van? Vaag gedoe. Van een reis/vakantie nota bene. Ongelofelijk.

En dan die topictitel. Vakantieliefde. Het was toch een scharrel? Dat zijn van die dingen waar je een (paar) keer mee neukt, lacht en daarna nooit meer ziet. Toch?
Wacht even... je bent op vakantie, rotzooit een paar dagen met een leuke vent, reist volgens paln weer verder. En dan ga je terugkomen naar exact dezelfde plek, waarbij je ook nog de scharrel gaat vragen of hij dat oke vindt? Natuurlijk reageert hij niet, wat boeit het hem nou of je daar bent of niet!! Jullie hebben gerotzooid, that's all. Verder interesseert het hem niets. Gewoon geen contact meer opnemen en mocht je hem toevallig tegenkomen (en dus niet gearrangeerd toevallig he) gewoon vriendelijk gedag zeggen. Hij is immers ook niet belangrijk voor jou?

Of is ie dat stiekem toch een beetje wel?
wow, zelfs ik vind het een beetje vrouwen-geneuzel!

Beetje zelfde verhaal 4 maanden terug; maar na een paar dagen ging ik echt naar huis. Hij ook (ander land). Maar (op zijn initiatief) heel heftig lange-afstands contact gehad 2 maanden (tot 6uur lang! chatten en zelfs urenlang bellen). En plotseling werd het van zijn kant minder. Jammer, want hij zei hierheen te willen... maar ja, zo werken die dingen. maar onthou; vakantieliefdes zijn vaak echt vooral een 'fling' en het feit dát je er al bij stilstaat (zoals een andere forummer al refereert aan je smsjes naar hem) is overbodig. Als je hem (toevallig!) ziet en het is gezellig, is dat mooi meegenomen. Ga dat contact ook ZEKER niet afwachten.

En anders ben je toch nog steeds op vakantie? geen handvol, maar een landvol... veel plezier nog en genieten!

(en ik heb ook nog gewoon een goddelijke herinnering )
Je maakt deze man (of jongen) veel belangrijker dan hij is. Ga lekker vakantie vieren, maar keer niet terug naar een scharrel. Je verwacht teveel.

Tenminste, zo zie ik het.
Ik heb zelf niet het idee dat ik hem belangrijker maak dan hij is. Misschien enkel en alleen door het hier te noemen. Vakantieliefde is inderdaad niet de juiste beschrijving, het is vakantiescharrel. Ik heb hem ook alweer gezien, niet te vermijden. En we zijn weer 'ok'. Ik heb hem wel gevraagd waarom hij niet reageerde (had ik misschien niet moeten doen, maar ik was gewoon echt benieuwd waarom) en het antwoord was zoals verwacht: 'je was weg en dan moet ik je vergeten'.

Ik zal het nooit begrijpen en ik moet het waarschijnlijk ook niet willen begrijpen.
Phiep, ook weer hier?

Kind wat maak je van iets simpels iets ingewikkelds zeg!

En vakantie flirt is lachen, neuken slapen (nou ja meestal dan) en dan is het klaar.

Je hele belletje naar de beste meneer was overbodig geweest.

En dan kom je hem weer tegen....so what

Zeg je haaaaaai en ga je weer verder!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb ook even haar vorige topic (globaal) gelezen, maar daar is echt niet door te komen zeg. Heb wel ontzettend gelachen om de gegeven adviezen en reacties.

Wat is eigenlijk de leeftijd van TO??
Ah, Phiep. Die haar ex niet kon loslaten, die haar ex terug wilde als soort van experimentje. Maakt niet uit of het lukt hoor, "gewoon voor de lol"

Yeah, right. En nu ga je terug naar je scharrel, die natuurlijk verder niets betekende. Kondig je dat aan via SMS en vraag je je vervolgens af waarom hij niet reageert.

Je doet hard je best om je wanhoop te verpakken in luchtigheid maar mij overtuig je niet.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Phiep je houdt gewoon erg van dingen groter maken dan ze zijn. Jeetje waar je trek in hebt! Vakantieliefde is er eentje die je dagen lang of weken lang hebt, je spendeert je dagen samen en bent allebei hartstikke verliefd! Jij hebt het over een scharrel. En zoals je het beschrijft is het ook een scharrel. En scharrels bel je niet, sms je niet, zoek je niet nog een keer op. En als je dat wel doet ga je er geen toestemming aan vragen.

Dat hij je negeert dat snap ik wel. Zou ik als ik in zijn teenslippers stond ook doen. Je lijkt wel een stalker zo gedraag je je. En als hij nog een zin had in sex met je, dan heb je dat vooral flink verpest voor jezelf. Want puur door je gedrag denkt hij: next!!! Op vakanties hou je niet van complexe mensen -en ik hou er ook niet van als ik niet op vakantie ben- dan is het leven de lol, zuipen, neuken, zuipen, slapen en neuken. Niets meer of minder.
En je kunt wel zeggen: he's just not that into me. En jij schrijft dat dat wederzijds is. Maar je gedrag vertelt anders! Je dumpt je ex en vervangt hem gewoon door een ander object om je op te storten. Heel heel handig
O ja, het antwoord op je vraag is: het betekent dat het hem zal jeuken of je terug komt of niet, en dat hij je vast wel ziet verschijnen. Of niet.

Zijn antwoord bevestigt dat. Je was een scharrel en hij was je alweer min of meer vergeten en niet geïnteresseerd genoeg om terug te sms'en.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
En hij zal het waarschijnlijk te bot vinden om terug te smsen: nee, heb liever niet dat je hier terugkomt. Dus reageert hij helemaal niet.
heb in je oude topic gereageerd, en blijf erbij je bent eng.
Als jij niet "just that into him" bent... waarom open je hier dan een topic over?

Ongelooflijk ben jij.
Brrrr.... wat ben jij claimerig zeg!!
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven