Gezondheid alle pijlers

Ben mijn stem bijna kwijt!

24-01-2010 13:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, gisteren was ik een beetje hees en nu ben ik mijn stem bijna kwijt.

Wat kan ik het beste doen, ik praat zo min mogelijk (je kunt het eigelijk geen praten noemen) mijn sigaretten heb ik ook nog niet aangeraakt en probeer rust te houden.

Zijn er hier ervaringsdeskundige?
Thee met honing. Honing heeft een verzachtende en helende werking.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niet roken,veel thee met honing,en een warme wollen sjaal om je keel....
Kamillethee met honing,nog beter...
in ieder geval ook niet fluisteren..schijnt ook slecht te zijn.

Rust nemen..
Eigenlijk moet je helemaal niet praten. Veel thee met honing drinken. Ik heb een tijdje geleden dit ook gehad, was er 3 week zoet mee, kun zelfs hierdoor niet werken (ben telefoniste).

Sterkte ermee.
je stem zo weinig mogelijk gebruiken, wil je praten dan niet gaan fluisteren,anders worden je stembanden lui. thee met honing kan je gaan proberen. (ik ben vorigd jaar 2 weken mn stem kwijt geweest)
Ik zal niet weer beginnen over thee met honing, die tip is al vaak genoeg gegeven .

Wat bij mij altijd helpt (en verzacht) is Isla Moos (en dan gewoon de groene, niet de menthol of cassis variant want die zijn echt vies!). Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

Succes.
Goed idee die thee met honing, ga het gelijk zo maken!

Klinkt niet bepaald opbeurend zeg 2 weken je stem kwijt. Ik kan wel een beetje praten maar er komt een hees/krakkend geluid uit me. Daarbij doet mijn keelpijn met slikken enzo.

Mijn amandelen zijn jaren geleden al verwijderd dus daar kan het niet aan liggen.
gorgelen met rode wijn!

Heeft mijn vader op aanraden van de dokter moeten doen, moest spreken voor iets belangrijks en de dag ervoor (of 2 zoiets) werd hij hees, heeft de dokter gebeld wat hij kon doen en die kwam met dit op de proppen. Mijn vader doet het nog steeds als hij hees gaat worden, dus het schijnt te werken.
Moet toegeven dat ik het zelf niet geprobeerd heb toen ik 3 dagen niet kon werken omdat ik mijn stem kwijt was (voor de klas is dat niet zo handig).
Dat spul om je mond mee te spoelen na het tandenpoetsen, listerine, helpt ook. Sinds mijn kind naar de creche gaat gebruik ik dit preventief om niet ook ieder verkoudheidje mee te krijgen. Mijn vriend die de verhoudheid van deze week ook weer opgepikt heeft gaat dat nu toch ook maar doen. Bij mijn moeder hielp het ook om haar stem weer veel sneller terug te krijgen. Zal de bacteriën wel doden of zoiets.
* stemrust

* niet fluisteren !

* niet in rokerige ruimtes

* vocht om je stembanden (bestaand uit 2 zg 'vocal-cords'= stemband-spieren èn 'vetmassa') soepel te houden

* klinkt een beetje als een keelontsteking, dus ff morgen je huisarts raadplegen en ws zal je carbasalaat krijgen ; poeder op laten lossen in water en doormee gorgelen.

sterkte en de groetjes van een logo !
het forum op gaan :-) ,telefoon eruit trekken,met zout water gorgellen,of die thee drinken die iedereen noemt,hints spelen ,je kan jezelf toch niet veraden en hopelijk ben je dan snel de ouwe.want het lijkt me heel vermoeiend niet te kunnen praten of misschien een verademing voor andere om je heen:p
Ik ben een paar keer per jaar mijn stem volledig kwijt. Ik doen eigenlijk helemaal niks omdat het vanzelf wel weer terug komt. Bij mij gaat het nog niet eens altijd gepaard met verkoudheid, wel met hoesten.

Dus hete snoepkes en afwachten maar....

Ik fluister wel altijd en na al die jaren is er geen verandering in mijn stem hoor!

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven