Mening gevraagd: in de friendzone of niet?

16-01-2010 14:53 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lieve Viva forummers. Ik wil jullie graag iets voorleggen en om jullie mening vragen. Na een jaar in het buitenland gewoond te hebben, sprak ik afgelopen zomer kort na terugkomst uitgebreid een oud collega op een bedrijfsreunie. Zij, alweer een poos zelfverkozen single na een lange relatie en ik, nog steeds op zoek naar de ware met hier en daar wat relaties / flings. Op deze reunie spraken we over het feit dat ongeveer iedereen in onze omgeving steady gaat met in toenemende mate kinderen. Waarop ik half grappend zei dat ik bijna geen vrienden meer heb om spontaan mee te gaan stappen omdat ze allemaal hooked zijn en druk met vrouw en / of kind. Aan het eind van de avond, toen ik vertrok droeg ze me op haar snel te bellen om een keer uit te gaan, waarbij ze zelfs checkte of d'r tel. nr wel goed in m'n telefoon stond. Ik was positief verrast, want ik heb haar stiekem altijd wel leuk gevonden, maar destijds een no-go area, want ze had toen een relatie.

Zo gezegd zo gedaan. Een aantal keren ben ik aangehaakt wanneer ze in de kroeg stond met een paar vriendinnen, wat altijd erg leuk en gezellig was. Redelijk vaak kwam het gesprek daarbij op potentiële partners, en de al dan niet kansloze verhalen daaromheen (nee, 24 is echt te jong geworden, constateerden we samen over een van mijn prospects of, als hij niet meer belt na een spannende friemeldate, dan is de kans klein dat er nog interesse is, over een van haar encounters). Zeker vanwege dit soort gesprekken bedacht ik mij dat onze relatie niet meer is dan een vriendschappelijk 'lotgenotencontact'; prima. Maar ook wel stiekem een beetje jammer.

Nu ben ik gaan twijfelen. Rondom de feestdagen ben ik voor drie weken weer naar het buitenland gegaan om mijn vrienden daar op te zoeken. Ik had al eerder met haar erover gehad dat emigreren steeds meer een reeële optie lijkt te worden voor me. Ze had al eerder aan me laten weten het erg jammer te vinden als ik dat zou doen, en toen ik in het buitenland zat, SMSte ze me een gelukkig 2010 en dat ik in het nieuwe jaar maar nog even maar niet moest emigreren.

Terug in Nederland had ik met haar een afspraak om mystery guest te spelen in een kroeg (in opdracht van een bedrijf je voordoen als gast en letten op zaken als gastvrijheid, rommeligheid etc.). Ze smste me of ik zin had om vooraf bij haar thuis een (eenvoudig, zoals ze schreef) hapje te komen eten. Natuurlijk! En ik was eerlijk gezegd verbaasd/ verrast over deze uitnodiging. Het was ook erg gezellig en ze zag er leuk uit. De avond die volgde in de kroeg was ook top. We voelen ons erg bij elkaar op ons gemak. En ook weer na deze avond smste ze me dat ze het weer een zeer geslaagde avond vond.

Gedurende de periode dat we uitgaan merk ik aan mezelf dat ik het steeds minder leuk vind als ze het over andere mannen heeft. Positiever geformuleerd: ik begin haar steeds meer dan vriendschappelijk leuk te vinden. Ooit, in een gesprek over relaties met haar en een van haar vriendinnen, had ik ooit gezegd dat ik als een blok val voor drie dingen aan een vrouw: namelijk gevoel voor humor, gevoel voor humor en gevoel voor humor. En zij heeft dat. Volgens mij is dat ook wat ons een beetje bindt als vrienden; samen lol maken en lachen. Die laatste avond in de kroeg waren we lekker mensen aan het kijken en aan het ranken, toen ze quasi wanhopig naar me uitriep; waar istie nou, die leuke man met gevoel voor humor!? Iets in me zei dat ze dat zo expliciet tegen me zei om me uit de tent te lokken. En het zweet brak me uit, want eigenlijk wilde ik haar zeggen: nou volgens mij staat hij naast je... Maar ja, dat heb ik niet gedaan...

Als de dame in kwestie op dit forum rondspookt, dan zal ze dit verhaal ongetwijfeld herkennen... en zo ja: hey, ik vind je echt heel erg leuk, maar moet eerst bij honderdduizend andere dames even om raad vragen hoe ik deze boodschap het beste bij je kan overbrengen zonder de vriendschap in gevaar te brengen...

Aan de lieve Viva forummers: ik ben een man, en heb (dus?) een enorme plaat voor m'n kop waar het gaat om het oppikken of juist interpreteren van signalen. Daarom hoop ik van deze hulplijn gebruik te mogen maken. Ik wil sowieso binnenkort aan haar vertellen dat ik d'r meer dan gewoon leuk ben gaan vinden. Al is het maar dat haar antwoord m'n emigratieplannen wel eens zouden kunnen beïnvloeden... Ik vraag me dus af: zit ik nog steeds in haar degelijke friendship zone, of denken jullie dat er wel eens sprake zou kunnen zijn van meer interesse?

(Jezus, wat een verhaal is dit geworden zeg...!)

Dank voor de reacties alvast!

Friendzon?

Totaal aantal stemmen: 29

Yep, clearly. (3%)
Nope, ga d'r voor. (52%)
Tsja, hmmm, lastig lastig... (45%)
Hahahaha...summer... mag een kipfileetje ook???

Rijst met een tournedootje potverrrrrrrrrrrrr zo`n kookwonder is Rooss nou ook weer niet!

Maarreh, Vdd mag kiezen, gebroken hart voer!!
Oh Rooss, dan gaan we burgerlijk gourmetten

Kookt iedereen voor zichzelf
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kan óók gezellig zijn...als er maar bubbels bij geschonken worden.

Maar nogmaals....vdd heeft het laatste woord! Waar ga je naartoe emigereren, vdd?? (als je het zeggen wilt hoor)
quote:Summerdance schreef op 24 januari 2010 @ 01:20:

VDD, wat onwijs jammer!

Had je eigenlijk wel een goeie afloop gegund...

Schrok je van je ontboezeming?

Of is jullie vriendschap sterk genoeg voor zulk soort gesprekken

Echt hoor, vind het moedig dat je het haar verteld hebt!

Maar om er nou gelijk voor te gaan emigreren Thanks, lief van je. Vriendschap trekt het wel hoor. We hebben na de film in een supergoed restaurant gegeten en van half zeven tot half elf zitten tafelen. toen we buiten liepen heb ik gezegd dat ik haar echt superleuk, meer dan superleuk vond. Ik zag meteen hoe het zat en heb gelachen om haar non verbale reactie zodat het vooral luchtig bleef. En verteld dat ik het nu wilde zeggen nu het gevoel nog pril is, en vooral omdat ik heel graag vriendjes met d'r wil blijven. Daarna gepraat over haar wiedergutmachungsavonturen met d'r ex en d'r gezegd dat ze er vooral voor moet gaan als dat het voor d'r is.
quote:Rooss4 schreef op 24 januari 2010 @ 01:39:

Kan óók gezellig zijn...als er maar bubbels bij geschonken worden.

Maar nogmaals....vdd heeft het laatste woord! Waar ga je naartoe emigereren, vdd?? (als je het zeggen wilt hoor)

Canada.

Ik kan trouwens m'n spaghetti met zelfgemaakte saus (ok, en een beetje spagheroni) van harte aanbevelen.
quote:Vandiedingen schreef op 24 januari 2010 @ 01:42:

[...]

Thanks, lief van je. Vriendschap trekt het wel hoor. We hebben na de film in een supergoed restaurant gegeten en van half zeven tot half elf zitten tafelen. toen we buiten liepen heb ik gezegd dat ik haar echt superleuk, meer dan superleuk vond. Ik zag meteen hoe het zat en heb gelachen om haar non verbale reactie zodat het vooral luchtig bleef. En verteld dat ik het nu wilde zeggen nu het gevoel nog pril is, en vooral omdat ik heel graag vriendjes met d'r wil blijven. Daarna gepraat over haar wiedergutmachungsavonturen met d'r ex en d'r gezegd dat ze er vooral voor moet gaan als dat het voor d'r is.Klinkt alsof je het goed hebt aangepakt en het niet al te beladen hebt gemaakt. Is ook beter als je nog met haar bevriend wil blijven.
quote:almosthappy schreef op 24 januari 2010 @ 01:21:

Klinkt lekker Rooss4!

(Maar goed, ik lust dan ook zowat alles! Hint hint )Oke, hint non taken. Gelukkig weet ik wanneer ik teveel ben )
quote:DeKenau schreef op 24 januari 2010 @ 01:19:

Ik vreesde er al voor, ondanks al die romantische zielen hier

klote VDD Thx DK. I'm ok.
quote:almosthappy schreef op 24 januari 2010 @ 01:49:

[...]

Oke, hint non taken. Gelukkig weet ik wanneer ik teveel ben )Jij bent nooit te veel... Almost happy!! Jij mag gezellig mee komen eten hoor...het word spaghetti hoor ik net. Met vdd saus....
quote:Rooss4 schreef op 24 januari 2010 @ 02:53:

[...]

Jij bent nooit te veel... Almost happy!! Jij mag gezellig mee komen eten hoor...het word spaghetti hoor ik net. Met vdd saus....
Ah, wat jammer! Heb aan je gedacht gisteren. Hoopte echt dat het wederzijds zou zijn, maar helaas.....

Ik vind je wel heel dapper je het hebt durven zeggen! En het klinkt alsof je het goed aangepakt hebt.

Was het niet een onwijs lange middag/avond?? Je wist natuurlijk dat je het wilde gaan zeggen, was er niet eerder een goed moment of wilde je het pas aan het eind zeggen om de sfeer niet te verpesten? Het klinkt trouwens niet alsof je iets verpest hebt hoor!

Naar Canada.....wauw...... waar in Canada? En wanneer? Hoe vergevorderd zijn je plannen?
quote:dolphin74 schreef op 24 januari 2010 @ 10:30:

Ah, wat jammer! Heb aan je gedacht gisteren. Hoopte echt dat het wederzijds zou zijn, maar helaas.....

Ik vind je wel heel dapper je het hebt durven zeggen! En het klinkt alsof je het goed aangepakt hebt.

Was het niet een onwijs lange middag/avond?? Je wist natuurlijk dat je het wilde gaan zeggen, was er niet eerder een goed moment of wilde je het pas aan het eind zeggen om de sfeer niet te verpesten? Het klinkt trouwens niet alsof je iets verpest hebt hoor!

Naar Canada.....wauw...... waar in Canada? En wanneer? Hoe vergevorderd zijn je plannen?

Thanks Dolphin74. Ik wilde het idd niet eerder zeggen om awkwardness te voorkomen. Wel een topavond gedraaid. Om half zes (na de film Up in the air->aanrader!) eerst een biertje gedronken in de kroeg en daarna van half zeven tot een uurtje of half elf/elf zitten tafelen met een mooie fles witte wijn en geweldig lekkere visgerechten. Helemaal fijn. En jammerdebammer dat het niet wederzijds is, maar ik moest het weten ivm canadaplannen. Heb d'r zojuist nog een sms gestuurd om te zeggen dat ik het een superavond heb gevonden en dat ik hoop dat ik d'r niet te veel in verlegenheid heb gebracht.

Canada: in het westen, in de buurt van de bergjes zal ik maar zeggen. Heb er afgelopen jaar gewoond omdat ik de ratrace hier zat was en m'n leven een beetje wilde opschudden, dus m'n baan opgezegd en daarheen vertrokken. Ben er met kerst en oud en nieuw weer 3 weken geweest en het voelt extreem thuis daar. Heb al een baan aanbod, dus best wel concreet. Moet er alleen even uitkomen vwb salaris en uitvlooien wat ik hier allemaal moet regelen.
anoniem_96989 wijzigde dit bericht op 24-01-2010 11:32
Reden: woord teveel
% gewijzigd
Ik heb net even je verhaal gelezen vandiedingen en ik hoopte op een happy end! Wat hebben die vrouwen toch he die weer terug gaan naar hun ex.... je klinkt als zo'n leuke man en volgens mij vindt zij je ook best leuk maar moet dit nog ontdekken haha! Zit nog teveel met haar ex in haar hoofd.

Nou ja veel succes met je emigratie plannen! klinkt super spannend en leuk!
Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan! Ook door haar nu ff een smsje te sturen, haalt de spanning er meteen een beetje af maar je negeert het niet. Heel goed!

Was het afgelopen jaar een 'proefperiode'? Zit je in de omgeving van Vancouver?

Vind ik trouwens ook weer erg dapper van, zo'n stap.
VDD, misschien raar om te zeggen, maar misschien heeft het ook wel een beetje zo moeten zijn

Je droom om naar Canada te verhuizen kan nu dus gewoon doorgaan.

En ik vind echt dat je het supergoed gedaan hebt, en ik vind haar ook een schat als ik het zo hoor.

Jullie hebben beide zo ontzettend veel respect voor elkaar.

Zulke vrienden zijn zeldzaam!
Je Canada-plannen klinken super goed! Nu je weet waar je aan toe bent is het denk ik ook gemakkelijker om hier weer verdere stappen in te zetten. Anders was je je misschien toch dingen blijven afvragen!
quote:dolphin74 schreef op 24 januari 2010 @ 14:32:

Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan! Ook door haar nu ff een smsje te sturen, haalt de spanning er meteen een beetje af maar je negeert het niet. Heel goed!

Was het afgelopen jaar een 'proefperiode'? Zit je in de omgeving van Vancouver?

Vind ik trouwens ook weer erg dapper van, zo'n stap.Niet bewust een proefperiode. Ik was niet meer tevreden over hoe m'n leven verliep: werkwerkwerkwerk, te weinig tijd voor sociale dingen, ondertussen zo'n beetje al m'n vrienden hooked met kids, dus spontane biertjes werden ook steeds zeldzamer. Kreeg opeens zo'n visioen dat ik vier jaar later nog steeds hetzelfde zat te doen. Vandaar maar even de knuppel in m'n eigen hoenderhok gegooid en m'n baan opgezegd, huis verhuurd en vertrokken. Even een jaartje voor mezelf. Kan het overigens aanraden!
quote:Summerdance schreef op 24 januari 2010 @ 15:00:

VDD, misschien raar om te zeggen, maar misschien heeft het ook wel een beetje zo moeten zijn

Je droom om naar Canada te verhuizen kan nu dus gewoon doorgaan.

En ik vind echt dat je het supergoed gedaan hebt, en ik vind haar ook een schat als ik het zo hoor.

Jullie hebben beide zo ontzettend veel respect voor elkaar.

Zulke vrienden zijn zeldzaam!

Thanks. Ze smste net terug dat ze idd een beetje was geschrokken en dat ze het niet zo voelt, maar dat het de gezelligheid en uitstapjes wat haar betreft niet in de weg staat. En da's mooi, want zo voel ik het ook.

(Trouwens, wat me even van het hart moet: ik vind de reacties hier echt superfijn en heb er echt steun aan, want natuurlijk is het niet echt leuk om nat te gaan. Dus dank iedereen!)
Tuurlijk is ze gschrokken, das ook niet zo gek toch?

Ja joh, wij Viva ladies zijn best heul aardig hoor
Aan moed ontbreekt het je niet! Iemand vertellen dat je haar meer dan leuk vindt, hier alles opgeven en emigreren en ook nog advies durven vragen op een vrouwenforum..... Ik ben onder de indruk hoor

Blij te horen dat de reacties je steunen. Dat komt mede door je eigen heldere en goede schrijfstijl en reacties, actie-reactie hé.

Jullie eerlijkheid tegenover elkaar getuigt van respect voor elkaar. Dat blijkt ook weer uit haar reactie op je sms. Moet je toch ergens ook een goed gevoel geven. Is het ook een opluchting dat je nu duidelijkheid hebt mbt je Canada-plannen?
quote:dolphin74 schreef op 24 januari 2010 @ 17:03:

Aan moed ontbreekt het je niet! Iemand vertellen dat je haar meer dan leuk vindt, hier alles opgeven en emigreren en ook nog advies durven vragen op een vrouwenforum..... Ik ben onder de indruk hoor

Blij te horen dat de reacties je steunen. Dat komt mede door je eigen heldere en goede schrijfstijl en reacties, actie-reactie hé.

Jullie eerlijkheid tegenover elkaar getuigt van respect voor elkaar. Dat blijkt ook weer uit haar reactie op je sms. Moet je toch ergens ook een goed gevoel geven. Is het ook een opluchting dat je nu duidelijkheid hebt mbt je Canada-plannen?Nou, 't is inderdaad goed dat dit nu out of the way is. Zo zei ik het gisteren ook nog grijnzend tegen d'r: 'nou, dan is dat ook weer out of the way'

'k ga idd komende week Canada maar eens verder in gang zetten.
Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken! Veel succes!! Hopelijk vind je daar de liefde van je leven
Succes, Vdd!! Met je emigratieplannen en alles.

Wie weet loop je strax een heerlijke Canadeense tegen het heerlijke lijf!!

Ik gun het je!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven