Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Ik ook niet sterretjee, maar Kees gelukkig wel. (en ik ben aan het lessen)
Ik ben ook aan het lessen, weer net begonnen na een jaar geleden een paar keer gezakt geweest te zijn.

Pff. Het kost me zoveel stress elke keer en geld. Maar toch maar weer langzaam aan begonnen.
Stress heb ik er gelukkig niet van. ik ben gewoon nooit begonnen. Zag er altijd erg tegen op maar het valt me nu erg mee. Kees heeft me als dreigement/ stok achter de deur het cadeau gegeven voor mijn HBO diploma, dus ik moest wel
ik heb er ook heel lang over gedaan hoor, mijn rijbewijs halen. Ik was ook niet zo een succesnummer. Ik haalde het pas toen ik dacht fuck alles, ik doe het gewoon.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik had meer moeite met de theorie. Ik kon mijzelf er niet toe zetten om dat boek in te kijken. Eerste keer gezakt. Vond dat zo erg.. Zat echt jankend op de fiets terug naar huis. Ik ben toen een paar weken als een gek gaan leren en allemaal vragen gaan maken. Uit het boek maar ook via zo'n cd met vragen erop. Tweede keer geslaagd voor mijn theorie met 1 foutje :P

Praktijk gelukkig in 1 keer gehaald. Bij optrekken motor wel af laten staan vanwege de stress. Gelukkig ook getroffen met de examinator. (Heb wel eens gehoord van iemand die was gezakt omdat die de motor liet afslaan.) Ben erg blij met mijn rijbewijs en ik rij inmiddels al een tijd lekker rond. Kon bijv. ook niet mijn trouwjurk gaan passen/bestellen zonder rijbewijs.

Succes met lessen dames! Zal een stuk makkelijker zijn. Kan je zelf ook lekker opstap.
@ Heupje heb je uitgenodigd. Volgens mij krijg je dat in je mail en kan je dan bevestigen. Geen idee hoe het verder moet Eens moet de eerste keer zijn.

Over autorijden. Praat me er niet over. Heb een rijbewijs, maar durf niet te rijden
Ooh heerlijk autorijden, wat jammer boom dat je niet durft, heb je iets vervelends meegemaakt?

Ik zat net online bridezillas te kijken, zo heerlijk vermakelijk. Zo heeft er eentje expres dikke bruidsmeisjes genomen zodat zij dunner lijkt en zegt ze steeds met oefenen enzo, dit is niet voor plezier, plezier heeft er niets mee te maken..
O gut, ik heb je geaccepteerd Boom, maar kan je niks sturen. Zie wel je plaatje staan bij mijn vrienden, maar als ik erop klik gebeurd er niks. Pff
quote:DarkEnchantress schreef op 24 januari 2010 @ 19:08:

Ooh heerlijk autorijden, wat jammer boom dat je niet durft, heb je iets vervelends meegemaakt?

Ik zat net online bridezillas te kijken, zo heerlijk vermakelijk. Zo heeft er eentje expres dikke bruidsmeisjes genomen zodat zij dunner lijkt en zegt ze steeds met oefenen enzo, dit is niet voor plezier, plezier heeft er niets mee te maken.. unbelievable, als het niet om het plezier gaat, waarom dan? En dat anderen zich daar voor laten lenen.
Hoi allemaal!

Ik ben Sattie en heb dit toppic al vanaf het begin gevolgd... ben steeds van plan geweest mee te gaan schrijven, maar dat is er eerder nog niet van gekomen.

Maar nu dus wel!

Hier even wat over mij:

Net als sommige anderen hier heb ik ook heel veel geduld moeten hebben voordat ik werd gevraagd... maar in december was het eindelijk zover! (zat er al 5 jaar op te wachten )

Onze bruiloft zal naar alle waarschijnlijkheid al in mei zijn. Door allerlei omstandigheden (werk) is er tot nu toe eigenlijk nog niks geregeld, maar daar gaat snel verandering in komen. Wel hebben we al een heleboel ideeën, en ook van dit topic heb ik al een heleboel goeie tips kunnen halen.

Ik ga deze week een afspraak maken om jurken te passen, het is al wel laat daarvoor, dus ik hoop dat het nog kan. Ik heb lang getwijfeld of ik wel een echte trouwjurk wil, en nog wel een beetje. Wel wil ik in het wit, maar een zomerjurkje oid is ook prima! Tips zijn welkom!

Op een site heb ik wel hele mooie jurken van Rembo styling gezien, maar die zijn erg duur.

Verder zijn we bezig met het regelen van de trouwlocatie en feestlocatie, maar daar hebben we nog geen definitieve afspraken over. Hopenlijk binnenkort wel!

En waar we ook nog naar op zoek zijn is een leuke kaart. Het liefst één met een foto erop, maar het probleem is dat we onszelf nooit mooi op foto's vinden staan.

Naar mijn idee zijn jullie allemaal al zo ver met alle voorbereidingen, zelfs al is de bruiloft nog ver weg. Ik hoop maar dat ik er niet van in de stress raak dat wij nog (bijna) niks geregeld hebben.

Nou, ik hoop dat ik gezellig met jullie mee mag doen!

Groetjes Sattie
Ik ben wel een beetje bang om met regen in het donker te rijden. Het zicht vind ik dan slecht en vooral op de snelweg durf ik dan niet in te halen. Ik doe het wel, want anders ben ik bang dat ik steeds minder in de auto stap. In het begin durfde ik niet file te parkeren als ik alleen in de auto zat. Op een gegeven moment toch steeds op rustige plekjes gedaan en nu draai ik hem er zo in. Doe het nu nog steeds niet op drukke punten, omdat ik bang ben dat ik het niet voor elkaar krijg en zeker als er dan andere auto's staan te wachten om verder te kunnen rijden. (Pff, belachelijk eigenlijk)
Hallo Sattie,

Als je het binnenkort gaat regelen moet het wel lukken. Bij de winkel waar ik ben gaan passen hebben ze zelfs jurken voor mensen die over 3 weken gaan trouwen. daar betaal je dan uiteraard wel voor, maar dan kan er een hoop. Qua reserveren van feestlocatie lukt het misschien ook nog wel. Misschien niet de datum die je wilt, maar misschien wel in de buurt daarvan. Ik zou het wel komende week gaan regelen. Zou jammer zijn als het niet meer kan op de datum die je graag wilt. Of je moet niet veel eisen hebben natuurlijk, dan valt het vast reuze mee.

Veel plezier met meelezen en succes met de voorbereidingen!
Gewoon een beetje bang aangelegd denk ik....

@ Heupje. Je staat niet bij mijn vriendjes. Misschien moeten we ff geduld hebben.

Welkom Sattie. Wij zijn gewoon een beetje gek dat we zo vroeg zijn Het gaat vast allemaal nog lukken.
Leuk Sattie, welkom!
O en ik ben een enorme control freak dus ik vind het heerlijk als alles tot in de puntjes geregeld is.

*vraagt zich af wat de ceremoniemeester nog te doen heeft straks*
hahaha, itsman is hier de controlfreak. Maar de ceremoniemeester kent hem gelukkig goed en ik doe braaf mijn taken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Inderdaad, flexibel zijn met je datum en in winkels passen waar ze al gewoon jurken op voorraad hebben. Als je aangeeft waar je op zoek gaat kunnen we ook helpen met winkels/ jurken googlen. Heb je al enig idee wat voor iets je zoekt?

En al 5 jaar wachten? ZIjn jullie al zo lang samen dan, of ben jij meer het type die al heel lang wil trouwen? (Voor het idee, ik ben 7 jaar met Kees samen en zat ongeveer een half jaar te wachten op het aanzoek. Niet zo zeer vanwege het huwelijk maar omdat het meer betekend dat Kees ook klaar is voor kinderen)
Hoi hoi!

Bedankt voor het warme welkom!

Haha.. MdK, ja we zijn al 11 jaar samen!

Ik ben eigenlijk helemaal niet het type dat al heel m'n leven zou willen trouwen, ook helemaal geen 'prinsessentypje' om het zo maar even te noemen.

Ik wilde heel graag eerst, na een jaar of 5 trouwen en dan na weer een paar jaar kinderen. Maar goed, zo is het niet gelopen, da's ook niet erg, maar nu zijn we wel helemaal toe aan kinderen en wil ik wel heel graag eerst getrouwd zijn voordat we die stap maken.

M'n vriend heeft altijd nogal veel tijd nodig voor grote stappen in zijn leven dus vandaar dat ie het de hele tijd voor zich uit heeft geschoven. Nu we serieus over kinderen denken heb ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik echt eerst wil trouwen voordat ik aan kinderen begin.

Hij wil het ook wel graag, maar ziet enorm op tegen de trouwdag. (ik stiekum ook wel) We zijn ook niet van die types die graag in het middelpunt van de belangstelling staan.

Nadat we al een half jaar 's ochtends wakker worden zonder ring aan onze vinger (die trouwkabouter is wéér niet geweest ) Heeft ie toch de stap gezet en me gevraagd!

Op zich niet zo'n heel romantisch verhaal, maar ik vind het wel heel bijzonder dat ie dat heeft gedaan omdat ik weet hoe hij er tegenop ziet
@ heupje, binnen 3 weken een jurk? Ik wist niet dat dat kon! Dat stelt me wel een beetje gerust, al wil ik het wel deze week gaan regelen. Een vriendin vertelde dat zij 3 maanden van tevoren moest bestellen. Dat kan dus nog.

Qua datum en zo zijn we flexibel. Ook feestlocaties zijn er hier in de buurt genoeg. Vanmiddag zijn bij een aantal mogelijke locaties even wat wezen drinken. Vanavond ga ik een aantal van die locaties even mailen met de vraag welke mogelijkheden er nog zijn voor mei.

En verder heb ik helemaal niet veel eisen! Ik ben gewoon al hartstikke blij dat het eindelijk gaat gebeuren! Ik zeg al steeds tegen m'n vriend dat ik het op maandagochtend (gratis) ook prima vindt, maar dat wil hij dan weer niet.
Heupje ik heb je toch een bericht kunnen sturen. Hoop dat het aankomt.
Hey Sattie! Maak je geen zorgen hoor, je kunt alles makkelijk op het laatste moment regelen (ok, beetje afhankelijk van je budget, grootte van je plannen en hoe druk je verder privé en op je werk bent... ) Maar ga vooral niet stressen, het moet wel leuk blijven natuurlijk!

Trouwens, als jullie allebei niet van die 'middelpuntmensen' zijn, vier je het toch gewoon lekker kleinschalig met alleen de mensen waar je echt heel veel van houdt en waar je graag bij bent?

MdK, ons aller vraagbaak, ik hoor graag waar je moeder en zus hun kleren hebben gekocht! Ben zelf ook in Arnhem geweest, bij Dream Dresses dus, en Assepoester. Kun je ook prima 'moeder van de bruid-kleren' kopen denk ik ja, haha!
Mijn moeder is niet echt het 'moeder van de bruid type' hoor

Ik heb haar een mailtje gestuurd, laat het je weten ok?
Sattie, welkom, wat leuk dat je gevraagd bent! En om je trouwkabouter. Heeft je aanstaande nog iets bijzonders van het aanzoek gemaakt, wil je dat vertellen?

@MdK, ik wil best vertellen wat onze zin is, maar dan liever als ik weet dat je online bent, zodat je het ziet en ik het weer kan weghalen. Het staat op een prominente plaats in ons huis op de muur, dus iedereen die wel eens bij ons is geweest, kent de tekst. Ivm herkenbaarheid zet ik het dan liever niet zo hier neer.

Even een andere vraag, het risico van overkomen als een kleffe muts, neem ik maar even

Ik heb net PS, I love you zitten kijken en ik realiseerde me ineens dat altijd als er in films 'goede relaties' en 'echte liefde' wordt geschetst, dat ik dan zit te kijken naar dingen die Tutteman en ik hebben. De dingen die de regisseur en de scriptschrijver de mannelijke hoofdrolspeler laten doen, zijn de dingen die Tutteman doet. Als in een film 2 types rondlopen, denk bijv. aan de 2 heren in Bridget Jones, dan is 'de goeie' vaak een weerspiegeling van mijn vent. Dat begon me net ineens te dagen en ik ben er helemaal van ondersteboven. Tutteman is een weekend weg, maar ik wil hem nu het liefst vastpakken en vertellen hoeveel ik van hem hou.

Hebben jullie dat ook? Want wat lijkt me dát geweldig, dat jullie dat net zo voelen bij jullie mannen, en dat jullie dan nog met ze gaan trouwen ook!

Sorry, moest het even kwijt, mijn vriendinnen en zussen zouden zeggen 'Ja Tutje, we weten het nu wel' dus ik val er jullie maar even mee lastig
Tut ik ben online, even snel?
Heel snel

*weg* is wat we elkaar altijd laten weten en staat in krullige letters op onze muur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven