Mode & Beauty alle pijlers

Genezing littekens

25-01-2010 21:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een aantal (sinds 4 weken) littekens waarvoor ik nu sinds kort de Bergman Scar retreat produkten voor gebruik.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand misschien ook nog andere tips voor het sneller laten genezen/vervagen van littekens?

Dankjewel!

xx
ik geef mijn patiënten altijd deze tip om te voorkomen dat littekens gaan storen...(bindweefsel kan vast gaan zitten)

strijk met 1 vinger in 1 richting over het litteken. dus strijk, til je vinger op en strijk. Probeer het daarna de andere richting op en kijk wat prettiger voelt. De kant waarop het strijken het prettigst voelt moet je iedere dag met creme insmeren. Neem een creme waar vitamine E inzit. Litteken creme van Biodermal bijvoorbeeld of de creme die je nu hebt.

Succes ermee
Dankjewel voor de goede tip!

Dat ga ik zeker doen
Vanmiddag al gereageerd met hetzelfde advies, weet nog niet of het werkt (ben druk aan het smeren :-)) maar bio oil zou moeten helpen. Google er maar eens op.
Ben zelf nu sinds een tijdje aan het smeren met bio-oil, maar dat is op oude littekens.

Merk wel dat het vervaagt, maar vooral veel soepeler aanvoelt nu.
graag gedaan!!
Ik ben onlangs aan mijn borst geopereerd en smeer, nu de wond dicht is, heel braaf met Biodermal littekencreme. Ik heb het idee dat het litteken daardoor vager wordt. En door het te masseren (wat je eigenlijk ook doet tijdens het smeren) blijft het ook soepel. Kan ik toch nog topless deze zomer...
Masseren werkt, cremes is nog maar de vraag, maar kwaad kan het ook niet en het masseert makkelijker.

Verder UIT DE ZON BLIJVEN! Dus ook niet gaan zonnebanken en altijd een hele hoge factor smeren als je ermee in de zon komt. En dat zeker een jaar lang..... Topless zonnen is niet aan te raden zeg maar, tenzij je het niet erg vind als je pigmentvlekken oploopt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb als kind litteken creme van Biodermal gebruikt (wegens littekens in gezicht door schisis (ook wel het onvolledig duidende "hazelip" in de volksmond)) en ik heb het idee dat het wel heeft gewerkt. Misschien werkt het beter op 'verse' en minder diepe littekens, dat wel..

Succes met je herstel!
quote:singalala schreef op 25 januari 2010 @ 22:34:

Masseren werkt, cremes is nog maar de vraag, maar kwaad kan het ook niet en het masseert makkelijker.

Verder UIT DE ZON BLIJVEN! Dus ook niet gaan zonnebanken en altijd een hele hoge factor smeren als je ermee in de zon komt. En dat zeker een jaar lang..... Topless zonnen is niet aan te raden zeg maar, tenzij je het niet erg vind als je pigmentvlekken oploopt.

Hoi!

Dankjewel voor je tip!

Ik dacht juist eigenlijk dat zonlicht goed zou zijn voor littekens? Gelukkig heb ik het nog niet uitgeprobeert! Normaal knapt een huid qua puistjes etc ook vaak wel op in de zon, dus ik dacht dat littekens misschien ook dan een beetje zouden vervagen?

Maar ik zal goed smeren idd! Dankjewel!

x
Heeft er iemand ervaring met Bio-Oil?
Maar heeft iemand nou ervaring met Scar retreat serum van de Bergman Kliniek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven