filet american wel of niet eten?

26-01-2010 13:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
omdat ik probeer een beetje af te vallen zocht ik naar een beetje light beleg.

Nu kreeg ik de afgelopen week al meerdere keren de tip om filet american op een bruine boterham of cracker te doen. Eerlijk gezegd heb ik dat al in geen jaaaaaaaaaaren gegeten. Ik ben daar mee gestopt toen ik zwanger was, hoorde dat rauw vlees niet zo goed is dan. Maar eigenlijk vind ik het best lekker, en als het ook niet al te vet is? Hoe zit nu eigenlijk met filet american, is het nu wel of niet goed voor je?
Filet American goed? Nee, lijkt me niet...op smaak gebracht met een vette rode saus en mayo.
ik word er bijzonder gelukkig van, het is vast niet slecht.

google eens op calorieentabel oid dan kan je het vergelijken met allelei andere levensmiddelen (calorieen, vetten, vitamines etc).

Daarbij, als je het lekker vindt dan neem je toch af en toe een boterham met filet a. en ga je lekker sporten, wandelen, what ever... Het verschil zal hem niet zitten in die boterhammen FA lijkt me.
Ik eet producten als filet om wat dikker te worden, kan mij niet voorstellen dat het geschikt is voor dieet. Er zit mayonaise in.
Als je het bij een biologisch slager koopt is het niet ongezond.
quote:emmenn schreef op 26 januari 2010 @ 13:26:

Ik eet producten als filet om wat dikker te worden, kan mij niet voorstellen dat het geschikt is voor dieet. Er zit mayonaise in.Vandaar dat het lekker is! Ik hou van mayo....
In sommige dieeten mag je inderdaad filet americain eten. Er zal best mayo doorzitten maar heus geen potten vol denk ik.

Vind een broodje FA op zijn tijd erg lekker....eet het alleen zomers niet en maak het bakje of cupje wel in een keer op..ik bewaar het niet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Liv schreef op 26 januari 2010 @ 13:28:

Als je het bij een biologisch slager koopt is het niet ongezond.dan zitten er waarschijnlijk minder geur-kleur en smaakstoffen in. Als de slager er vervolgens weer volvette (oh jammie) mayo ingooit heeft het de potentie om ongezond broodbeleg te worden
Achterham, 1 plak 15 gr. 20

Anijshagel, per snee 15 gr. 60

Appelstroop, per snee 15 gr. 35

Bacon, per snee 15 gr. 55

Boterhamworst, per snee 15 gr. 45

Casselerrib, per snee 15 gr. 25

Cervelaatworst, per snee 15 gr. 60

Chocoladehagelslag, per snee 15 gr. 65

Chocoladekorrel, per snee 15 gr. 65

Chocoladepasta, per snee 15 gr. 85

Chocoladevlokken puur/melk, per snee 15 gr. 65

Corned beef, per snee 15 gr. 45

Filet american, per snee 15 gr. 25

Fricandeau varken, per snee15 gr. 20

Gebraden gehakt, per snee 15 gr. 50

Gekookte worst, per snee 15 gr. 75

Groentespread, per snee 15 gr. 5

Hazelnootpasta (suikerarm), per snee 15 gr. 65

Hazelnootpasta, per snee 15 gr. 80

Hausmacher, per snee 15 gr. 50

Honing, 1 el. 15 gr. 50

Jam, per snee 15 gr. 35

Valt dus wel mee hoor....
Ik vind filet ook heerlijk, maar volgens mij wil TO afvallen en dan is het volgens mij niet goed. Ongezond is het altijd, maar dat maakt het niet minder lekker.
Filet americain heeft weinig calorieën, maar kijk uit met die crackers. Daar zit verhoudingsgewijs veel meer in.
quote:mips schreef op 26 januari 2010 @ 13:31:

[...]

dan zitten er waarschijnlijk minder geur-kleur en smaakstoffen in. Als de slager er vervolgens weer volvette (oh jammie) mayo ingooit heeft het de potentie om ongezond broodbeleg te worden Ach, een beetje vet is niet perse ongezond, en mayo kun je ook van bio eieren maken
inderdaad in filet american zit echt niet veel in. Ben een paar jaar geleden flink afgevallen ( 15 kg) en een van de dingen die ik toen ben gaan eten was filet american op brood omdat ik heel vaak tegen kwam dat dat echt light was.
Van Sonja mag het!
quote:mips schreef op 26 januari 2010 @ 13:31:

[...]

dan zitten er waarschijnlijk minder geur-kleur en smaakstoffen in. Als de slager er vervolgens weer volvette (oh jammie) mayo ingooit heeft het de potentie om ongezond broodbeleg te worden Maakt niks uit, dat bio slaat alleen op de herkomst van het vlees.
quote:Bergje65 schreef op 26 januari 2010 @ 13:38:

Van Sonja mag het!

Sowieso nooit naar Sonja luisteren, voor je het weet heb je eierkoekuitslag en eet je iedere dag inspiratieloze magere gerechten waar een volwassen vrouw niet voldoende aan heeft.

*ben van de bond tegen Sonja *
quote:makeupyourmind schreef op 26 januari 2010 @ 13:33:

Filet american, per snee 15 gr. 25

Valt dus wel mee hoor....Ligt eraan hoeveel je natuurlijk op brood smeert....15 gram is wel een erg miezerig beetje hè?
quote:Appelsientje schreef op 26 januari 2010 @ 13:40:

[...]

Maakt niks uit, dat bio slaat alleen op de herkomst van het vlees.Nee hoor. Mijn vriend koopt het wel eens bij de bio slager en dan is de filet niet rood, maar bleek roze. Geen kleurstoffen toegevoegd.
quote:elninjoo schreef op 26 januari 2010 @ 13:34:

Filet americain heeft weinig calorieën, maar kijk uit met die crackers. Daar zit verhoudingsgewijs veel meer in.Ik eet het dan weer het liefst op een bolletje, of geroasterd broodje, die besmeren met Yogonaise, dan filet american erop, wat gesnipperde sjalotjes en dan een plakje of 2 gekookte ei erop en afsluiten met wat versgemalen zout en peper. Niet berekent hoeveel cal. het zijn. Lekker is het wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
haha mylenevalerie, zo kan ik het ook!

Ik bedoelde mijn topic trouwens niet alleen of het light is, het is en blijft natuurlijk rauw vlees. Ik zal het wel dezelfde dag eten of de dag erna maar ik heb gewoon het idee dat er heel veel troep inzit.

En inderdaad, ik heb nog even gegoogeld en er zitten niet veel calorieen in. Dus 2 bruine boterhammen met filet american moet te doen zijn. Ik ga meestal naar de bio slager of naar de ah, en het scheelt echt in kleur. Die kleurstoffen zullen dus niet zo goed zijn maar ik heb bedacht om het met mate weer te gaan eten. Het is lekker en blijkbaar niet zo dikmakend als ik dacht.

Bedankt voor jullie antwoorden!
Filet americain schijnt inderdaad een verantwoorde keuze te zijn om af te vallen...
ze hebben nu bij de appie allerlei varianten oa extra mager, sweet union, knoflook etc etc. Héérlijk. Ik mag het eigenlijk niet maar eet het soms toch. Leven moet wel een beetje leuk blijven
Filet Americain eet ik altijd het liefst van een heel goede slager en dan ook nog als het heel koud is (buiten) en heel vers. Dit om alle risico's van last van mijn maag te beperken. Ik het wel heel erg lekker. Vooral met bieslook en wat peper en zout.

Maar zoals Mylenevalerie het beschrijft is het (ongetwijfeld) ook heel lekker. Mmmm...

Bedenk me nu dat ik nog een 'bartje filet americain' heb liggen.

Stop nu even met forummen en ga lekker smikkelen en wat snooker kijken.
quote:Liv schreef op 26 januari 2010 @ 13:53:

[...]

Nee hoor. Mijn vriend koopt het wel eens bij de bio slager en dan is de filet niet rood, maar bleek roze. Geen kleurstoffen toegevoegd.

Dat kan, maar het hoeft niet. Waarschijnlijk zit er minder sulfiet in, dat ervoor zorgt dat de filet niet verkleurt in het licht.

Maar dat (al dan niet toegevoegde) sulfiet is niet per se biologisch. Of enorm gezond of ongezond voor je.

Ik bedoel eigenlijk: biologisch = gezond klopt niet (altijd).
Wie smeert er nu maar 15 gram FA op zijn boterham? Als ik een dossje van een ons haal, dan kan ik daar hooguit 4 boterhammen mee doen. Dus dan is het al weer 40 calorieen. Da's nog niet veel trouwens. maar zoals mijn moeder filet op een geroosterde boterham smeert, of zoals MV het eet, dan heb je aan een half ons per broodje nog niet genoeg.

Waarmee maar weer eens bewezen is, dat wat je eet niet van belang is, maar hoevéél je eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven