Gezondheid alle pijlers

nawerking van migraine-aanval?

26-01-2010 14:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hen net weer een migraine aanval van 3 dagen achter de rug.

De hoofdpijn is voorbij,maar ik heb wel nog een "houten kop"

Zijn er meer migraine patienten die na een aanval nog een hele dag duizelig&suffig zijn?

Ik neem trouwens gewone paracetamol 1000 mg zetpillen.
Ik heb als kind tot aan mijn 30 e hevige migraine gehad.

Ik gebruikte imigran, tabletten en een prikpen.

Vreselijke aanvallen gehad, dagen van de kaart.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik herken wel wat je zegt, beschrijf het gevoel altijd als "ik heb een wollig hoofd".
als ik migraine heb heb ik het gelukkig geen dagen achterelkaar. Maar ben wel erg suf en moe na een aanval..
Mijn man heeft vaak last van ernstige hoofdpijn (migrainemiddelen helpen niet, voelt hij zich alleen ontzettend beroerd door, dus hij slikt Saridon, wat soms wel, maar vaak ook niet helpt of slechts verlicht) en voelt zich vaak nog licht in z'n hoofd als de hoofdpijn verdwenen is.

Meestal duurt dat de rest van de dag, na een nachtje goed slapen is dat over. Ook heeft hij het dan vaak koud en voelt hij zich "beverig". Zijn geheugen is ook net een vergiet als hij hoofdpijn heeft, dan onthoudt hij niks.
Ja, ik ook. Ik omschrijf het altijd als mist in mijn hoofd. Alles is wat wazig, mijn benen zijn zwaar, mijn hoofd voelt vreemd. Is meestal na een dagje wel weer over.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Als ik migraine heb, dan kom ik er niet met een paracetamolletje, dan heb ik echt triptanen nodig (zoals immigran, naramig, sumatriptan etc. op recept verkrijgbaar). Ik heb na migraine altijd een hersteldagje.
quote:Igoneh schreef op 26 januari 2010 @ 14:41:

Als ik migraine heb, dan kom ik er niet met een paracetamolletje, dan heb ik echt triptanen nodig (zoals immigran, naramig, sumatriptan etc. op recept verkrijgbaar). Ik heb na migraine altijd een hersteldagje.Ik normaal ook, maar ik ben nu zwanger dus ook aan de paracetamol helaas. Helpt toch niet zo goed.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Carrera schreef op 26 januari 2010 @ 14:43:

[...]

Ik normaal ook, maar ik ben nu zwanger dus ook aan de paracetamol helaas. Helpt toch niet zo goed.Ah shit, mag je die triptanen niet als je zwanger bent? Vervelend! Mag je wel ibruprofen? Dat werkt nog altijd wat beter dan paracetemol.
quote:Igoneh schreef op 26 januari 2010 @ 14:54:

[...]

Ah shit, mag je die triptanen niet als je zwanger bent? Vervelend! Mag je wel ibruprofen? Dat werkt nog altijd wat beter dan paracetemol.Nope, ook geen ibuprofen als je zwanger bent. Paracetamol is bijna het enige dat wel mag als pijnstilling. Helpt geen zak.
ik heb altijd een kater-gevoel. Tramadol helpt redelijk.
Ik heb idd ook altijd nog een dag last van een "wollig" hoofd. Ik gebruik imigran 100mg.

Als je trouwens echt migraine hebt, dan werken paracetemollen ook niet. Ik zou toch eens bij de huisarts gaan vragen om een triptaan te proberen.
quote:schuddebuikje schreef op 26 januari 2010 @ 15:00:

ik heb altijd een kater-gevoel. Tramadol helpt redelijk.Herkenbaar! En een kater zonder de voorpret sucks even more!
Ik mag helaas geen migraine medicijnen slikken door mijn medisch verleden(lang verhaal),en moet dus leren leven met migraine+paracetamol.

Het suffe duizelige gevoel is langzaam over aan het gaan, toen ik zwanger was had ik dat "wollige"gevoel constant,heel vervelend.

Ben begonnen met de 3 fasen pil hopelijk wordt de hoofdpijn nu minder.

Ik heb trouwens alleen migraine rondom mijn menstruatie,eerst een week gewone hoofdpijn,daarna de grote klapper:migraine.
Vervelend zeg dat je geen migraine medicatie kan gebruiken. Dan is het al helemaal de aanval "uitzitten". Gelukkig heb je er alleen last van rond de menstruatie.
ook hier van alles geprobeerd tegen veel migraine aanvallen.twee tot drie per week .heel vermoeiend met een

kleine als je de hele dag moet overgeven en al ziek wordt van etensgeuren.tydens zwangerschap hoofdpijn en migraineloos geweest heerlijk!van de week door laten sturen naar neuroloog en in de tussentyd maxalt smelt tabletten gekregen als laatste wat huisarts kon doen.kreeg zaterdag weer een aanval en na tablet te hebben genomen na een half uur tot een uur overal vanaf.wat een verademing,wist niet wat me overkwam.normaal twee dagen zoet mee en nog dag om bij te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven