Vroeg opstaan voor postbode, bouwvakker etc..
dinsdag 26 januari 2010 om 17:10
Vanmorgen zou er iemand langskomen van een bedrijf om iets op te meten in huis. Hij zou tussen 9 en 12 komen. Half 9 gaat de bel. Ik was niet niet opgestaan (wisselende werktijden, meestal laat erin, geen kinderen) dus deed open in mijn pyjama. De man keek wel een beetje vreemd op en wilde best wat later terugkomen, maar omdat het slechts een paar minuten werk was vond ik het OK. Hij was binnen 5 minuten weer weg.
Ik vind het zelf best vervelend als bouwlui of postbodes vroeg op de ochtend komen. Maar ik sta er niet speciaal vroeg voor op. Uiteraard zorg ik wel dat ik een normale pyjama draag of even een vest aanschiet om er niet heel raar uit te zien.
De postbode komt hier altijd direct om 9 uur pakjes brengen en ook die ziet me meestal in mijn pyjama of huispak.
Ik was dus benieuwd hoe anderen dat doen. Zet je de wekker, zorg je dat je helemaal gewassen/aangekleed/huis gezellig is?
Ik zelf dus niet. Als iemand echt langer aan de slag moet dan natuurlijk wel maar alleen iets afgeven of een paar minuten werk...nee hoor.
Ik vind het zelf best vervelend als bouwlui of postbodes vroeg op de ochtend komen. Maar ik sta er niet speciaal vroeg voor op. Uiteraard zorg ik wel dat ik een normale pyjama draag of even een vest aanschiet om er niet heel raar uit te zien.
De postbode komt hier altijd direct om 9 uur pakjes brengen en ook die ziet me meestal in mijn pyjama of huispak.
Ik was dus benieuwd hoe anderen dat doen. Zet je de wekker, zorg je dat je helemaal gewassen/aangekleed/huis gezellig is?
Ik zelf dus niet. Als iemand echt langer aan de slag moet dan natuurlijk wel maar alleen iets afgeven of een paar minuten werk...nee hoor.
dinsdag 26 januari 2010 om 17:16
Hier een freelancer die 's ochtends ook wel 's in pyama, huispak of andersoortige niet echt representatieve kledij thuis aan het werk is. Ik ga er niet speciaal voor douchen en aankleden. Zeker niet als het om een klus van vijf minuten gaat. En het maakt me niet uit dat de man of vrouw in kwestie dan vreemd kijkt.
dinsdag 26 januari 2010 om 17:19
dinsdag 26 januari 2010 om 17:22
dinsdag 26 januari 2010 om 17:24
Ik had ook een keer een luie ochtend en liep gewoon in joggingbroek & trui en make-uploos thuis rond. Komt de postbode (niet eens extreem laat, uurtje of 11/half 12) en die vraagt; "lag je nog in bed ofzo?"? Met een afkeurende blik.
Tsssss wat een ASO vond ik dat! Heb geen antwoord gegeven en keek hem aan, toen gaf hij het pakje en ging weer weg.
Waar bemoeit die gast die zich mee....
Tsssss wat een ASO vond ik dat! Heb geen antwoord gegeven en keek hem aan, toen gaf hij het pakje en ging weer weg.
Waar bemoeit die gast die zich mee....
dinsdag 26 januari 2010 om 17:57
quote:shoppen schreef op 26 januari 2010 @ 17:22:
de pakketbezorger noemt me inmiddels al bij mijn naam
soms komt hij wel 3 x in de week een pakje bezorgen
hij heeft alle stylen al gezien, in pyama met bril,
in bikini( vd zomer)
met alleen handdoek om etx etc
lig er niet wakker van
ik wil mijn pakje graag
Hier ook.
Postbode van de pakketdienst kent iedereen al bij naam in huis en heeft mij ook al meerdere malen in groot shirt aan de deur zien staan. De slaap uit mijn ogen wrijvend. Hij moet er altijd om lachen en zegt dan ook vaak ' geniet van je vrije dag!'
Super!
de pakketbezorger noemt me inmiddels al bij mijn naam
soms komt hij wel 3 x in de week een pakje bezorgen
hij heeft alle stylen al gezien, in pyama met bril,
in bikini( vd zomer)
met alleen handdoek om etx etc
lig er niet wakker van
ik wil mijn pakje graag
Hier ook.
Postbode van de pakketdienst kent iedereen al bij naam in huis en heeft mij ook al meerdere malen in groot shirt aan de deur zien staan. De slaap uit mijn ogen wrijvend. Hij moet er altijd om lachen en zegt dan ook vaak ' geniet van je vrije dag!'
Super!
Poelepoelepoelepoes!
dinsdag 26 januari 2010 om 17:58
dinsdag 26 januari 2010 om 18:01
dinsdag 26 januari 2010 om 18:04
Haha ja, ik werk ook thuis en kreeg vandaag ook onverwacht de postbode aan de deur met een pakje... en natuurlijk had ik 's ochtends net mijn alleroudste joggingpak aangeschoten en liep ik nog ongekamd rond (had een dringende opdracht die ik moest inleveren, dus dat was rechtstreeks uit mijn bed naar de computer gewankeld). Ik voel toch altijd wat verlegenheid als ik mensen zo onder ogen moet komen en zweer dan dat het nooit meer zal gebeuren... maar drie dagen later zit ik toch weer ik foute huiskleding te werken, hehe...
dinsdag 26 januari 2010 om 18:26
Bij het bezorgen van een pakje vind ik het niet erg om in mn pyama open te doen. Als er wat langer werk nodig is dan kleed ik mij wel aan. Wij hebben trouwens een onwijs goede postbode. Hij komt de pakjes gewoon op mn werk brengen. Ik woon dichtbij mn werk en verwachtte een pakje dus heb hem toen gevraagd of hij die bij zich had. Dat was inderdaad zo en sindsdien brengt hij hem op mn werk als ik niet thuis ben! Echt zo onwijs handig!
dinsdag 26 januari 2010 om 19:05
Oh wat heerlijk dat bijna iedereen in d'r pyjama opendoet!! Ik loop op m'n vrije dagen ook rustig de hele dag in pyjama en met ongekamd haar en durf eigenlijk nooit open te doen waardoor ik dagen later langs het postkantoor moet om het pakketje op te halen. Maar nu ik weet dat meer mensen dat doen...
Make-up zal me trouwens helemaal worst wezen, maar als er iemand in huis wat moet doen dan zorg ik wel dat ik op z'n minst kleren aan heb (al zijn het oude), en niet een pyjama.
Make-up zal me trouwens helemaal worst wezen, maar als er iemand in huis wat moet doen dan zorg ik wel dat ik op z'n minst kleren aan heb (al zijn het oude), en niet een pyjama.
dinsdag 26 januari 2010 om 19:07
Voor een pakketje of iets anders korts doe ik geen moeite. Hebben mijn pyama's ook eens een ander publiek.
Als er mensen langere tijd binnen moeten zijn zorg ik wel dat ik er fris en fruitig bijloop. Anders voel ik me toch niet op mijn gemak.
Hier komen de vuilnismannen trouwens al om half 8 's ochtends langs, en het is me al een paar keer gebeurd dat ik bij het horen van de wagen bedacht dat ik de bak vergeten was buiten te zetten.
Ook dan sjees ik makkelijk in pyjama en op slofjes naar buiten om dat ding al hijgend aan te leveren.
Levert altijd goede gesprekken op trouwens, en ook gegarandeerd een rood hoofd van mij.
Als er mensen langere tijd binnen moeten zijn zorg ik wel dat ik er fris en fruitig bijloop. Anders voel ik me toch niet op mijn gemak.
Hier komen de vuilnismannen trouwens al om half 8 's ochtends langs, en het is me al een paar keer gebeurd dat ik bij het horen van de wagen bedacht dat ik de bak vergeten was buiten te zetten.
Ook dan sjees ik makkelijk in pyjama en op slofjes naar buiten om dat ding al hijgend aan te leveren.
Levert altijd goede gesprekken op trouwens, en ook gegarandeerd een rood hoofd van mij.
dinsdag 26 januari 2010 om 19:43
Hmm, als ik een afspraak heb dat er iemand komt tussen 9 en 13 uur bijvoorbeeld (monteur, pakketje, etc) dan sta ik al om half 9 helemaal klaar. Maar 95% van de tijd komen ze pas om 13.00 uur aan of zelfs nog later.
En dan zit ik dus de hele ochtend onrustig, durf bijna niet naar de wc, want zal je zien dat ze dan precies komen. En ondertussen te balen dat ik lekker had kunnen uitslapen.
Dus tegenwoordig blijf ik lekker in bed leggen, leg de draagbare bel op mijn nachtkastje en doe in mijn pyama en bril op de deur open
En dan zit ik dus de hele ochtend onrustig, durf bijna niet naar de wc, want zal je zien dat ze dan precies komen. En ondertussen te balen dat ik lekker had kunnen uitslapen.
Dus tegenwoordig blijf ik lekker in bed leggen, leg de draagbare bel op mijn nachtkastje en doe in mijn pyama en bril op de deur open
dinsdag 26 januari 2010 om 20:17
Als ik weet dat er iemand langs komt, dan zorg ik dat ik aangekleed ben. Staat er iemand onverwacht om half 9 aan te bellen en ik ben niet aangekleed, dan hebben ze pech en doe ik niet open.
Aanbellen betekent niet dat ik ook open doe. Zelfde trouwens met bellen, als ik geen zin heb neem ik gewoon niet op.
Aanbellen betekent niet dat ik ook open doe. Zelfde trouwens met bellen, als ik geen zin heb neem ik gewoon niet op.