(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
donderdag 28 januari 2010 om 22:47
Ik ben zelf bij Maison du Parfum in Antwerpen geweest en die mevrouw was super, super aardig. Nam alle tijd voor ons en liet ons heel veel ruiken.
Daarnaast ook nog bij Verso geweest (dat heb jij onthouden denk ik Tijgermeisje), dat is een luxe, dure kledingzaak met een mooie parfumafdeling (Byredo, Montale, By Kilian, The Differtent Company) En daar werden we hooghartig behandeld. Met moeite iets mogen testen en mevrouw had weinig verstand van de geuren die ze verkocht.
Verder nog bij Necessities (oa Miller Harris, Creed, L'Artisan Parfumeur) en Reminiscence winkel geweest, ook weer heel aardig personeel.
Dus Verso was echt een negatieve uitzondering en ik heb gehoord dat het inmiddels daar wel verbeterd is.
Antwerpen is dus echt een aanrader.
Vanavond na het douchen in 1270 van Frapin, in Antwerpen gekocht!
Daarnaast ook nog bij Verso geweest (dat heb jij onthouden denk ik Tijgermeisje), dat is een luxe, dure kledingzaak met een mooie parfumafdeling (Byredo, Montale, By Kilian, The Differtent Company) En daar werden we hooghartig behandeld. Met moeite iets mogen testen en mevrouw had weinig verstand van de geuren die ze verkocht.
Verder nog bij Necessities (oa Miller Harris, Creed, L'Artisan Parfumeur) en Reminiscence winkel geweest, ook weer heel aardig personeel.
Dus Verso was echt een negatieve uitzondering en ik heb gehoord dat het inmiddels daar wel verbeterd is.
Antwerpen is dus echt een aanrader.
Vanavond na het douchen in 1270 van Frapin, in Antwerpen gekocht!
vrijdag 29 januari 2010 om 10:34
Gisteravond gaan slapen in Chembur van Byredo. Hmmm, best lekker, maar wat mis ik? Byredo vind ik vaak waterig. Iets sterkers? Rousse van Serge Lutens! Niet dat Chembur 'Rousse Light' is, maar het ligt daar wel ergens in de buurt, volgens mijn subjectieve neus dan.
Vandaag Al Oudh proberen, spannend, deze geur is wat mij betreft nog n paar treedjes hoger op de dirty schaal dan MKK! Maar met n piepklein drupje beginnen dan...!
Vandaag Al Oudh proberen, spannend, deze geur is wat mij betreft nog n paar treedjes hoger op de dirty schaal dan MKK! Maar met n piepklein drupje beginnen dan...!
vrijdag 29 januari 2010 om 10:54
Vandaag Ombre Rose, Jean Charles Brosseau. Het verhaal bij deze geur: mijn man en ik waren een paar jaar geleden een weekendje in Parijs, zonder kinderen. Ik had me voorgenomen de hele parfumtoer te doen (helaas niet gelukt wegens tijdtekort), en begon in Au Printemps, een warenhuis met een droom van een cosmetica / parfum afdeling. En natuurlijk een hele niche parfumhoek. Ik dacht dat ik in de hemel was...echt, die verkopers/verkoopsters hoorden in hun hoofd al tje-tjing!! Kassa!! We hebben een freak!! Anyway, daar heb ik dus Ombre Rose ontdekt, en Bal a Versailles (deze twee waren ook nog het minst duur). Verder ben ik dat weekend bij Montale, Maison Guerlain, Salons Palais Royales Shiseido, Galeries Lafayette geweest. Het was een mooi weekend....en elke keer als ik een van de geuren opdoe die ik toen heb ontdekt/gekocht, denk ik er weer aan!
Verder heeft Parijs natuurlijk nog meer interessante spots, maar daar gaat het nu niet over!
Verder heeft Parijs natuurlijk nog meer interessante spots, maar daar gaat het nu niet over!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
vrijdag 29 januari 2010 om 12:30
Marnie, ik was anderhalf jaar geleden ook in Parijs, maar wist toen helaas nog niet van Montale en Serge af. Kan me nog wel herinneren dat ik langs de Montale winkel kwam. Zo zonde he?
Wel kende ik Annick Goutal en die heb ik ook uitgebreid opgespoten bij de Printemps of Lafayette.
Ook een echt zoet geurtje is Délices van Cartier. Ik vind em persoonlijk té snoepjesachtig om echt lekker te zijn.
Sweet Oriental Dream vind ik echt de lekkerste zoete geur die ik tot nu toe heb geroken. Daar zit ook nog wat pittigs in.
En je ruikt em de hele dag.
MKK vind ik helemaal niet dirty. Snap niet waarom die geur zo speciaal is. Mij doet ie in elk geval niets.
Wel kende ik Annick Goutal en die heb ik ook uitgebreid opgespoten bij de Printemps of Lafayette.
Ook een echt zoet geurtje is Délices van Cartier. Ik vind em persoonlijk té snoepjesachtig om echt lekker te zijn.
Sweet Oriental Dream vind ik echt de lekkerste zoete geur die ik tot nu toe heb geroken. Daar zit ook nog wat pittigs in.
En je ruikt em de hele dag.
MKK vind ik helemaal niet dirty. Snap niet waarom die geur zo speciaal is. Mij doet ie in elk geval niets.
vrijdag 29 januari 2010 om 12:39
Emma: Delices vind ik ook niet zo lekker, ik houd best van zoet maar Delices is ook cloying (zo'n mooi Engels woord daarvoor) oftewel teveel, te benauwende zoetheid.
In Sweet Oriental Dream ruik je ook nog roos, en het nootachtige, en dat maakt de geur zo lekker vind ik
In Sweet Oriental Dream ruik je ook nog roos, en het nootachtige, en dat maakt de geur zo lekker vind ik
vrijdag 29 januari 2010 om 12:43
Testdagje Al Oudh v L Artisan Parfumeur.
Neus Bertrand Duchaufour
Noten cumin, cardamom, pink pepper, neroli, rose, castoreum, civet, leather, musk, oud, sandalwood, atlas ceder, patchouli, myrrh, incense, vanilla, tonka bean.
Namen die in reviews o.a. genoemd worden: Jubilation 25 v Amouage en Havana Vanille v L AP.
Dit is n lovely little stinker met n flinke dosis komijn. Diep, vol, warm en licht pittig spicy. Unisex tot mannelijk. Gaat definitely ergens helemaal bovenaan mn behangrol terecht komen!
Neus Bertrand Duchaufour
Noten cumin, cardamom, pink pepper, neroli, rose, castoreum, civet, leather, musk, oud, sandalwood, atlas ceder, patchouli, myrrh, incense, vanilla, tonka bean.
Namen die in reviews o.a. genoemd worden: Jubilation 25 v Amouage en Havana Vanille v L AP.
Dit is n lovely little stinker met n flinke dosis komijn. Diep, vol, warm en licht pittig spicy. Unisex tot mannelijk. Gaat definitely ergens helemaal bovenaan mn behangrol terecht komen!
vrijdag 29 januari 2010 om 13:51
Vivenda ik had het ideetje uit n door jou geplaatst lijstje van geuren, eerst nog wat reviews gegoogeld, zo kwam ie op mijn te ruiken lijst. Dus dank vd tip!
Heb hem opgespoten in de Bijenkorf in Rotterdam (heeft n klein Skins hoekje) en was best wel verliefd totdat het even later mis ging en ik er mannenpies in rook... Op kleding zou dan n uitkomst zijn!
Heb hem opgespoten in de Bijenkorf in Rotterdam (heeft n klein Skins hoekje) en was best wel verliefd totdat het even later mis ging en ik er mannenpies in rook... Op kleding zou dan n uitkomst zijn!
vrijdag 29 januari 2010 om 16:31
Ivm de URL niet kunnen zien heb ik geen link, maar als je googelt op meet the perfumistas kom je bij n artikel uit de Britse Daily Mail.
Ik herken enerzijds wel iets, anderzijds ligt de focus wel erg op de 'uitwassen', het betalen van n smak geld voor 1 ml van iets bijna niet meer verkrijgbaars.
Hollandse nuchterheid misschien?
Ik herken enerzijds wel iets, anderzijds ligt de focus wel erg op de 'uitwassen', het betalen van n smak geld voor 1 ml van iets bijna niet meer verkrijgbaars.
Hollandse nuchterheid misschien?
vrijdag 29 januari 2010 om 17:00
zaterdag 30 januari 2010 om 13:25
Goedemorgen!
Vandaag in Nez a Nez, Bouche Baie...hmmm, lekker zoet
Tijgermeisje, ik geloof dat ik een beetje in de war was met Cartier Delices, ik bedoelde eigenlijk Amor Amor van Cacharel. Allebei rood, dat zal het wel zijn.
Hier ook sociale verplichtingen waar weinig zin in is.....
Vandaag in Nez a Nez, Bouche Baie...hmmm, lekker zoet
Tijgermeisje, ik geloof dat ik een beetje in de war was met Cartier Delices, ik bedoelde eigenlijk Amor Amor van Cacharel. Allebei rood, dat zal het wel zijn.
Hier ook sociale verplichtingen waar weinig zin in is.....