Vast in huwelijk.
vrijdag 29 januari 2010 om 22:39
Hallo allemaal
Al twee jaar denk ik er over om te scheiden..
En ik heb geen idee wat te doen.
Mijn man en ik zijn nu 12 jaar samen 4 jaar getrouwd en twee kids.
ik ben nu 27 en heb het gevoel van is dit alles wat er is..
Als ik diep in mijn hart kijk heb ik voor mezelf dit besluit al genomen alleen nu is het zo dat ik nu al drie keer aan mijn man verteld heb dat ik weg wil ( of dat hij weggaat is om het even) alleen kom het er toch elke keer op neer dat geen van beide ergens anders heen kan.
Er zijn voor hem wel mogelijkheden maar hij wil niet weg en ik wil hem ook niet "zijn"huis uitzetten.
Het is allemaal heel tegenstrijdig ik hou nog van hem maar niet op de juiste manier ik hou van hem als vriend maar niet als mijn geliefde.
Hij doet ontzettend zijn best om het allemaal goed te krijgen alleen ben ik bang dat ik al te ver ben.
Het enige wat me tegenhoud zijn de kids ik wil hun, hun vader niet afnemen maar aan de andere kant denk ik ook niet dat ik op deze manier een al te beste moeder ben. ik ga bij het minste geringste uit mijn plaat en dat is ook niet fair naar hun toe.
Als hij mij in bed aanraakt kan ik alleen maar denken alsjeblieft niet! dat kan toch niet.
Ik kan op het moment alleen maar denken aan dat het me heerlijk lijkt om gewoon een tijd alleen te zijn want dat ben ik bijna mijn halve leven niet geweest.
Zie het al helemaal voor me gewoon mijn kindjes en ik.
Aan de andere kant ben ik ook bang dat ik spijt ga krijgen.
Ik heb aardig wat single vriendinnen die jaloers zijn op wat ik heb.
maar daarin tegen ben ik jaloers op hun vrijheid..
wat vinden jullie?
alvast bedankt voor de reactie's
Al twee jaar denk ik er over om te scheiden..
En ik heb geen idee wat te doen.
Mijn man en ik zijn nu 12 jaar samen 4 jaar getrouwd en twee kids.
ik ben nu 27 en heb het gevoel van is dit alles wat er is..
Als ik diep in mijn hart kijk heb ik voor mezelf dit besluit al genomen alleen nu is het zo dat ik nu al drie keer aan mijn man verteld heb dat ik weg wil ( of dat hij weggaat is om het even) alleen kom het er toch elke keer op neer dat geen van beide ergens anders heen kan.
Er zijn voor hem wel mogelijkheden maar hij wil niet weg en ik wil hem ook niet "zijn"huis uitzetten.
Het is allemaal heel tegenstrijdig ik hou nog van hem maar niet op de juiste manier ik hou van hem als vriend maar niet als mijn geliefde.
Hij doet ontzettend zijn best om het allemaal goed te krijgen alleen ben ik bang dat ik al te ver ben.
Het enige wat me tegenhoud zijn de kids ik wil hun, hun vader niet afnemen maar aan de andere kant denk ik ook niet dat ik op deze manier een al te beste moeder ben. ik ga bij het minste geringste uit mijn plaat en dat is ook niet fair naar hun toe.
Als hij mij in bed aanraakt kan ik alleen maar denken alsjeblieft niet! dat kan toch niet.
Ik kan op het moment alleen maar denken aan dat het me heerlijk lijkt om gewoon een tijd alleen te zijn want dat ben ik bijna mijn halve leven niet geweest.
Zie het al helemaal voor me gewoon mijn kindjes en ik.
Aan de andere kant ben ik ook bang dat ik spijt ga krijgen.
Ik heb aardig wat single vriendinnen die jaloers zijn op wat ik heb.
maar daarin tegen ben ik jaloers op hun vrijheid..
wat vinden jullie?
alvast bedankt voor de reactie's
vrijdag 29 januari 2010 om 22:48
Is dit niet iets wat tegenwoordig zoveel mensen voelen ? Lijkt wel een soort "trend" te zijn of zoiets...
Het gras is niet altijd groener aan de andere kant...
Wat voor man is hij? Noem eens al zijn pluspunten. Hij is de vader van je kinderen en ooit hield je veel van hem. Ben je zeker dat je niets kan doen om dat gevoel terug te krijgen? Je zit nu misschien in een dip en betrekt dat op je relatie, ik weet niet hoor. Beeld je goed in , een leven zonder hem... Dit is niet zomaar een beslissing als je haar knippen, als je spijt hebt , groeit het wel weer terug, maar in dit geval gaat het wel om mensen en gevoelens.
Het gras is niet altijd groener aan de andere kant...
Wat voor man is hij? Noem eens al zijn pluspunten. Hij is de vader van je kinderen en ooit hield je veel van hem. Ben je zeker dat je niets kan doen om dat gevoel terug te krijgen? Je zit nu misschien in een dip en betrekt dat op je relatie, ik weet niet hoor. Beeld je goed in , een leven zonder hem... Dit is niet zomaar een beslissing als je haar knippen, als je spijt hebt , groeit het wel weer terug, maar in dit geval gaat het wel om mensen en gevoelens.
vrijdag 29 januari 2010 om 22:49
vrijdag 29 januari 2010 om 22:50
Maar sta je nu dan niet op eigen benen? Met iemand getrouwd zijn wil toch niet zeggen dat je je vrijheid kwijt bent? Heb je niet je eigen leven, doe je niet je eigen dingen en zo? Als je dat nu wenst maar voelt dat je het niet hebt, zou het misschien wel kunnen komen doordat je kinderen hebt en het huishouden en daardoor weinig tijd. Dat verandert echt niet als je alleen met je kinderen woont...Wordt alleen nog erger , want dan sta je er alleen voor met je kinderen.
vrijdag 29 januari 2010 om 22:53
vrijdag 29 januari 2010 om 23:01
Nee ik heb bijna geen eigen leven.(ok confronterend!)
Ik heb weinig vriendinnen de vriendinnen die ik heb zijn verbonden aan mensen die ik via hem ken.
Ik doe niet aan sport de hoop om af en toe alleen uit te gaan heb ik al opgegeven omdat meneer dan altijd moeilijk doet.
Alleen op vakantie tja zou een optie kunnen zijn.
maar daar zijn de middelen niet voor en dan zou hij de hele tijd denken dat ik vreemd aan het gaan ben enz..
Zijn pluspunten zijn dat hij een goede vader is en een eerlijke vent.
hij is ook niet slecht en dat maakt het nou net zo moeilijk.
Ik denk ook niet dat het gras groener is bij de buren..
Ik heb weinig vriendinnen de vriendinnen die ik heb zijn verbonden aan mensen die ik via hem ken.
Ik doe niet aan sport de hoop om af en toe alleen uit te gaan heb ik al opgegeven omdat meneer dan altijd moeilijk doet.
maar daar zijn de middelen niet voor en dan zou hij de hele tijd denken dat ik vreemd aan het gaan ben enz..
vrijdag 29 januari 2010 om 23:01
quote:LolitaLempicka schreef op 29 januari 2010 @ 22:50:
Maar sta je nu dan niet op eigen benen? Met iemand getrouwd zijn wil toch niet zeggen dat je je vrijheid kwijt bent? Heb je niet je eigen leven, doe je niet je eigen dingen en zo? Als je dat nu wenst maar voelt dat je het niet hebt, zou het misschien wel kunnen komen doordat je kinderen hebt en het huishouden en daardoor weinig tijd. Dat verandert echt niet als je alleen met je kinderen woont...Wordt alleen nog erger , want dan sta je er alleen voor met je kinderen.
Precies. Is het niet meer een kwestie van onafhankelijker zijn?
Kun je dat niet realiseren in je huwelijk?
Precies. Is het niet meer een kwestie van onafhankelijker zijn?
Kun je dat niet realiseren in je huwelijk?
vrijdag 29 januari 2010 om 23:04
Wohh, nu noem je toch wat dingen op die maakt dat hij niet zo leuk is als dat je hem beschrijft...
Hij is jaloers, argwanend omdat hij denkt dat je vreemd gaat tijdens een vakantie alleen.. Heeft hij daar redenen voor?
Het zelfde geldt als je een avondje uit wil.
Wat mag je wel van hem en dan bedoel ik om alleen te kunnen doen?
Wat doet hij voor jou?
Hij is jaloers, argwanend omdat hij denkt dat je vreemd gaat tijdens een vakantie alleen.. Heeft hij daar redenen voor?
Het zelfde geldt als je een avondje uit wil.
Wat mag je wel van hem en dan bedoel ik om alleen te kunnen doen?
Wat doet hij voor jou?
vrijdag 29 januari 2010 om 23:07
Wil je wel aan sport doen? Zo ja, dan kan dat toch? Prima om tijd voor jezelf te maken zo. Schrijf je in voor een hobby of een cursus, daar kan je wel vriendinnen vinden...
Verlang je ernaar s' avonds in het weekend alleen uit te gaan of overdag met vriendinnen en doet hij daar moeilijk over? Als je nooit zo een uitgaanspersoon was en hij ook niet kan je hem toch niet kwalijk nemen...Maar ik dacht eigenlijk dat koppels met kinderen dat al achter de rug hadden en meer deden aan etentjes en visites en zo.
Gingen jullie altijd samen uit en vond je dat nooit erg en nu opeens heb je wel de behoefte alleen uit te gaan?
Werk je of ben je huisvrouw?
Verlang je ernaar s' avonds in het weekend alleen uit te gaan of overdag met vriendinnen en doet hij daar moeilijk over? Als je nooit zo een uitgaanspersoon was en hij ook niet kan je hem toch niet kwalijk nemen...Maar ik dacht eigenlijk dat koppels met kinderen dat al achter de rug hadden en meer deden aan etentjes en visites en zo.
Gingen jullie altijd samen uit en vond je dat nooit erg en nu opeens heb je wel de behoefte alleen uit te gaan?
Werk je of ben je huisvrouw?
vrijdag 29 januari 2010 om 23:09
quote:Wat mag je wel van hem en dan bedoel ik om alleen te kunnen doen?
Tja dat is weinig en nee hij heeft geen reden omdat te doen.
laat ik het zo zeggen ik kan alleen of samen met iemand doen maar dat is dan of met gezeik vooraf of met iemand die in zijn ogen "veilig" is.. dus geen single vriendinnen enz..
laat ik het zo zeggen ik kan alleen of samen met iemand doen maar dat is dan of met gezeik vooraf of met iemand die in zijn ogen "veilig" is.. dus geen single vriendinnen enz..
vrijdag 29 januari 2010 om 23:13
Ja we zijn geen standaard koppel denk ik dan.. maar dat zal wel komen doordat ik "jong" mijn eerste kindje kreeg
ik ben al sinds dat ik 1 maand 16 was bij hem..
we gingen vaak samen weg maar hij ook vaak alleen.
nu wil ik graag weg en dan is hij moe etc etc.
als ik dan alleen wil gaan is het herrie.
Ik werk twee dagen in de week.
ik ben al sinds dat ik 1 maand 16 was bij hem..
we gingen vaak samen weg maar hij ook vaak alleen.
nu wil ik graag weg en dan is hij moe etc etc.
als ik dan alleen wil gaan is het herrie.
Ik werk twee dagen in de week.
vrijdag 29 januari 2010 om 23:14
Dan zit je in een lastig parket. Hebben jullie het daar nooit over gehad waarom hij zo denkt?
Hij weet dat je uit het huwelijk wil stappen dat zou voor hem toch een reden kunnen zijn om eens water bij de wijn te doen..
Begrijp ik dan goed dat hij het ook prima vindt dat jij wil scheiden?
Zo nee dan zouden jullie toch afspraken kunnen maken over diverse dingen en de afspraak dat hij er niet over gaat zeiken...
Een onzekere of jaloerse echtgenoot heb je...
Hij weet dat je uit het huwelijk wil stappen dat zou voor hem toch een reden kunnen zijn om eens water bij de wijn te doen..
Begrijp ik dan goed dat hij het ook prima vindt dat jij wil scheiden?
Zo nee dan zouden jullie toch afspraken kunnen maken over diverse dingen en de afspraak dat hij er niet over gaat zeiken...
Een onzekere of jaloerse echtgenoot heb je...
Bwa bosaapje, ben ook zo, heb liever dat mn vriend en ik samen uitgaan. Het alleen uitgaan als single heb ik achter de rug. Als hij weg is met vrienden is het in zijn appartement (heeft hij voorlopig nog maar gaat er weg zodra hij kan) om playstation te spelen of films te kijken. Of in de zomer wat in het park basketballen.
Maar alleen weg met vriendinnen, overdag, doe ik wel. Als we uitgaan is het met al onze vrienden...Hij kan ook fun hebben met zn vrienden als ik er ben hoor, wil niet per se alleen uit zonder mij. En is dan ook niet zo dat we aan elkaar plakken! Als hij echt zou willen uitgaan 's nachts, zonder mij,zou dan denk ik wel denken, waarom precies? Goed een avondje met de mannen, is heel normaal, maar waarom zou hij alleen naar een club willen gaan zonder mij? Daar kan je toch sowieso geen echte mannenavond hebben, met dat luide muziek. Mannen alleen in een discotheek associeer ik met "verkoop en versiergedrag"...
Maar alleen weg met vriendinnen, overdag, doe ik wel. Als we uitgaan is het met al onze vrienden...Hij kan ook fun hebben met zn vrienden als ik er ben hoor, wil niet per se alleen uit zonder mij. En is dan ook niet zo dat we aan elkaar plakken! Als hij echt zou willen uitgaan 's nachts, zonder mij,zou dan denk ik wel denken, waarom precies? Goed een avondje met de mannen, is heel normaal, maar waarom zou hij alleen naar een club willen gaan zonder mij? Daar kan je toch sowieso geen echte mannenavond hebben, met dat luide muziek. Mannen alleen in een discotheek associeer ik met "verkoop en versiergedrag"...
quote:NPE schreef op 29 januari 2010 @ 23:01:
En denk je dat dat ineens verandert als je alleen bent? Jij hebt weinig vriendinnen omdat je er blijkbaar weinig moeite voor hebt gedaan, dat ligt dus aan jou en niet aan je huwelijk.
Wat is moeilijk doen? Vindt hij het niet leuk? Dat kan, dat is toch zijn probleem dat hoeft niet te betekenen dat je je aanpast. Het is helemaal niet erg als hij moeilijk doet, daar heeft hij recht op, net zoals jij er recht op hebt om alleen uit te gaan.
En denk je dat dat ineens verandert als je alleen bent? Jij hebt weinig vriendinnen omdat je er blijkbaar weinig moeite voor hebt gedaan, dat ligt dus aan jou en niet aan je huwelijk.
Wat is moeilijk doen? Vindt hij het niet leuk? Dat kan, dat is toch zijn probleem dat hoeft niet te betekenen dat je je aanpast. Het is helemaal niet erg als hij moeilijk doet, daar heeft hij recht op, net zoals jij er recht op hebt om alleen uit te gaan.
vrijdag 29 januari 2010 om 23:18
quote:NPE schreef op 29 januari 2010 @ 23:09:
[...]
Mag je zelfs niet alleen of met een single vriendin gaan sporten?? Dat gaat wel ver ja...
Maar je zegt dat je al sinds je 16de met hem bent? Dan zijn er veel dingen denk ik 'ingekoekt' en dan denk ik dat veel praten de boodschap is. Beetje bij beetje de dingen veranderen...
[...]
Mag je zelfs niet alleen of met een single vriendin gaan sporten?? Dat gaat wel ver ja...
Maar je zegt dat je al sinds je 16de met hem bent? Dan zijn er veel dingen denk ik 'ingekoekt' en dan denk ik dat veel praten de boodschap is. Beetje bij beetje de dingen veranderen...
vrijdag 29 januari 2010 om 23:18
Een huwelijk wil nog niet zeggen dat je geen eigen leven hebt. Je mag eigen keuzes maken en zolang deze respectvol en zuiver zijn mag je daarvoor gaan.
Het kan toch niet zo zijn dat je partner dat gaat verbieden omdat hij onzeker of jaloers is.
Is het spreekwoord niet zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten?
Hij ging ook alleen uit, waarom TO niet? Als hij moe is blijft hij maar thuis, wil niet zeggen dat TO dan ook maar thuis moet blijven.
Het kan toch niet zo zijn dat je partner dat gaat verbieden omdat hij onzeker of jaloers is.
Is het spreekwoord niet zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten?
Hij ging ook alleen uit, waarom TO niet? Als hij moe is blijft hij maar thuis, wil niet zeggen dat TO dan ook maar thuis moet blijven.
vrijdag 29 januari 2010 om 23:30
Nationaliteit doet er helemaal niet toe. TO en haar man zijn 12 jaar samen dan roesten er patronen in waar je helemaal niet blij mee bent, maar die kan je best veranderen. TO blijft thuis omdat ze liever thuis blijft dan de confrontatie aan te gaan met man. Ja zo schiet je voor geen meter op natuurlijk. Misschien is TO bang voor conflicten?