***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Vriend was vergeten het plankje te halen (en had dus al een uitbrander gehad..), maar gelukkig was A. zo lief om hem te komen brengen. Ik ben blij!
A. is een moppie!

Net vond ik Hugo op de overloop en volgens mij ligt hij er weer. Het gozertje heeft een tikje last van verlatingsangst als je het mij vraagt; hij wilde net even kijken of ik nog wel beneden was! (een paar dagen terug stond hij ineens beneden, maar dat doet hij nu gelukkig niet.)

Ik heb net via de mail de plaatsingsbevestiging voor groep 1 gekregen! Ik ben blij dat Steijn en Huug naar de school van onze keuze gaan! Mees gaat dus ook, maar daar hoef ik niet meer op te wachten. Hij krijgt automatisch een plek als wij dat willen, omdat zijn broertjes op die school zitten.
Jeetje is dat nu al rond? Ik heb het gevoel dat het nog eeuwig duurt voor ze naar school gaan. Is niet zo, dat weet ik wel maar toch.

Wat doe je als Hugo op de gang staat?

Wie o wie weet hoe je een filmpje klein maakt? Ik wil wat versturen per mail, maar het is 158 MB.
quote:lara1978 schreef op 29 januari 2010 @ 20:12:

Wat doe je als Hugo op de gang staat? .

Balen. Ik zet hem op de gang, geef een korte uitleg waarom hij daar staat, zeg dat ik hem over twee minuten kom halen en loop weg. Hugo blijft óf netjes op de gang, óf komt om de haverklap de kamer weer binnen, maar dat hangt af van zijn mening over de reden en of hij het er mee eens is of niet. (wat dat betreft heeft hij niet zo veel te willen!)

Vervolgens pluk ik hem van de gang, geef wederom een korte uitleg over het waarom van de sanctie en vraag of hij sorry zegt. Kijk, hier gaat het vaak mis! Hij vertikt het soms, zoals vanavond, om sorry op een normale toon te zeggen en hij moet dan net zo lang op de gang blijven tot hij normaal sorry heeft gezegd. Elke twee minuten ga ik naar hem toe en herhaal dit net zo lang tot het normaal kan. Ik ga echt geen peuter van de gang halen die krijsend "Ik zeg GEEN sorry, stomme mamma" gilt!

God, ik word al moe als ik het bovenstaande lees!

Laar, A. vond Popje lief en klein!
Laar, volgens B kan je het beste het filmpje op een file-host website zetten. Gewoon ff zoeken op google (geef alleen maar door wat ik hoor).

Fijn dat je uiteindelijk het plankje hebt!

Witchke, ik vind het ook goed dat je het even aankaart bij de kinderarts. Zowel zijn gewicht als zijn spraak.

Eerlijk gezegd vindt ik dat hij echt weinig eet voor zijn leeftijd.
Ik ga even googelen Swiss, bedankt!

Muis, ik bedoelde als hij zijn bedje uit komt. En slaapt Steijn erdoorheen?
Aha! Ik bonjour het mannetje altijd zijn bedje weer in. Ik zeg tegen hem dat het tijd is om te gaan slapen en dan hobbelt hij naar zijn kamer, om de deur dicht te smijten en twee seconden later weer op de overloop op te gaan. Ik heb hem de afgelopen al tig keer slapend op de gang aangetroffen! Steijn slaapt overal snurkend doorheen, behalve als ik onder de douche wil!
Xaloy, wat een narigheid allemaal, heel veel sterkte de komende week in NL. Swis heeft een mooi stukje gegeven hoe je ermee om kan gaan, laat gewoon je gevoel zien, je mag best huilen als je op bezoek gaat, je hoeft je niet altijd groot te houden, het raakt je immers enorm. Dikke knuffel!

Laar, fijn dat je eindelijk je plankje hebt, ik hoop dat hij bevalt. Ik heb hem eigenlijk bijna niet gebruikt tot nu toe. Ik vind het ook een onding om achter te lopen om eerlijk te zijn.

Spitsmuis, wat goed dat Steijn de vaatwasser heeft ingeruimd. Ik laat Zahra eigenlijk niet helpen, want ik vind het een beetje eng, maar als ik het zo lees kan ze het toch wel proberen. Ze doet de deur van de vaatwasser wel altijd dicht (ook als ik nog bezig ben).

hebben jullie kinderen dat trouwens ook? Zahra wil altijd alles dichtdoen, bijv. deur van de vaatwasser, deur van de magnetron, lades die openstaan, hup alles moet dicht en soms gaat het er nogal hardhandig aan toe. Ik moet echt in de gaten houden dat yasemin niet toevallig in de speelgoedkast aan het rommelen is en Zahra de la dicht wil doen, want dan zou ze er zo met haar handjes tussen kunnen zitten (auw!).

Witch, wat goed dat je het over zijn schildklier gaat hebben bij de kinderarts. Ik vind het ook vreemd dat Xander zo zwaar is terwijl je zo aan het opletten bent qua voeding.

Oh Yasemin was zoooo schattig vanavond. Ik had haar ingesmeerd met Luuf, haar slaapzak aangedaan en toen zag ze ineens het flesje neusspray staan. Ze wees ernaar en zei: 'tie' pakte het flesje en stopte het in haar neus. Daarna liet ze me zonder mopperen haar neus sprayen.
Mogge allemaal.

Swiss, ik weet niets van een levertransplantatie eigenlijk. Heb de betreffende patient nog niet eens zelf gesproken sinds het nieuws, ze weet het ook nog maar kort. Ze is sinds gister weer thuis, en daarvoor nog groggy van allerlei andere probeersels van artsen. Kans is dus daarmee ook klein dat ik haar kan bezoeken in Groningen, vind ik niet erg, eerlijk gezegd. Ik kan geloof ik alleen maar onder pistooldwang dat ziekenhuis (UMCG) nog een keer inlopen (mijn moeder had al aangeboden dat ze mee zou gaan maar dat hoeft dus niet meer).

Robbie heeft ook wel es afkoeling nodig maar hoeft van mij geen sorry te zeggen. Het is hier óf sorry zeggen of afkoeling (in zijn kamer want we hebben een open gang :-) Allebei tegelijk zou hier niet werken. Bij minder ernstige vergrijpen moet hij sorry zeggen en bij driftbuien en extreem vervelend gedrag (meermaals eten gooien oid) moet hij op zijn kamer en dan wacht ik tot hij stil is. Dat kan soms wel 10 minuten duren!

Ja, Layla, Robbie is ook zo'n opgeruimd mannetje. Alles moet dicht en op zijn plaats staan. Hij brengt zelf al zijn bekers naar de keuken en houdt angstvallig alle laatjes en deuren in de gaten: alles moet dicht!

We gaan vandaag sleeen op een 11 km lange sleeroute. Heb er zin in!
Muis, ik geef je overschot van gelijk dat je je kinderen vroeg op school laat inschrijven als er zo een lange wachtlijsten zijn.

Wat een pittig ventje die hugo. En wat leuk dat Steijn je zo goed helpt.

Straks gaan we naar het kleuterdansen. Xander heeft een nieuwe sportoutfit. Een rode korte broek, een blauwe t-shirt en sportschoentjes. Hoop dat hij het leuk vind, we mogen kijken of ie goed meedoet. Zou erg fijn zijn dat hij het leuk vind, want dan heeft ie elke week iets leuks om naar uit te kijken.
Pff Xaloy, wat een ellende in jullie omgeving, ben er echt even stil van.... Kan me voorstellen dat je er nu echt even helemaal doorheen zit en moet huilen.

Swiss, ik ben ook onder de indruk van jouw woorden....

Draakje: Hoop dat jullie een geweldig weekend hebben samen!!

Hier lekker rustig aan dit weekend. M. heeft een beamer gekocht en is die aan het ophangen voor onze eigen thuisbioscoop, Hij moest hem wel zelf betalen van mij aangezien ik het een belachelijke uitgave vond... (gelukkig hebben we allebei nog wat eigen spaargeld aangezien de laatste 9 jaar alles al op de grote hoop gaat) Verder geen afspraken, dus lekker aanrommelen. Komende week komen de eerste materialen voor de webshop binnen en de eerste opzet is gemaakt. Dus nog 1,5 week en we kunnen echt aan de slag.
Ff zwaaien vanuit een heel mooi hotel. Hebben superluxe gegeten, konden daarna ons bed inrollen. Vanochtend uitgeslapen, lekker ontbeten en zo naar Antwerpen om te shoppen. Wat een luxe!!!!!!!!!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Goedenmorgen allemaal.

Laar, is het nog gelukt met dat filmpje?

Layla, lief van Yasemin. Heerlijk als ze een keer meewerken ipv tegenwerken bij zo'n neusspray actie.

Ik hou Finn nog steeds ver weg van de vaatwasser. Bij ons staat het bestek helemaal onderin en ik vind de messen toch echt te gevaarlijk. In onze nieuwe vaatwasser krijgen we een la, dan wordt het minder gevaarlijk.

Wicthke, veel plezier met dansen straks.

Drop, succes met je shop!

Leuk een beamer. Hebben wij ook even overwogen, maar we willen niet altijd naar een muur kijken.

Xaloy, ja je schijnt ook met een stukje lever kunnen leven, dus dat is wel iets makkelijker. Nu ligt het natuurlijk allemaal aan je bloedsoort etc en aan het aanbod. Maar makkelijk is anders, pff, eng hoor allemaal.

Wat lief dat jullie allemaal onder de indruk waren van mijn woorden. Ik wordt natuurlijk zelf elke keer met een levensbedreigende ziekte geconfronteerd. En hoe lief iedereen het ook bedoelt, soms is het best lekker als iemand anders zijn gevoelens ook laat zien. Ik kon zelf in het begin juist helemaal niet huilen, maar samen met B hebben we toch wel even een traantje gelaten vanwege het feit dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen.

Maar eergisteren was ik officieel 6 maanden kankervrij! Joepie!!
Oh, layla, ik kan denk ik wel za, maar heb vrijdag nachtdienst, dus ligt er een beetje aan hoe die verlopen is. Kunnen wel afspreken dat ik za ochtend bel als ik terug ben van mijn dienst.
DN, geniet van je heerlijke weekend!

Lekker een weekend met z'n tweeën, klinkt super.
Swiss, je hebt natuurlijk gelijk. Alleen ik was wel érg van de kaart gister en eergister. Zeg maar gewoon overspannen verdrietig. Ben er nu echt heel moe van. En dat is niet handig als je naar NL moet rijden en ik wil niet half ellendig daar aankomen. Verdrietig zijn is natuurlijk wel OK. En helaas is dat niet moeilijk.

Het komt vast goed. Een beetje vertrouwen in de toekomst is natuurlijk wel heel fijn, dat maakt je wat rustiger.

T is maar goed dat ik een psychiater heb! Anders had ik er nu wel een kunnen gaan zoeken

Spannend Drop, van je webshop! Heb je nog hulp nodig bij programmeren en hosting ed? C. is echt een goeie!

Het sleeen is afgezegd, vriendin is door haar rug gegaan. Ik vind het niet heel erg, ben te moe om erg veel te ondernemen.
Xaloy, ik hoop dat je vandaag lekker een beetje bij kunt komen, idd wel makkelijk voordat je morgen in de auto stapt. Er wordt ook weer sneeuw verwacht vanavond en vanacht, dus vooral het begin van je reis wordt misschien vermoeiend.

Neem je Robbie eigenlijk mee?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je overspannen verdrietig bent. Af en toe denk ik zelfs dat het bijna nog moeilijker is voor vrienden en familie. Jullie moeten (willen) ook nog proberen om sterk te zijn. Ik kan lekker onredelijk zijn wanneer ik wil en lekker "zielig" zijn. Terwijl jullie toch willen proberen positief te blijven en vooral mij maar de positieve kanten te laten zien.

Ik kan tenminste iets doen (operaties, trials etc) en jullie kunnen alleen maar toekijken en meedenken.

En jij krijgt nu niet een zo'n verhaal maar zoveel mensen tegelijk. En dat terwijl je zelf momenteel ook niet het best in je vel zit.

Hele dikke knuffel meid, ik hoop dat je het allemaal een beetje onder controle krijgt in je hoofd.
Swiss, ook ik was onder de indruk van je worden, maar ben sowieso onder de indruk van jouw sterke persoonlijkheid. En wat heerlijk dat je al 6 maanden kankervrij bent!

Xaloy, meisje, doe je voorzichtig aan? Wanner ga je rijden? Heb je trouwens regelmatig gesprekekn met een psych?

Drop, spannend hoor, zo'n webshop.
Ja, Robbie gaat mee. Die blijft veel bij opa's en oma's terwijl ik bezoekjes afleg in ziekenhuizen.

Morgenochtend rond een uur of 10 vertrek ik pas, inderdaad om de ochtendgladheid en -sneeuw te vermijden. Er ligt echt een wintersport-achtige hoeveelheid sneeuw hier, Robbie en ik hebben vanmorgen een pracht van een sneeuwpop gemaakt :-)

Komt er nog meer sneeuw bij? Sjemig. Ergens wel jammer dat we weggaan, in NL gaat het regenen de komende week (Zegt het knmi).

6 maanden kankervrij is niets. Op naar de 6 jaar!
Goedemiddag!

Swis, zes maanden kankervrij? Op naar een jaar!

Layla, wat lief van Yasemin! Steijn en Huug zijn trouwens ook van die opgeruimde knulletjes en alles moet dicht. Helaas voor Mees willen zijn handjes nog wel eens tussen lades en dergelijke komen...

Xaloy, wat heerlijk dat er zo veel sneeuw ligt! Hier heeft het ook gesneeuwd, maar het hangt niet over. A. is vanochtend met de jongens op de slee door de sneeuw gaan banjeren en ik lag te slapen. Heerlijk!
Hey draakjeNoah, wat jij in de buurt van Antwerpen. Zit je er morgen nog ? Indien wel wil ik je samen met de kids uitnodigen om eens langs te komen. Je kan mijn adres op hyves vinden. Wij wonen op 15 km van Antwerpen. Telefoonnr staat ook op hyves, dus als je wil kom maar langs. Zou dat heel gezellig vinden.

Kleuterdans viel goed mee. Hij deed alles wel zo een beetje mee, maar zat ook een beetje in het rond te lopen en ging bij tijden staan als ze moesten gaan zitten en omgekeerd.
Oh lees het net draakje, je bent zonder de kids weg. Maar zonder de kids mag je ook komen hoor. Kan je Xander eens zien en kunnen we elkaar eindelijk eens ontmoeten.
Ik kom me even netjes afmelden, tot over een week!
Xaloy, een hele goede week.

Heb je nog een beetje kunnen uitrusten gisteren?

Is het bij jullie ook zo verschrikkelijk mooi? Hier schijnt de zon (tegen alle verwachtingen in) en het is echt wintersport, schitterend.

B gaat straks lekker met Finn sleeën. Jammer dat ik niet meekan. Heb gisteren wel weer wat gewandeld en heb zelfs 5 minuten heel langzaam op de crosstrainer geoefend, maar mee sleeën is denk ik nog niet verstanding.
Xander heeft gisteravond overgegeven. Maar is niet ziek. Denk dat hij iets verkeerds heeft gegeten.

Verder hier ook sneeuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven