knoflook in een pot van de Lidl

30-01-2010 16:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik vraag me af hoe lang je knoflook in een pot kan bewaren, als je die pot al geopend hebt ? Is dat binnen 3 à 4 dagen, een week, of langer ?

Net als augurken misschien wel 2 of 3 weken ?

Het is een simpele vraag, en ik sta nu voor het dilemma oude knoflook te eten, of weg te gooien.
Maakt het uit of het van de Lidl is of van de Appie?

Ik doe altijd de snuffeltest. Als het nog goed ruikt, gebruik ik het. En je ziet ook snel genoeg of het is uitgedroogd, bruin geworden of dat er schimmel of rare plekjes op zitten.

Volgens mij kan het lang aan als de knoflook onder de olie staat en heeft gestaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zijn het hele tenen in olie of gemalen knoflooktenen?
Het zijn hele tenen, maar niet in olie, maar in brandewijnazijn, water en zout.
Ik heb ze altijd van de Jumbo en die bewaar ik heel lang. Zo lang ze maar onder olie/water staan en inderdaad nog goed ruiken... niks aan het handje!
Wat doe je met knoflooktenen op azijn?

Gebruiken bij het koken?

Of eet je dat gewoon zo?
Er zijn hier genoeg forumsters die al griezene bij een pot augurken van een paar weken.

Berbaast me dat je alleen nog reacties: gewoon eten , hebt gekregen

sluit ik me bij aan dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 30 januari 2010 @ 17:33:

Er zijn hier genoeg forumsters die al griezene bij een pot augurken van een paar weken.

Is dat zo? Die dingen staan bij mij altijd maanden in de koelkast. Ze drijven in de azijn, dat is juist een conserveringsmiddel, dus waarom zou je daarvan griezelen?

Hetzelfde geldt voor die knoflook, die zou ik ook nog gewoon gebruiken na een aantal weken hoor.
Gewoon tot de houdsbaarheid datum, goed afgesloten en in de koelkast. Je merkt vanzelf wel wanneer iets niet goed is. Hetzelfde geldt ook voor augurken. Als die ondergedompeld zitten dan is er toch niks aan de hand?
quote:Reverie schreef op 30 januari 2010 @ 17:59:

Gewoon tot de houdsbaarheid datum, goed afgesloten en in de koelkast. Je merkt vanzelf wel wanneer iets niet goed is. Hetzelfde geldt ook voor augurken. Als die ondergedompeld zitten dan is er toch niks aan de hand?Ik kijk niet eens naar de houdbaarheidsdatum van zulk soort dingen... ik zal wel een ontzettend ontaarde kok zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 30 januari 2010 @ 18:07:

[...]

Ik kijk niet eens naar de houdbaarheidsdatum van zulk soort dingen... ik zal wel een ontzettend ontaarde kok zijn.Nee hoor. Dit is voor mij best een grappig onderwerp want ik heb toevallig mijn potje knoflook vandaag vervangen. Hij was 3 maanden over datum. Mijn nieuwe potje is tot ergens in 2011 houdbaar en zolang houd ik hem ook als het niet langer zal zijn.
quote:Capibara schreef op 30 januari 2010 @ 17:53:

[...]

Is dat zo? Die dingen staan bij mij altijd maanden in de koelkast. Ze drijven in de azijn, dat is juist een conserveringsmiddel, dus waarom zou je daarvan griezelen?

Hetzelfde geldt voor die knoflook, die zou ik ook nog gewoon gebruiken na een aantal weken hoor.Geen idee waarom ze dat doen, maar lees er de topics over: "Hellup kan ik dat nog eten," maar eens op na
Gewoon eten. Die houdbaarheidsdatums worden in Nederland erg overdreven veilig gesteld.

Volgende keer gewoon een netje knoflook kopen. Tenen pellen en in een bak de diepvries ingooien. Vlak voor gebruik eruit halen, persen en je hebt altijd verse.
Augurken en andere dingen op azijn paar dagen of weken houdbaar?

Nou, dan was ik er al lang niet meer geweest.

*pleit stiekem nog steeds voor een sticky topic m.b.t. houdbaarheidsvragen*
knoflook in de vriezer, bedankt voor het idee. Spaanse pepers zitten er al in, waarom heb ik nooit verder gedacht?

Sinds ik die pepers bevroren snij heb ik er ook geen last meer van branderige vingers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven