Wie kent deze kleur??

26-01-2010 18:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug een huisje gekocht en jeetje wat komen daar veel keuzes bij kijken... Allemaal heel leuk maar ook heel erg moeilijk... Nooit gedacht dat ik daar zo'n moeite mee zou hebben.

Nu zit ik weer te dubben over de verf... Ik heb een lichte eiken vloer met hele brede planken, een zwarte bling bling keuken en alle deuren 'bijna' wit en dan ook hoogglans. De plinten krijgen dezelfde kleur als de deuren. Maar... nu dus de verf op de muren... Ik vind zelf zandkleur best mooi, maar toen ik afgelopen zaterdag verfadvies kreeg adviseerde die man mij dat niet te doen aangezien dat mijn vloer heel flets zou maken. Hij adviseerde mij om taupe te gebruiken op één of twee muren en om de rest licht te laten. Ik heb de kleur maar op een heel klein staaltje gezien en omdat je daar geen goed beeld van krijgt dacht ik, ik kijk even op internet. Maar nu heb je dus verschillende soorten taupe. En die mij geadviseerd is vind ik op het plaatje (zo'n zelfde soort staaltje maar dan met computerkleuren) niet echt geweldig. Ik vraag me nu af of iemand deze kleur kent: Taupe P14. Hoe komt de kleur over? Bruin/grijs? Of....?

Ik wil in ieder geval wel wat doen met het advies wat ik gekregen heb aangezien hij een expert is. Maar ja, ik moet de kleur natuurlijk wel mooi vinden...

Alvast bedankt!

Groetjes
Je kan je 't minste 'n buil vallen aan de serie Loom - Forel - Lei - Leem - Klei - Rendier - Mus - Kever

Dit zijn de bruinig grijzen.

De middelsten zijn niet voor niks de populairste muurkleuren. En inderdaad is het waar dat zandkleur en eiken niet optimaal staan bij elkaar. Ik heb een zandkleurige vloer en als ik daar iets van onbewerkt eiken bij zet dan lijkt dat eiken fletsroze. Maar alles is relatief natuurlijk.

Grijs is ook mooi. De populaire warmgrijzen zijn uit de serie: Wolf - Damp - Cyber - Kiezel - Tin - Grafiet - Avond - Raaf.
Nou, hehe, jullie zullen het niet geloven maar ik heb toch gekozen voor de taupe. Want.... de taupe op die grote staal die ik had was een hele andere taupe dan dat mij geadviseerd was. Ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten taupe waren... Deze is zeker niet paarsig. Er zit weer meer bruin in. Is van Flamant. En op de andere muren doe ik Old church white. Ook van Flamant. Nou, vind het superspannend allemaal...En is het niet mooi dan schilderen we het maar weer over.

Ik laat jullie nog wel horen hoe het resultaat is. Maar zal nog wel een aantal weken duren voordat het klaar is.

In ieder geval bedankt voor de tips!
Ik heb ook Forel. Maar ik vind hem eigenlijk te donker. Zelf noem ik mijn kleur meestal Bunkertjesgrijs, maar dat zullen de Forel-fans hier vast niet met me eens zijn
http://doe-het-zelf-verbo ... aupe-5l-dichte-emmer.html

Hier heb ik de kleur gevonden. Maar ik vind hem toch wel wat paarsig. Maar misschien ben ik wel kleurenblind, haha.
Oh, ik krijg de link niet aangeklikt hier. Nou ja, dan houdt het op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven