Werk & Studie alle pijlers

Ervaring met werken in Maleisië

29-01-2010 15:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mensen die werken of hebben gewerkt in Maleisië. Mijn vriend moet daar waarschijnlijk voor een paar jaar heen voor zijn werk en dan ga ik mee natuurlijk.

Alleen ik wil daar niet niks doen. Kom je daar als nederlandse makkelijk aan een baan? Volgens mij valt dat niet mee. Heb al een lijst gedownload met allemaal bedrijven die vanuit nederland zijn ontstaan en een afdeling in Maleisië hebben, maar misschien dat iemand zijn ervaring met mij wil delen. Bijv. horeca, hotel enz.
Kijk eens op wereldwijzer, mischien dat je daar ook informatie kan krijgen.
Een goede vriendin van mij heeft voor langere tijd in Maleisië gewerkt, in de horeca. Was meer bezigheidstherapie dan dat het echt wat opleverde... Heel veel buitenlanders in landen als Maleisië gaan iets in het toerisme doen, bijv. duikinstructeur of horeca.

Waar in Maleisië gaan jullie heen? KL of een klein eilandje bij Borneo maakt nogal wat uit natuurlijk. En wat voor achtergrond heb je, wat voor soort werk zit je aan te denken?
.
Ik denk dat het dan iets in de horeca word. Ben management assistent, maar daar is lastig werk in te vinden daar......heb ook in de horeca gewerkt dus dat zou moeten lukken.

Ik mag hopen dat ik daar wel mag werken, anders word ik gek

Marietje85: we zouden dan naar KL gaan.
Maleisie is een geweldig land !!!

Ik ben er een paar keer geweest en mijn man is er ook vaak (luchtvaart).

Ik denk dat je aan deze site veel hebt:

http://www.malaysiasite.nl/startnl.htm

Ben van Wijnen is een ervaringsdeskundige en heeft ook een forum op zijn site waar jij met alle vragen over Maleisie terecht kan.

Veel succes!
Nina28 Super bedankt, ik denk dat ik hier wel wat mee kan.

Het lijkt mij ook een heel mooi en vriendelijk land.
Succes!
Hi Nottie,

vrienden van mij zitten nu 8 maanden in KL. Hij is uitgezonden voor zijn werk en zij doet vrijwilligerswerk, omdat ze daar niet mag werken. Ze hebben 't op zich wel naar hun zin, ookal is het daar nu superheet en vochtig en zitten we vnl binnen met de airco!

Succes!
Wat doen jullie mannen voor werk dat er mogelijkheden zijn om voor lange tijd in een ander land te gaan werken?

Lijkt me heerlijk, zo'n beroep met mogelijkheden. Zou niet weten of ik het daadwerkelijk zou doen, maar dat de mogelijkheid er is lijkt me super.
als je gaat werken in een ander land moet je met veel zaken rekening houden > vriendinnetje van mij heeft hier een leuk artukel aangewijd >over werken en wonen in maleisie daarnaast zijn ook nog interessante tips op deze personeel pagina
Ik heb geen ervaring met werken in Maleisie, wel veel ervaring met werken met mensen uit Maleisie. Zoek eerst uit of het uberhaupt mogelijk is om daar te werken. Helaas zal waarschijnlijk ook daar gelden dat zonder een netwerk je uiteindelijk nergens komt. Ga dus naar alle expatborrels, Hollandse avonden georganiseerd door de ambassade, etc en maak aan iedereen duidelijk wat je wilt. Denk daar goed overna. Dus zeg niet "misschien iets als management assistent", maak het heel concreet.

Overigens zou ik niet graag in de horeca of toerisme willen werken. Verdient ten eerste geen drol en ten tweede bestaan er in zulke landen klassenverschillen waardoor je niet bepaald aardig wordt behandeld. Dan zou ik me veel liever op vrijwilligerswerk richten, staat ook goed op je CV.
quote:Jazzyteach schreef op 19 september 2010 @ 12:00:

als je gaat werken in een ander land moet je met veel zaken rekening houden > vriendinnetje van mij heeft hier een leuk artukel aangewijd >over werken en wonen in maleisie daarnaast zijn ook nog interessante tips op deze personeel paginathnx interessant stuk, heeft je vriendin daar ook zelf gewerkt? zou graag s wat verhalen uitwisselen...
Nottie,

Ik heb in Maleisie gewerkt.

Het is iha een plezierig land.

Ik denk niet dat u makkelijk een baan kunt vinden.

Veel Westerlingen in Maleisie werken voor Shell en nog wat grote bedrijven.

In een hotel of restaurant betalen ze rond de 100-300 Euro, maximaal denk ik. Veel goedkope arbeidskrachten uit de Philipijnen, Indonesie en China.

Vrijwilligerswerk zou wel kunnen, natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven