Mijn biologische zoon! HELP!

02-02-2010 14:57 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik wil mijn verhaal graag hier plaatsen omdat ik niet echt meer weet wat ik het beste kan doen.

5 jaar geleden heb ik een vriendin van mij geholpen om een kindje te krijgen. Ze kon zelf niet op de natuurlijke manier zwanger worden. Na vele onderzoeken en psychische gesprekken heb ik toen een aantal eicellen van mij over laten plaatsen in haar. Ze is toen vrij snel zwanger geraakt! De gehele zwangerschap heeft ze hormonen van mij gebruik omdat ze die niet voldoende aanmaakte.

Er is destijds vast gelegd dat mijn vriendin en haar man het kindje op zouden voeden en ik me op de achtergrond zou houden maar indien het nodig zou zijn, ik wel in zou springen. (heeft er ook mee te maken dat ik erg close met hun ben-was). En er staat ook in dat wanneer hun iets overkomt, het kindje naar mij zou gaan!

De laatste paar maanden heb ik ruzie met mijn 'vriendin'. met haar man heb ik nog wel een goed contact!

Nu is het probleem onstaan dat mijn 'vriendin' haar zoontje steeds meer op mij vind gaan lijken, zowel uiterlijk als innerlijk. Dit staat haar niet erg aan.

Ook heeft ze nog een zoontje die op dezelfde manier is verwekt door een andere vrouw. Dit zoontje is haar lieveling en kan niks verkeerd doen terwijl de oudste alles verkeerd doet in haar ogen.

Ze wil nu graag dat ik de oudste en mijn biologische zoon in huis neem zodat zij er geen omkijken meer naar heeft. Dit is een erg ingrijpende kwestie. Mijn vriend en ik zijn het er over eens dat we hem niet zullen weigeren en ook zijn biologische vader ziet zijn zoontje het liefst naar mij komen. Wij staan er dus wel open voor maar het is wel erg wennen e.d. en er zullen nog veel zaken besproken moeten worden. Mijn biologische zoontje ziet me vanaf begin af aan als 'tante' waar hij erg vaak met veel plezier over de vloer komt, nu het niet zo lekker gaat tussen hem en mijn 'vriendin' heeft hij zelf al een aantal keer gevraagd of hij niet bij tante mag komen wonen.

Het is natuurlijk niet niks, hij denkt dat ik z'n tante ben en blijk zijn biologische moeder te zijn, mijn familie ed heeft verder ook nauwelijks tot geen contact met hem en er zullen allerlei verhalen de wereld in geholpen worden waar we niet op zitten te wachten!

HELP mij aub!!

Hoe moet het nu verder, in hoe verre ben ik verantwoordelijk voor hem en wat zouden jullie doen in deze situatie?

Bedankt alvast voor het lezen en de reacties!

Groetjes!

ik wil zeggen dat het totaal géén bullshit is maar goed; ieder gelooft z'n eigen ding! En ja dat ik dingen niet goed uit druk kan! ben daar niet sterk in!

Valt verder niks uit te leggen
ik geloof er niets van. mocht het waar zijn, dan zou ik de moeder maar eens in therapie sturen. Iemand die zomaar 2 kinderen zou afstaan, nodat ze er zoveel moeite voor heeft gedaan? Nee geloof er niets van.
quote:Star schreef op 02 februari 2010 @ 15:32:

Je topic loopt op dokter.nl niet zo goed?En hier binnen 3 pagina's ontmaskerd. Het zit'r niet mee.
en TO stop eens met schreeuwen!
quote:mylove1211 schreef op 02 februari 2010 @ 15:33:

ik wil zeggen dat het totaal géén bullshit is maar goed; ieder gelooft z'n eigen ding! En ja dat ik dingen niet goed uit druk kan! ben daar niet sterk in!

Maar wel vragen te beantwoorden.

Heb je eea op papier staan? Afspraken tussen jullie?

Valt verder niks uit te leggenHoe zat het dan met de hormonen enzo? Vertel eens dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Stressed is just desserts spelled backwards

Valt verder niks uit te leggenNou nee, zo werkt het niet met feiten. Daar valt niet veel aan te geloven.
O en je hebt geen verantwoordelijkheid voor hem, want het is jouw kind niet.

Valt verder niks uit te leggenO, jawel hoor... er valt best nog wat uit te leggen. Je zou omwille van je geloofwaardigheid bijvoorbeeld even kunnen aangeven hoe het zit met het afdragen van die hormonen, zoals verschillende mensen zich hier afvragen.

Jij vertelt hier doodleuk dat je 19 was toen je donor was. Het kan gewoonweg niet.

Jij vertelt hier dat er bij jou (??) hormonen werden gepakt, wat een onzin!

Jij vertelt hier dat paps het er wel mee eens is, hier val je helemaal mee door de mand.
Ja, dat vind ik echt.
En je leeftijd bijvoorbeeld. Waar heb je het laten doen?
O Mamasaar, doe mij even wat van jouw hormonen want ik vind ze wel gezellig.
quote:Evidenza schreef op 02 februari 2010 @ 15:10:

Persoonlijk vind ik het nogal belachelijk om zo met mensenlevens om te springen. En dan bedoel ik óók zomaar eicellen doneren aan iemand die zelf geen kinderen kan krijgen. Iedereen moet en zal maar een kind. En dan krijg je dit soort flauwekul.

En dan komen er vervolgens zulke reacties.... tja, dat mag je mening zijn, maar ik vind dat lastig om te lezen. Ik denk namelijk dat bovenstaand verhaal uit de grote duim gezogen is. Want als je een kindje hebt gedragen, gevoed, op laat groeien in je huis, dat je er van gaat houden, ook al is het DNA niet hetzelfde.

Vandaar dat ik me zo op zit te winden, want ik vind het nodeloos kwetsend.
Of een hele goede advocaat zoeken, of een goede psychiater denk ik zo.

Enuhh, als de vader nog wel goed contact met je heeft, waarom roept hij zijn vrouw dan niet tot de orde?

Gaat hij met haar naar een psych?

en btw WTF is er met die vetgedrukte letters?
quote:Star schreef op 02 februari 2010 @ 15:37:

O Mamasaar, doe mij even wat van jouw hormonen want ik vind ze wel gezellig.Vind die kerel van mij ook
Ja, dat vind ik echt.
Te triest voor woorden dat iemand met zo'n {volgens mij} uit de duim gezogen verhaal komt!!!

Maar mocht het waar zijn; dan zou ik zo spoedig mogelijk contact opnemen met het AMK of Bureau jeugdzorg.

Advocaat en dergelijke heeft nu weinig zin, mocht die nodig zijn dan zal BJZ het aangeven.
quote:mylove1211 schreef op 02 februari 2010 @ 14:57:

en ook zijn biologische vader ziet zijn zoontje het liefst naar mij komen.

Ja sure....
quote:Maleficent schreef op 02 februari 2010 @ 15:38:

[...]

En dan komen er vervolgens zulke reacties.... tja, dat mag je mening zijn, maar ik vind dat lastig om te lezen. Ik denk namelijk dat bovenstaand verhaal uit de grote duim gezogen is. Want als je een kindje hebt gedragen, gevoed, op laat groeien in je huis, dat je er van gaat houden, ook al is het DNA niet hetzelfde.

Vandaar dat ik me zo op zit te winden, want ik vind het nodeloos kwetsend.Wat vind je nodeloos kwetsend? Mijn mening of de kul die TO opdist?
quote:Evidenza schreef op 02 februari 2010 @ 15:41:

[...]

Wat vind je nodeloos kwetsend? Mijn mening of de kul die TO opdist?Beiden.
Maar ik snap jouw reactie wel op bovenstaand verhaal hoor. Want zo ga je niet om met een kind, dat ben ik met je eens. Alleen kun je het niet zo ver doorvoeren dat mensen geen gebruik moeten maken van een donor. Want ik denk dat 99,9% van de mensen die een donor gebruiken een kind wel gaan zien als eigen.
quote:Maleficent schreef op 02 februari 2010 @ 15:38:

[...]

Vandaar dat ik me zo op zit te winden, want ik vind het nodeloos kwetsend.als dat toch eens waar was....... dan was er bijna nergens kinderleed
ik vind die vetgedrukte letters eigenlijk wel makkelijk, op voorwaarde dat ze alleen door de TO gebruikt worden. Registreert wat makkelijker voor mijn hersens die al, verrek, vandaag 8 jaar !!, aan zwangerschapsdementie lijden.

2-2-2002

Wil-Lex en Máxima getrouwd, en Moppetoet zwanger geraakt !
Ik zie niet wat er kwetsend is aan mijn mening. Ik richt me op dit verhaal, en als het waar was geweest dan was dat toch de oorzaak van dit soort flauwekul?

Mensen die menen hun kind terug te kunnen doen aan de eiceldonor bij niet leuk genoeg?

Kan er niks anders van maken.
Jij noemt het trouwens jou biologische zoon, maar wordt het door de wet ook zo gezien?

Wat zijn je rechten in deze (die heb je waarschijnlijk uitgebreid te horen gekregen dat je hier mee instemde) en wat zijn de concrete afspraken die jij en de moeder en vader gemaakt hebben?

Wil je dat aan ons uitleggen hoe dat zit?

Misschien dat de verdenkingen dan wat zakken.
Aangezien dergelijke ouders bestaan, vind ik het verhaal niet geheel ongeloofwaardig. Dit soort dingen, en vreemder, gebeuren simpelweg echt. Of wij dat nou leuk vinden of niet.

Ik heb laatst enkele dagen een 4 jarig meisje "in beslag" genomen en de moeder gemeld dat zij als de sodemieter haar psychotische vriend eruit moest zetten, anders kreeg ze haar niet terug. Gelukkig was moeder dit al van plan dus zo geschiedde. En dat kind is ook niet mijn verantwoordelijkheid, technisch gezien. Maar ondertussen is ieder kind ieders verantwoordelijkheid, als je als volwassen persoon ziet dat er dingen fout gaan. Kinderen zijn weerloos, vooral kleine kinderen, en dienen beschermd te worden. Ook als dat strikt genomen niet per se moet. Want als men onder het mom van "Ik hoef het niet" verzuimt iets te doen, dan moet men wel degelijk iets, zich schamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven