Gezondheid alle pijlers

Winterdepressie

08-02-2010 11:24 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk bij mezelf dat ik de laatste weken compleet futloos ben. Ik heb amper energie om mijn werkdag vol te houden en 's avonds ben ik te moe om nog wat te doen in huis. Met het gevolg dat er allerlei klusjes blijven liggen.

Ik ben verder niet ziek, ook niet depressief ofzo. Ben best gelukkig eigenlijk en er gebeuren allemaal hele positieve dingen in mijn leven op het moment waar ik echt van geniet.

Nu zei laatst iemand tegen me dat dat leek als een winterdepressie. Ik weet daar echter helemaal niets van. Zijn er mensen hier die daar last van hebben? Hoe uit zich dat bij jou? En wat doe je eraan?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Winterdepressie is een futloze fase, doordat je te weinig zonlicht krijgt, te weinig warmte, etc. Lange, donkere en koude dagen zorgen hiervoor.

Misschien kun je eens een zonnebankje pakken, een lekker lange wandeling maken in de natuur als het vriest, maar de zon ook schijnt, etc. Knap ik zelf altijd erg van op!
Winterdepressie... konden we dat maar verbannen. Idd een fucking klote fase. Heb er vorig jaar mee te maken gehad. Geen pretje. Eens met "Mahna"; een zonnebankje en wandelen in de natuur hielp wel iets, maar eigenlijk moet je deze fase gewoon uitzitten.
Probeer extra vit.D te nemen, zul je zien dat je je stukken beter gaat voelen.
wie de mens kent houdt van dieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven