bouwen aan vriendschap ipv relatie

08-02-2010 23:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat tips. half jaar geleden een leuke man ontmoet met wie het enorm klikte als in: dit zou wel eens op een relatie kunnen uitdraaien. Omdat wij onvoldoende tijd hebben om aan een relatie te bouwen hebben wij vrij snel besloten er niet mee door te gaan, om latere pijn te voorkomen. Ik wil er wel graag een fijne vriendschap aan over houden! En ook hij blijft interesse tonen. Het probleem is alleen dat ik soms nog aan de fijne herhinneringen terug denk van de dates maanden geleden. Heeft iemand tips om dit los van elkaar te zien en de bouwen aan een mooie vriendschap?

bedankt alvast!
Zorg ervoor dat het allemaal puur platonisch blijft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
idd, geen seks en elkaarniet te vaak spreken of zien.
Wel lastig een vriendschap waarbij verlangen een rol speelt. Het helpt als je elkaar niet ziet en ook geen seksueel getinte mails/smsen/etc. naar elkaar stuurt.

Maareh, als jullie te weinig tijd hebben voor een relatie, dan is de liefde vast niet zo enorm groot. Zelfs de drukste zakenlui (en golfers, en politici) maken namelijk tijd voor minstens 1 minnares en hun vrouw.
Ik zou er niet aan beginnen, een vriendschap waarin je eigenlijk meer wilt van elkaar. Brengt volgens mij erg veel potentiële problemen met zich mee...
Is zeker moeilijk, om een vriendschap te onderhouden met een man die je eigenlijk meer dan heel leuk vindt. Ik zit nl. met hetzelfde probleem, alleen bij mij is de reden dat hij in het buitenland woont. Als we elkaar zagen en op vakantie waren, was het niet moeilijk om me voor te stellen dat we een relatie zouden kunnen hebben, de klik en de aantrekkingskracht waren dan duidelijk voelbaar. Maar nu we elkaar al maanden niet gezien hebben en alleen regelmatig mail- en sms-contact hebben, wordt het steeds lastiger. Nog dagelijks komen de herinneringen naar boven aan de weken dat we elkaar wel in levenden lijve zagen en ik denk dat mijn gevoel voor hem vooral gevoed wordt door deze herinneringen, maar op dit moment heb ik mijn leven hier en hij daar.

Het grootste probleem is, dat ik niet echt open sta voor andere mannen, omdat ik nog iedere dag aan hem herinnerd wordt en aan hem denk. Soms denk ik dat het beter is om het contact helemaal stop te zetten, maar hij heeft ook aangegeven dat hij onze vriendschap erg serieus neemt en heel graag en heel lang vrienden wil blijven en bovendien zien we elkaar waarschijnlijk over een paar maanden weer voor een paar weken en dat is toch eigenlijk ook wel een heel fijn vooruitzicht.

Maar 'gewone' vriendschap met iemand die je toch wel heel erg leuk vindt en die bovendien niet om de hoek woont, is en blijft heel lastig.
Werkt niet, geloof me, ik spreek uit ervaring. Hou jezelf niet voor de gek door te denken: `dat lukt me wel`, want als je hem meer dan leuk vindt gaat het echt niet werken. Bespaar jezelf een hoop ellende.
Zolang je eigenlijk doormt van of hoopt op meer is een vrienschap niet mogelijk.

Iemand die echt om je geeft zal ook accepteren als je zegt "Sorry, maar ik kan geen vrienden met je blijven omdat ik daarme mezelf telkens valse hoop geef, dus ik verbreek het contact liever voorlopig helemaal. als ik over mijn gevoel heen ben en je echt alleen als goede vriend kan zien, neem ik contact met je op".

De periode van "radiostilte"is dan wel minimaal 3 maanden, en je moet wel zo streng kunnen zijn dat telkens als je denkt aan wat je had of had kunnen hebben, en een week bijkomt.

Dus elkaar blijven zien gaat niet werken en jou alleen frustreren.

bedenk ook: echte vriendn zijn blij als hun goede vriend liefde vindt. Zolang het voor jou pijnlijk zou zijn als hij wel een relatie krijgt met een aner, ben j niet toe aan vriendschap.

En zeker als je merkt dat je je dates en scharresl vergelijkt met hem, ben je nog teveel met m bezig om vrienden te zijn.

Wees hierin vooral eerlijk naar jezelf, en bedenk: Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil een reden.Oftwel, misschien zijn de gevoelens toch niet sterk genoeg en moet je beseffen dat de keuze om geen relatie te hebben niet voor niets genomen is.
Geen tijd voor een relatie maar wel voor het opbouwen van een vriendschap? Tja,...
Waarom wil jij iemand als vriend als jij wellicht er meer voor voelt dan alleen vriendschap.....

Wat draagt hij bij aan jouw leven om hem als vriend te hebben ?

Omdat hij jouw een goed gevoel heeft? Of omdat hij zon goede vriend is?

Of hou je jezelf voor de gek en hoop je dat later als er meer tijd voor een relatie is dat jullie wel wat met elkaar krijgen?

Maar persoonlijk geloof ik niet in geen tijd voor relatie .

Er is altijd tijd voor een relatie alleen de vraag is hoe gemotiveerd jij/hij is om tijd aan elkaar te geven ipv andere mensen.

Want het is ook weer niet zo dat jullie 24/7 op het werk zitten of in bed liggen bij te kommen van het werk.

Want als het zo is dan heb je/hij geen tijd voor geen enkele relatie in jullie leven op dit moment incl. elkaar.

Dus wat kan hij aan jouw als vriend geven wat niemand anders kan?

En als dat een bepaalde gevoel blijkt te zijn die alleen hij kan geven dan ben ik bang dat jij stiekem meer dan alleen vriendschap wil.

En wellicht onbewust op die manier toch in de buurt bij hem probeert te blijven zo dat zodra hij zich bedenkt jij direct naarst hem staat.

Als dat zo is ben ik bang dat het niet het meest succesvoller formule is om een man aan hak te slagen. En hoogst waarschijnlijk ga je jezelf alleen maar pijn doen.

Misschien wil je jezelf afvragen of jij HEM wil of puur vriendschap met een nog een persoon in jouw leven. Is dat puur vriendschap dan kan je jezelf afvragen waarom moet het perse hij zijn en niet iemand anders.

Want wil je puur vriendschap om jouw vriendschap kring uit breiden dan heb jij wellicht niet perse HEM nodig. En en met een andere vriendschap zou je ook blij zijn.

Heb jij perse hem nodig dat waarschijnlijk is er meer aan de hand.
Fijn om te zien dat jullie met me meedenken! Ik denk dat ik er inderdaad voor moet waken dat we niet weer te dicht bij elkaar komen terwijl dat inderdaad wel de fijne herhinneringen zijn.

Ben wel weer even aan het denken gezet waarom ik vriendschap wil. Dat het geen relatie zal worden heb ik geaccepteerd, maar denk dat ik hem op een of andere manier toch niet helemaal kwijt wil.

Het blijft lastig.
Zomerzonn,

Je bent nog niet klaar om m los te laten. dat is niet raar, maar vriendschap omdat een relatie niet kan is frustrerend. Soms kun j beter met je verstand je gevoel even "overrulen" en als ze niet meer gevoedt worden, doven gevoelens vaak langzaam uit. Kost tijd en is even pijnlijk, maar uiteindelijk kun je een pleister ook beter met 1 ruk verwijderen.

Zoals ik al eerder postte: Stel hij vind over een paar weken en vrouw in zijn eigen land en mailt jou dat ie verliefd op haar is en een relatie heeft. Hoe zou jij dat vinden?

En als je kennelijk niet bereid was om je leven hier voor hem op te geven, ben je dan ook niet ergens hem aan het ljntje aan het houden? ( Daarmee wil ik niks afdoen aan je keuze, je zult al je redenen hebben gehad om niet voor een toekomst in zijn land te kiezen, maar het zegt wel dat jouw liefde niet sterk genoeg was om alles voor hem op te geven.) in dit soort gevallen is het toch vaak alles of niets, en door halfslachtig wel/niet te kiezen belemmer je elkaar in echt gelukkig worden met een ander.
ten eerste mooie vergelijking met de pleister!

denk wel dat je 2 post door elkaar haald, de man om wie het bij mij gaat woont niet in een ander land.

Stel dat hij een relatie zou vinden, zou het waarschijnlijk even slikken zijn (zeker omdat hij de gene is die nog het meest met het tijdsprobleem zit van ons twee).. maar ik zou ook blij voor hem zijn én het zou veel duidelijkheid scheppen! Ik weet dan immers zeker dat er echt niets meer dan vriendschap is.
Sorry voor verwarring, heb idd twee verhalen door elkaar gehaald.

advies blijft echter hetzelfde: Zolang jij nog hoopt op meer, is een vrienschap jezelf voor de gek houden en kun je beter contact verbreken.

Dan kun je over een half jaar kijken of je nog steeds behoefte hebt aan deze man in je leven als goede vriend, of dat met je vlinders ook die behoefte is verdwenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven