November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Oei succes met de CV Misty.. hopelijk is het al opgelost.

Morgen CB met de kleine. Ze heeft sinds vanmiddag 38.5 dus ik hoop dat we morgen nog kunnen, anders weer maanden wachten.

Om potje te trainen hebben we dat nu op haar slaapkamer gezet. De badkamer is beetje koud bij ons nu merk ik.

Dan ga ik haar steeds voor en na slapen er met de blote billen op zetten. Vanavond voor het eerst gedaan en ze vond het erg leuk, zeker na boekjes over potjes. Maar geen plasje of poep, maar ik heb alle geduld. Als ze er maar een beetje aan went.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta voor 37.6 Dit jongetje wil heel graag zijn grote zus gaan zien! Go Stan!

Novem, met jou alles goed? Ik mis je al even...

Wat achternamen betreft ben ik best blij dat wij al een hele tijd getrouwd zijn en het dus makkelijk en logisch is dat we dezelfde naam hebben. Moest wel weer wennen toen ik onze zomervakantiereis ging boeken: ik moest in een keer weer mijn meisjesnaam aanhouden vanwege mijn paspoort.

Leon zegt nu: 'ik Leon, jij mama, jij papa" tegen de juiste persoon en hij kent onze voornamen. Mama Lizzie, Papa etc.

Heel grappig.

Chica, wat een klein dotje heb jij nog! Leon was 2 maanden geleden al 94 cm.

Lijnes gefeliciteerd met meisjeliefs zwemdiploma! Hoe vond ze het afzwemmen?

O, alvast gefeliciteerd met de jarige Nelis. 'ha' 'ha'!

Lala, goed dat je al zag dat ik miste!
Misty al weer uit de kou trouwens?

Vana, leuk he als ze op het potje zitten! Wij zingen veel dan en praten over van alles en doen plasgeluiden. Vindt Leon erg leuk!

Pop-beer op het potje ook erg interessant.

Nu na zo'n drie weken zit er elke keer wel een plasje in het potje, soms wat groter, soms klein.
.
.
Achternaam enz nog niet eens aangedacht. Is inderdaad wel handig.

Wel deed ze ons vandaag verbaasd staan dat ze de logica al zo snel kan ontdekken. Ze deed eerst dr muts op en wilde dan dr sjaal opdoen, maar dan ging dr muts weer af. En de derde x pakte ze eerst de sjaal en deed daarna dr muts op. Heerlijk om te zien.

De verwarming doet het gelukkig weer. En het schijnt ook niets te kosten omdat we een servicecontract hebben dus dat viel ook weer mee.

Bij de bank viel ook alles mee, moeten alleen nu eerst het huis laten taxeren en ik zie erg op tegen het puinruimen, want we zijn niet echt ordelijk ingesteld. De 'publieke" plaatsen zijn prima, maar bv de computerkamer of de zolder is een grote bende. Om van de garage nog maar niet te spreken.

Weten jullie trouwens een potje wat je ook als opstapje kan gebruiken. En dan een beetje moderne.

School vandaag ook een goede indruk gekregen, moet me alleen nog wat meer verdiepen in het dalton gebeuren. We werden rondgeleid door een meisje uit groep 8. En ze hebben een aparte kleutergymzaal en werken allemaal met weekplanners. Wel hebben ze gewoon de hele week s'middags les en bij andere school is het op vrijdagmiddag nog vrij t/m groep 4?

Konijn, hier doen we het snufje na met bijbehorend optrekken van de neus
o, en kennen jullie die rode boeken nog van vroeger met een bandje erbij. mn stiefvader heeft ze allemaal op cd gezet. ben er helemaal blij mee.
Misty, Fijn dat je CV het weer doet.

Rode boeken met een bandje? Je spreekt in raadselen!

Leuk trouwens die rondleiding door een kind van groep 8!

Namen, Leon weet heel goed dat hij opa's en oma's heeft (allemaal nog samen en allemaal gezond). Hoe doen jullie dat met welke opa en oma jullie bedoelen? Hier heb ik er maar opa en oma Ciska, Bibi (de huisdieren) van gemaakt. Niet echt logisch eigenlijk, maar mijn eigen opa en oma van moederskant werden opa en oma Joepie genoemd (de hond)

Q wat een geheugen heeft Q-tie! Ik merk wel dat Leon vaak weet waar we heen gaan als ik een bepaalde route ga, maar van echt lang geheugen merk ik nog niets. Manlief weetnog wel veel dingen van toen hij 2 was zegt hij. Toch denk ik niet dat dat perse de orginele beelden hoeven te zijn, misschien weet hij nog veel doordat die dingen vaak besproken werden.
Ooh, die rode boeken jaa die waren leuk!!
Misty, fijn dat jullie niet meer in de kou zitten en dat het nog gratis was ook! Potje hebben wij gewoon voor twee euro bij de Ikea vandaan. Naar aanleiding van Vana haar post denk ik erover er nog een te kopen voor op haar kamertje. Succes met opruimen! Wel heel lekker als dat eenmaal is gebeurd!

Q, mijn schoonouders hebben mijn zwager een naam gegeven met twee keer een R in zijn voornaam. In combinatie met nog tweer keer een R in zijn achternaam begin ik me nu af te vragen hoe oud hij was toen hij zijn eigen naam fatsoenlijk uit kon spreken! En dat onthouden sta ik ook echt versteld van. Laatst zag Tessje iets van Sinterklaas, zegt ze 'Sinteklaas is weg, naar Spanje!'. O, en inleiden doen ze deze keer ook niet meer aan bij mij, tenzij ik echt al een paar cm ontsluiting heb. Anders wordt het gewoon gelijk een keizersnede als ik ergens met 41 weken nog niet ben bevallen.

Lizzie, Anniek mag dan klein zijn, Leon is groooooooot! Wow, 94 cm al! Tessje was in december nog geen 88 cm...

Tessje zit op het kdv, ik heb gelijk boodschappen gedaan en ga me nu maar storten op het babykleertjes wassen. Gisteren heb ik een lekker dagje met Tessje thuis gehad. Ze was heel lief, maar echt langere tijd alleen spelen doet ze niet. Het is kleien mét mama, boekjes lezen mét mama, puzzeltje maken mét mama, thee drinken mét mama. Zelfs Sesamstraat kijkt ze bij voorkeur als ik naast haar zit. Wat dan wel weer een lekker knuffelmoment is. Alleen als ik de kamer uitga gaat ze zoet alleen spelen. Daar moet ik toch nog iets op bedenken voordat de baby komt. Gisteren was ik echt een beetje geirriteerd met puzzelen. Ze wilde een puzzel maken met heel veel stukjes. Met wat hulp ging dat verbazingwekkend goed. Daarna wilde ze nog een keer die puzzel maken, maar ging ze echt aan lopen klooien met die stukjes. Daar kan ik dan echt niet zo goed tegen, heb ik het geduld niet voor .
Lizzie, wij zijn nu aan het oefenen met de achternamen van de opa's en oma's. Volgens mij snapt ze het verschil al wel, welke naam bij welke opa en oma hoort. En dan zeggen we er ook bij dat opa en oma R. de papa en mama van papa zijn en opa en oma W. de papa en mama van mama zijn. Dat is dan wel weer makkelijk dat ik mijn meisjesnaam nog heb, ze snapt dat die mensen met dezelfde naam bij mij horen en de mensen met dezelfde naam als papa bij papa . Ik heb zelf ook nog herinneringen van dat ik net twee was. Dat mijn nicht mijn luier ging verschonen maar dat dat zeer deed. Volgens mijn moeder was ik net twee toen ik zindelijk was. En ik weet nog heel goed dat we zijn verhuisd, toen was ik net drie. Dat we met de vissenkom op schoot in de auto naar ons nieuwe huis reden. En dat daar de tuinstoelen binnen stonden. En ik kan me ook nog een droom heel goed herinneren die ik in het campingbedje heb gehad. Van het oude huis weet ik ook nog best veel, dat ik een keer van de trap ben gevallen. En hoe de badkamer eruit zag. Nou ja, ik weet nog best veel dus haha.
.
Lizzie; ik vond dat ook lastig met hoe je nou het onderscheid maakte, ik heb dan het 'geluk' dat ze vanuit mijn man oma en opa heeft en vanuit mij alleen oma, dus voor haar is het dan wel duidelijk, en meestal praat ik dan over oma en de naam van de poes van oma.

Jullie zijn echt al actief met potjes enzo. Ik laat het even voor wat er is, heb er gewoon geen zin in. Als het warm word mag ze in de blote billen de tuin in, dan leert ze het vanzelf denk ik. Soms vraagt ze om op de wc te mogen, dat mag dan, maar de laatste weken eigenlijk niet zo vaak meer.

Ik heb geen herinneringen van toen ik heel klein was, weinig belangrijke dingen meegemaakt toen. Alleen dat ik geopereerd ben toen ik bijna 4 was en daarvoor in het ziekenhuis moest blijven bij een jongetje met een gebroken been op de kamer herinner ik me. Maar waarschijnlijk vooral omdat ik toen mijn lievelingspop ben kwijt geraakt en nooit meer terug gevonden heb.

Wij zijn momenteel in discussie met onze vriendenclub, niet leuk. Er is een weekendje weg in de planning met de hele club, lijkt ons erg leuk om mee te gaan, maar wij willen de kinderen mee en nu zijn er wat mensen die dat niet willen omdat ze dat wat beperkend vinden in de vrijheid die je hebt om dingen te ondernemen. Wij zijn de enige met kinderen, dus andere hebben dat 'probleem' niet. Best jammer, we hadden ons er erg op verheugd om mee te gaan, maar hebben nu samen besloten dat als de kinderen niet mee mogen, wij ook thuis blijven.
ow ja, datumprikker verstuurd voor een volgende meet. Iedereen ontvangen?

Ennuh Lizzie; ik was je niet expres vergeten hoor! Maar vond het lastig om zo even alle namen op een rijtje te krijgen en niemand te vergeten.
Ach Lala, dat geeft niet hoor!

Jammer dat jullie vrienden er zo over denken, maar zelf zou ik het juist geweldig vinden om met mijn vriendengroep zonder kinderen weg te gaan, even er uit, volwassenen onder elkaar en een andere keer samen iets met de kinderen doen. Maar dat is mijn insteek.

Ik denk niet dat ik van te voren kan inplannen of ik in mei kom, mijn zusje is dan jarig, haar baby half mij uitgerekend en ik ben zelf jarig. Als ik kom is het een last minute beslissing, maar ik hoop wel te komen.

Tess, ik laat Leon ook heel vaak alleen beneden om boven de was op te vouwen oid. Ben ik wel beneden en ik vind het wel welletjes dan reageer ik gewoon niet meer op hem na een paar keer te hebben gezegd dat hij nu even zelf moet spelen.
Even kort, ik hoor roepen dat ze niet wil slapen.

Lala, ik heb geen prikker gezien.

Opa en oma: bij ons trouwen heb ik mijn eigen naam aangehouden. Dat weet Neeltje ook, dus de opa's en oma's heten naar onze achternamen.

Neeltje komt ook met dingen van een jaar geleden. Bijnaam het olifantje . De gouden boekjes zijn weer opnieuw uitgegeven, wij hebben er 1 van gekregen vorig jaar. De rode zeggen mij niets.

Lala, ik snap je vrienden wel, maar jullie ook. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Potje: na een week of 4 iedere luierverschoning zonder resultaat op het potje te hebben gezeten, vindt Neeltje er niets meer aan. Dus potje weer in de kast. Hier staat het potje ook boven: als de luier uit gaat zijn de billen toch bloot

zelf spelen: Neeltje doet en deed dat prima als ik ook bezig ben. Maar zodra ik wil gaan zitten is het quality time. Ik heb dus geen rust als ik bij hen in de buurt ben. Gelukkig heeft de tip van de pop gewerkt: daar kan ze zomaar een kwartier mee zitten tutten. Die tijd koester ik. Op het moment, in de huilfase van nelis, ben ik alleen maar met hem aan het lopen en is er sowieso weinig tijd voor het arme meisje. Hopelijk is dat snel voorbij.

Misty, fijn dat de cv is opgelost! Brrrrr.
O ja, alleen in de kamer laten kan niet meer. Meisje doet de deur open en stond gisteren opeens halverwege de trap. Ze gaat dus overal mee naartoe. Ach, was opvouwen is in gezelschap ook wel gezellig.
Misschien hebben jullie ook wel gelijk en moeten we de kinderen uitbesteden voor een weekend, maar dat is zo problematisch (vind ik). Mijn moeder is maar alleen en een heel weekend voor 2 kids zorgen in je eentje is gewoon zwaar, zeker als je wat ouder bent. En bij de ouders van mijn man word gerookt in huis, daar mogen ze dus van mij niet slapen, want ik vind dat gevaarlijk ivm wiegendood. Dus we zitten ook doodgewoon klem als ze niet mee mogen.

Vreemd O dat je niets ontvangen hebt...zal je nog een keer uitnodigen.

Lizzie jammer dat je waarschijnlijk niet kan, helpt het als ik er een paar weken juni aan toe voeg? Of heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?
Zo voordat ik begin met bijlezen eerst maar even een teken ban mij! Vermoeidheid was even weg, maar is in volle hevigheid weer terug. Op mijn vrije dagen dus samen met Binkie slapen en 's avonds met de kippen op stok.

Volgende week dus toch lekker mijn laatste werkweek. Kijk er nu ook echt naar uit. Lijkt me heerlijk even wat dagen voor mezelf en de kleine hummel.

Zwangerschapscursus is erg leuk, ben dus blij dat ik besloten heb ernaar toe te gaan. Zoveel anders en leuker dan bij Binkie.Dit past ook meer bij mij. Wel raar hoor om dat als een ervaringsdeskundige te zitten. Hoor best wel veel herkenbare dingen, maar het meeste is toch wel van oja. Gelukkig vergeet je toch echt de vreselijkste dingen weer.

Zo nu even bij lezen en wie weet kom ik nog even terug.
Hier ff een foto van de boeken van het net geplukt. Weet nu ook de naam weer, lecturama luistersprookjes, met "ping" als je een blz moest omslaan :-)

http://i7.tinypic.com/21mf2v5.jpg

Lijkt me inderdaad lastig om voor 2 kleintjes oppas te vinden voor een weekend. Misschien kan je een dagje langs gaan en lekker eten en dan s'avonds weer terugrijden en je kindjes ophalen? En als ze ouder zijn dan is het misschien makkelijker en hebben er meer vrienden ook kleintjes.

Zal ff kijken of ik een prikker heb gekregen
Zo wat hebben jullie veel geschreven. Leuk hoor!

Pff maar een geheugen als een zeef dua vandaar maar even geen reacties op jullie, sorry!

Wel natuurlijk even een gokje wagen voor de poll (wat valt er te winnen, trouwens ).

Ik ga voor 40 wkn en 4 dgn. En gewoon spontaan!

Hebben jullie nog suggesties voor een nickname voor onze spruit of spruitin?

Sneeuwt het bij jullie ook? Pff was en ben het echt zat die sneeuw. Konden we eindelijk weer normaal de deur uit, begint de ellende weer opnieuw, Gelukkig de boodschappen voor vandaag al binnen, dus straks lekker met een glas warme choco op de bank!!
Gatverdarrie rotsneeuw. Heb het er zoooo mee gehad. Kan ik straks weer lopend naar het KDV. Blehhhhh opzouten met die sneeuw en kou.

Potje: Doe ik ook nog niet. Zometeen als het warmer wordt vind ik het wel goed. Op de WC mag ze altijd als ze wil (ook een gedoe met zoveel kleren hoor) en als ze gepoept heeft krijgt ze standaard te horen dat poep eigenlijk op de WC hoort.

Lala: oei das irritant. Wat voor bezigheden zijn er dan allemaal gepland? En zitten jullie allemaal in 1 huisje dan? En weet je zeker dat je moeder het teveel vindt? Je kan het altijd vragen toch? Wel jammer dat vrienden niet wat meer inlevingsvermogen hebben. Maar ja, vaak zien mensen zonder kinderen alleen maar de negatieve kanten.

Novem: Lekker hoor nog een weekje en dan kan je ook met verlof. Ik kan me voorstellen dat je er erg aan toe bent.

Heb de prikker gehad hoor. Het is inderdaad altijd wel lastig invullen op zon lange termijn, maar ik ga mijn best doen.

Zelf spelen: Soms wel, soms niet. Maar meestal niet. Alles moet inderdaad mét mama. Heel soms speelt ze zelf met het poppenhuis en de garage met knikkers (niet met de auto's) maar meestal moet er geentertaind worden. En tja dat gaat niet altijd icm Sara. Ze moet het dus leren. Ik zeg altijd wel waar ik heen ga in huis. Dus dat ik Saar uit bed ga halen enzo. Maar als ze het er niet mee eens is dan gaat ze onderaan de trap heel hard lopen roepen. Ze weet dat ze niet alleen de trap op mag dus dat doet ze niet meer.

Goude boekjes ken ik wel, Rode niet. En ik heb echt geen herinneringen meer van zo jong hoor. Sterker nog ik denk dat mijn eerste herinnering pas is van een jaartje of 5 of 6 ofzo. Van toen mijn amandelen eruit moesten en van toen we gingen verhuizen.

Anniek heeft ook een goed geheugen. Laatst zag ze een plaatje van sinterklaas op Tv en toen vertelde ze dat ze van Piet toendertijd een pepernoot in haar handje had gekregen. Verder heb ik nu juist een klein probleempje met dat geheugen van haar. Op het KDV bij haar op de groep zit nogal een ruw en wild jongetje. Dit jongetje heeft haar al een keer in haar neus gebeten en is vaker erg lastig en klierig, ook een kop groter (maar niet ouder dus naar de oudste groep kan hij nog niet) en krijgt vaak op zijn donder of moet de hoek in van de leisters. Nu zegt Anniek elke keer voor het slapen gaan: "naam kind" stout, "naam kind" weg? En dan moet ik vertellen dat hij thuis bij zijn mama is en aan het slapen is en dat hij best lief is. Ze is gewoon echt bang van hem. Ze stond er ook mee op de laatste paar dagen. Het was nl het eerste wat ze vroeg. Het wordt dus elke keer erger. Ze wil ook niet meer heen vanwege dit jongetje.

Ik heb het vanochtend even aangekaart bij de leidsters. Ik verwacht geen directe oplossing hier voor ofzo, maar ik wil wel dat ze het even weten. De leidster gaat het nu met de directeur bespreken. Volgens haar is er de laatste tijd niks speciaals meer gebeurd tussen hem en Anniek maar wel bij andere kindjes en dat ziet ze natuurlijk ook. Dus of het nu haar geheugen is en het feit dat ze ineens dat allemaal kan vertellen of dat er soms meer gebeurd dan een leidster kan zien of verteld weet ik dus niet zeker.

Tja wat kun je verwachten aan oplossingen in zon situatie. Niet zo veel toch? Ik kijk wel even aan hoe het zich ontwikkeld anders kaart ik het nog een keer wat dringender aan. Wat zouden jullie doen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lala juni erbij zou goed zijn!

Chica moeilijk, wacht het inderdaad maar even af. Leon heeft het er ook over dat Dante (neefje) slaat, dat dat niet mag en pijn doet.... Ik laat het maar even. Wel kenmerkend voor het gevoelige karakter van onze kinderen dat ze hier zo mee zitten (niet dat Leon nooit slaat hoor, maar die mept als een meisje )

De rode en gouden boekjes ken ik dus niet.

Novem fijn om wat van je te horen! Erg moe dus. Ik hoop voor jou dat het dan ook niet te lang meer duurt.

Ben hopeloos in nicknames... weinig creatief...

Leuk dat je zwangerschapscursus zo goed bevalt!
quote:Chica34 schreef op 10 februari 2010 @ 14:57:

Lala: oei das irritant. Wat voor bezigheden zijn er dan allemaal gepland? En zitten jullie allemaal in 1 huisje dan? En weet je zeker dat je moeder het teveel vindt? Je kan het altijd vragen toch? Wel jammer dat vrienden niet wat meer inlevingsvermogen hebben. Maar ja, vaak zien mensen zonder kinderen alleen maar de negatieve kanten.

Plannen voor dat weekend zijn er niet concreet, wandelen en bier/wijn drinken zal wel op het programma staan. Ze willen 1 groot huis huren met z'n allen

Idee van Misty vind ik wel wat, denk dat ik dat ga voorstellen, dat wij op zaterdag een dagje op en neer komen, kunnen we toch een wandeling mee maken en evt wat eten en dan terug naar. Al is het ruim 2 uur rijden, maar toch..lijkt me wel wat.

Het kwetst me ook gewoon een beetje (onterecht hoor...hormonen) dat mensen mijn kinderen niet leuk genoeg vinden om langer dan 10 minuten mee te maken.
Novem, dan moeten we natuurlijk wel eerst weten of het een meisje of jongen is....heb je een voorgevoel? Balen dat je zo moe bent, maar wel fijn dat je verlof bijna begint, waarschijnlijk ben je er ook erg aan toe. Een tweede zwangerschap met rondhuppelende peuter is geen eitje.

Chica; wel een nare situatie zo op het kdv, fijn dat ze actie gaan ondernemen! Hier speelt het ook wel soms, maar dan van Alissa's kant, ze schijnt echt gewaagd te zijn aan 1 ander meisje met net zo'n fel karakter. Tja, we praten er thuis wel wat over maar kunnen er zo weinig mee helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven