Verdacht gedrag

10-02-2010 22:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar waren er bij mij voor de deur 4 mensen neergeschoten, waarvan er toen 1 is overleden. Dat die mensen precies voor mijn deur werden doodgeschoten is toeval, ik woon niet in een slechte straat ofzo. Dit was net op het moment dat ik ging verhuizen, dus ik heb mezelf echt afgevraagd waar ik in hemelsnaam aan begonnen. Inmiddels woon ik hier naar alle tevredenheid, leuk contact met de buren etc. Door deze eerdere ervaring ben ik nog wel extra gespitst op "verdacht gedrag".

Toen ik net naar huisliep zag ik aan het einde van de straat een groep jongeren staan, niks aan de hand zou je zeggen. Ik loop verder, op een gegeven moment zie ik een jongen achter een auto zitten. Dat viel me op, maar ik deed voor de rest niets en liep steeds verder. De grote groep jongens komt steeds dichterbij en lijkt duidelijk opzoek naar iets. Toen stoof de jongen achter de auto vandaan en de groep ging er in grote vaart vandoor. De jongen ging ze achterna.

Ik kan hier geen kaas van maken, ze leken me te oud om verstoppertje te spelen en bovendien is het hier erg koud. Ben ik nu gewoon paranoide aan het worden of is dit echt "verdacht gedrag"?
Misschien ff de politie bellen?
pliesie belln ja !!
Aliquando et insanire lucundum est
Ja daar zat ik ook over te denken, maar ik dacht dat ik misschien aan het overdrijven was! Ik ben toch maar snel doorgelopen.

Ik zal even aan mijn huisgenoten vragen, wat die er van vinden.
Ja, vooral doen, met je huisgenoten overleggen... die hebben het toch niet gezien? Ondertussen grijpt die groep die ene jongen.

Bel de politie, die kan je vertellen of je wel of niet onterecht een melding doet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je kan beter een keer bellen met een onrustig gevoel, dan dat je te laat belt!
Die jongen ging de groep achterna.

Ik woon niet in Nederland, dus het leek me handig om aan mijn huisgenoten te vragen wat men doet in dit soort gevallen. Maar ik ga de politie bellen hoor!
Ik heb gebeld. Ze sturen een politieauto de buurt in om te kijken of ze die jongens kunnen vinden en/of er iets is gebeurd!

De man aan de telefoon zei ook dat ik beter een keer teveel dan te weinig kon bellen.
quote:ArtemisDCS schreef op 10 februari 2010 @ 22:58:

Ik woon niet in Nederland, dus het leek me handig om aan mijn huisgenoten te vragen wat men doet in dit soort gevallen. Maar ik ga de politie bellen hoor!

Klein maar cruciaal detail.
Oh ik wou zeggen: sneeuwballengevecht? Maar misschien heb jij geen sneeuw. Is het bij jou nu avond, nacht, dag?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Geen sneeuw, wel -3, en het was 's avonds rond kwart over 9. Ik woon namelijk in the UK. Ik ben benieuwd of er nog iets gebeurd of dat ik spoken zag. Ik hoop op het laatste.

Ik weet dat er waar ik woon sprake is van gangactiviteit in bepaalde wijken (wat wij in Nederland Vogelaarswijken noemen), maar daar woon ik niet. Mijn eerste aanraking met gangactiviteit was die schietpartij, wij waren toen net weg maar we hebben de daders wel zien lopen! Ik vraag me af of dit mijn tweede aanraking was...

Voordat jullie denken dat ik in een of ander zwaar crimineel ghetto woon, het valt hier reuze mee :-) .
ArtemisDCS schreef op 10 februari 2010 @ 22:58:

Ik woon niet in Nederland,

Quattro schreef:

Klein maar cruciaal detail.

@quatro35 ; Waarom is haar opmerking dat zij niet in Nederland woont een klein maar cruciaal detail?
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven