visitekaartjes
donderdag 11 februari 2010 om 18:08
Ik ben mijn huidige visitekaartjes (die voor het werk, niet de persoonlijke) een beetje zat en wil er graag nieuwe laten drukken. Maar om één om andere reden ga ik altijd twijfelen bij het opstellen van de lay-out
Hebben jullie een slogan/motto/omschrijving op je kaartje, of enkel je naam, functie en adresgegevens? In het Nederlands of in het Engels? Klinkt stom, maar ik werk in verschillende landen en vind het stom om op de kaartjes drie talen onder elkaar te zetten...of verschillende sets te laten drukken...
Hebben jullie een slogan/motto/omschrijving op je kaartje, of enkel je naam, functie en adresgegevens? In het Nederlands of in het Engels? Klinkt stom, maar ik werk in verschillende landen en vind het stom om op de kaartjes drie talen onder elkaar te zetten...of verschillende sets te laten drukken...
donderdag 11 februari 2010 om 18:11
Als het internationaal is zou ik ze Engels maken. Bedrijf er op is handig (mochten ze vergeten zijn wie jij bent
) slogan dergelijke alleen als je dingen verkoopt (vind het persoonlijk anders niet profesioneel ogen)
omschrijving kan; niet doen als bedrijfsnaam duidelijk maakt wat je doet. Functie wel er op zetten en je naam uiteraard.
omschrijving kan; niet doen als bedrijfsnaam duidelijk maakt wat je doet. Functie wel er op zetten en je naam uiteraard.
donderdag 11 februari 2010 om 18:15
donderdag 11 februari 2010 om 19:05
Hallo Woordenaar,
Ook ik ben ZZP'er, maar heb wel een bedrijfsnaam! Tevens heb ik een logo + huisstijl laten ontwerpen door een professioneel bureau. Ik vind namelijk dat je als ZZP'er net zoveel ondernemer bent als een groot bedrijf, dus moet je jezelf professioneel in de markt zetten!
Succes......
Ook ik ben ZZP'er, maar heb wel een bedrijfsnaam! Tevens heb ik een logo + huisstijl laten ontwerpen door een professioneel bureau. Ik vind namelijk dat je als ZZP'er net zoveel ondernemer bent als een groot bedrijf, dus moet je jezelf professioneel in de markt zetten!
Succes......
donderdag 11 februari 2010 om 20:21
Bij mij is de ene kant Engels, de andere Nederlands. Het logo staat links, de tekst rechts. De Engelse kant is de huiskleur van mijn werk, de Nederlandse kant is wit gelaten. Die witte kant is erg handig voor het bijschrijven van extra informatie. Hoewel ik mijn werkgever in andere opzichten vrij amateuristisch vind, vind ik het visitekaartje goed ontworpen. Duidelijk, mooi en passend in elke situatie.
donderdag 11 februari 2010 om 21:08
In vele workshops heb ik geleerd hoe belangrijke en visitekaartje is... maar nog belangrijker: vlak voor je het afgeeft nog iets erop zetten in je eigen handschrift zorgt ervoor dat je kaartje niet alleen bewaard wordt, meteen ook opvalt tussen anderen én je gemakkelijker herinnerd wordt... dus stel je kaartje in één taal op (Engels zeker) en noteer iets in de andere taal vlak voor je het afgeeft.... het proberen waard?
donderdag 11 februari 2010 om 21:32
Nou zakdoekje, in mijn sector is het echt niet zo gebruikelijk om een bedrijfsnaam te hebben hoor. Dat kan soms zelfs een nadeel zijn, omdat je eigen gegevens snel opzoekbaar moeten zijn in databanken, lijsten van beroepsverenigingen enz. . De meeste collega's werken gewoon onder hun eigen naam, of "eigen naam + bvba" als ze een vennootschap hebben (in Belgie). Het is natuurlijk wel een leuk idee, ik zal er eens over nadenken.
Een tip van mijzelf: neem GEEN visitekaartjes in van dat buigzame plastic, om één of andere reden schijnen die nu erg in de mode te zijn en ik hààt die dingen. Je kunt er inderdaad niets persoonlijks op schrijven, heel lastig is dat.
Een tip van mijzelf: neem GEEN visitekaartjes in van dat buigzame plastic, om één of andere reden schijnen die nu erg in de mode te zijn en ik hààt die dingen. Je kunt er inderdaad niets persoonlijks op schrijven, heel lastig is dat.