Werk & Studie alle pijlers

visitekaartjes

11-02-2010 18:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn huidige visitekaartjes (die voor het werk, niet de persoonlijke) een beetje zat en wil er graag nieuwe laten drukken. Maar om één om andere reden ga ik altijd twijfelen bij het opstellen van de lay-out

Hebben jullie een slogan/motto/omschrijving op je kaartje, of enkel je naam, functie en adresgegevens? In het Nederlands of in het Engels? Klinkt stom, maar ik werk in verschillende landen en vind het stom om op de kaartjes drie talen onder elkaar te zetten...of verschillende sets te laten drukken...
Als het internationaal is zou ik ze Engels maken. Bedrijf er op is handig (mochten ze vergeten zijn wie jij bent :D) slogan dergelijke alleen als je dingen verkoopt (vind het persoonlijk anders niet profesioneel ogen)

omschrijving kan; niet doen als bedrijfsnaam duidelijk maakt wat je doet. Functie wel er op zetten en je naam uiteraard.
En zorg ervoor dat ie makkelijk leesbaar/te vinden is in een map voor visitekaartjes. Ik zie wel eens kaartjes die heel creatief in elkaar zitten maar die niet in die standaard mappen passen en dan nog leesbaar zijn, die worden er dus gemakshalve uitgelaten, en vergeten verder.
geen bedrijfsnaam, ik ben freelancer (zzp). Maar dus alleen mijn naam is ook zo kaal... daarom dacht ik aan een omschrijvinkje of iet dergelijks.
Je logo (en als je dat niet hebt moet je dat (laten) ontwerpen) een bedrijf zonder logo oogt niet erg professioneel.

Verder zou ik 'm alleen in 't engels doen als je internationaal werkt.
Eens met Elninjoo
Ik zou er wel iets opzetten van wat je doet. Dus als je bv tekstschrijver bent, dan zet je er iets op als Woordenaar, tekst en redactie oid.

Tenzij er natuurlijk al een bedrijfsnaam op staat die duidelijk genoeg is.
Hallo Woordenaar,

Ook ik ben ZZP'er, maar heb wel een bedrijfsnaam! Tevens heb ik een logo + huisstijl laten ontwerpen door een professioneel bureau. Ik vind namelijk dat je als ZZP'er net zoveel ondernemer bent als een groot bedrijf, dus moet je jezelf professioneel in de markt zetten!

Succes......
moest even aan deze scene denken.

Verder geen tip, werk niet met visitekaartjes.
Geen bedrijfsnaam :O nou persoonlijk vind ik dat wel stap 1...

Zoek dan een naam die goed te onthouden is (ook in het buitenland) en die duidelijk maakt wat je doet.

Heb je een nog betere reden om een nieuw kaartje te maken ;)
Bij mij is de ene kant Engels, de andere Nederlands. Het logo staat links, de tekst rechts. De Engelse kant is de huiskleur van mijn werk, de Nederlandse kant is wit gelaten. Die witte kant is erg handig voor het bijschrijven van extra informatie. Hoewel ik mijn werkgever in andere opzichten vrij amateuristisch vind, vind ik het visitekaartje goed ontworpen. Duidelijk, mooi en passend in elke situatie.
In vele workshops heb ik geleerd hoe belangrijke en visitekaartje is... maar nog belangrijker: vlak voor je het afgeeft nog iets erop zetten in je eigen handschrift zorgt ervoor dat je kaartje niet alleen bewaard wordt, meteen ook opvalt tussen anderen én je gemakkelijker herinnerd wordt... dus stel je kaartje in één taal op (Engels zeker) en noteer iets in de andere taal vlak voor je het afgeeft.... het proberen waard?
Nou zakdoekje, in mijn sector is het echt niet zo gebruikelijk om een bedrijfsnaam te hebben hoor. Dat kan soms zelfs een nadeel zijn, omdat je eigen gegevens snel opzoekbaar moeten zijn in databanken, lijsten van beroepsverenigingen enz. . De meeste collega's werken gewoon onder hun eigen naam, of "eigen naam + bvba" als ze een vennootschap hebben (in Belgie). Het is natuurlijk wel een leuk idee, ik zal er eens over nadenken.

Een tip van mijzelf: neem GEEN visitekaartjes in van dat buigzame plastic, om één of andere reden schijnen die nu erg in de mode te zijn en ik hààt die dingen. Je kunt er inderdaad niets persoonlijks op schrijven, heel lastig is dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven