September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!

Nou, volgende week word ik gestript, als de baby er dan nog niet is! Dat vind ik wel een fijn vooruitzicht, een soort doel zeg maar! Maar vlos zei ook dat ze me niet hoopte te zien volgende week...hmm we'll see.

Wat betreft BV; dat was toch wel een nuttig gesprek. Zowiezo om voor mijzelf de druk wat te verlagen dat het allemaal persé moet lukken, maar ook qua tips, vooral omdat er al eentje rondstapt hier.

Tip was om zoon speelgoed/filmpje/eten/drinken aan te bieden op het moment dat je gaat voeden met de baby. En dan speelgoed waar hij zelf even zoet mee is (of filmpje dus!) dat speelgoed moet je dus een beetje exclusief houden. Dan heb je minder problemen tijdens het voeden van de baby, want er wordt zwaar voorspeld dat zoon juist dán gaat dreinen voor aandacht. Koekje en drinken ook binnen handbereik houden. En zorgen dat je de eerste twee weken in elk geval 100% voor de baby tijd hebt, dus zorgen voor back up/man die de rest kan oppakken. Nou ja, redelijk algemeen te bedenken tips dus.

Het was prettig om een gesprek te hebben wat reeel was, en niet BVmaffia gericht. Was ik een beetje bang voor, maar dat viel me erg mee. Zorgen voor mezelf in minstens zo belangrijk.

Verder: veel aanleggen in het begin en niet proberen te pushen in een tijd-schema. Na 2-4 weken heeft de baby waarschijnlijk zelf zijn ritme en dan wordt het makkelijker.

En de rest was en is toch afhankelijk van wat voor kindje je krijgt. Afwachten dus!

mamalijn, hoe gaat dat bij jou, kind en BV??

de vlos liep een uur uit! Zijn dus net thuis, ga even slapen en misschien wel naar de kapper straks....nu kan het nog!

Kinke
Meiden, even een vraagje.

Ik werd net gebeld door de kraamzorg hoe het ging en of ik alle zaken netjes op orde heb. Er werd gevraagd of ik er problemen mee zou hebben als er een stagiaire meekomt met de kraamzuster die bij ons komt helpen. Ik heb geantwoord dat ik dit nog even met mijn man wil overleggen.

Maar wat zouden jullie hier op antwoorden? Aan de ene kant vind ik dat stagiaires de kans moeten krijgen om het vak goed te leren. Aan de andere kant is voor ons alles nieuw en onwijs spannend, zit ik dan wel te wachten op een stagiaire die alles moet leren en die waarschijnlijk ook aandacht vraagt???

Ben benieuwd!
Hee Kaatje,

Op zich is het niet zo'n slecht idee hoor, om de stagaire te accepteren..twee paar handen doen meer dan één. Aan de andere kant kan ik me je zorgen wel voorstellen, het is al spannend genoeg, maar ik denk eerlijk gezegd dat je juist aan goede uitleg e.d. niet te kort gaat komen, omdat ze juist zorgvuldiger te werk moeten gaan met een stagaire erbij. Die moet het namelijk nog (goed!) leren!

En mij dunkt dat, als het je toch niet bevalt, je dit kunt aangeven, en dat de stagaire er dan de volgende dag al niet meer is.

Maar als je gevoel iets anders zegt, moet je dat vooral volgen! (maar mij lijkt het niet slecht hoor..extra handen, schoon bed, fruithapje voor moeders op bed zonder wachttijd, duidelijke uitleg (als stagaire het niet snapt wordt het nog een keer uitgelegd, en wie weet komen ze aan veel meer dingen toe waar één stagaire alleen geen tijd voor heeft.....)

Liefs, Kinke
Heey meiden,

Wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel voorbij zeg met zo'n kleintje. Echt ongelooflijk zeg. Maar ons meisje doet het super goed eigenlijk.

Heb nu ook als plaatje een foto van mijn meisje. Echt een geweldige foto al zeg ik het zelf.

Borstvoeding loopt lekker. Al doet het aanzuigen links nog wel zeer. Dan schiet ik even door het plafond en als ik dan weer terug ben is de pijn voorbij hihi. Floor heeft af en toe van die momenten dat ze om de zoveel tijd wil drinken bij me. En als we dat doen dan slaapt ze daarna heerlijk lang door. Ook 's nachst komt ze niet zo heel veel om voeding dus dat is wel lekker. Kan ik ook gewoon lekker doorslapen hihi.

Op visite gaan zondag ging ook super. Heb floor 2 keer boven eten gegeven. We waren er rond5en. En rond 8en weer lekker naar huis gegaan. In de auto heeft ons meisje heerlijk geslapen.

Kessie jeetje meis inderdaad een knalbevalling zeg. Echt super!!En rustig aan met de hechtingen de pijn wordt uiteindelijk wel minder maar erop zitten blijft pijnlijk.

Rosi vond het ook wel jammer dat ze weggging hoor, maar ja het idee om 's ochtends gewoon in je bed te blijven liggen is ook wel heerlijk moet ik zeggen. En dat hebben we nu ook wel paar keer gedaan. Heerlijk.

Ik zal mamalijn er ook inzetten idd. En fijn dat het begrepen wordt dat je er geen zin in hebt. Momentje voor jezelf is altijd lekker.

Floor ach nu heb je een excuus om uit te deien toch. Straks na de bevalling komt het wel weer goed. hihi.

Kaatje jeetje meid wat balen zeg. Verkouden is niet leuk idd. Doe maar gewoon rustig aan hoor. Kan morgen ook nog.

Kinke jeetje een uur persween wegzuchten zeg dat is idd niet leuk zeg. IK moest er 2 wegzuchten en had toen het idee dat ze gewoon uit me zou kruipen zeg maar. Fijn dat het gesprek over De BV goed gegaan is zeg.

Mirjam lastig he die stuwing. Mijn borsten zagen er gewoon misvormd uit. En hard dat ze waren niet fijn zeg. Maar ja nu is het inmiddels voorbij gelukkig. Slaap nog wel met bh aan, maar dat is meer voorzorgsmaatregelen en tegen het lekken zeg maar. En idd als de kraamhulp weg is kun je heerlijk computeren hoor. En vooral ook lekker lang in bed blijven liggen hihi.

Leonietje sterkte meis met de laatste loodjes.

Monique van harte gefeliciteerd meis met de geboorte van Nick zeg. En heerlijk zeg zoveel hulp al vond ik wat ik nu kreeg ook goed genoeg aangezien vriendlief ook thuis was en veel hielp.Wel een superbevalling zeg.

Tinkerbellen ik vond dat thuishangen de laatste dagen ook zo. Op de vrijdag voordat Floor geboren was ben ik ook nog met vriendlief gaan lunchen. Wilde er gewoon ff uitzijn en zie daar zaterdagmorgen broken mijn vliezen. Dus nog meer erop uit haha.

Zo wat een timing vriendlief is nu klaar met koken. Tot snel weer

Liefs Rens
Hé Monique gefeliciteerd met de geboorte van Nick! Jeetje en wat is het snel gegaan!! Ongelooflijk zeg. Fijn dat je snel weer naar huis mocht met de kleine en fijn dat je 8x8 kraamzorg krijgt. Geniet er maar van!

Bij mijn zijn vannacht om 02.05 uur de vliezen gebroken, maar geen weeen. Voelde zo het water lopen, heel gek gevoel. Het vruchtwater was helder, maar omdat onze kleine in een stuit ligt, moest ik toch naar het ziekenhuis voor scan. IEerst allebei nog even lekker gedouched en om 03.00 uur waren we in het ziekenhuis. Ik heb daar bijna een uur aan de scan gelegen en alles ging goed met de kleine. Er was daar een vrouw aan het bevallen en het klonk niet fijn, HELP! ha ha!

We waren vannochtend om 04.30 weer thuis maar door de spanning viel ik pas om half 6 weer in slaap en om 07.00 uur ging de wekker van mijn vriend weer af. We hebben afgesproken dat hij gewoon aan het werk gaat, want in principe kan het vanaf het breken van de vliezen nog 72 uur duren voordat de baby komt, maar de arts verwachtte dat het waarschijnlijk wel binnen 24 uur begint.

Ik ben ook vannacht de slijmprop verloren en ik blijf vruchtwater verliezen. Bleh! Ivm infectiegevaar moet ik na elke plas (en ik moet nu echt heel vaak!) afspoelen en een paar keer per dag temperaturen en morgen ochtend, mocht de kleine er nog niet zijn, dan moet ik terug naar het zh voor een kweek.

Dussss mochten jullie even niets meer horen, dan lig ik in het ziekenhuis om te bevallen en anders kom ik vandaag nog wel even terug op het forum vandaag.

Liefs Floor
OHHHHH Floor, bij het lezen van je bericht had ik weer een kippenvel moment! Wat ontzettend spannend!! Ben wel blij dat je je goed voelt verder. Probeer zoveel mogelijk rust te pakken (praktisch onmogelijk door de adrenaline en de spanning van wat komen gaat, ik weet het!) en ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat. Zit je dichtbij een ziekenhuis?

Zal veel aan je denken vandaag, alvast enorm veel succes, pufferdepuf, en zet 'm op!!

Hier werd ik vannacht niet wakker van plassen vruchtwater, wel van een stille baby (na een half uur gelukkig niet meer) en van weeen. Ze worden hier dus ook wel iets pijnlijker, maar vanochtend is er weer niks aan de hand. beetje rugpijn, verder niks...

heb straks weer gesprek in het WKZ dus moet er wel uit vandaag, maar auw, ik ben wederom bont en blauw. Alsof ik op de barre grond heb liggen kamperen. Nu ja, niet zeuren, er staat een mooie babyzoon tegenover!

Floor, ik duim voor jullie.

Liefs!! Kinke
Floor, wat spannend zeg!! Je was dus ineens een plens vruchtwater kwijt, zo midden in de nacht. Raar gevoel is dat he!

Goed dat alles goed ging met de baby. En wat grappig dat je dat advies kreeg van na de wc spoelen en temperaturen. Dat advies heb ik nooit gehad, ben dus in die 24 uur gewoon naar de wc geweest zonder na te spoelen en heb ook niet getemperatuurd. Nou ja, het was gelukkig allemaal goed gegaan met mijn zoontje.

Hopelijk komen de weeen snel op gang en heb je niet zo'n heftige bevalling als wat je in het ziekenhuis hoorde.

Kinke, goed gesprek dus met de lactactiedeskundige. Lijkt mij ook best moeilijk de combinatie van borstvoeding en een kindje dat al rondloopt en je grenzen verkent. Maar van vriendinnen die dat al hebben meegemaakt hoor ik dat het met de tv erbij (of een boekje of wat dan ook) best te doen is.

Ik heb het geluk dat de eerste 2 maanden mijn man ook thuis is, dus die kan dan een hoop met mijn zoon doen.

Fijn idee voor je dat je volgende week al gestript gaat worden. Met al dat voorwerk dat jij hebt gehad zal dat vast wel gaan werken. Is dat ook de reden dat ze je al zo snel gaan strippen, dat je al zoveel voorwerk hebt? Ik dacht dat ze daar meestal mee wachten tot je echt overtijd bent.

Renske, fijn dat de borstvoeding zo goed gaat. En ook dat jullie uitje goed was bevallen. Heb je tepelkloven aan je linkerborst, dat het zo'n pijn doet? Komt me heel bekend voor namelijk die pijn die je beschrijft. Bepanthen werkt erg goed daartegen, na de voeding wat opsmeren en aan de lucht laten drogen. Hoop dat je er snel vanaf bent.

Kaatje, ik heb toen ze bij mij vroegen over een stagiaire erbij met frisse tegenzin gezegd dat ik daar geen probleem mee had. Omdat ik ook vind dat mensen het toch ergens moeten leren. Maar zoals Kinke er tegenaan kijkt had ik nog niet eens bedacht. Klinkt best heel prettig inderdaad twee extra handen bij de huishoudelijke taken en de verzorging van jou en de baby.

Pff hier al wat hectiek op de vroege ochtend. Zoontje komt altijd 's ochtends even gezellig op bed erbij liggen als man staat te douchen. Vanmorgen dus ook weer. MAar het bed staat op klossen dus moest ik hem even erop tillen, dat deed ik natuurlijk heel onhandig en ook slecht, dus ik kreeg enorme kramp in mijn hamstring. Zoon en ik waren er maar een beetje om aan het lachen en toen ging hij een beetje wild over het bed heen rollen. Ik probeerde hem wat tot rust te krijgen, maar dat lukte niet echt. Hij rolde al bijna van het bed af en ik kon hem net tegenhouden. Toen zat hij ineens aan de andere kant van het bed en ik zag het mis gaan, maar ik kon er met mijn dikke buik net niet op tijd bij zijn. Is zoon zo het bed afgerold. Gelukkig viel hij niet op zijn hoofd, maar op zijn zij, maar het was toch echt even schrikken geblazen zeg. Hopelijk heeft hij hier van geleerd om niet te wild te doen op het bed en gebeurt het niet nog eens.

Gisteren de hele dag kramp gehad en vannacht ook nog een beetje, maar net als bij jou Kinke zet het niet door. Ik kan toch niet voorkomen dat ik denk, zou het nu dan echt??? Is ook niet zo gek, maandag is de uitgerekende datum en het kindje moet toch eens er uit he!

xx Rosi
Floor, wat spannend zeg! Tjonge, ben echt benieuwd hoe het nu met je gaat! Ik ga hard voor je duimen vandaag iniedergeval!!!

Kinke, zoals jij tegen die stagiarie aankijkt is ook waar natuurlijk, extra veel zorg voor moeder en baby! En als het uiteindelijk niet bevalt lijkt me inderdaad dat je er alsnog vanaf kan.

Rosi, joh, je zoontje heeft een flinke smak gemaakt dan, is best hoog. Gelukkig viel ie niet op zijn hoofdje. Spannend dat het bij je aan het rommelen is, en maandag al de uitgerekende datum! Gaat vast niet lang meer duren dan!!!! :-)

Renske, leuk dat je alweer zo actief meeschrijft. Jullie hebben echt een superdochter als ik het zo lees! En jij bent ook al snel weer lekker actief zeg, je voelt je gewoon weer helemaal goed? Is de bevalling je achteraf mee- of tegengevallen? Ik kan me er zelf nog zo slecht een voorstelling van maken. Het ene moment zie ik er best tegenop, en het andere moment denk ik: ach, dat gaat me best lukken!

Zo, dit was het weer even voor nu. M'n moeder komt me even helpen met wat huishoudelijke klusjes. Heb zelf nog helemaal geen last van nesteldrang, dus een beetje hulp is altijd fijn!!! :-)

Liefs Kaatje
Ben erg benieuwd hoe Floor het maakt....vermoed dat e.e.a. snel is gaan werken na haar berichtje...

Hier alles ok. Had harde buik status quo vandaag. Verder niks....heb duur nieuw dekbedovertrek gekocht, zodat ik straks als een ware kraamvrouw in mijn heerlijke bedje lig...(wat vervolgens zal worden ondegekotst door baby en mijn melklekkerij natuurlijk......)

Bed op klossen maakt trouwens ook dat ik zoon niet meer alleen op bed durf te laten. Heb al regelmatig zo gezeten als jij Rosi, met klamme handjes en buik-in-de-weg. Ik had hem nog net bij zijn enkel beet..nét niet gevallen dus, maar oh, wat ben je weer herkenbaar. Tis echt grappig.

Bij mij gaat dat bed ook direct weer laag nadat de kraamzorg weg is hoor!

Ik ga aan de thee, en eens kijken wat de avond en nacht gaat brengen....

Liefs, Kinke
Kaatje, lekker zeg dat je moeder je komt helpen met het huishouden. Ik heb ook weinig nesteldrang haha, Heb ook weinig puf voor grote schoonmaakwerkzaamheden. Maar samen met mijn man weet ik het wel aardig schoon te houden in huis.

En die bevalling, ja dat is spannend he! Vooral omdat je je er echt geen voorstelling van kunt maken. Zelfs nu ik voor de tweede bevalling sta vind ik het toch wel weer erg spannend. Elke bevalling is natuurlijk ook weer anders. Maar ja, ik hou me er maar aan vast dat de weg voor deze baby al gebaand is. En jou gaat het ook zeker lukken hoor!

Kinke, lekker zeg nieuw beddengoed! Je hebt me op een idee gebracht haha. Grappig ja dat dingen zo herkenbaar zijn. Fijn ook om te horen altijd vind je niet, als je weet dat anderen ook met van die dingetjes worstelen. En je blijft maar met die harde buiken zitten dus, terwijl er niks doorzet. Nou als je volgende week gestript gaat worden (als het nog zover moet komen) dan zal jou baarmoeder er vast klaar voor zijn, met al dat voorwerk.

Na het bedavontuur is zoontje ook nog uit de kinderstoel gevallen, toen hij er in klom en ik net even omlaag keek en dus niet naar hem. Met zijn hoofd tegen de tafelrand. Een uur later had hij nog een rood oor, arme jongen. Verder was hij hartstikke vrolijk en levendig vandaag, dus geen zorgen gelukkig.

Bij Floor zijn de weeen vast goed doorgezet. Ik hoop voor haar dat ze de baby al in haar armen heeft.

Liefs Rosi
Hopen dat Jurjen zich even stil houdt, dan kan ik weer 's wat schrijven. Tot nu toe zet ie het vaak juist op dit soort momenten op het brullen. Die darmkrampjes zitten hem nog steeds in de weg en volgens mij heeft ie een regeldagje ofzo. Moet nodig een ontwikkelingsboek kopen.

Als eerst: Monique, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Nick!!! Wat ontzettend fijn dat het zo'n snelle bevalling was, mazzel hoor. Maar heb je niet ontzettend veel naweeen gehad??

Floor: volgens mij ben jij druk in de weer met bevallen! spannend. Maar ik vind het zo vreemd dat je 72 uur met gebroken vliezen mag 'rondlopen". ik dacht dat ze na 24 uur beginnen met inleiden. Ben erg benieuwd naar jouw bevallingsverhaal. Zet hem op!!

Renske: wat een dot van een meid zeg!! Wat heeft ze veel haar op haar bolletje!!! Fijn dat alles zo goed gaat. Dat je zo ongeveer tegen het plafond schiet tijdens de eerste momenten van de borstvoeding herken ik wel. Bij mij doet het ook zo zeer. Ze voelen continu pijnlijk aan. Smeer ook met dat ene zalfje, wat een van de meiden noemde, maar tot nu toe helpt dat nog niet. Verder gaat de borstvoeding heel goed. Heb genoeg melk, gisteren spoot het er zelfs uit, recht in zijn gezicht. Was wel een maf gezicht. Jurjen keek er helemaal beduusd van. Overdag komt ie ongeveer om de 3 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur. Mag dus ook niet klagen.

Kinke: Bij mij zitten de klossen er nog onder, maar ik denk dat ik ze er ook weer af ga halen. Heb het wel gezien. Lekker gevoel he, zo'n nieuw dekbed. Verwen jezelf maar goed. Ben je ook al naar de kapper geweest? Lig je helemaal spik en span in je kraambed.

Rosi: wat naar dat je kind van het bed en uit zijn stoel is gevallen. Gelukkig valt het allemaal mee, maar je schrikt je natuurlijk helemaal rot. Ik zie het in mijn gedachten wel eens gebeuren dat ik Jurjen laat vallen van de trap of dat ie van de commode valt. Zo'n enge gedachte is dat.

Kaatje: wat fijn dat je moeder langs kwam om te poetsen! Mijn moeder heeft hier ook heel wat meegepoetst. Dat vond ik erg fijn! Hoefde ik het alleen maar een beetje bij te houden. Nu wil ze ook steeds komen poetsen, maar dat is een smoesje om maar haar kleinkind te kunnen bewonderen. Leuk van die trotse grootouders. Aan de ene kant sta ik er niet op te wachten dat ze steeds langskomen, maar het is wel super begrijpelijk!!

Ik weet niet wie er over de stagiaire begon, maar ik heb in het voorgesprek gezegd dat ik de eerste keer liever geen stagiaire erbij wilde. Ik snap dat het van belang is dat er voldoende stageplaatsen zijn, dat was voor mij wel een belangrijk punt. Maar ik had iets van 'ik heb het hele jaar al stagiaires bij mij in de klas, nu even niet'. Bij de volgende mag er best wel weer een stagiaire meedraaien.

Mooi, Jurjen slaapt nog. Het is wel even wennen om nu alles in mijn eentje te doen. Mijn man is naar het werk (heeft hierna gelukkig wel 2 weken vrij) en vandaag heb ik 'm voor het eerst alleen in het badje gedaan. Vond het wel spannend. Je moet zo vooruit denken, met wat je van te voren allemaal klaar moet leggen. Vind het alleen zo jammer dat het na zo'n relaxed badder moment krijsen geblazen is omdat ie er weer uit moet en aangekleed moet worden. Dat vind ie echt helemaal niks. Ben er ook nog niet zo vaardig in, dat zal wel meespelen.

Zal zo weer wat beschuit met muisjes gaan smeren voor de visite en het is ook alweer bijna borsttijd.

tot laterrrrrrrrrr
Hee Mirjam, ben onder de indruk van je lange epistel hoor, dat je daar de energie voor hebt! Leuk!!

Krijsen na bad doet volgens mij elke baby, omdat ze kou niet lekker vinden. Of je nou handig bent met aankleden of niet; ze krijsen!!! En nee, da's niet altoijd leuk. Ik weet nog wel dat ik gigantisch ging zweten van de zenuwen op zo'n moment, omdat ik het gevoel had dat ik sneller moest zijn, en handiger.

Wat betreft ontwikkelingsboek, had je je al opgegeven voor de sprongenwekker van Oei ik groei? Die geeft per mail aan wanneer het tijd zou kunnen zijn voor zo'n fijne regeldag (of week!!!!). Vond ik handig, nog steeds overigens. Het maakt -bij mij dan- dat je minder twijfelt aan jezelf en meer begrip hebt voor het gehuil of gedoe van je baby.

En ja, ik ben ook naar de kapper geweest. Heb net nieuwe overtrek op bed gedaan (staat echt heel mooi!) dus ik ben er helemaal klaar voor. Nu baby nog.

Ik ga even met zoon boekje doen en hem op bed leggen. Tot later!

Kinke
Goedemiddag!

Net terug van de verloskundige, en alles was prima in orde, gelukkig! Was dan ook echt snel weer buiten... ben benieuwd of dit wellicht mijn laatste bezoekje aan de verloskundige is geweest...??!!

Mirjam, leuk dat je alweer zo actief meeschrijft en dat alles zo goed gaat. Hihi, die vaardigheid komt vast vanzelf. Mij lijkt bijvoorbeeld aan- en uitkleden ook zo lastig. Lekker dat je man trouwens de komende twee weken vrij is, gezellig, lekker genieten met z'n drietjes!

Kinke, goed idee zeg, nog even lekker naar de kapper. Ga dat volgende week nog maar eens doen! Liggen we inderdaad lekker fris in het kraambed :-)

Allemaal een fijn weekend!!!
Mirjam, het klinkt allemaal erg goed zoals het bij jullie gaat!

Leuk inderdaad dat je al de puf hebt om zulke verhalen te schrijven. Tja dat huilen na het bad is ook zielig, ik kan me ook nog de haast om snel kleertjes aan te krijgen nog goed herinneren. Aan de andere kant wilde ik ook goed grondig afdrogen om smetplekken te voorkomen.

Nou Kinke, je bent er helemaal klaar voor zo te horen. Beddegoed ligt mooi fris te wezen en je haar zit goed, wat wil je nog meer?

Kaatje, dat vraag ik me ook steeds af, is dit het laatste bezoekje. Elke avond als wij gaan slapen zeggen mijn man en ik ook tegen elkaar, zou het vannacht dan gebueren? Maar heb me nu maar ingesteld op nog een flinke tijd baby in mijn buik.

Liefs Rosi
Monique, van harte gefeliciteerd met NICK!

Floor, whaaaaah, ben benieuwd joh!

Hoest met de rest? Jeetje, Kinke, ik dacht dat ie van jou er echt al uit zou zijn hoor (kijk nu pas weer op het forum)

Alles goed hier, de dagen vliegen. Zoimeteen weer kraamvisite, dus hou het kort. Onwijs gezellig allemaal, wel vermoeiend. Ons ventje doet het prima. Drinkt, piest, poept goed! Af en toe een huiluurtje, maar ach tis een baby he?!

De hechtingen zijn eruit, dus ik voel me weer prima. Ben vandaag voor het eerst buiten geweest, heerlijk was dat.

Sterkte meiden die nog moeten. Ik leef met jullie mee!!!!!
Hello,

Nou, tis alles of niks voor deze baby..zonet weer naar WKZ geweest voor hartfilmpje. Hij was wel érg rustig. De CTG scan gaf ook een stabiel lijntje aan, zonder echte pieken. Net op het moment dat de verloskundigen kwamen kijken (na 30 minuten) werd baby wakker en kwamen de pieken. hehe!! Pfft.

Ze hebben nog een redelijk uitgebreide echo gemaakt, meneer was aan het drinken geslagen, mét zijn handje erbij. Maagje en blaas waren gevuld, zag er verder goed uit. Ook had ik nog voldoende vruchtwater, dus de placenta doet het nog goed (schijnt gekoppeld te zijn, wist ik niet!).

Ik stel me er dus maar op in dat hij voorlopig nog blijft zitten.

Ook hebben ze opnieuw op me in gepraat over een nachtje overnachten. Ik krijg dan morfine om te slapen, wat betekent dat ik dan wel een nacht doorslaap. Ik twijfel enorm. Ik ga er rustig over nadenken, en áls ik het doe, doe ik het dinsdagnacht, vlak voor de stripsessie. Dan ben ik tenminste uitgerust mócht de bevalling dan op gang komen. Maar ik weet het nog niet hoor....twijfel. Baby krijgt ook morfine mee, daar wordt dan een hartfilmpje van gemaakt..ik wil mijn baby gewoon niks van die rommel meegeven. Slik al nooit aspirine oid, laat staan dat ik nu sta te trappelen om morfine.

Kessie wat fijn dat je ventje het goed doet! Hij klinkt ook als een heerlijke baby. En weer naar buiten! hah, wat wordt de wereld dan weer groot he? Geniet ervan.

Kaatje, moet jij nu niet ook elke week op controle? Ben benieuwd wie de eerstvolgende is. Vast iemand van wie we het helemaal niet verwachten (ik dus niet!)...

Tinkerbellen, waar zit jij eigenlijk??? Oh oh...pufpuf??

Rosi, bij jou alles rustig? Zullen we tegelijk bevallen? Bestellen we kamers naast elkaar, kunnen zoons1&1 elkaar vermaken...

Ik ga aan de thee...en slagroomsoesjes....moet toch wat!
hoi hoi,

zo te lezen gaat het met iedereen goed!!

hier gaat het ook prima.

gisteren bij de vlos geweest, alles was goed.

ze is mooi ingedaald en ligt vast. bloeddruk was perfect 105/60.

wat wil een mens dan nog meer........ bevallen natuurlijk!!! wil die kleine meid nu wel eens in het echt ontmoeten , maar ik denk dat ze het nog te goed heeft , want ik heb nog steeds nergens last van

tot snel groetjes
Kessie, fijn hoor dat het bij jullie ook zo goed gaat! Lekker genieten van jullie kleine ventje en alle gezelligheid en iedereen die hem komt bewonderen.

Kinke, ja gezellig laten we samen gaan bevallen haha. Kunnen onze zoons het ziekenhuis op stelten zetten terwijl wij met het zware werk bezig zijn. Jij nog voorkeur voor een datum?

Moeilijk dilemma trouwens van het nachtje slapen. Vinden ze dat je het nog steeds zo nodig hebt? Ik dacht dat jouw nachten nu alweer wat beter gingen. Ik zou ook het liefst zo weinig mogelijk rommel bij mijn kindje in de buurt willen hebben, maar als zij het verantwoordelijk vinden?? Ik zou gewoon je eigen gevoel erin volgen.

Leonie, fijn dat je meisje is ingedaald. Jij bent dus ook al aan het afwachten op actie? Hopen dat het voor jou lekker snel gaat.

Mijn kleine jongetje mag wel eens gaan indalen zeg. Ik krijg echt pijn van die billen die tegen mijn middenrif aan zitten te duwen.

Goede nacht iedereen en tot snel weer!

xx Rosi
hoihoi, was ik ook weer; nog steeds zwanger!

Er is weer zoveel geschreven dat ik eerst even moet zoeken om te zien waar ik begin met reageren...

Renske: wat een pracht van een dochter heb je gekregen! Fijn dat het verder allemaal zo goed gaat.

Floor: wat spannend dat de vliezen zo ineens gebroken zijn; ik hoop dat de bevalling verder voorspoedig is verlopen en je inmiddels je zoon al in je armen hebt.

Kaatje: wat lekker zeg dat je moeder mee kwam helpen schoonmaken! Ik begin hier ook steeds meer dingen te zien die nog wel eens grondig aangepakt mogen worden, maar heb zelf geen zin meer om er mee aan de slag te gaan;-)

Mirjam: wat fijn dat alles zo goed gaat met jou en Jurjen! Als ik jouw stukje lees begint het bij mij ook helemaal te kriebelen. En ik denk dat het doodnormaal is dat het soms nog wat onwennig aanvoelt. Alles wat betreft zo'n klein hummeltje is nieuw.

Kessie: bij jou klinkt het ook allemaal fantastisch! Ik kan niet wachten tot het ook hier zover is.

Kinke, wat vervelend dat je bij tijd en wijle je kindje zo lang niet voelt bewegen. Ik kan me voorstellen dat je dan behoorlijk in de stress schiet. Gelukkig maar dat ze je in het ziekenhuis weer helemaal gerust hebben kunnen stellen. Het is inderdaad een idee om de nacht voor de stripsessie er een goede nacht van te maken, dan kan je in ieder geval uitgerust aan de bevalling beginnen.

Monique, ik heb precies hetzelfde gevoel als jou! Alles is in orde, ik voel me nog heel gewoon (met zo nu en dan een dag dat ik veel moe ben) en er is nog geen enkel voorteken dat de bevalling kan beginnnen. Ben zo nu en dan bang dat het nog wel eens twee weken kan duren voordat de kleine er aan komt.

Rosi, kan me voorstellen dat het vervelend voelt dat de baby nog niet ingedaald is. Dat is hier wel het geval, maar nu hij/zij steeds iets groter groeit begin ik 'm toch alweer te voelen (in de zin dat ie in de weg gaat zitten), terwijl die toch diep ingedaald vast zit.

Jij bent ook aanstaande maandag uitgerekend he?! Mijn man denkt dat als de baby op hem lijkt hij/zij idd maandag zal komen als zijnde de stiptheid zelve. Ik hoop maar dat dat echt zo zal zijn:-)

Ik zal eens zien of ik er een leuk dagje van kan maken: het weer zit in ieder geval mee!
Hoihoi,

Ben ik ook weer, mét buik én inhoud!

Tinkerbellen, jij dus ook nog gen voortekenen. Tsja, zal je zien dat het bij jou "poef &whoem" gaat, zo superspontaan zeg maar! In elk geval zal het eruit komen tussen nu en twee weken!

We zitten dicht op elkaar, ben erg nieuwsgierig. Misschien krijgen we nog wat "tweelingen" hier.

Heb lekker gelunchd in het Griftpark met zoon en man, tis zulk mooi weer. Nog even schaapjes gekeken en konijnen geaaid en toen weer op huis aan. Toch wel lekker, er zo even uit. Heb net even gelegen, maar echt slapen wilde niet.

En ja, deze baby kan gewoon heel diep slapen, en soms langer dan de voorspelde 40 minuten. Dan raak ik wel gestressed ja, maar dat komt voornamelijk ook omdat ik gewoon nog zo moe ben van het afgelopen jaar, en dan met name mentaal, dat ik me om alles zorgen ga zitten maken. Dat weten ze ook in het ziekenhuis, vandaar dat ze proberen me zover te krijgen dat ik een nachtje daar slaap. Maar ik blijf zo mijn bedenkingen hebben of één zo'n nacht nou echt zoden aan de dijk zet. En die morfine voor de baby staat me domweg tegen. aangezien ik vannacht weer goed heb geslapen denk ik toch dat ik het lekker bij mijn eigen bed hou. Ik ben wel een doorzetter van nature, en ik maak me dan ook geen zorgen dat ik die bevalling niet aan zou kunnen. Baby eruit, hoe dan ook!

Tot later! Kinke
heeey meiden,

jeetje de tijd gaat echt voorbij he met zo'n kleintje. Echt heerlijk genieten is het.Gisteren had ze niet echt veel geslapen maar volgens mij is ze dat vandaag aan het inhalen haha. Ze is echt al veel aan het slapen.

Vriendlief zit de hele tijd in de kinderwagen te kijken of ze al wakker is, want hij wil met haar knuffelen. Hihi woepsie. Ach ze zal vanavond weer wakker zijn.

Morgen komen de opas en omas weer op kraamvisite dus dat zal wel weer lekker druk worden. Maar ja volgende week kunnen we weer bijkomen. Dus dat is wel zo lekker.

De borstvoeding gaat nog steeds lekker had wel een tepelkloofje, maar met drogen aan de lucht met wat borstvoeding erop doet wonderen.

Floor hapt bij de rechterborst al helemaal zelf aan, echt grappig om te zien.

Net ook alvast lekker de lasagne gemaakt. Aangezien floor de afgelopen tijd telkens om eten vraagt als het kooktijd is. Met het gevolg dat vriendlief telkens moet koken. Nou vind ik dat niet erg, maar kan me ook wel voorstellen dat het niet leuk meer is om telkens te koken.

En de lasagne kan gemaakt worden van te voren wel zo makkelijk.

Floor ik denk dat jullie wondertje al geboren is hoor, anders had je vast wel wat geplaatst. Ben benieuwd

Rosi ik hoefde alleen maar 2 keer per dag te temperaturen toen mn vliezen gebroken waren, maar naspoelen hoefde ik gelukkig niet. En jeetje was wel ff schrikken met zoonlief zeg.

Maar die zal er ook wel snel aan wennen dat je bed op klossen staat En nog 2 dagen en dan de uitgerekende datum. Spannend!!

Kaatje achteraf gezien is het me reuze meegevallen eigenlijk. Tijdens de bevalling zelf dacht ik af en toe dat ik doormidden scheurde zeg maar, maar uiteindelijk viel het me mee.

Maar ja als je dan op papier ziet staan dat je bevalling 41 uur geduurd heeft. Maar voor mijn gevoel was dat helemaal niet zo. Maar ze rekenen vanaf het moment dat je vliezen gebroken zijn.

En het gaat je zeker lukken hoor meid!!

Wel heerlijk zeg zo'n moeder die ff komt helpen.

Mirjam hoe herken jij die darmkrampjes eigenlijk? ik heb het idee dat floor er ook af en toe last van heeft maar weet niet zo goed hoe ik het moet herkennen. Hoor het wel flink rommelen bij haar soms als ik haar aan het voeden ben. En wat fijn dat de voeding ook goed loopt bij jou, toch apart gevoel he.Dat krijsen heeft floor soms ook hoor, maar wikkel haar naar het badje gelijk in hydrofiele luier en wrijf dan haar hoofd droog terwijl mijn armen naast haar lijf liggen zeg maar, dan valt het nog mee. Maar ja met kleertjes aantrekken altijd wel wat gehuil. Ach kunnen de longen ook ontwikkeld worden hihi.

Kinke heerlijk zeg nieuw dekbed, kan je straks lekker stralen in je kraambedje. En fijn dat alles goed was in het WKZ alhoewel ik me ook voor kan stellen dat je zou willen dat die eruit komt hihi. En kan me voorstellen dat je twijfelt over die morfine, lijkt me ook niet alles. Hoe waren je slagroomsoesjes?

Floor was trouwens ook ontzettend rustig in mijn buikje. Echte slaapkop.

Kessie fijn dat je hechtingen eruit zijn, dat zit toch lekkerder he hihi. hier zijn ze naar een week vanzelf opgelost gelukkig.

Leonietje fijn dat je meisie nu ingedaald is. En ik had ook nergens last van hoor toen mijn vliezen braken hihi. Dus je weet maar nooit.

Tinkerbellen en beetje genoten van het lekkere weer vandaag?? Of stiekem toch bevallen hihi

Fijn weekend nog

Liefs Rens
Het schema is weer aangepast, en het wordt tijd voor meer meisjes hoor!!!
Hoi allemaal,

Toch spannend he Tinkerbellen, dat maandag onze uitgerkende datum alweer is. Zou grappig zijn als onze kindjes dan ook echt geboren gaan worden, maar de kans daarop schijnt maar 4% te zijn.

Kinke, grappig, wij zijn vandaag ook naar het griftpark geweest. Haha, weer lekker vergelijkbaar! Lekker is het daar he. Wij zijn na zoon's middagslaapje geweest, even de geitjes en de konijntjes geaaid en toen lekker in de speeltuin in het zonnetje gezeten. Ben nog bijna geramd door een geit die niet in zijn hum was, maar kon de horens met mijn handen opvangen.

Ik geloof dat ik ook lekker thuis zou blijven als ik jou was, zeker als je toch af en toe thuis al goede nachten er tussen hebt, waarom zou je dan aan morfine gaan beginnen. En daar heb je dan misschien ook wel weer bijwerkingen van toch? Vanuit het ziekenhuis zullen ze zich waarschijnlijk meer zorgen maken om de periode na de bevalling en het herstel dan over de bevalling zelf. Maar dan moet je je maar extra laten verwennen, en misschien krijg je ook wel extra kraamzorg.

Renske, heerlijk klinkt het hoor zoals jullie meisje het doet! Fijn dat je tepelkloof hersteld is, het kan echt vreselijke pijn doen he? En over die kramjes, meestal moeten baby's dan ontroostbaar huilen, gaan ze met hun beentjes en lichaam bewegen en ze kunnen zich als het echt erg is ook gaan overstrekken. Hoop voor Floor dat ze er niet echt last van heeft. En die rommelende darmpjes horen er ook wel bij hoor, die moeten toch ook ineens aan al die voeding wennen.

Hier gaat het goed. Ik denk dat ik mijn slijmprop aan het verliezen ben. Vanmorgen en net wat afscheiding met wat bloed verloren. Mirjam jij had dat toch ook? Dat is toch normaal dat daar wat bloed bij zit? Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, bij zoon heb ik er nooit iets van gemerkt.

Verder wel een mindere nacht gehad. Man was naar de film geweest, dus eerst werd ik van hem wakker, toen had zoon 2x een nachtmerrie waar ik ook weer wakker van werd en daarna stootte man in zijn slaap zijn glas water om. Hoe vaker er iets gebeurde hoe moeilijker ik weer in slaap kon komen. Bovendien heb ik het idee dat ik elke keer als ik me omdraai wakker word en dat is best vaak omdat ik na even op mijn zij te hebben gelegen last van mijn rug krijg. Zo nou genoeg geklaagd.

Morgen weer zulk lekker weer! Geniet er van, zolang we toch nog niet bevallen zijn (en degenen met kindje kunnen er sowieso lekker van genieten)

Liefs Rosi
Oh ja Renske, slim van je om vooruit te koken. Kan ik me no herinneren van zoon dat hij altijd begon te huilen tijdens het koken/eten. Alsof ze het doorhebben!
Oh Rosi, spannend die voortekenen! En absoluut grappig dat jij ook in Griftpark was! Zoon was erg onder de indruk van die dikke varkens, en begon mee te smakken (ééntje was er aan het eten),Grappig.

Renkse, Floor klinkt ook al zo ideaal. Eigenlijk kan ik me nog helemaal geen voorstelling maken van het feit dat ik straks ook weer met zo'n kleine wurm zit. Gek is dat. Kleine friemelhandjes, het voeden, het huilen...kan niet lang meer duren, max 2 1/2 week nog!

Wij zijn overigens ook voor een leger aan het koken, en vriezen de helft dan in.

Rosi, zal voor je duimen, hopelijk zet het door, krijg je een zondagskindje!

Liefs, Kinke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven